rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan y-bsungur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,563

y-bsungur

Kamp I
Mesajlar
195
Tepkime Puanı
4
Yer
eskişehir
aracı ilk çalıştırdıgımda şu son iki gündür rolanti neredeyse dip yapmış durumda(benzindeyken biraz daha iyi fakat gaz daha kötü)araca toplasın diye gaz veriyorum sıçrama yapıyor vermiyorum durdu durucak motor stop etme noktasına geliyor ve benzinide gazıda ciddi şekilde çok yakıyor akü zayıf gibi görünüyor bundan kaynaklı olabilirmi bu araçlar elektronik beyne sahip hani akım düşük gelince rolanti etkileniyor olabilirmi çünki araç bir müddet gittikten sonra akünün şarzımı artıyor nedir rolanti yavaş yavaş toparlıyor bu araçlarda rolanti seviyesi tam olarak nedir 7 mi 7,5 mu bu konuda bir fikir verebilirmisiniz..yada bir başka sebeb ne olabilir
 

Etiketler
Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

y-bsungur' Alıntı:
aracı ilk çalıştırdıgımda şu son iki gündür rolanti neredeyse dip yapmış durumda(benzindeyken biraz daha iyi fakat gaz daha kötü)araca toplasın diye gaz veriyorum sıçrama yapıyor vermiyorum durdu durucak motor stop etme noktasına geliyor ve benzinide gazıda ciddi şekilde çok yakıyor akü zayıf gibi görünüyor bundan kaynaklı olabilirmi bu araçlar elektronik beyne sahip hani akım düşük gelince rolanti etkileniyor olabilirmi çünki araç bir müddet gittikten sonra akünün şarzımı artıyor nedir rolanti yavaş yavaş toparlıyor bu araçlarda rolanti seviyesi tam olarak nedir 7 mi 7,5 mu bu konuda bir fikir verebilirmisiniz..yada bir başka sebeb ne olabilir

aynı sorun bende de vardı geçmiş olsun.

-lpg enjektörleri değişecek
-rölanti motoru temizlenecek
-krank sensörüne bakılacak ( eğer bozuksa pahalı haberiniz olsun )
-distribütör , buji kabloları ve buji kontrolü yapılacak ( bunlardan da olabiliyor )

aküden yapmıyor. alternatöre baktırın yinede. motorda tekleme varmı ?
 

Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

benim fikrim...once bujileri kontrol ettirip sonra lpg ayari icin bir servise gidin
 

Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

elbette eger aku konusunda problem yasiyorsaniz ki eger aku zayifsa kisin yasamaniz normal. zaten ihtiyaciniz var demektir degistirin..
 

Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

benimde görüşüm rolenti motorunu söktürün bir güzel tinerle yıkatın baglı oldugu kafayıda aynı sekilde bogaz kurum yaptıysa yapar araç tüpte çook hasas olur
 



Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

mjeliada' Alıntı:
aynı sorun bende de vardı geçmiş olsun.

-lpg enjektörleri değişecek
-rölanti motoru temizlenecek
-krank sensörüne bakılacak ( eğer bozuksa pahalı haberiniz olsun )
-distribütör , buji kabloları ve buji kontrolü yapılacak ( bunlardan da olabiliyor )

aküden yapmıyor. alternatöre baktırın yinede. motorda tekleme varmı ?

mjeliada yazmış...
bunların hepsi yapabilir...buradan net cevap verilemez yani...bunları bi kontrol ettirin..buna bi de şarz dinamosunun kontrolünü ekleyin...basit bişey den de kaynaklnaabilir yani...
 

Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

Sayılanların hepsi, zaten bu olayın sebebi olsa da olmasa da, aracın bakımı gereği yapılması gerekenler; üşenmeden yapın.

Ama tabii ki önerim ucuzdan pahalıya gitmeniz, ne de olsa kaynaklarımız sonsuz değil.

Benzinde sorun yok ve LPG de varsa, ilk akla ateşleme sorunları gelir; buji, buji kablosu, distribütör. özellikle distribütörler bu araçlarda bakımsız kalıyor genellikle.

Çıkacak bujinin durumu aracın ateşlemesi hakkında fikir verecektir.
 

Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

arkadaşlar sorun çözüldü aküyü degiştirdim herşey normale döndü akü bu sistemde nasıl bir etken rol oynadı onu tam olarak anladıgımı sötyleyemem fakat yanlış anlamıyorsam düşük akımlı akü rolanti müşilini.yada roalanti seviyesini saglayan bir mekanizmayı tam olarak çalıştırmıyor yada çekmiyor gibi geldi bana..durum şimdilik böyle sorun çözüldü fikirleriniz için teşekkürler bu durumuda tecrübeler listesine ekledim
 

Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

y-bsungur' Alıntı:
arkadaşlar sorun çözüldü aküyü degiştirdim herşey normale döndü akü bu sistemde nasıl bir etken rol oynadı onu tam olarak anladıgımı sötyleyemem fakat yanlış anlamıyorsam düşük akımlı akü rolanti müşilini.yada roalanti seviyesini saglayan bir mekanizmayı tam olarak çalıştırmıyor yada çekmiyor gibi geldi bana..durum şimdilik böyle sorun çözüldü fikirleriniz için teşekkürler bu durumuda tecrübeler listesine ekledim

Eğer aküyü değiştirdiğinizde sorun çözülmüşse demekki alternatörünüz yani şarj dinamonuzda düzgün çalışmıyor olabilir. Kontrol ettirmekten birşey çıkmaz siz en iyi baktırın herşeye ki aklınızda kalmasın. Sizin aynı sorununuz için Ankaradaki 3 Harfli bir servis bana üst motor yapılacak demişti bu arada :D öyle şeylerede kanmayın
 

Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

Selamlar

Yukarıda yazılanların hepsi aslında dogru bu arıza 2 şekilde ortaya çıkar 1 yakıt sistemi 2 ateşleme sistemi, bu sistemleri oluşturan parçaları ve arızaları açıklamak ancak kitap kapsamında olabilir.
akü değişimi durumu düzeltti ise ucuz atlatmışsınız. alternatör yani şarj dinamosu arızalı ise yeni aküyü şarj etmiyecek yada şarjı tam yapmayacak bu arızayı zaten net biçimde anlarsınız.
o zaman ilk aklınıza gelen alternatörün içindeki diyotlar olmalı tamircide fazla kazıklanmamak yada yeni bir dinamo masrafı yapmamak için oto elektirikçisine akrebi değiştirelim derseniz (şarj dinamosu içindeki diyot grubu nun eski amerikan oto. elektirikçilerindeki lakabı) :smiley: problemi çözebilirsiniz.
Aslında tamircilikte en büyük zorluk arızayı tespit etmektir:Eğer bir bölüm açabilirsek mesela motor için.yakıt- elektirik- yaglama- sogutma arızalarını bir gurupta mekanik ve yürüyen arızalrını başka bir grupta toplayıp arızanın belirmesi - tespiti tamiri parça ve fiat bilgisiyle yazabilirsek, öyle bir el kitabı ortaya çıkarki nerde olursak olalım çözüm için bir internet baglantısı yeter.
Kimse alınmasın ama amerikan söz konusu olunca en iyi ustalar İstanbulda sonra Ankara ve Adana geliyor, başka illerimizde varsa da ben bilmiyorum yada eski ustaların kalfaları gidip orada dükkan açmıştır. Yani aracınızı buzdolabı tamircisine götürmek neyse başka illerde kurcalatmakta aynı kapıya çıkıyor. özellikle elektronik sistemi ve otomatik şanzımanı.

saygılar.
 



Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

Bende de aynı sorun vardı buji ve buji kabloları ilk bakacanız şey olsun, bunlardan sonra arabanın boğazı sökülüp bir güzel tinerle temzilensin, birde bakılmışken dispiratör kapağanana bir baktırt emin ol sorunun çözülecek,(işallah) bu yukarda sıraladıklarımı yaptırtmanı tavsiye ederim en azından aynı sorunu yaşayan birisi olarak
 

Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

Ben akünün değişmesi ile bu sorunun düzelmesine şaşırdım...
Ama olmuş ne diyim :smiley:

Çünkü, araç çalıştığında elektrik ihtiyacı aküden değil, altarnatörden karşılanır....

Bunu deneyebilirsiniz, ben bi çok kez farklı amaçlar nedeniyle araç çalışırken aküyü söktüm...
Araç çalışmaya ve sağlıklı bi şekilde yürümeye devam etti aküsüz....

Ancak,
Araç ve ekipmanları -far, sis farı v.s.- altarnatörün ürettiğinden fazla amper çekerse aküden faydanır sistem...

Bu bahsettiğiniz arıza birinci olarak throtle body(sanayide projeksiyon deniyor) içindeki idle air control valve(sanayide rölanti motoru deniyor) arızası veya pisliği nedeniyle olur... Bu söküldüğünde TPS (Throttle position sensör) de kontrol edilir...
Ama Tps' te sorun olsa şanzmandada sorun yaşarsınız, çünki Tps şanzmanada gazın konum bilgisini verir (Throttle Position Sensor) bu bilgi ile selenoidler pompaya talimat verir ve şanzman geçiş yapar...
Özellikle elektronik kumandalı şanzmanlarda çok önemlidir(42RE,44RE,46RE)

Sorunun Lpg kısmı gaz ayarı ve Lpg filtrelerinin tıkanıklığı/eskiliği ile alakalıdır...

Devamında ve birlikte ateşleme özellikle Lpg çalışmasında çok önemlidir.. (Bobin, ateşleme kabloları, bujiler, distribitör, tevzi makarası)
Lpg benzine göre daha az yanıcı olduğu için, Lpg de, benzinli sisteme göre çok daha sağlıklı ateşleme ihtiyacı vardır...
Ateşleme kabloları her yüz binde sorun yoksa bile değişmelidir, distribitör kapağı ve tevzi makarası eskiliği gözle diagnose edilebilir...
Takacağınız ateşleme kabloları after market ise kalitesini ohm metre ile anlayabilirsiniz...
Farklı uzunluktaki kabloların hepside birbirlerine çok yakın oranda direnç(ohm) göstermelidir...

Devamında ve birlikte crank konum sensörü önemlidir, aracın özellikle eksik veya fazla avanslı çalışmasında en büyük pay bunundur... Yakışa çok etki eder... Arızası durumunda lehimle tamir edilir ama lehimle tamirde alınacak verim sınırlıdır... Tam verimsizlikte arıza lambanız yanmayacak ama DRBIII cihazında net arıza kodu gözükecektir...

Tüm bunlara rağmen siz eski olan akünüzü değiştirince problem hallolmuş... ;)
:smiley: Ne güzel :smiley:

Şanslısınız....

Acaba fazla elektrik yükü olmadığı anlarda bile aracınız ihtiyacı olan amperi aküden mi çekiyordu sorusu aklıma geldi?
Altarnatör güçsüz, ihtiyaç aküden karşılanıyor, akününde ömrü dolmuş ???

Eğer öngürüm doğru ise, alternatör verimsiz ise, şu andaki yeni akünüz araç çalışırken gerekli olan ihtiyacı altarnatörün yerine karşılıyor, zayıfta olsa altarnatör tarafındanda şarj ediliyor...
Ama bu durumda yeni akünüzde bi süre sonra su koyvercek....

Tavsiyem araç çalışırken altarnatör voltajını ölçmeniz, en 14.2V görmelisizin, 13.8V alt değerdir..
Bunu ampermetre ile siz de yapabilirsiniz...
Ama, elektrikçilerde akü voltajını ölçen bi cihaz var, bu daha sağlıklı, üzerinde bi düğme var ve bu düğmeye basınca alternatörü ve/veya aküyü yükte ölçüyor... Yükteki değer 13.2V min olmalı....

Aracın göstergesindeki voltmerede araç kontağı açıkken 12 civarında, araç çalıştığında 14 üzerine çıkmalı... ama bu ibre yeterince hassas değildir....

Sağlıcakla...
 

Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

Bu kadar ileri boyutta olmasa da bir benzeri benim araçta vardı, bujilere bir ayar yaptılar lpg ile çentik aralığı değişik olacakmış, düzeldi.
Bence olayın lpg ile alakası yoktu çünkü lpg zaten araç ilk çalıştırıldığında kullanılmıyor, benzinle çalışıyor, fakat düzelmiş olması yine de ilginç geldi.
Araçta ciddi boyutta olmayan başka bir problem oldu mu bazen böyle basit çözümler bulunabiliyor, tabi asıl problem hasır altı edilmiş oluyor bu arada.
Aynı sizin araçta aküyü değiştirince sorunun çözülmüş olması gibi.

(Tercümesi: Alternatörden olabilir, subaplardan olabilir, buji kablosundan olabilir, manifoldtan olabilir, ondan olabilir bundan olabilir hatta belki otomatik vitesin türbini pek iyi durumda değildir, güç iletiminde dengesizlik vardır, şimdi şanzımanı açsak 2000 ytl masraf, açmasak daha en az 100bin km gider, belki 300bin, kader bilinmez bunlar, deyip müşteriyi soğutmaktansa, yanlış çıkma ihtimali yüksek bilimum tahmin yapıp aracın orasını burasını açıp kapatıp saatlerce mesai harcayıp sonu hüsranla biten bir sürü zahmetten sonra ya sen de usta mısın be adam diyecek olan müşteriyi kaybetmeyi hangi usta ister? Değiştir aküyü ya da yap bujilere yeni çentik ayarı, idare etsin durumu bi 50 bin km sonra tekrar bakarız... Müşteriyi elde tutmanın yolları bunlar, zararsız ufak yalanlar..)
 

Ynt: rolanti seviyesi neden degişir salınım yapar fikri olan varmı arkadaşlar

Selamlar

Bu arıza ile alakalı yakıt ve ateşleme sistemi bölümlerini ve hangi bölümün arıza yapabileceğini ayrı, ayrı yazmaya kalkarsak kitaplar dolar sayfalar değil,
Akü değişmiş arıza düzelmiş açıklama basit, muhtemelen akünün (içindeki plaka peteklerinin) gözleri kapandı şarj tutmamaya başladı, alternatör eksik şarjı tamamlamak için devamlı şarj tutmayan aküye akım yollamaya uğraştı ve diğer yerlere eksik akım gittiği için tekleme oluştu,normalde araç çalışınca alternatör akünün eksik şarjını tamamlar ve akü tekrar şarj eksiltene kadar devreden çıkar. oaly bu kadar basit.

saygılar.
 

Arkadaşlar birde size bilgi olsun ABD
rockauto.com sitesinde bu arabaların çoğu parçası var
ve her marka ve fiyata ben tps buji kablosu rot başları arşa şaft ıstavrozları hava filitresi yağ filitresi hepsini ordan istedim tabi fazla kargo ve gümrük vermemek için parça parça istedim buradan yarı fiyat bence bi göz gezdirin aracınızın marka model motor giriyorsunuz hepsi çıkıyor bir bakın derim
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,843
Mesajlar
1,524,182
Kayıtlı Üye Sayımız
166,627
Kaydolan Son Üyemiz
Küçük Ahmet

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst