Proje Lada Niva 92 Restorasyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Samsun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,734

Samsun

Ana Kamp
Mesajlar
24
Tepkime Puanı
32
Merhabalar GezenBilir ailesi, Samsun'dan selamlar, saygılar;

Bu yaz itibariyle, uzun zamandır aklımda olan, hayalim olan ve aldığım ilk araç olan 92 model Lada Niva 1.6 satın aldım.

Araç yaklaşık 2 yıl boyunca kullanılmamış, açık bir otoparkta bekletilmişti. Motoru çalışmıyordu, aküsü yoktu, dördüncü vitese atma sorunu vardı ve haliyle bol çürüğü vardı. Fakat satın almaya karar verdikten sonra bunlar halledilebilecek konular olarak gözüktü.

Fotoğraflar ile bakım/onarım/tadilat aşamalarını paylaşmayı düşünüyorum.

Aracı satın aldığımız ilk hali şu şekildeydi:

IMG_2504.jpg
IMG_2196.jpg
IMG_2509.jpg
IMG_2508.jpg
IMG_2507.jpg
IMG_2506.jpg
IMG_2505.jpg
IMG_2536.jpg
IMG_2535.jpg
IMG_2534.jpg
 

Mesajlarda 10 adet fotoğraf kısıtlaması olduğu için hepsini ilk mesajda toplayamadım:

İlk olarak aracı bulunduğu Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Edebiyat Kampüsü otoparkından çekici ile Samsun Gülsan Sanayi Sitesi'ne götürdük:

IMG_2525.jpg
IMG_2524.jpg
IMG_2523.jpg

Motor çıkarıldı ve rektefeye gönderildi, 12 V 72 Ah Klas Akü satın alındı.

IMG_2533.jpg
IMG_2537.jpg
IMG_2538.jpg
 

Aracın portbagajı tavanı delerek takılmış, çamurlukların içerisi çürüklerle dolu, görünen muhtelif yerlerinde paslar ve çürükler mevcut.

IMG_2579.jpg
IMG_2578.jpg
IMG_2577.jpg
IMG_2576.jpg
IMG_2575.jpg
IMG_2574.jpg
IMG_2573.jpg
IMG_2572.jpg
IMG_2571.jpg
IMG_2570.jpg
 

IMG_2581.jpg
IMG_2580.jpg

Aracı aldığımızda üzerinde Tofaş direksiyonu bulunuyordu :D

IMG_2632.jpg

Direksiyon simidini orjinal Lada ile değiştirdik:

yeni_direksiyon.jpg

Aracın alt tarafı da baya kötü durumdaydı.

IMG_2774.jpg
IMG_2773.jpg
IMG_2772.jpg
IMG_2771.jpg
IMG_2770.jpg
IMG_2775.jpg
 

Arazide denedik ve performansı gayet başarılıydı, hararet sorununun önüne geçmek için ön tarafa elektrikli ekstra bir fan taktırdık.

IMG_2841.jpg

Bundan sonra aracın yürüründe bir problem kalmadı, artık sıra kaportadaki çürükler ve boya işine geldi, aracın içini komple söktük ve her şey meydana çıktı:

IMG_4233.jpg
IMG_4252.jpg
IMG_4250.jpg
IMG_4249.jpg
IMG_4246.jpg
IMG_4243.jpg
IMG_4242.jpg
IMG_4241.jpg
IMG_4240.jpg
 







Jantlar ve aynaları da ilk olarak metalik griye boyadık:

IMG_3389.jpg
IMG_3329.jpg
IMG_3328.jpg
IMG_3327.jpg
IMG_3326.jpg
IMG_3325.jpg

Aksı ve disk ile tekeri birbirine bağlayan tek bir vida bulunmakta. Maalesef o vidanın yarısına kadar çıktığını farkettik. Eğer tam çıksaydı fren mekanizmasıyla beraber teker yerinden çıkacaktı. Dolayısıyla bu aksamları da değiştirdik:

IMG_3623.jpg
IMG_3622.jpg

Arka frenlerde yağ kaçırması sorunu vardı, o sorunu çözdük:

IMG_3663.jpg

Kaput içerisinde lokal paslanmalar mevcuttu:

IMG_3658.jpg
 




IMG_4011.jpg
IMG_3929.jpg

Aynamız talihsiz bir şekilde kırıldı ve dikiz aynası da dahil olmak üzere tüm aynaları komple değiştirdik:

IMG_4209.jpg

Koltukların konforundan memnun değildik ve Ford Ka koltukları ile değiştirmeye karar verdik, öncesi:

IMG_4012.jpg

Sonrası:

IMG_4231.jpg

Egzosta kaçaklar mevcuttu, deforme olmuş parçalar değiştirildi:

IMG_4548.jpg

Tüm elektrik tesisatı elden geçirildi, arka stop lambalarının içi çok paslanmıştı ve dışı da deforme olmuştu, iki stop lambası da orjinalleri ile değiştirildi. Merkezi kilit sistemi takıldı, cam ve kapılar otomatik yapıldı.

IMG_4606.jpg
IMG_4605.jpg
elektrik.jpg
IMG_4602.jpg
 

Aracın altındaki çürükler giderilmişti, fakat üst kısımlarda muhtelif yerlerde çürükler mevcuttu. Bu yüzden arabayı tekrar komple söktük ve ikinci kez kaporta işlemlerine başladık.

IMG_5514.jpg
IMG_5513.jpg
IMG_5512.jpg
IMG_5518.jpg
IMG_5517.jpg
IMG_5516.jpg
IMG_5511.jpg
IMG_5510.jpg
IMG_5509.jpg
IMG_5508.jpg
 

IMG_5507.jpg
IMG_5506.jpg

Araçtaki tüm çürükler giderildi. Kötü olan her nokta en ince ayrıntısına kadar incelip, iyileştirildi.

IMG_5716.jpg
IMG_5715.jpg
IMG_5712.jpg
IMG_5711.jpg
IMG_5710.jpg
IMG_5709.jpg
IMG_5708.jpg
IMG_5707.jpg
 




Ve tüm çürükler işlemleri tamamlandıktan sonra, nihayetinde araç fırında boyandı.

IMG_5829.jpg
IMG_5828.jpg
IMG_5827.jpg
IMG_5826.jpg
IMG_5825.jpg
IMG_5824.jpg

Arkadaki stop lambalarının iç yuvaları ve dış kapakları tamamen yenilendi.

IMG_5954.jpg

Yeni tavan döşemesi siyah deri monte edildi, altına da yalıtım amacıyla keçe konuldu.

IMG_5956.jpg
IMG_5955.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,029
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst