Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MURAT SIMDIM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 43
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,319
Ynt: Radyatör Temizli?i, Hararet Problemi ?..

Motor ilk calistirmada isinincaya kadar eksozdan su gelmesi
Motorun ayarlarinin duzgun oldugu anlamina gelir.fakat motor isindiktan sonra devam ediyorsa silindir kapagi sorunlu.
 

Etiketler
Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

Tuncay CJ' Alıntı:
yanlış yönlendirmek istemem ama benim şimdiye kadar kullandıgım tüm cj lerde hararet problemi yaşadım..en iy çözüm radyatörün önüne sıgacak bir elektrikli fan dışardanda hoş duracak şekilde tabii...birde senin yaşadıgın memleket düşünülürse bence şart....

tuncay abi bi yerden duyduğuma göre asıl suyu soğutan rüzgarmış,yani o fanı veya fanları taksan bile arabayı özellikle yavaşta kullanıyorsan tahmin edildiği kadar çok işe yaramıyormuş.doğruluk payı nedir acaba bende de hararet problemi oluşuyor da yavaş yavaş malum sıcaklar
 

Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

aslında sadece sorun suyun dolaşımı ve radyatörlerin temizliğinden kaynaklı cj ler yüksek ısıda randıman verir radyatör temizse ve su dolaşımı düzgünse hararet yapmaz bakır radyatör olduğundan içi pas oluyo yaz başı bi temizletmek yeterli olur aslında
 

Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

bir dönem offroad yarışlarında kullandıgımız cj de şilecek fıskiyesine giden hortuma çatal yapıp radyatörün önüne bir ffiskiye daha koymuştuk..hararet yükseldiginde su pompasına 10 saniye basınca baya bir faydası oluyordu..ama uzun vadede kalıcı bir çözüm degil..aracın radyatörünün temizligi çok önemli en azından şişletmek lazım..ben havalar çok soguk olmadıgı sürece termostatı takmıyorum..ama radyatörüde antifirizsiz bırakmamak lazım..eger antifirizsiz kullanılmış araca sonradan antifiriz koyarsak patlamaya yatkın bölgesi veya paslanmış sogutma suyunun geçtigi yerler(örn:kalorufer radyatorü varsa sulu manifolt termostat kapagı vs..)den patlatabiliyor..bence sogutma fanı da ekstradan olursa faydası mutlaka olur..
 

Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

Ben radyatörü şişlettim kesinlikle uzun süre araç kullanılmadıysa veya radyötör değişmediyse şişlettirin...Bu arada murat abi geçenlerde tecrübem oldu radyatör basınç kapağı hava kaçırıyormu tam oturması lazım suyu buhar olarak atıyor tahliyeden hariç...İkincisi fan doğru yöndemi onuda kontrol edin derim dışarıdan hava alıp motora üflemesi lazım..
 



Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

zamanla kullanılan suyun sertliği yüzünden radyatör içinde kireçlenme olmuş olabilir. endüstride boyler ve kazanlarda marka vermek yanlışsa silinebilir ama bilgilendirmek amaçlı yazıyorum jhonson deversey kireç sökücü adlı kimyasalları kullanıyorum. bunu boyler sıcakken yapıyorum ve 100 de 100 lük sonuç alıyorum . ayrıca serpantinin finleri eğilmiş veya tıkanmış olabilir bunun için özel taraklar var . termostad düzgün açılyormu ? fan kanadı ve hızı yeterlimi gerekli basıncı sağlıyormu? radyatör devamlı su estiriyormu? devirdaim pompası düzgün çalışıyormu . eksozdan su geliyorsa conta yanıkmı? .... bu böyle uzar gider eğerki hala olumsuz birşeye rastlamadınız radyatörünüzü daha yüksek hacimli muayer olan biriyle değiştirmenizi tavsiye ederim. geçmiş olsun.
 

Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

Kapak contalarında kaçak varsa, hissedilir bir çekiş kaybı olması lazım.
Termostatın ortalama olarak kaç derecelik olması gerekiyor? Ben 88 derecelik taktım dün, acaba çok mu yüksek diye kafama takıldı?
 

Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

üst kapak contasında sorun varsa çeşitli belirtileri vardır.
1- yağa su karıştırmak
2- suya kompresör karıstırmak
3- Eksoza su karıstırmak

üst kapak contasında sorun varsa çekisi düsürür. Hisedilmeyecek kadarda olabilir yüksek miktardada olabilir.
Termostatın derecesi motorun özelliğine göre değişir. Bazı motorlar yüksek harareti severler, bazıları sevmez :smiley:
Normal olanı orjinal termostat derecesini kullanmak fakat aracı yazın gereğinden fazla zorluyorsanız bir seviye düsüğünün takılması sorun yaratmaz. 88 yerine 82 gibi
 

Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

arkadaşlar nissan terrano 2.7 TDİ aracım var. 4 yıldır kullanıyorum. yazın sıcaklarda yokuş çıkarken hararet problemi oluyor. üste yaklaşıyor ama kırmızıya daha gelmedi :smiley: radyatör peteği iki gözlü. 4 göz taktır düzelir dedi radyatörcü ama 500 tl ye mal oluyor.

klimanın fanının kima içerden açılmadan radyatör fanı ile birlikte devreye girmesi sağlansa faydası olur mu. klimaya bir zararı olur mu. ? yoksa bunun çalışması hava boşluğu yaratıp tersine harareti arttırırmı. çün ki diğer tarafında radyatör fanı var.

bir de solda önde radyatör fanının önüne denk gelmeyecek tarafta bir tane daha takıcak yer var. orda bi fan takıp devreye soksak sizce faydalı olur mu. bu vergi ayında en düşük maliyetle yapılabilecek iş bu gibi geldi aklıma. tabi manuel yerine otomatik devreye girmesini tercih ederim.


başka öneri ve yardımları da rica ediyorum
 

Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

terrano' Alıntı:
arkadaşlar nissan terrano 2.7 TDİ aracım var. 4 yıldır kullanıyorum. yazın sıcaklarda yokuş çıkarken hararet problemi oluyor. üste yaklaşıyor ama kırmızıya daha gelmedi :smiley: radyatör peteği iki gözlü. 4 göz taktır düzelir dedi radyatörcü ama 500 tl ye mal oluyor.

klimanın fanının kima içerden açılmadan radyatör fanı ile birlikte devreye girmesi sağlansa faydası olur mu. klimaya bir zararı olur mu. ? yoksa bunun çalışması hava boşluğu yaratıp tersine harareti arttırırmı. çün ki diğer tarafında radyatör fanı var.

bir de solda önde radyatör fanının önüne denk gelmeyecek tarafta bir tane daha takıcak yer var. orda bi fan takıp devreye soksak sizce faydalı olur mu. bu vergi ayında en düşük maliyetle yapılabilecek iş bu gibi geldi aklıma. tabi manuel yerine otomatik devreye girmesini tercih ederim.


başka öneri ve yardımları da rica ediyorum

kendi kendime cevap yazıyorum.

fan göbeği orjinal değilmiş.belki yeterince hızlı dönmeyebilir onu değiştireceğim.

ama bir şey sorucam. motor bloğundaki kanallarda tıkanıklık olsa sadece rampada değil herzaman hararet olur değil mi ? benimki çok sıcakta ve rampada yapıyor.bu yüzden önce fan göbeğini değiştirip bakıcam.

ama olmazsa motor bloğunu kimyasallarla elden geçireyim mi yoksa gereksiz mi olur ? bu kimyasalları kullanmayı tavsiye ediyormusunuz. radyatörü şişlettim daha önce. kısmen azaldı ama sıcakta ve rampada problem devam ediyor. topyekün sisteme bir kimyasalla girip deneyeyim mi ? zarar verse radyatörden başka bir yerlerde de zararı olurmu. yoksa hazır fan göbeği değişirken bu işlemi de aradan çıkartayım mı ? sonraya mı bırakayım ?

çok soruı oldu ama cevap gelirse sevinirim
 



Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

radyatör temizliginde kesin çözüm istiyorsanız würt'ün radyatör temizleyicileri var 100%100 kesin cözüm veriyor kendim kulandıgım için biliyorum
kullanışıda suya katıp 2 yada 3gün kullandıktan sonra suyu degiştirip bir iki kez suyu değiştirp temiz antifiriz l suyu katın ve birdaha arkanıza bakmayın
artikel nosu :0893 556-2 kullanmak isteyenler için
 

Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

selamlar benimde bir kac sorunum olucak
77 cj5 kullanıyorum cok sukur hiç hararet problemi yasamadım yalnız uzun süredir aracın antifirizi değişmedi titizlikten bu ara bi radyatörü temizliyesim var niyetim würt gibi bir radyatör temizleyici kullanıp daha temizlemek yalnız radyatör üzerinde cok hafif bir sızıntı var yani 3 ayda yarım litre filan su eksiltiyor onun için yine kimyasal kullanarakmı halledim yoksa dokunmasammı bilemedim ve aracın radyatöründeki suda orta derecede antifreezli simdi antifreezi koyunca yukarda bahsedilen catlatma sorunu ortaya cıkarmı yani saglıklı calısan radyatördende durup dururken olmayalım?
 

Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

Araç genleşme kabından dışarı su atıyorsa sorun %99 silindir kapak contasındandır.Aynı şey başıma geldiği için neredeyse eminim.Yağa su karıştığınıda yağ çubuğunu çekip çubuğun üzerinde kalan yağın rengine bakarak anlayabilirsiniz.Yağ krema kıvamında ve bal rengi olmuşsa yağınıza su karışıyor demektir.En garanti yol kapağı söktürüp yüzeyini düzgünce taşlatmanz ve bloğun contaya deyen yüzeyi içinde aynısını yapmanızdır.Bu arada ilaveten radyatörü şişletip termostatıda yenilerseniz yıllarca başınız ağrımaz.Unutmamak gereken diğer bir nokta ise yaşadığınız yerin iklimi nasıl olursa olsun soğutma suyunuzdan antifrizi eksik etmemeniz gerektiğidir.
 

Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

kkurtagic' Alıntı:
selamlar benimde bir kac sorunum olucak
77 cj5 kullanıyorum cok sukur hiç hararet problemi yasamadım yalnız uzun süredir aracın antifirizi değişmedi titizlikten bu ara bi radyatörü temizliyesim var niyetim würt gibi bir radyatör temizleyici kullanıp daha temizlemek yalnız radyatör üzerinde cok hafif bir sızıntı var yani 3 ayda yarım litre filan su eksiltiyor onun için yine kimyasal kullanarakmı halledim yoksa dokunmasammı bilemedim ve aracın radyatöründeki suda orta derecede antifreezli simdi antifreezi koyunca yukarda bahsedilen catlatma sorunu ortaya cıkarmı yani saglıklı calısan radyatördende durup dururken olmayalım?

kullanıcagınız ilac o catlagın etrafındaki kefekeleri temizleyerek catlagı daha belirgin şekilde acar bundan sonrada mecbur kaynattırmanız gerekir bence bir radyatörcye baktırın ve sonradan kullanın ilacı daha iyi olur
 

Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

kkurtagic' Alıntı:
selamlar benimde bir kac sorunum olucak
77 cj5 kullanıyorum cok sukur hiç hararet problemi yasamadım yalnız uzun süredir aracın antifirizi değişmedi titizlikten bu ara bi radyatörü temizliyesim var niyetim würt gibi bir radyatör temizleyici kullanıp daha temizlemek yalnız radyatör üzerinde cok hafif bir sızıntı var yani 3 ayda yarım litre filan su eksiltiyor onun için yine kimyasal kullanarakmı halledim yoksa dokunmasammı bilemedim ve aracın radyatöründeki suda orta derecede antifreezli simdi antifreezi koyunca yukarda bahsedilen catlatma sorunu ortaya cıkarmı yani saglıklı calısan radyatördende durup dururken olmayalım?

temizliğinde catlak giderininde fiyatı 20 tl dir bir tanesi sızıntıyı varsa catlağı keser 1 taneside radyatör ve boruları temizler fakat sadece bakır radyatörler için gecerlidir bu plastik radyatörlere bu uygulanmaz
 



Ynt: Radyatör Temizliği, Hararet Problemi ?..

Çatlak radyator uzerinde motor fanı zamannda bir sürtmüş hafif ezmiş yani motor da degil radyatörde bakır simdilik saglıklı calısıyor o yüzden pek dokunmiyim diyorum ilerde kafama eserse söker köklü bi temizlik yaparım ilginize tesekkurler
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst