Samurai Arazi Şaftı Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan orhansah Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,868

orhansah

Yeni Üye
Mesajlar
6
Tepkime Puanı
0
Herkese merhabalar,
Uzun süredir foruma üyeyim,iyi bir takipçiyim fakat iyi bir katılımcı olamadım henüz. Uzun süredir arazi araçlarına ilgi duymaktayım. Vitara jlx kasa ile bir giriş yaptım fakat tek arabam olmasından dolayı bazı sebeplerden satmak zorunda kaldım.Bu tecrübe sonrası yaptığım araştırmalar sonunda 2. bir araç olarak samurai almaya karar verdim ve bu işte ustalaşmış, tecrübe kazanmış arkadaşlara şunu sormak istiyorum. Malum sitede uygun fiyatlı bazı samurai ilanlarında araçların arazi şaftlarının olmadığından , 2 çekere düşürüldüğünden bahsediliyor. Anladığım kadarıyla aracın yakıt tüketimini düşürmek için yapılıyor. Sizlere sormak istediğim konu bu, böyle bir araç alırsak bu aracı orjinal haline getirmek için tahmini ne kadar masrafı göze almak gerekir, eksik olan parçaları tedarik etmede sorun yaşarmıyız, hiç bulaşmamak daha mı iyidir? Fikir beyan edecek herkese şimdiden teşekkür ederim.
 

Etiketler
Ynt: Samurai Arazi Şaftı Hakkında

Selamlar ve iyi paylaşımlar. Zamanınız ve paranız varsa ustalarada hayır dua edeceksen başlayınız derim. Toplanmış ve yapılmış bir arac almak daha doğrudur.Şaftı sökmek ap ayrı bir mesele. arac zaten 2 ceker.ayrıca H ve L durumda var.Genelde anası ağlatılmış ve safari amaclı aracların şafını yok ederler benden bu kadar.bende 2 adet samurai vardı birisi oldukca temizdi. sattım ama hala 2 senedir uğraştığım bir taneside duruyor aklıma estikce kurcalıyorum.bu işin sonu ve dibi yoktur.iyi paylaşımlar.
 

Ynt: Samurai Arazi Şaftı Hakkında

Sn freegraf
Bu tarzdaki araçların fiyatları çok uygun olduğu için böyle bir araştırmaya ihtiyaç duydum, iş sadece arazi şaftıyla bitecekse fazla bir maliyet olmaz diye düşündüm . Yapılı diye tabir edilen bir araç alsak neticede o da yaklaşık 20 yaşında bir araç , masraf açmayacağına ne kadar güvenebiliriz. Yine de fikirleriniz benim için değerlidir, kalın sağlıcakla.
 

Ynt: Samurai Arazi Şaftı Hakkında

Merhaba Orhan Bey kardesim.Mehmet Bey size, yapili derken tam donanimli vs degil hic degilse eksiksiz bir arac almaniz yonunde tavsiyede bulunmak istemistir.Safti yok denilen araclarda genellikle arac sahibinin bile haberi olmayan diferansiyel,aks,sanziman,porya vs akla gelmeyen bir suru sorun yada arizali parcalar olabilir. Birini gidersen digeri ortaya cikip insani bezdirmeye kadar gitmektedir.Samurai artik uretimden kalkmis yeni yedek parcasi zor,cikmasi gun gectikce az bulunmaya baslayan bir arac haline gelmistir.Hala arazide cok basarili araclardan biridir.Sonucta eski bir arac alacaginizin bilincinde oldugunuzu goruyorum.Hangi marka alirsaniz alin eski oldugu muddetce masraf cikarmasi kacinilmazdir.Bunda da sizin ikinci araci gonul rahatligiyla daga,camura,kuma surup acimadan kullanacak yada ayni yerlerde efendice surup surmeyeceginiz onemlidir. Eger ben kirmaktan korkmadan surecegim ucuz bir arac ariyorum derseniz Samurai de olur,Niva da olur.Niva hem hacim olarak daha genistir hem de her turlu parcasi sifir yada cikma halen boldur.Farki biraz daha fazla yakar,vergisi bir dilim yuksektir,sase yoktur fakat curumemisse kasasi saglamdir ama Samurai'den genistir.
Sonuc olarak eksikli bir arac alirsaniz hem parcayi beklemesi,hem de nereden ne zaman ariza cikacagininin bilinmemesi sizi yorar.Tam bir arac alirsaniz hic degilse arizali parcanin elinizde eskisi olacaktir.Arastirirken iste bundan ariyoruz arkadas deme sansiniz olur.Maddi boyutlarina deginmek gerekirse cok kesin rakamlar vermek mumkun degildir.Serviste Vectra egzantrik pozisyon sensorune 760 TL,ozel serviste 400TL iscilik dahil fiyat verirlerken,disarida orjinal parcasi ile 120 TL ye halledildigi,Corolla debriyaj setinin Istanbul'da 700 TL,Izmir'de 380 TL ye degistigi gibi ornekler basimiza gelmistir.
Cok ucuza bir arac alip sonradan terk ettiginiz Vitara'dan daha fazlaya maletmek istemiyorsaniz,biraz daha sabirla gercekten ucuz ama hic degilse tam ve az yipranmis bir arac arastirmanizi tavsiye ederim.Eger butce ve zaman uygunsa iyice dokuk bir arac alip saseden her parcasinin tarafinizdan kontrol edilerek takilacagi bir arac yapmak isterseniz o zaman yandiniz.Isin sonu yoktur.Ona maledip bese zor satilan bir suru ornek duyarsiniz.
Neyse kafanizi karistirmak icin degil ucuz alayim derken eldeki miktari tuketmemeniz icin yardimci olmak adina yazmaya calistim.Hakkinizda hayirlisi olsun.
 

Ynt: Samurai Arazi Şaftı Hakkında

Bahadır bey samimi yorumlarınız için teşekkürler, işte ben de bunları öğrenmek için buraya konu açtım. Söylediğiniz gibi, iş sadece şaft takmakla bitmezse, gerçekten zor ve yıpratıcı bir süreç bizi bekliyor olacak. Bu nedenle sizin söylediğiniz gibi, herşeyi tam bir araç almak en mantıklısı. O zaman bütçemize uygun araç denk gelene kadar beklemeye devam edeceğiz. Bu arada Nivalarla
yakıt tüketimleri nedeniyle ilgilenmediğimi belirtmek isterim. Fikirleriniz benim için önemlidir, zaman ayırıp yazdığınız için tekrar teşekkür ederim.Kalın sağlıcakla.
 



Ynt: Samurai Arazi Şaftı Hakkında

Rica ederim,forumun guzelligi,yardimci olduysa ne mutlu.
Eski bir Niva ve Samurai'ci olarak yakit bakimindan asiri fark yok bana gore.
Niva'nin farklarini yazarken surekli dort ceker oldugunu atlamisim.
Yakiti nispeten fark ettirir,haklisiniz.Samurai 8-12 Niva 10-14 lt gibi.
Tabii ki araclarin donanimlarina gore bu rakamlar cok degismektedir.
Arac uzerindeki atiyorum her 35 kg birkac beygire malolmaktadir.
SJ 410 ile SJ 413 arasinda bile bariz sekilde yakit farki vardir.
Fakat bir zamanlar sanzimanda oynayip Niva'yi secmeli iki ceker yapabiliyorlardi.
Bunun karsiliginda capraz kilidi feda etmek gerekiyordu yanlis hatirlamiyorsam.
Eger Vitara'dan donmus olmasaniz size tavsiyem o olurdu.
Power direksiyon ve klima secenekleri yuzunden ozellikle.
Iyi arastirmalar,kolay gelsin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst