ceremcem
Yeni Üye
Herkese selam,
Bisiklet arkasında bir taşıyıcıya ihtiyaç duydum ve internetten araştırma yaparak birkaç sonuca ulaştım. Sonuçta bana en mantıklı gelen çözüm, tek tekerlekli römorktu. Bunu da bir tek B.O.B firması üretiyordu.Fakat,yurtdışı fiyatı, kargo masrafı, gümrük vergisi derken astarı yüzünden pahalıya gelecekti.
Bu yüzden gidip kendi imkanlarımla benzer bir römork yaptım, adını da Karınca koydum.
Bu çalışmadan sonra bir arkadaşım kendisi için de bir tane yapmamı istedi...
Daha sonra biraz seri bir üretime girdim:
Diğer bilgiler için (bkz. http://cerem.cshus.org/Bisiklet)
Karınca-3'lerden 4 adet yaptım. 1 Tanesi benim, 1 tanesi satıldı, 2 tanesi alıcılarını beklemektedir.
Teknik özellikler:
* Yataklar, miller ve diğer boyasız tüm parçalar : Krom Çelik (Sağlamlık)
* Kasa : Demir (Olası herhangi bir kaynak işlemi için en yaygın bulunan kaynak, demir kaynağıdır)
* Yük haddi : 40 kg (75 kg ile denendi, sorun gözlenmedi)
* Azami hız : 70 km/saat (bizzat deneyebildiğim en yüksek hız, daha yukarıya çıkacak yokuş bulamadım)
* Ağırlık : 6,7 kg
* Boya : Statik fırın boya
* Çanta : Su geçirmez, sarı renkli (isteğe bağlı)
* Bayrak : Çadır kiriş çubuklarından imal, sarı renkli
* Tekerlek : 16", alüminyum, mandal göbekli, patlak önleyici eklenmiş
Tüm bunlara ilaveten, yaptığım römorku B.O.B'un yaptığı (Yak) ile karşılaştırırsak üstünlükler şöyle sıralanabilir:
* Karınca-3 40 kg'a kadar taşır, Yak 30 kg'a kadar taşır.
* Karınca-3 bisikletten ayrıldığında düz durur, Yak bir tarafa yıkılır.
* Karınca-3 bisikletten ayrılıp narin bir zemine konduğunda zemine zarar vermez, Yak zemini deler (vida çıkıntısı nedeniyle).
* Karınca-3'ün tüm yedek parçalarını yurt içinde temin edebilirsiniz, Yak'ın yedek parçalarını yine kargo ve gümrük ödeyerek getirtmelisiniz.
* Karınca-3'ün tabanı ağdan yapılmıştır; böylece esneklik kazanır. Yak'ın tabanı serttir.
* Karınca-3'ün kaynağına Türkiye'nin her yerinde ulaşabilirsiniz, Yak'ı kaynak yapmak için ancak büyük şehirlerdeki imkanlar gerekir. (Uzun yol bisikletçisinin işine gelen bir şey değil)
Karınca-3'ün fiyatı 300 YTL (+ su geçirmez çanta için 20 YTL)'dir.
İyi günler, görüşmek üzere...
Bisiklet arkasında bir taşıyıcıya ihtiyaç duydum ve internetten araştırma yaparak birkaç sonuca ulaştım. Sonuçta bana en mantıklı gelen çözüm, tek tekerlekli römorktu. Bunu da bir tek B.O.B firması üretiyordu.Fakat,yurtdışı fiyatı, kargo masrafı, gümrük vergisi derken astarı yüzünden pahalıya gelecekti.
Bu yüzden gidip kendi imkanlarımla benzer bir römork yaptım, adını da Karınca koydum.




Bu çalışmadan sonra bir arkadaşım kendisi için de bir tane yapmamı istedi...




Daha sonra biraz seri bir üretime girdim:








Diğer bilgiler için (bkz. http://cerem.cshus.org/Bisiklet)
Karınca-3'lerden 4 adet yaptım. 1 Tanesi benim, 1 tanesi satıldı, 2 tanesi alıcılarını beklemektedir.
Teknik özellikler:
* Yataklar, miller ve diğer boyasız tüm parçalar : Krom Çelik (Sağlamlık)
* Kasa : Demir (Olası herhangi bir kaynak işlemi için en yaygın bulunan kaynak, demir kaynağıdır)
* Yük haddi : 40 kg (75 kg ile denendi, sorun gözlenmedi)
* Azami hız : 70 km/saat (bizzat deneyebildiğim en yüksek hız, daha yukarıya çıkacak yokuş bulamadım)
* Ağırlık : 6,7 kg
* Boya : Statik fırın boya
* Çanta : Su geçirmez, sarı renkli (isteğe bağlı)
* Bayrak : Çadır kiriş çubuklarından imal, sarı renkli
* Tekerlek : 16", alüminyum, mandal göbekli, patlak önleyici eklenmiş
Tüm bunlara ilaveten, yaptığım römorku B.O.B'un yaptığı (Yak) ile karşılaştırırsak üstünlükler şöyle sıralanabilir:
* Karınca-3 40 kg'a kadar taşır, Yak 30 kg'a kadar taşır.
* Karınca-3 bisikletten ayrıldığında düz durur, Yak bir tarafa yıkılır.
* Karınca-3 bisikletten ayrılıp narin bir zemine konduğunda zemine zarar vermez, Yak zemini deler (vida çıkıntısı nedeniyle).
* Karınca-3'ün tüm yedek parçalarını yurt içinde temin edebilirsiniz, Yak'ın yedek parçalarını yine kargo ve gümrük ödeyerek getirtmelisiniz.
* Karınca-3'ün tabanı ağdan yapılmıştır; böylece esneklik kazanır. Yak'ın tabanı serttir.
* Karınca-3'ün kaynağına Türkiye'nin her yerinde ulaşabilirsiniz, Yak'ı kaynak yapmak için ancak büyük şehirlerdeki imkanlar gerekir. (Uzun yol bisikletçisinin işine gelen bir şey değil)
Karınca-3'ün fiyatı 300 YTL (+ su geçirmez çanta için 20 YTL)'dir.
İyi günler, görüşmek üzere...