Merhaba arkadaşım hoşgeldin. Ben de henüz yeni bir Samurai kullanıcısıyım. Arabanın zıplama durumu makaslı bir sisteme sahip olduğundan ileri geliyor. Daha önce Lada Niva kullanmıştım ve onda amortisör sistemi olduğundan bu tür bir durumla karşılaşmadım. Sadece normal araçlara nazaran çukur ve tümseklere girmeden hızını yavaşlatmanı tavsiye ederim. Aksi durumun senin konforuna etki edeceği gibi arabanın makas sistemi üzrinde de ani şoklara neden olacağından kırılma durumları meydana geliyormuş. Tabi bu durumun şiddetini bilemem. Çok da nazik değillerdir. Fakat kabul etmek gerekirse asfalt üzerinde ziyadesiyle konforsuz. Ben biraz ayağımı gazdan çekiveriyorum sıkıntı olmuyor. Arabandan gelen seslere değinmek gerekitse tam olarak tarif vermek olanaksız. Arabada hareketli ve hareketsiz bir çok parça var. Sesin geldiği yere biraz kulak kabart. Belki çok basit bir yerden geliyordur. Ama bu durumu önemse. Bazen lastik değişiminde bile bijonları sıkmamış lastikçilerle karşılaşıyorum. Bu tarz nalbantların arabanda muhtelif yerlerinde işçilik hataları olmuş olabilir, dikkat et. Haricen kalorifer konusuna gelirsek, ben de bu problemle uğraştım. Benim kaloriferim çalışıyor fakat sıcak hava üflemiyordu. Dün kaput içerisinde daha dikkatli yaptığım inceleme sonucunda gördüm ki kontrolü arabanın içinden yapılan kalorifer sıcak-soğuk ayar kolu, son çıkış noktasında yani arabanın kaputunun içinde kalorifere sıcak su girişini sağladığı hortumların olduğu yerdeki ayrıştırıcı aparatında bir tel kopması meydana getirmiş. O da mandal benzeri bir aparat. Arabanın içinden sıcak-soğuk pozisyonunu değiştirdiğinizde hareket kazanan bir tel bu aparatı açıp kapatıyor. Telin koptuğunu gözlemleyip elimle manuel olarak pozisyon değiştirince sıcak havayı elde ettim. Muhtemelen bundan farklı olarak bir de kalorifer radyatörü var ki o da arabanın göğsünün arka tarafında zannedersem. Esas musluk dedikleri zamazingo oradaymış. Çok şükür ki oralara kadar gitmeme gerek kalmadan problemi teşhis ettim. Ben elimden geldiğince bir takım problemleri kendim halletmeye çalışıyorum. Hiç olmazsa sorunu teşhis edip tamiratını yapacak kişiye bilgi veriyorum. Bazı tamirciler sorunu alakasız alakasız yerlerde arayarak işçilik hadisesini epeyce artırıyorlar. Ya da ilk olarak kendim kurcalıyorum. Beceremezsem zaten tamirciye yaptırırım diye düşünüyorum. Velhasıl sanayilerde parasıyla bile iş yaptırmak zor. Bu yüzden elimizin anahtar tutması şart. Yardımcı olabilmişimdir umarım. Kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.