Proje Lada Niva 92 Restorasyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Samsun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,725

Samsun

Ana Kamp
Mesajlar
24
Tepkime Puanı
32
Merhabalar GezenBilir ailesi, Samsun'dan selamlar, saygılar;

Bu yaz itibariyle, uzun zamandır aklımda olan, hayalim olan ve aldığım ilk araç olan 92 model Lada Niva 1.6 satın aldım.

Araç yaklaşık 2 yıl boyunca kullanılmamış, açık bir otoparkta bekletilmişti. Motoru çalışmıyordu, aküsü yoktu, dördüncü vitese atma sorunu vardı ve haliyle bol çürüğü vardı. Fakat satın almaya karar verdikten sonra bunlar halledilebilecek konular olarak gözüktü.

Fotoğraflar ile bakım/onarım/tadilat aşamalarını paylaşmayı düşünüyorum.

Aracı satın aldığımız ilk hali şu şekildeydi:










 

Mesajlarda 10 adet fotoğraf kısıtlaması olduğu için hepsini ilk mesajda toplayamadım:

İlk olarak aracı bulunduğu Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Edebiyat Kampüsü otoparkından çekici ile Samsun Gülsan Sanayi Sitesi'ne götürdük:





Motor çıkarıldı ve rektefeye gönderildi, 12 V 72 Ah Klas Akü satın alındı.



 

Aracın portbagajı tavanı delerek takılmış, çamurlukların içerisi çürüklerle dolu, görünen muhtelif yerlerinde paslar ve çürükler mevcut.










 




Aracı aldığımızda üzerinde Tofaş direksiyonu bulunuyordu



Direksiyon simidini orjinal Lada ile değiştirdik:



Aracın alt tarafı da baya kötü durumdaydı.






 

Arazide denedik ve performansı gayet başarılıydı, hararet sorununun önüne geçmek için ön tarafa elektrikli ekstra bir fan taktırdık.



Bundan sonra aracın yürüründe bir problem kalmadı, artık sıra kaportadaki çürükler ve boya işine geldi, aracın içini komple söktük ve her şey meydana çıktı:









 







Jantlar ve aynaları da ilk olarak metalik griye boyadık:








Aksı ve disk ile tekeri birbirine bağlayan tek bir vida bulunmakta. Maalesef o vidanın yarısına kadar çıktığını farkettik. Eğer tam çıksaydı fren mekanizmasıyla beraber teker yerinden çıkacaktı. Dolayısıyla bu aksamları da değiştirdik:




Arka frenlerde yağ kaçırması sorunu vardı, o sorunu çözdük:



Kaput içerisinde lokal paslanmalar mevcuttu:

 







Aynamız talihsiz bir şekilde kırıldı ve dikiz aynası da dahil olmak üzere tüm aynaları komple değiştirdik:



Koltukların konforundan memnun değildik ve Ford Ka koltukları ile değiştirmeye karar verdik, öncesi:



Sonrası:



Egzosta kaçaklar mevcuttu, deforme olmuş parçalar değiştirildi:



Tüm elektrik tesisatı elden geçirildi, arka stop lambalarının içi çok paslanmıştı ve dışı da deforme olmuştu, iki stop lambası da orjinalleri ile değiştirildi. Merkezi kilit sistemi takıldı, cam ve kapılar otomatik yapıldı.




 

Aracın altındaki çürükler giderilmişti, fakat üst kısımlarda muhtelif yerlerde çürükler mevcuttu. Bu yüzden arabayı tekrar komple söktük ve ikinci kez kaporta işlemlerine başladık.










 




Araçtaki tüm çürükler giderildi. Kötü olan her nokta en ince ayrıntısına kadar incelip, iyileştirildi.








 




Ve tüm çürükler işlemleri tamamlandıktan sonra, nihayetinde araç fırında boyandı.








Arkadaki stop lambalarının iç yuvaları ve dış kapakları tamamen yenilendi.



Yeni tavan döşemesi siyah deri monte edildi, altına da yalıtım amacıyla keçe konuldu.