Bu yaz itibariyle, uzun zamandır aklımda olan, hayalim olan ve aldığım ilk araç olan 92 model Lada Niva 1.6 satın aldım.
Araç yaklaşık 2 yıl boyunca kullanılmamış, açık bir otoparkta bekletilmişti. Motoru çalışmıyordu, aküsü yoktu, dördüncü vitese atma sorunu vardı ve haliyle bol çürüğü vardı. Fakat satın almaya karar verdikten sonra bunlar halledilebilecek konular olarak gözüktü.
Fotoğraflar ile bakım/onarım/tadilat aşamalarını paylaşmayı düşünüyorum.
Arazide denedik ve performansı gayet başarılıydı, hararet sorununun önüne geçmek için ön tarafa elektrikli ekstra bir fan taktırdık.
Bundan sonra aracın yürüründe bir problem kalmadı, artık sıra kaportadaki çürükler ve boya işine geldi, aracın içini komple söktük ve her şey meydana çıktı:
Jantlar ve aynaları da ilk olarak metalik griye boyadık:
Aksı ve disk ile tekeri birbirine bağlayan tek bir vida bulunmakta. Maalesef o vidanın yarısına kadar çıktığını farkettik. Eğer tam çıksaydı fren mekanizmasıyla beraber teker yerinden çıkacaktı. Dolayısıyla bu aksamları da değiştirdik:
Arka frenlerde yağ kaçırması sorunu vardı, o sorunu çözdük:
Aynamız talihsiz bir şekilde kırıldı ve dikiz aynası da dahil olmak üzere tüm aynaları komple değiştirdik:
Koltukların konforundan memnun değildik ve Ford Ka koltukları ile değiştirmeye karar verdik, öncesi:
Sonrası:
Egzosta kaçaklar mevcuttu, deforme olmuş parçalar değiştirildi:
Tüm elektrik tesisatı elden geçirildi, arka stop lambalarının içi çok paslanmıştı ve dışı da deforme olmuştu, iki stop lambası da orjinalleri ile değiştirildi. Merkezi kilit sistemi takıldı, cam ve kapılar otomatik yapıldı.
Aracın altındaki çürükler giderilmişti, fakat üst kısımlarda muhtelif yerlerde çürükler mevcuttu. Bu yüzden arabayı tekrar komple söktük ve ikinci kez kaporta işlemlerine başladık.