range rover klasik direksiyon pompası kilitlenmesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rangeone Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,106

rangeone

Yeni Üye
Mesajlar
12
Tepkime Puanı
0
Yaş
58
Yer
istanbul
Arkadaşlar, pazar günü kemerburgazda 1986 model Range Rover'um ile dolaşamaya gittiğimizde hiçde hoş olmayan bir sorunla karşı karşıya kaldım, direksiyon kutusundan gelen yağ damlamaları bir süre önce çoğalmaya başlamıştı. Bu nedenle eksilmiş olabilecek direksiyon hidrolik eksiğini , yeni aldığım hidrolik ile tamamladım aslında çok fazla bir eksilme gözükmüyor gibiydi ama ben yine de tamamladım, hatta biraz fazlaca koydum. Her neyse aracı çalıştırdığımda, hatta gittiğimiz yere kadar herşey normaldi ya da bana öyle geldi. Daha sonra mola verdiğimiz yerden (yani mangal yaptığımız yerden) ayrılırken kontağı ilk çevirmem ile birlikte sorunsuz çalışan motordan, direksiyonu tam tur çevirmem ile birlikte bir kayış sesi oluştu ve artarak çoğaldı ardından lastik kukusu ve duman oluştu.
Kontak kapatılıp sorun nedir? diye yapılan görsel araştırma sonucunda. Fren pompasının kilitlendiği (hiç dönmüyordu) ve kayışın bu sebeple sürtünmeden yandığını tespit edebildik fakat.
Tüm uğraşmalarımıza rağmen, sorunu ancak kayışı keserek iptal edip ( marş dinamosunu da aynı zamanda iptal etmiş olduk) direksiyonu tamaman manuel hale getirdik (çok ağır bir direksiyon demek oluyor bu) ve nihayet yola çıkabildik ama marş dinamosunun çalışmaması neticesinde, zaten pek de iyi durumda olmayan akü, akşam olması ve farlarımızında açık olması neticesinde eve çok az bir mesafe kalmışken tükendi. Neyse ki komşunun aracından söktüğümüz yeni bir akü ile çalıştırıp dönüşümüzü tamamlayabildik.

Şimdi merak ettiğim ve paylaşmak istediğim bunun sebebi neden pompa tamamamen işlevini kaybetti ve bundan sonraki aşamada ne gibi çözümler bulmalıyım .Bu konuda yardımlarınızı ve önerileriniz bekliyorum saygılar, sevgiler...
 

Etiketler

Ynt: range rover klasik direksiyon pompası kilitlenmesi

Hidroliğin markasını şimdi hatırlamıyorum ama direksiyon ve şanzıman için kullanılabilen bir tür olduğunu biliyorum. Bu arada pompayı söktürdüğümde içindeki paletinin dört parçaya bölündüğünü gördük. Tornada tamirinin mümkün oladığını, olsa bile randıman verip vermeyeceğinin garanti olmadığını söylediler. Yani ya çıkma yada yeni bir pompa taktırmamı tavsiye ettiler. Bakalım hangisi kafama bütçeme uyarsa ona göre bir çözüm bulacağım.... ilginize teşekkürler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,481
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst