Teşekkürler arkadaşlar...
Öncelikle araçtan bahsedeyim,,, araç Antalya defterdarlığına hibe yolu ile yurt dışından 1994 yılında gelmiş,öncelikle defterdarlıkta makam aracı olarak kullanılmış daha sonra ise yol ve vergi kontrollerinde kullanılmış .Defterdarlıktan aldığım bilgi üzerine emekli olan şoför başı ile temasımda aracı 14 yıl bilfiil kendinin kullandığını,arazi ile işleri olmadığı için arazisini ve mekanik vincini meraktan kullandıklarını belirtiyor.
Ruhsatta 1992 model olmasın rağmen servisde şase numarasından girdiğiniz zaman 1993 haziran üretimi görünmekte,bu karışıklığın girişte veya trafik kaydında yapıldığı nı düşünüyorum.Patrol ün yıllara yayılan model leri içerisinde Avrupada genellikle GQ veya Y60,Amerikada ve Avustralyada bunlara ek olarak Moverick veya Safari denilen tip.
Td42 diye bilinen 4200 cc düz dizel motora sahip.Bu motor öğrendiğim kadarı ile yurt dışında da çok tutulan uzun ömürlü ve güçlü bir motor.Yurt dışında Otobüs ve forkliftlerde de kullanılmış.
NISSAN PATROL
ENGINE CYL DISP TYPE POWER TORQUE
MODEL CC. Kw@RPM Nm@RPM
SD33 6 3246 DIESEL 70@3600 217@1800
SD33T 6 3246 DIESEL TURBO 81@4000 255@2000
TD42 6 4169 DIESEL 85@4000 264@2000
RD28T 6 2826 DIESEL TURBO 85@4400 235@2400
G60 P40 6 3956 PETROL 109@3800 318@2000
P40 6 3956 PETROL 103@3800 284@2400
L28 6 2753 PETROL 88@4800 200@3200
RB30 6 2962 PETROL CARBY 100@480 224@3000
TB42 6 4169 PETROL 125@4200 323@2800
TB42E 6 4169 PETROL EFI 129@4000 330@3200
5 ileri ve bir geri şanzuman kendi literatüründe "FS5R50A" Tipi bir şanzumana sahip.Bu şanzumanın verileri ve diğer modellerin verileri aşağıdaki gibi ;
NISSAN 1st 2nd 3rd 4th 5th Rev
NISSAN G60 3-SPD 2.90:1 1.56:1 01:01 - - 4.10:1
NISSAN MQ 4-SPD 3.52:1 2.15:1 1.45:1 01:01 - 4.18:1
NISSAN MQ 5-SPD 3.89:1 2.37:1 1.44:1 01:01 0.82:1 4.261:1
NISSAN GQ 5-SPD 4.55:1 2.62:1 1.52:1 01:01 0.83:1 4.24:1
NISSAN NAVARA PRE 1992 3.59:1 2.25:1 1.41:1 01:01 0.82:1 3.65:1
NISSAN NAVARA 92 - ON 4.06:1 2.36:1 1.49:1 01:01 0.86:1 4.12:1
diferansiyelleri Arka 33 diş ve ön 31 diş (freze?) li "H233B" tipi ön boş,Arkada ise yine aynı araca sahip ve bilgisine güvendiğim bir arkadaşımdan aldığım bilgiye göre LSD li.Aslında arka dif i görmek için bahaneler arıyorum... ;D . Teknik verileri ve araç katoloğunu incelediğimizde Ayna 37 mahruti ise 9 dişli yani diferansiyel 4,11 oranına sahip.Bu oran aynı model diflerde 3,9 olarak kullanıldığı gibi pickup olanlarda benzinlilerde 4,11 ve dizellerinde 4,37 olarak kullanılmış..
Önünde Orjinal şanzumandan tahrikli vinci mevcut...Bu vincin içeride bulunan kumandası ile halatı hem ileri hemde geriye hareket ettirmek mümkün.Ayrıca gaz vererek hızlandırmak da mümkün.
Bunların dışında detaysız ve teferruatsız bir araç ... yani benim sevdiğim tarz...
Şunu özellikle arazi aracına meraklanan ve bir 4x4 araç alacak genç arkadaşlara söylemek isterim "NE KADAR TEŞKİLAT O KADAR MÜŞKİLAT..."