SEVAL
www.sevalduban.com
Yelken sporuna gönül vermiş, dengeli bir tekne ile gerçek yelken keyfi yaşamak isteyenlerin tercih ettiği Alman Carl Martens tarafından 1938'de tasarlanan ve sonrasında geliştirilen bir yelken sınıfı olarak tanımlayabiliriz Pirat'ı.
Diğer sınıflardaki benzer özellikleri (balon, donanım, makara sistemi vb) taşıyan Pirat'ın, Türkiye'de teknenin kalıbının da alınmasıyla birlikte son zamanlarda üretimi ve pirat sınıfına ait yelken malzemelerinin de bulunması oldukça kolaylaştı.
Olimpik bir sınıf olmamasına rağmen gerçekten yelkeni seven kişiler tarafından tercih edildiği için oldukça fazla organizasyona sahne olan sınıfların başında geliyor.
Tasarım: Carl Martens, 1938
Uzunluk: 5 m
Genişlik: 1,6 m
Ağırlık: 170 Kg
Draft: O,2-1,05 m
Yelken Alanı 10 m2
Ana Yelken 10 m2
Malzeme: Ağaç ve fiber
Kişi 2
Yapım Yöntemi
Pirat yarış sınıfı bir tekne olması sebebiyle imalat yönteminde teknenin toplam istenen ölçüm ağırlığını sağlayacak bir yapım yöntemi ve malzemeleri Orijinal Pirat projelerine bağlı kalarak uygulanmaktadır.
Tekne ana omurgası lamine Irokko veya maun ağacından epoxy yapıştırıcı ile basılmaktadır.Baş bodoslama masif Irooko veya maun ağacından yapılmaktadır.Tekne ana postaları , kemere , paraçol ve farş kemereleri marin kontraplaktan yapılmakta ve epoxy yapıştırıcılar ile birbirlerine bağlanmaktadır.Tekne baş ve kıç tarafında batmasını önleyen su geçmez bölmeler bulunmaktadır. Haraketli salma kasası marin kontraplaktan yapılıp epoxy ile omrgaya monte edilmektedir.
Tekne dış kaplaması ve güverte kaplaması marin kontraplak malzemeden yapılıp epoxy yapıştırıcı ile montajı yapılmaktadır.
Tekne iç ve dış tüm ahşap yapı emprenye edildikten sonra içten sentetik boya, dış tarafından epoxy macun ve boya yapılmaktadır.
Direk ve bumba standart ölçülerde lamine Ladin ağacından yapılıp verniklenmektedir.
Yeni bir Pirattaki Standart Donanım :
1- 3 adet çarmık ayakları (krom)
2- 2-8 adet krom köprü
3- 3adet yuvarlak , 1 adet dikdörtgen büyük açılabilir plastik kapak
4- Anayelken arabasının bağlantı ağacı (maun,çam,maun lamine edilmiş)
5- Salmakasası üstü ahşabı (maun)
6- 1 adet 18 mm. Su kontraplak dümen
7- 1 adet maun çam lamine yeke
8- İğnecilik takımı (krom)
9- 1 adet yeke uzatması 100cm. Boyunda
10- 1 adet 316 kalite 5mm.krom/çelik salma
11- PVC Kenar koruma
12- 2 adet Cenoa arabası cem kilitli,2 adet ray,4 adet ray başlığı
13- 1 adet ana yelken arabası,bir adet ray,2 adet ray başlığı
14- 2 adet cem kilit
15- 2 adet self(Bailer)
16- Salma için dönerli cem kilit
17- Salma indirme mekanizması (1 adet makara+lastik takoz+göz
18- 2 adet plastik koç boynuzu
19- Alüminyum direk 6.20 m.boyunda
20- Alüminyum BumbaDirek ıskaçası
21- Donanım ve aks. (Kromtelleri,tel ayarı,2 adet mandar)
22- Rüzgar Bayrağı
23- Ana yelken ve flok
24- Balon gönderi
25- Direk üzerinde Balon teşkilatı
İlave Aksesuar :
Tekneyi denize götürme arabası (sıcak daldırma galvaniz)
Diğer sınıflardaki benzer özellikleri (balon, donanım, makara sistemi vb) taşıyan Pirat'ın, Türkiye'de teknenin kalıbının da alınmasıyla birlikte son zamanlarda üretimi ve pirat sınıfına ait yelken malzemelerinin de bulunması oldukça kolaylaştı.
Olimpik bir sınıf olmamasına rağmen gerçekten yelkeni seven kişiler tarafından tercih edildiği için oldukça fazla organizasyona sahne olan sınıfların başında geliyor.
Tasarım: Carl Martens, 1938
Uzunluk: 5 m
Genişlik: 1,6 m
Ağırlık: 170 Kg
Draft: O,2-1,05 m
Yelken Alanı 10 m2
Ana Yelken 10 m2
Malzeme: Ağaç ve fiber
Kişi 2
Yapım Yöntemi
Pirat yarış sınıfı bir tekne olması sebebiyle imalat yönteminde teknenin toplam istenen ölçüm ağırlığını sağlayacak bir yapım yöntemi ve malzemeleri Orijinal Pirat projelerine bağlı kalarak uygulanmaktadır.
Tekne ana omurgası lamine Irokko veya maun ağacından epoxy yapıştırıcı ile basılmaktadır.Baş bodoslama masif Irooko veya maun ağacından yapılmaktadır.Tekne ana postaları , kemere , paraçol ve farş kemereleri marin kontraplaktan yapılmakta ve epoxy yapıştırıcılar ile birbirlerine bağlanmaktadır.Tekne baş ve kıç tarafında batmasını önleyen su geçmez bölmeler bulunmaktadır. Haraketli salma kasası marin kontraplaktan yapılıp epoxy ile omrgaya monte edilmektedir.
Tekne dış kaplaması ve güverte kaplaması marin kontraplak malzemeden yapılıp epoxy yapıştırıcı ile montajı yapılmaktadır.
Tekne iç ve dış tüm ahşap yapı emprenye edildikten sonra içten sentetik boya, dış tarafından epoxy macun ve boya yapılmaktadır.
Direk ve bumba standart ölçülerde lamine Ladin ağacından yapılıp verniklenmektedir.
Yeni bir Pirattaki Standart Donanım :
1- 3 adet çarmık ayakları (krom)
2- 2-8 adet krom köprü
3- 3adet yuvarlak , 1 adet dikdörtgen büyük açılabilir plastik kapak
4- Anayelken arabasının bağlantı ağacı (maun,çam,maun lamine edilmiş)
5- Salmakasası üstü ahşabı (maun)
6- 1 adet 18 mm. Su kontraplak dümen
7- 1 adet maun çam lamine yeke
8- İğnecilik takımı (krom)
9- 1 adet yeke uzatması 100cm. Boyunda
10- 1 adet 316 kalite 5mm.krom/çelik salma
11- PVC Kenar koruma
12- 2 adet Cenoa arabası cem kilitli,2 adet ray,4 adet ray başlığı
13- 1 adet ana yelken arabası,bir adet ray,2 adet ray başlığı
14- 2 adet cem kilit
15- 2 adet self(Bailer)
16- Salma için dönerli cem kilit
17- Salma indirme mekanizması (1 adet makara+lastik takoz+göz
18- 2 adet plastik koç boynuzu
19- Alüminyum direk 6.20 m.boyunda
20- Alüminyum BumbaDirek ıskaçası
21- Donanım ve aks. (Kromtelleri,tel ayarı,2 adet mandar)
22- Rüzgar Bayrağı
23- Ana yelken ve flok
24- Balon gönderi
25- Direk üzerinde Balon teşkilatı
İlave Aksesuar :
Tekneyi denize götürme arabası (sıcak daldırma galvaniz)