Pako Şalter Konusunda Yardım Isteği

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ratm Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,191
Mesut bey bir sorunun birden fazla çözümü olabilir.
İster emek sarf ederek yaparsınız ister bu işi sizin yerinize bir ekipmana yaptırırsınız.zaten teknoloji gelişimi insan ihtiyacı yokken ihtiyacı varmış gibi inandırılmasından doğmuştur.
Kontaktör vasıtısı ile sistemi bir nevi otomasyona çevirilmesine karşı çıkılması başka örneği yok yada başka itiraz noktaları ile hareket etmek yerine; maliyet zaman,kolaylık, fayda çercevesinde değerlendirilmesi uygun olur.
Parası olan uygular,olmayan yada sadelikten yana olan bahsettiğiniz yöntemleri uygular
Karavan imalatcıları yapmadı diye yapılmasının anlamı yok demekte yanlış düşünce bana göre.insanlar alternatifleri bilsin istediğini seçsin
Not:12v kontör emniyet içindi.isterse daha uygun fiyatlı 220 v yardımcı kontaktörle yapabilir.
 

Etiketler
.
Yazdıklarımdan herhangi bir çözüme karşı olduğumun algılanmasını istemezdim, sanırım yanlış olmadığını söylemem bile nedense yeterli olmamış.

Burada iki şeyi beraberce konuştuğumuzu düşünürsek ben birincisi olan akü ve transformatörü ayırmak istediğimiz zaman, burada sunulan çözümleri anlamsız bulduğumu bırakın yazmayı, ima bile etmedim.Üstelik dördüncü bir metodun söz konusu olabileceğini benim yazmış olduğumu atlamış olamazsınız. ;)
Ayrıca bunları dediğiniz gibi zaman, maliyet ve kolaylık açısından da değerlendirdim..
Anlıyamadığımı söylediğim, yani ikinci konu ise temelde enerji kazanımında bu elementlerin ayrı tutulması üzerineydi. Nedenlerini yazdım.
Karavan dünyasında alışılmış olmaması da sadece bir tespit. Bunda benim suçum yok.

Bunu belki bizdeki su depolarının dalgakıranlı yapılmak istenmesi ile özdeş görebiliriz. Faydası yok ama zararı da yok. Sadece gereği şüpheli karmaşık yapıdalar ve dolayısıyla sonuçta da alışılmış değiller..
Sanırım @ratm elinde böyle bir alet olmasaydı, belki başlığı açmazdı bile..

Umarım düşüncemi şimdi doğru anlatabildim ?
İyi bayramlar.:smiley:
.
 
Son düzenleme:

isterse daha uygun fiyatlı 220 v yardımcı kontaktörle yapabilir.

Yapılamaz. DC sistemlerde AC kontaktör kullanılmaz. Bkz. 12v Sistemde Kablolama Nasıl Olmalı? "Otomatik Sigorta Seçimi" kısmı.

maliyet zaman,kolaylık, fayda çercevesinde değerlendirilmesi uygun olur.

E, soket çözümü bu çerçevede en ideali?

burada sunulan çözümleri anlamsız bulduğumu bırakın yazmayı, ima bile etmedim

Ben ettim. Eğer kişinin akü şarj cihazı (akım sınırlamalı gerilim kaynağı) yok ise "bir derece" anlamlı. Fakat o da anlamsız, çünkü eğer güç kaynağının akım sınırlaması yoksa;

1. O güç kaynağını aküsünü doldurmak için kullanamayacaktır.
2. Demeraj (kalkış) akımlarını karşılması için ihtiyacı olanın 3 katı güçte bir güç kaynağı seçmek zorunda kalacaktır.

Bu bakımdan, külliyen anlamsız.

Parası olan uygular,olmayan yada sadelikten yana olan bahsettiğiniz yöntemleri uygular

Koca koca kalın kablolar çekilecek, tonla işçilik yapılacak, bir sürü para harcanacak; sonunda da yanlış iş yapılacak. İnsan gerçekten hayret ediyor.
 

Mesut bey yukarıdaki yazımı cep telefonundan yazarken tabir kesinlikle doğru olacak "anamdan emdiğim süt burnumdan çıktı" bu siteye cep telden yazan herkesi içtenlikle başarılarından ve sabırlarından dolayı kutluyorum.
Bana göre olmadığını birkez daha hatırladım.
Benim öneri olarak yazdığımda bu olsun dayatması değil böyle bir seçenekte var demekti.
Çok daha basit ,çok daha ucuz seçenekler daima var.
Bayramınız kutlu,günleriniz sağlıklı ve mutlu olsun
 

Yapılamaz. DC sistemlerde AC kontaktör kullanılmaz. Bkz. 12v Sistemde Kablolama Nasıl Olmalı? "Otomatik Sigorta Seçimi" kısmı.

