Çamurlukları söktüm
Ön paneli söktüm
Aküyü ve elektrik tesisatını komple söktüm
Pedal konsolunu söktüm
Ön konsolu söktüm
Silecekleri ve motorunu söktüm
Havalı freni havalı debriyajı direksyon milini direksyon simidini komple söktüm
Kafada birşey kalmadı sökülecek
Sırada arka koltuk ve tüp var sökülmesi gereken
Ve tabiki harttopu kesmek var
Tüpü nasıl sökeceğimi hiç bilemiyorum içinde gaz var korkuyorum
Önerisi olan var mı ??
Ynt: Restorasyon Başlar Ben Söküyorum Ama Nasıl Toplanır Bilmiyorum
aslında toplarken seni en çok yoracak elektrik tesisatı onun haricinde pek zorlanıcak birşey yok. Eletrik işinide düzgün bir elektirkçiye toplatırsan ve elindede Emin abinin paylaştığı elektirk tesisatı şemalarıda olursa herşey hallour.
Ynt: Restorasyon Başlar Ben Söküyorum Ama Nasıl Toplanır Bilmiyorum
Biraz geç gördük ama genede yazayım parçaları sökmeden önce fotoğraflarını çekmeni öneririm.Parçalar bi şekilde sökülür sorun yok.Revize ederken yenilenecek parçaları doğru ve montajını dikkatli yapmalıısn.Forumda CJ ile ilgili tamir kitapçıkları var bakmanı öneririm.
!!!LPG!!!
Tankla uğramadan önce aracı boş bir araziye götürüp tüpün vanalarını açın komple boşalsın 2 3 saat bekledikten sonra tüp sökümüne başlayın aksi takdirde çok tehlikeli bir iş.
Parçaları avadanlıklar yada kutulara vidalarıyla koymanızı öneririm başıma geldi o vida şu mu bu parça omu derdiniz olmaz.
Hardtop keserken cj nin kapı kavisinden ölçü alın ve o doğrultuda kesin orijinal görüntü gitmesin en azından.
Hardtopu kesecekseniz arka kapak sorununuz ortaya çıkacak.
Kalay gelsin
Ynt: Restorasyon Başlar Ben Söküyorum Ama Nasıl Toplanır Bilmiyorum
SaygınOzdemir' Alıntı:
!!!LPG!!!
Tankla uğramadan önce aracı boş bir araziye götürüp tüpün vanalarını açın komple boşalsın 2 3 saat bekledikten sonra tüp sökümüne başlayın aksi takdirde çok tehlikeli bir iş.
LPG'nin havaya boşaltılmasına karşıyım. Bence bütün CJ'ciler davet edilip bir mangal partisi yapılmalı ve tüp mangala bağlanarak etler pişirilmeli.
Ozon tabakasını daha fazla delmeye gerek yok, üstelik o deliği polyester macun da kapatmaz.
Ynt: Restorasyon Başlar Ben Söküyorum Ama Nasıl Toplanır Bilmiyorum
Buggy' Alıntı:
LPG'nin havaya boşaltılmasına karşıyım. Bence bütün CJ'ciler davet edilip bir mangal partisi yapılmalı ve tüp mangala bağlanarak etler pişirilmeli.
Ozon tabakasını daha fazla delmeye gerek yok, üstelik o deliği polyester macun da kapatmaz.
Abi bi sakatlık çıkmasın lpg şakası olmaz aslında araç sökülmeseydi eğer çok güzel gezip bitirilirdi ama mecbur şuan doğaya salınım yapması en mantıklısı o olacak sanırım.
Ama bence de lpgnin en mantıklı şekilde en az zararla bitirilmesini bende isterim
Ynt: Restorasyon Başlar Ben Söküyorum Ama Nasıl Toplanır Bilmiyorum
Hardtop'u kesme, ileride pişman olursun.
CJ6'ya tente yakışmıyor. Roll bar yaptırırsan bir gün gelir polyester hardtop takmaya kalkarsın, deve gibi hörgüçlü olur.
Malum sitedeki CJ6 ilanlarına bir bak. Hardtoplusu, tentelisi nasıl duruyor bir gör.
Üstelik hardtopun çok düzgün ve orijinal gibi duruyor. Kestirmeye kararlıysan çok dikkatli kestir ki yeniden takılabilsin. Roll bar için şimdiki tavan yüksekliğinin ölçüsünü al, ileride sorun çıkmasın.
Ynt: Restorasyon Başlar Ben Söküyorum Ama Nasıl Toplanır Bilmiyorum
Buggy' Alıntı:
Hardtop'u kesme, ileride pişman olursun.
CJ6'ya tente yakışmıyor. Roll bar yaptırırsan bir gün gelir polyester hardtop takmaya kalkarsın, deve gibi hörgüçlü olur.
Malum sitedeki CJ6 ilanlarına bir bak. Hardtoplusu, tentelisi nasıl duruyor bir gör.
Üstelik hardtopun çok düzgün ve orijinal gibi duruyor. Kestirmeye kararlıysan çok dikkatli kestir ki yeniden takılabilsin. Roll bar için şimdiki tavan yüksekliğinin ölçüsünü al, ileride sorun çıkmasın.
Aslında hardtopu sökmeden roll bar yapılırsa sıfıra sıfır daha güzel olur.
Hartopu orjinal değil resimlerini göndermişti ama gayet iyi bir usta yapmış, sadece arka kapının yanlarındaki camlar ve arka kapı güzel durmuyo şahsi fikrim. Bi cj8 arka kapısı bulup uydurulabilir ama uğraşcak kaportacı lazım
Ynt: Restorasyon Başlar Ben Söküyorum Ama Nasıl Toplanır Bilmiyorum
Telefonla yükledim.
Kadir, kablolarını o planlara göre yere ser. Ekli, yanık, kurumuş olanları uygun renk ve çapları kullanarak yenileri ile değiştir. Ben 2 mm2 ve 3 mm2'lik 7 ayrı renk kullandım. Bulamazsan sana link veririm. Genel elektrik şemasını da mail adresine gönderiyorum.
Ynt: Restorasyon Başlar Ben Söküyorum Ama Nasıl Toplanır Bilmiyorum
CJ6'ya tente yakışmıyor.
[/quote]
Emin,Bestop piyasaya çıkmadan önce Kayline diye bir firma vardı ve CJ6,CJ8 modeller için o firmanın yaptığı soft top lar pek fena durmuyordu.Örnek almak için o dönemki modeller incelenebilir.
Ancak bunları o hard topu imha etmek adına da söylemiyorum.Doğru olan senin de vurguladığın gibi hasar vermeden çıkarıp gerektiğinde tekrar kullanacak şekilde muhafaza etmek.Belki mevsimlik olarak soft top kullanıp kış sezonu için tekrar hard topu üzerine koymak yerinde olabilir.
Örnek için doğrudan " Kayline" yazarak Google üzerinden o döneme ilişkin bazı resimler bulunabilir.Yapımına gelince;Tente için birinci öncelik alt yapıda.Doğru dürüst alt yapısı,yani tenteyi taşıyıcı hırdavat aksamı olmadan düzgün bir tente ortaya çıkmaz.
Bunları hazır ettikten sonra tentenin imalatına gelince;Ben kendime dikiş makinasını boşuna mı satın aldım?
İş bununla da sınırlı değil.Tente için uygun kumaş,örme kayış,gerdirmeli toka,fermuar ve daha birçok malzemenin temin edilmesi gerekiyor.Bunun içinde o tentenin önce planlanması ve gerek duyulacak o malzemenin tek tek belirlenmesi,ardından nerede-nasıl bulunacağı ve nasıl temin edileceği konusu,sonra tentenin yapımına neresinden başlayıp nereye doğru yapımın sürdürülmesi gerektiğine hep araç sahibinin önceden iyice kafa yorması ve dikecek kişinin başında durup gerekli yönlendirmeyi yapması zorunlu.Tabi bu koşullar altında oturup tente dikecek bir döşemeci tanıyorsanız.
Alt yapısı ve zaten araç sahibinin kendisinin temin etmek zorunda olduğu diğer malzemeler hazırsa benim naçizane önerim verilecek işcilik ücreti karşılığında bu işi görecek bir dikiş makinası satın almak mümkün.Kırpıntı parçalarla yapılacak bir-iki saatlik antrenman sonrası el alışıyor ve oturup o tenteyi bizzat dikmek en iyi yol.
Burada da jeepin open body özelliğinden yaralanmak gibi bir arzu varsa ve yukarıdaki sorunu göğüslemek göze alınıyorsa dediğim gibi CJ6,CJ8 modeller üzerinde en iyi duran tenteler bir dönem Kayline tarafından üretilmiş olan tentelerdi.Model olarak onlardan yararlanılabilir.Yapımdaki başarı yada başarısızlık ayrı bir tartışma konusu olacaktır.