SATILIK 1996 Discovery-1 300TDI 28.000TL

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Disco300Td Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,148

Disco300Td

Carpe Diem
Mesajlar
66
Tepkime Puanı
3
Yer
İstanbul
Aracımı satıyorum, malum siteye koyduğum ilanı aynen kopyaladım. Gezenbilir üyeleri aracın özelliklerini zaten biliyordur... Bazı paragraflar da ölü fiyata mal almak isteyen galericiler içindir, Gezenbilir üyeleri üzerine alınmasın lütfen.

LAND ROVER, DISCOVERY-1 300TDI, 1996, 235.000km, Kırmızı, Manuel 5 vites, 2inch OME suspension lift, çeki demiri, önde ingiliz Bearmach (BM) çelik ağır hizmet tamponu, 9mm Alimünyum Ön Muhafaza (Sump guard), Scorpion Racing direksiyon amortisörü, 2 adet Hella sis farı, Warn 8000 çelik halatlı winch. Winch ve Çeki demiri ruhsata işlidir. Orijinal deri koltuklar elektrik konrollüdür, 2 zonlu manuel klima ve 2 adet elektrikli sunroof var. Standart bir Pionneer CD çalar var. BFGoodrich AT lastik. 2 Adet katlanır deri koltuk bagajda yer açmak için demonte edildi ve depoda muhafaza ediliyor.
Araç fotolarda görüldüğü gibidir. Mekanik ve yürüyen aksamı olabilecek en üst seviyededir. Kaportadaki çizikler kamp yolundaki dallardan olmuştur ve %90'ı pasta cila ile gider, ama ben aracı beyaza boyatmayı planladığım için yaptırmamıştım. Aracın içi, aksesuarları ve koltukları vs çok temizdir. Araç bende iken bir kazası olmadı, öncesini araştırmamıştım, sadece şasesini ölçtürmüştüm, çok iyi durumdaydı. Ama araçta boya var, benim için mekanik ve yürüyen aksam önemli olduğu için önemsemedim. Alan boyasını keyfine göre yaptırır. Niyetlenenler Maslak'ta istediği yere gösterir.
Arayıp soranlar olduğu için eklemekte fayda görüyorum. Araç fabrika çıkışı V8 benzin motorludur ve usulune uygun olarak 300tdi dizel motora dönüştürülmüştür, ruhsata tabi ki işlenmiştir. Bilenler bilir Discovery nin bu modelinde motor değişimi çok standart ve kolay bir işlemdir. Zaten herşey motor bloğu üzerinde geldiği için motor kulakları vs değişerek kolayca dönüşüm yapılır. Bu araçtaki aktarma organı dişlileri de piyasada 'dizel dişli' olarak anılan düşük oranlı dişlilerle değiştirdim. Dolayısıyla aracın şu anda fabriksayon dizel çıkışlı bir discovery'den tek farkı daha lüks ve konforlu olmasıdır. Yine de araştırmak isteyenler için Şase no: SALL JGMM 8TA 530601 ve motor no 16L 57727A.

Aracı 4 senedir kullanıyorum,sorunsuz bir araçtır. Aracı bilenler bilir, bilmeyenler için:
Yurdumuzda Discovery Seri 1 olarak anılır. Discoveryler arasında en sorunsuz seridir. 300tdi kodlu 2500cm3 lük dizel makineye sahiptir. Turbo intercooler mevcuttur. Mekanik mazot pompalıdır. Motorda elektronik bir aksam olmadığından arıza yapmaz, bakımı ve tamiri en kolay (ve en masrafsız) makinedir. Ülkemizde halen üretilemekte olan askeri Defender'lardaki motordur. Nato tarafından nükleer patlama sonrası çalışma onayı verilen tek Land Rover motorudur. Düşük devirde yüksek ve sabit tork sağlayan makine özellikle arazi şartlarında tercih sebebidir. Seri 2 ve 3lere nazaran daha yüksek bir motorsesi vardır.
RN380 kodlu 5 ileri 1 geri manuel şanzumana sahiptir. Hem arazide hem, şehir iiçi ve dışında konfor sağlayan sorunsuz bir şanzumandır. Buna ilaveten kilitli arazi şanzumanına (veya yavru şanzuman) sahiptir.
Discovery serisi Land Rover tarafından Defender ve Range Rover arasında kalan segmenti doldurmak üzere tasarlanmıştır. Defenderlarda noksan olan şehir içi ve uzun yol sürüş konforu ve Range Roverda eksik olan arazi unsurları bu araçta birleştirilmiştir.

