Ynt: R380 Şanzıman?
R380 yanilmiyorsam 94 sonrasi LR de kullanılmaya başlandı sağlamlığı, ve geliştirimiş dişli oranlarıyla sadece arazide değil düz yoldada daha iyi performans almamızı sağlıyor.
Piyasadaki defenderlerin %99.9 unda LT77 model şanzıman var. 94 sonrası Düz vites Discoverylerin hepsi R380 kullanıyor, Dizeller daha düşük devirli olduğundan içlerinde kamalı mil ve dişli farklılıkları görülebiliyor. Ayrıca dizellerin arazi şanzımanındaki grup dişlişi diş sayılarıda v8 ile alakasız.(torq ve devir oranları farklı olduğu için)
En önemli özelliği düz şanzıman olmasına rağmen otomatik şanzıman yağı kullanması ve yağ soğutma radyatörünün olması.
Bir diğer özelliğide son derece güvenilir problemsiz olmasının yanı sıra çok basit yapısı sebebiyle her ortamda kolayca tamir edilebilmesi.
Fiyat konusu : Yedek parçacılarda 4000-4500 ytl civarına sıfır olarak kasasında satılıyor,bunun altındaki sıfırlar Re-Cond. olarak ingiltereden geliyor. ikincielleri hurdacı ve çıkmacılarda 1500-1700 ytl civarında.
Dikkat edilecek Hususlar : LR markalı yedek parçalarını aramayın , üretimi 95 yılından beri LR tarafından yapılmıyor, LR tarafından başka bir şirkete devredilmiş , Bu üretimler OEM olarak geçiyor ve LR tarafındanda bu parçalar kullanılıyor. Bunun yanında İngiliz yan sanayileri ve Türkiye üretimi markalı yan sanayileri var , birde tehlikeli olan ostimde merdiven altı üretim tornacı elinden çıkmış ama serleştirme işlemine tabi olmamış parçalarından çok çok ucuz olsa bie uzak durun.
Senkromeçleri otokar ambalajında ama LR üretimi olarak alabilirsiniz ucuzlarından uzak durun .
Benim bildiklerim bunlar.
Saygılarımla.