Buggy
DemirBeygir
Benim aracımda(79CJ7) voltaj regülatörü(konjektör) alternatör içinde değil, ayrı olarak alternatör çıkışına yerleştirilmiş. Nedenini bilmediğim bir kısa devre ile arıza yapmış. Araç çalışırken iç aydınlatmanın sürekli dalgalanması dikkatimi çekti. Aydınlatmaları kapattım. Araç çalışır durumdayken avometre ile aküde 13,86 volt, konjektör giriş/çıkışı ve alternatör çıkışında dalgalı olarak 16 - 19 volt arası ölçtüm. Konjektörü değiştirince sorun çözüldü. Aracın kendi voltmetresinin yüksek gerilimi göstermesi gerekiyordu, göstermedi. Voltmetrenin sinyal kablosu kontak çıkışından alınmış, orijinal şemada da öyle gösteriyor. Bu durumda sinyal noktası aküye yakın olduğu için ve akü de geçici bir süre yüksek gerilimi kompanse ettiği için voltmetre sadece akünün gerilimini gösteriyor. Eğer araç uzun süre çalışsaydı büyük ihtimalle ampullere ve en önemlisi ateşleme modülüne zarar verecekti. 
Voltmetre sinyal kablosunu konjektör çıkışına taşıdım. Şimdi voltmetre araç çalışırken üretilen gerilimi, araç çalışmazken kontağı açtığımda akünün voltajını gösteriyor. Bu şekilde çalışması bana daha mantıklı geldi. En azından alternatörde de bir arıza olduğunda veya kayış kopması durumunda 2-3 volt gerilim düşmesi bir uyarı olacak. Bu konuda olumlu, olumsuz görüşü olan var mı?
	
		
			
		
		
	
				
			Voltmetre sinyal kablosunu konjektör çıkışına taşıdım. Şimdi voltmetre araç çalışırken üretilen gerilimi, araç çalışmazken kontağı açtığımda akünün voltajını gösteriyor. Bu şekilde çalışması bana daha mantıklı geldi. En azından alternatörde de bir arıza olduğunda veya kayış kopması durumunda 2-3 volt gerilim düşmesi bir uyarı olacak. Bu konuda olumlu, olumsuz görüşü olan var mı?
				