Alıntıldığınız cümlemin başındaki ifade dikkatinizi çekmiş olmalıydı. 12 volt dc kontaktörü emniyet için önermiş fakat maliyeti düşürmek içinde 220 V Ac kontaktörde kullanabilinir demiştim.
Belirli kriterlere uyulması şartıyla 220 V bobinli kontaktörlede bahsi geçen işlemler gibi basit işler için devreyi kurar tasarlarsınız.(kontaktör sınıfı,l/R zaman sabiti,kontak nominal akım değeri,kapma akımı değeri,kesme akım değeri vs.. göz önüne alarak)
Burada sık anahtarlama olmayacağı için dc akımdan dolayı oluşacak ark sönümleme kaynaklı kontak deformasyonları az yada daha uzun sürede gerçekleşecektir.
Sık anahtarlamalı olan DC güç devrelerinde (start-stop,sağ-sol vs) gibi işlemlerde veya yüksek amperajlı DC güç devrelerinde elbette AC kontaktör kullanılması uygun olmaz.
Neyi ,niçin ve nasıl yaptığınızı bilirseniz sıkıntı yaşamazsınız.
 



DC röleler var, soketli 8 pinli veya 11 pinli. 12 V veya 24 V. Tek veya çift kontaklı. Finder röle diye marka adı ile anılır ama başka markalarında var.

Çok çalışacak bir röle ise Solid State Röle öneririrm ama daha pahalı olur.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Herkese merhaba, Ducato motokaravanımın yaşam akülerini 2x100A jel aküyle değiştirdim. Değişimini yapan solar sistem firması araç aküsünden yaşam akülerini şarj etmenin yanlış olduğunu akü ömrünü yediğini vs. anlatarak pako şalterimi iptal etti. Şuan aracımı sadece 2x165W monokristal panellerimden yada 220volt girişinden şarj edebiliyorum. Benim sorum şu malum artık güneşli havalar bitiyor ve motokaravan özgürlüğünü kamp yerlerine bağlı kalmaya tercih ederim. Benim aklıma araç çakmaklığından 12volt 220volt tam sinüs çevirici bağlayıp yolda geçirdiğimiz sürede aküleri 220V girişinden şarj etmek geldi. Linkteki ürünü alırsam kaç saatte 200 amperlik aküyü şarj edebilirim ve araç rolantide çalışırken şarj etmeye devam edebilirmiyim ?

 


Önce 12V u 220Volta, sonra tekrar 12V a cevireceginize pako şalteri niye aktif hale getirmiyorsunuz?
1
Elektrik işlerinden anlamadığım için pako şalteride tekrar devreye alamıyorum. 12 yi 220 ye çevirmek istememin bir sebebide laptopu yaşam akülerinden bağımsız şarj edebilmek yolculuk esnasında şarj olacaktır.
 

araç çakmaklığına takılan inverter alnanız lazım , invertere takacağınız akü şarj cihazı kaç amperlik olacak ne kadarını kaldırır onu bilemiyorum

A101 de bugün satılan , çakmaklığa takılan inverter , işinizi görür diye düşünüyorum , akü şarj cihazı ne almak lazım onu bilemiyorum 7add7ba3af70b7e99a3c0beefef276f2.jpg
 



Yapmak istediğiniz şey için Pako şalter kullanılır. Resimdekinin aynısı yani 1-0-2 pako şalter olsun değişik amperlere dayanacak güçlerde olabilir. Amper güçü arttıkça pako şalterin kendi büyüklüğü de artar. Ben Karavanım Çelebi de tam olarak sizin yapmak istediğiniz şey için Pako şalter kullanmıştım. Şimdiki karavanımda da Pako Şalter var ama İnvertörle, dıştan gelen 220 arasında seçim yapıyor benim pako şalterim.
Üstat bir sorum var; ben de benzer bir şey yapmaya çalışıyorum. 1-0-2 "kutup değiştirici" pako şalter kullanılıyor değil mi? Bir de enversör pako şalterler var, sanırım onların işlevi farklı?
 

Üstat bir sorum var; ben de benzer bir şey yapmaya çalışıyorum. 1-0-2 "kutup değiştirici" pako şalter kullanılıyor değil mi? Bir de enversör pako şalterler var, sanırım onların işlevi farklı?
Bilmiyorum envarsör diye bir şey duymadım hiç. Her iki karavanımda da 1-0-2 tipi şalter var. Dıştan yada içten gelen enerjinin seçimini yapmak için kullanılır.
 

Ev elektriğinde 1 fazlı pako şalter kullanılıyor genelde. Karavanda invertör ile şehir şebeke girişini ayırmak için 2 fazlı kutup değiştirici şalter kullandım ben.

Yani 2 fazlı pako şalterde, faz ve nötr iki tane ayrı ayrı çıkış var. 4 tane de giriş var. İkisi invertörün faz ve nötr'ü, ikisi de şehir şebekesinden gelen 220'nin faz ve nötr'ü.

1689969328087.png
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,098
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst