sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cem maçıkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,803

cem maçıkan

hayat güzel yaşamak lazım
Mesajlar
24
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
ilk önce Reis Ustaya (Dursun usta)yardımları için teşekkürler 94 model bi saharam var ayagımı gazdan çekince şanzumandan çok ses yapıyor nedendir bu konuda yardımlarınızı bekliyorum bu halden diğer hale getirebildim

Image6.jpg


31032012616.jpg
 

Etiketler

Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

ormanci1907' Alıntı:
şazıman hakkında bir bilgim yok ama bu fotolardaki araç saharamı cj5 bu siz öylesinemi koydunuz bunu saharanın resmi daha koyulmadı galiba.
Ön sipere bakınca da AMC öncesi Kaiser üretimi CJ 5 ( Tuzla ) diyor.
 

Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

bu İran yapımıymış (sahara harttop) diye geçiyor ruhsatta.resim bu araca ait

01042012623.jpg
 

Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

cem maçıkan' Alıntı:
bu İran yapımıymış (sahara harttop) diye geçiyor ruhsatta.resim bu araca ait
Konu ilgimi çekti şimdi,rica etsem hem aracın çeşitli detaylarını gösterecek fotoğraflar ve hem de ruhsat bilgilerini biraz daha detaylı verebilirmisiniz acaba?
Doğrusu bu Iran üretimi jeepler konusunda hemen hiçbirşey bilmiyordum.
Selamlar.
 



Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

Cem kardeşim aracını güzel günlerde kullan Ben size biraz bilgi vermeye calışayım aracın alt yapı CJ5 Motor mitsubişi 4 silindir 2,6 LT Pajero larda kullanılan benzinli motorun aynısı arac 4 ileri bildiginiz CJ işte performans güzel
 

Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

reis28' Alıntı:
Cem kardeşim aracını güzel günlerde kullan Ben size biraz bilgi vermeye calışayım aracın alt yapı CJ5 Motor mitsubişi 4 silindir 2,6 LT Pajero larda kullanılan benzinli motorun aynısı arac 4 ileri bildiginiz CJ işte performans güzel
Bilgiler için çok teşekkür ediyorum.Az önce konuyu merak ettiğimden internet üzerinden birşeyler aradım fakat fazla bilgi bulamadım.İki adet video vardı;dört silindir motora göre yüksek bir tork sergiliyor.Üzerindeki şanzuman adeta T-98 gibi,fakat aynı şanzuman Willys grubu L 4- 134 yada hatta F4-134 Hurricane motorun arkasında bu sıçramayı yapmıyor.AMC 258 I 6 motorlar T-18, T-176 ve T-150 şanzumanla bu şekilde çok güçlü tork üretiyor ve zaten o videolardaki gibi patinaj oranları biraz fazlaca oluyor,yani Willys gibi tutunamıyorlar.
 

Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

Cem bey,mekanikçilerden pek ses çıkmadı.Belki henüz konuyu farketmemiş de olabilirler.Üzerindeki şanzumanın ne olduğu konusunda bir bilginiz varmı acaba? Ayrıca çoğu zaman sesin asıl kaynağı farklı biryerler olurken ses sanki başka taraftan geliyormuş gibi insanı yanıltabiliyor.Durumu daha detaylı test ederek bilgi verebilme şansınız olurmu acaba?Söz gelimi yaptığınız kısa tanımdan anlaşılan aracın yükü motora ve aktarma organlarına binince ses yok ama tam tersi üzerlerinden yük kalkınca ortaya çıkan bir ses var gibi.Bu pek ala şaftların mafsallarındaki istavrozların bozulmuş olmasından ve üzerlerinden yük kalkınca boşluğa düşüp böyle bir ses yapıp bu sesi doğal olarak şanzumana da iletiyor olmalarından kaynaklanabilir.
Veya debriyaj balatasında problem olabilir.Elbetteki şanzumanın içerisinden kaynaklanıyor da olabilir.Bu durumda ilk akla gelen de priz direk bilyasının bozulmuş olacağıdır.Bir anda üzerinden yük kalkan piriz direk boğazındaki bilya bozulmuş ise salınımlı dönecek ve istenmeyen ses çıkaracaktır.
Önce açıkta olan aktarma organlarını başta şaftlar olmak üzere el ile bir kontrol edin.Boşluk olup olmadığına bakın.
Belki siz dahil kimi arkadaşlar tebessüm edecek ama,şarz dinamosunun kasnak bilyası ile devridaimi de kontrol edin.Bunlar bozuk ise benzer durumlarda benzer sesleri çıkarıp aracın içindeyken ses baskı ve balatadan, dışarı çıktığınızda,şanzumandan,motor kaputunu açtığınızda ise motorun içinden geliyormuş gibi sizi yanıltacaktır.
Yine de mekanikçilerden gelecek görüşleri incelemekte yarar var.
 

Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

REİS USTA teşekkürler ben mekaniken hiç anlamam araç boşta çalıştığında sorun yok gaza bastığındada sorun yok giderkende ses yok taki viteste giderken ayağımı gazdan çektiğimde acayip bi ses geliyor
 

Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

cem maçıkan' Alıntı:
REİS USTA teşekkürler ben mekaniken hiç anlamam araç boşta çalıştığında sorun yok gaza bastığındada sorun yok giderkende ses yok taki viteste giderken ayağımı gazdan çektiğimde acayip bi ses geliyor
Araç boşta iken ve/veya relantide çalışırken ses yoksa bu birinci planda şarj dinamosu(alternatör) ve devridaim faktörünü elimine eder.(kesin olmamakla birlikte.)
Siz yine dediğim gibi biryerleri sökmeden önce şu şaftlarınızın hem mafsallarını ve hemde kayıcıları boşluk varmı diye el ile basitce bir kontrol edin.Üzerindeki arazi şanzumanının ne olduğunu da bilemiyoruz.Şayet DANA 18 ise el fren sistemi de böyle bir sese sebep olabilir.Çünki aktarma organları yükteyken sese sebep olan boşluk ortadan kalkıyor fakat yükten kurtulunca boşluğa düşüp ses yapıyor.
Şanzuman priz direk yada iç aksamını görmek için onu aşağı alıp dağıtmak en son aşama olmalı çünki hem zahmetli hem de masraflı.Sözünü ettiğim diğer yerleri bu nedenle önceden kontrol etmekte fayda var çünki bunlar basitce el ve göz muayenesi gerektiriyor.
Şayet siz bunlardan pek anlamıyorsanız herhangi bir tamirhanede aracı kanala çekip oradaki ustaya bir göz attırın.Bu dediğim şeylerin kontrolu için para talep ederse ona da ayıp eder.
 



Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

uzun zamandır online olamıyordum. Saygı deger arkadaşlar ben size şöyle söyliyeyim burda arıza tespiti için açılan konuların çoğu havada kalıyor. Heleki araçtan garip sesler geliyorsa. Nasılki karınınız sürekli ağrıdığında doktorunuz tecrübeliyse belirli sorularla sizi tedavi edeblir yada anlayamazsa kesinlik kazandırmak isterse teşhis etmeye ozaman Film emar çektirir. sözün özü kısası yani işten anlayan birini gidip mutlaka dinletmeniz gerekir. BEnim fikrimi sorucak olursanız o Aracın difransiyelinde kesinlikle bişey var. Şanzıman oldugundan eminmisiniz ?
 

Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

ilk başta ilginiz için teşekkürler emin değilim aşarıdan ses gelince öyle dedim difransiyelde olabilir ama işten bi vakit bulursam bi ustaya gösterecem bu konularla ilgili tanıdığınız istanbul avrupa yakasında bi ustta varmı
 

Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

huseyin43' Alıntı:
uzun zamandır online olamıyordum. Saygı deger arkadaşlar ben size şöyle söyliyeyim burda arıza tespiti için açılan konuların çoğu havada kalıyor. Heleki araçtan garip sesler geliyorsa. Nasılki karınınız sürekli ağrıdığında doktorunuz tecrübeliyse belirli sorularla sizi tedavi edeblir yada anlayamazsa kesinlik kazandırmak isterse teşhis etmeye ozaman Film emar çektirir. sözün özü kısası yani işten anlayan birini gidip mutlaka dinletmeniz gerekir. BEnim fikrimi sorucak olursanız o Aracın difransiyelinde kesinlikle bişey var. Şanzıman oldugundan eminmisiniz ?
Hüseyin ustam arıza konusunda açılan konuların havada kalıyor olduğu ve ayrıca onların tesbiti için izlenecek yollar üzerine ortaya koyduğun teze aynen katılıyorum.
Önce bir soru geliyor.Sonra gelen cevaplar üzerine ne tür çalışmalar yapıldı veya bunların tamamen dışında olarak neler yapıldı ve o arıza nasıl giderildi bir daha hiç bir gelişme olmuyor.
Elbetteki arızanın tesbit ve giderilmesi için işinde uzmanlaşmış elemanlara başvurmak gerekir.Ancak hemen hepimizin üzerinde yolculuk yaptığımız bu araçları büyük ölçüde tanır duruma gelmemiz de çok önemli.Mevcut fiziki imkanlarımız hepimizin araçlarımıza hertürlü müdahaleyi yapacak donanıma sahip olmamıza elbetteki müsait olmayacaktır.Söz gelimi şahsen ben şehir merkezinde ve bir apartmanın 4. katında ikamet eden birisi olarak ana bulvar üzerinde ,caddenin kenarında ne motor indirebilirim ne de şanzuman.Hatta silindir kapağını dahi açamam,fakat bu gerektiğinde bunları yapamıyacağım anlamına da gelmez.Bindiğim ve kullandığım aracı herkesten çok tanıyan ve bilen ben olmalıyım mantığı bende herzaman var olmuştur.Bugüne kadar hiçbir zaman " usta bir bakarmısın,acaba benim aracımın nesi var ? " diye bir tamirhaneye hiç gitmedim.Teşhisi koyan hep ben oldum ve giderken şayet değişmesi gerekecek olası parça varsa onu da alıp öyle gittim.Kimi zaman durum biryerleri sökünce ortaya çıktı fakat parçanın durumunu görüp yapılması gerekene en azından ustayla birlikte bende o kararı vermişimdir.Yada kimi zaman görüş ayrılıklarımız olmuştur.Sökülmesinden onarımına ve tekrar yerine takılmasına kadar hep yapılana nezaret etmeye çalıştım.Başında bulunamadığım durumlarda ise hep son kontrollerini yapan kişi oldum.Oradan ayrılırken ustaya bulunmadığım saatlerde neresini ne şekilde yapması gerektiği noktasında hep telkin ve tembihte bulundum.
Yani biz araç kullanıcıları önce kullandığımız araçları kendimiz çok iyi tanımalıyız.Ben neyin üzerinde gittiğimi bilmek isterim.Hiç kimsenin bulunmadığı ıssız yaylalarda veya dağ başlarında çok yerini söküp takmak zorunda kalmışımdır.Vites kolunun aniden ara boşlukta kalıp,vitese geçmemesi yüzünden şanzuman üst kapaktan tut,bana benzin yerine yarı yarıya su ve tankın dibindeki pisliği satan bir benzinci yüzünden göz açtırmayan yoğun bir kar tipisi altında her üç-beş kilometrede bir benzin otomatiği ve karbüratör söküp dağıtıp tekrar toplamasına kadar.Hiç bilmediğim Toros dağları silsilesi Aladağlar da yoğun bir kamyon trafiği arasında pis ve dar bir virajın içerisinde benzin otomatiği diyaframı yırtıldığı için kala kalıp fakat torpidodan çıkardığım yedekteki diyaframla olduğu yerde otomatik tamir edip yola devam ettiğimi hatırlarım.Daha birçok anı.Bizler kullanmakta olduğumuz araçları iyi bilmeliyiz.Kendimizi zayıf hissettiğimiz konuları ise işte bu forum benzeri yerlerde tartışarak eksiklerimizi tamamlama yoluna gitmeliyiz,fakat belirttiğiniz gibi herşey başlıyor ve ortada kalıyor.
Buradaki aracın sorununda belirttiğiniz diferansiyel konusu da zaten aktarma organları içerisinde olup olası sorunlu yerlerden biri olabilir.Tabii belirtilen durumda yani ayağını gazdan çekince oluşan böyle bir ses te olsa olsa diferansiyel istavrozlarında bir laçkalaşma olabilir diye düşünüyorum.Ayna ve mahruti de yalama olsa yükte giderken öter.Böyle bir şikayet yok.
Benim kişisel görüşüm önce şaft mafsal ve kayıcıları üzerinde,ardından priz direğin volant göbeğinde merkezlendiği burç yada bilyayı ovalleştirip ucundan salınımlı dönmeye başlayınca bu kez priz direk boğaz bilyasını da bozmuş olabileceği şeklinde.
Hala yabana atmak istemediğim, kontrol etmekte yarar gördüğüm şarj dinamosu ile devridaim bilyası unutulmamalıdır.
Aranması gerekir,biryerde bulunacaktır.
 


Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

cem maçıkan' Alıntı:
ilk başta ilginiz için teşekkürler emin değilim aşarıdan ses gelince öyle dedim difransiyelde olabilir ama işten bi vakit bulursam bi ustaya gösterecem bu konularla ilgili tanıdığınız istanbul avrupa yakasında bi ustta varmı

benim bilğim yok ama sanayiye gittiğinizde en azından arıza tespiti için herhangi otomotiv mekanikeri bi ustanın yardımcı olacagını düşünüyorum
 



Ynt: sahara sahibiyim ufak ufak topluyorum şanzumanından anlayan

gevşemiş bir civata yada çatlamış sac da kompresöre bınince bu tür sesler çıkarabilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,055
Mesajlar
1,528,064
Kayıtlı Üye Sayımız
166,799
Kaydolan Son Üyemiz
chucky1907

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst