Pajeronun Küçük Kardeşi : PİNİN

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 4 L Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,360

4 L

Kamp III
Mesajlar
908
Tepkime Puanı
3
Web
www.burcakoto.com
internette siteleri oto satış sitelerini gezerken bir şey dikkatimi çekti ; pinin'lerin bir kısmında arazi vitesi var bir kısmında yok...
Daha sonra bütçeme uygun bir pinini incelemeye gittim ve gördüm ki onda da arazi vitesi yok, eğildim aracın altına baktım transfer case ve öne arkaya giden şaftlar mevcut.yani arazi şanzımanı var.Sahibi herşeyi otomatik olarak kendinin ayarladığını söyledi ama 4 L ya da 4 H gibi bir düğme yada kol yok, BU anlamda bildiğimiz CRV, freelander, rav4 gibi araçalrdan farklı geldi bana çünkü onlarda transfer case yada öne arkaya ayrı ayrı şaft yok.
Bu araç nasıldır arazi vitesinin olmaması büyük bir handikapmıdır . Alternatifi olarak vitara V6 düşünüyorum
 

Etiketler
Benim bildiğim Pinin'lerde arazi vitesi(dolayısıyla şanzımanı), tam şasi ve arkada markası Torsen'di galiba sınırlı kaydırmalı kilit var. Mitsubishi fabrika takımı zamanında Türkiye Şampiyonası'nda 2000 cc. altında Pinin, 2000 cc. üstünde Pajero sezon sonu şampiyonluk aldı.
Pinin'in pilotu ile konuştuğumda aracın bir çok yürür aksamını sezon içinde yenilemek zorunda kaldıklarından bahsetmişti. Yalnız o zaman ki off-road yarışları ciddi ağır şartlarda yapılıyordu. Şimdiki gibi hız ağırlıklı değildi. O zamanlar 2000 cc. üstünde CJ'lerin egemenliği vardı. 3.5 V6 Pajero'lar yeni yeni tanınıyordu.
Sonuç olarak Pinin; CRV, Freelander tarzı araçlar içinde araziye en yatkın olanı.
Vitara'da Pinin'le aynı sınıfta sayılır. Ama Türkiye'de farkı neredeyse son noktaya kadar arazi modifikasyonlarının denenmiş ve son kullanıcının market alışverişi yapar gibi yaptırabileceği bir araç olmasıdır.
Pinin alırken amacınız doğa gezileri, çiftlik evine ulaşım ise sizi ulaştırır.
Ciddi off-road yapacaksanız yine yapabilirsiniz ama modifikasyonu ve işletme maliyeti biraz tuzlu olur.
Unutmamak gerekir ki her şey gibi otomobilde de nadir bulunan özel ve güzeldir ama her zaman daha maliyetlidir.
Son olarak arazi amaçlı kullanımda V6 G.Vitara yerine 4 silindir 2000 cc. ya da en çok tutulan 1600 cc. seçeneğini öneririm. 1.6 motorlu Vitara(G.V. değil) 5 kapı veya 3 kapı olarak Türkiye'de en çok denenmiş sorunları çözülmüş ayna mahruti değişimiyle son derece yeterli olan 30x9.5x15 lastik veya kupa kiti takviyesiyle 235x85x16 lastik takılabilen bir araçtır.
 

Pajero kendini kanıtlamış bir araç, ancak Pinin tam olarak Pajero değil. Yinede hafif off-road için bence yeterli olacaktır. Araç arayışım olduğu dönemde araştırmıştım, dez avantajları GDI motorlara sıralı sistem LPG uygulanamıyor olması, modifiye parçalarının bulunmasının zor oluşu, Pajero'ya göre daha şehirli olması dolayısıyla daha kırılgan yapısı, parça fiyatlarının pahalılığı ve yan sanayi bulmanın pek mümkün olmaması olarak sıralanabilir. Bununla birlikte Vitara'ya göre ikinci elde nakte çevirmekte zor olacaktır. Bence iki araçtan Vitara'yı seçerdim. Benzin fiyatları böyle giderken LPG takılamayan bir araç çok mantıklı gelmiyor bana, ancak eğer Pinin'i daha çok sevdiyseniz söylenecek bir şey yok. Bununla birlikte Ali Günpay arkadaşımızın V6 Vitara'sı hafta sonu arazideki performansıyla beni baya etkiledi...
 

Ynt: Pajeronun Küçük Kardeşi : PİNİN

Ali'nin Vitara'sı çok ayrı bir örnek. Onun aracında yapılan modifikasyonda arka aksların daha güçlü olması için G.V difransiyelinin sökülüp komple Vitara difransiyeli takılarak Calmini aksı takılması sadece bir kesit.
 

Ynt: Pajeronun Küçük Kardeşi : PİNİN

Tabi ki özel bir örnek, sadece lastikleri bile çok şey ifade ediyor. Ancak bir Pinin'i o hale getirmek ne kadar mümkün olur düşününce, Vitara daha doğru bir seçim olarak görünüyor...
 



Ynt: Pajeronun Küçük Kardeşi : PİNİN

Son olarak arazi amaçlı kullanımda V6 G.Vitara yerine 4 silindir 2000 cc. ya da en çok tutulan 1600 cc. seçeneğini öneririm. 1.6 motorlu Vitara(G.V. değil) 5 kapı veya 3 kapı olarak Türkiye'de en çok denenmiş sorunları çözülmüş ayna mahruti değişimiyle son derece yeterli olan 30x9.5x15 lastik veya kupa kiti takviyesiyle 235x85x16 lastik takılabilen bir araçtır.

Biraz daha şekilleniyor şimdi. aslında kafamdaki vitara jlx olarak bilinen 1. kasanın 2000 cc V6 modeli ve o kasanın 5 kapılı 2000 cc de 4 silindiri yok. 5 kapı jlx kasalarda 2000 ccler v6 motorludur.1.6 yı da V6 yı da daha önce kullandım ama 1.6 pek tatminkar gelmedi o arabanın hakkı 2000 cc ve V6
 

Ynt: Pajeronun Küçük Kardeşi : PİNİN

Doğru eski kasa 2.0'ler de hep V 6. Yol kullanımı için evet daha doğru V 6 motorlu olan. Ama arazide tercih olarak hafiflik sebepli 1.6 kullanılıyor.(ağırlık/güç orantısı) Ayna mahruti değişimi sonrası çekişte de değişiklik söz konusu.
Son kasadan önceki kasa Grand Vitara'da olabilir. Ali'nin 2.5 V6 aracına yeni üretilen 5.12 ayna mahruti takarak çözüm bulmuşlardı.
Ama o gücü ve ağırlığı kaldıramayan arka akslar için Calmini'nin Vitara için üretilen aksları takıldı. Bu işlem içinde komple Vitara difransiyeli takıldı araca.(oldukça pahalıya mal oldu)
30-31 inç takıp 5.12 ayna mahruti değişimi ardından çok zorlamadan G.V 2.0 kullanılabilir.
Bu durumda 30-31 inç ile hatta 32 inç ile tamamen güvenilir olsun dendiğinde araç önde karpuz kovanı döküm olanıyla değiştirmek ve ön aksları 2.5 V6'nın akslarından takmaktır. Bunun bedeli de 3000-4000 YTL'yi bulur.
Sizin kullanım tarzınızı bilmediğim için son paragraf değişiminin gereklliği ve otomatik vites yerine manuel vites seçimi gerekliliği konusunda net bir şey söyleyemeyeceğim.
 

Ynt: Pajeronun Küçük Kardeşi : PİNİN

Merhabalar,

Oncelikle araniza yeni katildim, herkese selamlar ederim.
gezenbilir.com' u uzun suredir okuyucu olarak takip etmekteydim, fakat konu basligini gorunce "uye olup birseyler yazmaliyim." dedim.

Araniza New York' tan katiliyorum. Burada Mitsubishi Montero Sport, Istanbul' da ise babama emanet ettigim kucuk kardesi 5 kapi Pinin sahibiyim. Bir kac kelam etmek istedim acikcasi, affiniza siginarak...

Oncelikle Pinin'e Pajero' nun kucuk kardes yakistirmasi tam oturuyor. Herseyi ile Pajero' nun kucuk modeli diyebiliriz. Koltuk araligi, bagaj alani vs. pek cok alan genis degil oncelikle. Bu nedenle aldigimin ikinci haftasi Roof-Rack yaptirdim. Bu sorunu bir nebze atlatmis oldum.

Bendeki aracin motoru 2.0 GDI... Dogrudan benzin puskurtmeli oldugu icin LPG uygulamasi yapilamiyor olmasi dogru. Fakat GDI olmasi nedeniyle cok yakmadigini soyleyebilirim. Gunluk 20YTL ' lik benzin ile Besiktas - Kayisdagi Maltepe Universitesi' ne (70km) gidip geliyordum. 100km hizi gecmemek kaydi ile. Aracin uzerinde de bir boy buyuk 225 x 70 x 16 HT lastik oldugunuda unutmamak gerek.

Uzerindeki SS4-i arazi sanzimani ile 100km hiza kadar, 2 cekerden 4 cekere alinabildigini okumustum. Deneme firsatim sadece 50 km hizda oldu. Bir problem yasamadim. Arazide ise cok buyuk bir beklentiniz yoksa sanzimanin iyi oldugunu iddaa edebilirim. 2H - 4H - 4L - Dif Lock secenekleri tatminkar. Haftalik Riva - Gollu / Bozhane gezilerimde camurlu tepelere problem yasamadan ciktigimi soyleyebilirim. Fakat agir arazi kosullarinda kullanacaksaniz aracin alti gercekten alcak, ben getlastigi ve genis lastik kullaniyorum fakat yetersiz. Arac ortadan oturabiliyor. Dondugumde bu problemi asmak icin Lift-Kit dusunuyorum.

Hangi amacla kullanacaksiniz bilmiyorum ama benim talebimi karsiladigini soyleyebilirim. Sehir ici ve Normal arazi kosullarinda ihtiyacinizi karsilayacagina inaniyorum.
 

Ynt: Pajeronun Küçük Kardeşi : PİNİN

kullanım amacım hafta içi ev-iş ve diğer şehir içi ulaşımı ; belli donemlerde şehirler arası (yaz tatili kış tatili, bayram , seyran) ve daha önceki aracım standart V6 vitara 2.0 litre (98) ile başaldığım "hafif ve orta hafif" off road aktivitelerimi level up yapmak .Bunun için standart bir aracın yetersiz geleceğini en azından toprak, arazi dışında geçecek 11 ayı da işkenceye çevirmemek için optimal bir lastik , vinç ve sınırlı kaydırmalı kilit ve asgari yeter seviyede yükselterek büyük sınıfdaki arkadaşların gezilerine ayak uydurmabilmek de off road amacım.
Ancak gördümki parrça bulunabilirliği fiyatı uygulanabilrlik ve mekanik bilinilirliği daha çok vitaranın lehine.Bende tercihimi yine bir V6 vitaradan yana kullanacağım gibi görünüyor.
 




Ynt: Pajeronun Küçük Kardeşi : PİNİN

Kıştan kalan birkaç foto..

Mart 2012 Ankara-Samsun-Çamlıhemşin 126.jpg


PAJERO PİNİN 259.jpg


PAJERO PİNİN 253.jpg
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,918
Mesajlar
1,525,739
Kayıtlı Üye Sayımız
166,700
Kaydolan Son Üyemiz
olcayozan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst