Arkadaşlar, pazar günü kemerburgazda 1986 model Range Rover'um ile dolaşamaya gittiğimizde hiçde hoş olmayan bir sorunla karşı karşıya kaldım, direksiyon kutusundan gelen yağ damlamaları bir süre önce çoğalmaya başlamıştı. Bu nedenle eksilmiş olabilecek direksiyon hidrolik eksiğini , yeni aldığım hidrolik ile tamamladım aslında çok fazla bir eksilme gözükmüyor gibiydi ama ben yine de tamamladım, hatta biraz fazlaca koydum. Her neyse aracı çalıştırdığımda, hatta gittiğimiz yere kadar herşey normaldi ya da bana öyle geldi. Daha sonra mola verdiğimiz yerden (yani mangal yaptığımız yerden) ayrılırken kontağı ilk çevirmem ile birlikte sorunsuz çalışan motordan, direksiyonu tam tur çevirmem ile birlikte bir kayış sesi oluştu ve artarak çoğaldı ardından lastik kukusu ve duman oluştu.
Kontak kapatılıp sorun nedir? diye yapılan görsel araştırma sonucunda. Fren pompasının kilitlendiği (hiç dönmüyordu) ve kayışın bu sebeple sürtünmeden yandığını tespit edebildik fakat.
Tüm uğraşmalarımıza rağmen, sorunu ancak kayışı keserek iptal edip ( marş dinamosunu da aynı zamanda iptal etmiş olduk) direksiyonu tamaman manuel hale getirdik (çok ağır bir direksiyon demek oluyor bu) ve nihayet yola çıkabildik ama marş dinamosunun çalışmaması neticesinde, zaten pek de iyi durumda olmayan akü, akşam olması ve farlarımızında açık olması neticesinde eve çok az bir mesafe kalmışken tükendi. Neyse ki komşunun aracından söktüğümüz yeni bir akü ile çalıştırıp dönüşümüzü tamamlayabildik.
Şimdi merak ettiğim ve paylaşmak istediğim bunun sebebi neden pompa tamamamen işlevini kaybetti ve bundan sonraki aşamada ne gibi çözümler bulmalıyım .Bu konuda yardımlarınızı ve önerileriniz bekliyorum saygılar, sevgiler...
Kontak kapatılıp sorun nedir? diye yapılan görsel araştırma sonucunda. Fren pompasının kilitlendiği (hiç dönmüyordu) ve kayışın bu sebeple sürtünmeden yandığını tespit edebildik fakat.
Tüm uğraşmalarımıza rağmen, sorunu ancak kayışı keserek iptal edip ( marş dinamosunu da aynı zamanda iptal etmiş olduk) direksiyonu tamaman manuel hale getirdik (çok ağır bir direksiyon demek oluyor bu) ve nihayet yola çıkabildik ama marş dinamosunun çalışmaması neticesinde, zaten pek de iyi durumda olmayan akü, akşam olması ve farlarımızında açık olması neticesinde eve çok az bir mesafe kalmışken tükendi. Neyse ki komşunun aracından söktüğümüz yeni bir akü ile çalıştırıp dönüşümüzü tamamlayabildik.
Şimdi merak ettiğim ve paylaşmak istediğim bunun sebebi neden pompa tamamamen işlevini kaybetti ve bundan sonraki aşamada ne gibi çözümler bulmalıyım .Bu konuda yardımlarınızı ve önerileriniz bekliyorum saygılar, sevgiler...