Zeki Üner' Alıntı:reimde gorulen sanzımanda arazıye bağlı olan beyaz ve sıyah bolumun ısmını bılen ve 3b ye uygulamak ıstıyom bulabılırmıyım 54 vıllyslere uygun olurmu takılırmı bıde bılen veya elınde bulundurandan fıyatı şimdiden teşekkur ederım
seyit' Alıntı:Uzun süredir forumdan uzaktım.Dün ve bugün şöyle bir göz attım.Sözünü ettiğiniz arazi şanzumanı arkasındaki aliminyum gövdeli aparat " Overdrive " denilen aparattır.Her vites devri arasında bir devir elde etmek içindir yani bir tür buçuk vites diyebiliriz.Söz gelimi 1. vitesin fazla , 2. vitesin az geldiği yerde her iki vites arası bir devir elde edilir.Diğer vitesler için de durum aynıdır.
Bunun arkasındaki diğer aparat ise Pover Take Off (PTO) denilen aparattır ve bazı modelleri arkaya doğru , bazı modelleri ise öne doğru şaft çıkışı almak içindir.Arkaya doğru şaft çıkışı olanlar ( birkaç farklı modeli var) tıpkı traktörlerde olduğu gibi gerek harıçı bir şaft ve gerekse kayış-kasnak aracılığı ile hemen her türlü tarım ekipmanı çalıştırmak için kullanılır.Yada jenaratör,motopomp vs çalıştırmak mümkündür.
seyit' Alıntı:Bu aparatların bağlandığı yer arka şaft çıkışı değil.Arka şaft arazi şanzumanın arkadan öne doğru bakerken sağ tarafında el freni kasnağı ile birliktedir.Yine arkadan öne doğru bakarken arazi şanzumanının bu kez sol arka tarafında yuvarlak sac bir kapak vardır.İşte ister tek başına overdrive,ister tekbaşına PTO ya da her ikisi birbirine akuple olarak bu sac kapak alınıp oraya takılırlar. Zaten yukarıdaki resmi dikkatli incelersen bu durumu göreceksin.
seyit' Alıntı:Bu aparatların bağlandığı yer arka şaft çıkışı değil.Arka şaft arazi şanzumanın arkadan öne doğru bakerken sağ tarafında el freni kasnağı ile birliktedir.Yine arkadan öne doğru bakarken arazi şanzumanının bu kez sol arka tarafında yuvarlak sac bir kapak vardır.İşte ister tek başına overdrive,ister tekbaşına PTO ya da her ikisi birbirine akuple olarak bu sac kapak alınıp oraya takılırlar. Zaten yukarıdaki resmi dikkatli incelersen bu durumu göreceksin.