Ben neden bu aracı almıştım, kimlere uygun:
2 tane oğlum belli bir yaşa gelince güvenli, yolda bırakmayacak ve ailemizin sığabileceği bir araç aradım. Discovery 1 hem şehir içinde rahatça kullanılabilecek, kullanımı kolay derli toplu bir araçtır, hem de arazi performansı uçlara kaçmamak şartıyla çok yeterlidir. Yolda ve arazide bırakmaz. Hem gündelik hemde ailemle kampa gidebileceğim en ideal araç olarak bunu gördüm. Motor aksamı mekanik olduğu için basit bakımlarını kendim yapabiliyorum. Bilgisayarlı servislere tonla para vermeme gerek kalmıyor. Mütevazi görünümlü bir arazi aracıdır. Arazide ailemle kampa gitmek için kullandığım için yolcuların can güvenliğini tehlikeye atacak zorlukta hiç bir arazi koşuluna sokmadım aracı, piyasadaki 'arazi canavar'ları gibi yorulmuş bir araç değildir, diridir. 85litre mazot ile şehir içerisinde en son filterleri değiştikten sonra 800km yaptı, ancak ortalama 700km yapar, arazi taşıtı için oldukça ekonomiktir. Modifikasyona oldukça uygun bir araçtır, bir çok 3. parti parça ve aksesuar üreticisi var. Yedek parça için japonlarda olduğu gibi 2-3 hafta beklemezsiniz, parçası hem ucuz hem de kolay bulunur. Discovery 1'ler içinde en konforlu ve dolu pakettir.

Kimler için uygun değildir:
Bu araçla otobanda 190la gidemezsiniz veya Caddede kızlara hava atamazsınız, o zaman Range Rover almanız lazım. Mütevazi bir aile arazi taşıtıdır. Off-road yarışlarında bu araçla kupa kaldırmazsınız, ivmeli bir araç değildir. Trafikte kapışamazsınız, yarışamazsınız ama burnunuzu uzatınca hemen yol verirler (öndeki çelik tampon çok işe yarar). Araziye sokamayacaksanız bu araca bakmayın. Manuel vites beni yorar derseniz, bu aracın otomatik şanzumanlısı makbul değildir, hiç bakmayın.

Niye Satıyorum:
2 oğlan büyüdü, eşim de kamp olayına sevdalandı, aileye 2 tane de köpek ilave olunca Discovery'ye sığamaz olduk. Aracı çok seviyoruz ama daha büyük bir şeye ihtiyacımız var. Aracı nakit ihtiyacından satmıyorum, dolayısıyla pazarlık yapmam, vadesiz ve nakit satarım. Fatura kesilecektir. Tuzu kuru satıcı değilim, ilanı aracı satmak için verdim. ama sahip olduğum aracın piyasasını yakından takip ederim, kim kaça sattı, kaça aldı bilirim. Herkes için kendi aracının değeri yüksek olabilir, ancak aracın satış fiyatını, satılan eş değer araçlar belirler. Ben de fiyatı buna göre koydum. Aracın bakımlarını Off-road Garage, Nesimi Aygün yapmaktadır, aracın önceki sahibi de kendisidir. Titizliğimi bilir.

İletişim:
Herşeyi yazmaya çalıştım, sorularınız için çekinmeyin. Telefonlara cevap vermeyebilirim ama emaillere dönerim. Araç hafta içi öğlen saatlerinde Aralık 2011 e kadar, Kemerburgaz civarında, hafta sonları Yenikköy civarında, aralık 2011 ortasından sonra hafta içleri her saat Yeniköy civarında, 1-2 gün önceden irtibat kurularak görülebilir. İsteyen test sürüşü yapabilir. Uygun zamanlarda Maslak Sanayide istediğiniz yere gösteririz
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

DSC_0550.jpg


DSC_0562.jpg


DSC_0573 copy.jpg


DSC_0580.jpg


DSC_0570.jpg
 

Etiketler
Ynt: SATILIK 1996 Discovery-1 300TDI 28.000TL

çok temiz görünen bir araç. . . hayırlı satışlar. . . bu zamana kadar satılmamasıda şaşırtıcı . . .
 

Ynt: SATILIK 1996 Discovery-1 300TDI 28.000TL

evet araç temizdir. Emsallerine %15-20 daha fazla fiyat koyanlar var... Hazır kar da yağıyor, aracın tadını çıkartıyorum ben de ne yapayım!
 


Ynt: SATILIK 1996 Discovery-1 300TDI 28.000TL

suyabatmaz' Alıntı:
Gerçekten çok güzel bir aracınız var. Ben de Göktürk'teyim, belki denk geliriz mahallede.
Kemerburgaz'da bir fitness salonu yapıyoruz, bu cuma teslim edeceğiz, ondan sonra İstinye civarındayım ama çocukları (ve köpekleri) hemen hemen her hafta sonu sizin taraflara getiriyorum, belki rastlaşırız, aracınız nedir (resimden defender'a benziyor).
 






Ynt: SATILIK 1996 Discovery-1 300TDI 28.000TL

Ön koltuklar klasik yan tutamaklı Discovery koltukları değil doğru mu?
 

Ynt: SATILIK 1996 Discovery-1 300TDI 28.000TL

nkurtkaya' Alıntı:
Ön koltuklar klasik yan tutamaklı Discovery koltukları değil doğru mu?


Doğru, araç orijinal V8 olduğü için ön koltuklar (galiba SX paketteki) elektrik kontrollü deri koltuktur. Isıtma yok.
 











Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst