Pajero Vitesler Hakkında Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yazargezeryolçizer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,501
Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Selam arkadaşlar, bende 86 pajero var. 2H - 4H ve 4L vitesleri var. maalesef 4HLC ve 4LLC yok. sırf bu yüzden 91 den sonr açıkan
modellerden almayı planlamaya başladım.... 4HLC de merkezi difransiyel aktif olmuyor diye biliyorum. Sadece 4LLC de araç kadranında yer alan
grafikte merkezi kilit ışığı yanıyor. size bir pajero tırmanması göstermek istiyorum. vitesim 4H
http://www.kibristube.com/pajero

Bu arada geçenlerde kızımla arazide bir iniş esnasında asılı kaldık. Sol ön ve sağ arka boşa dönmeye başlayınca araç yerinde saydı.
Diğer çapraz iki lastik çamurlukların içine kadar gömüldü. Yere çok sağlam basmalarına rağmen diğer iki lastik boşa döndüğünden yere
sağlam basan lastikler milim kıpırdamadı. o an arabayı satma kararı aldım yada difloc taktırmayı....
 

Etiketler

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

merkezi dif kilidi,aracın gücünün öne ve arkaya dağılmasını kontrol eder.
araç çapraz veya 2 yan tekerleğinden gevşek zemine basmış ve çıkamıyorsa büyük ihtimalle çıkartamayacaktır.
çıkarmak için ayrıca ön ve arka dif kilitlerinede ihtiyaç duyacaktır.
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

arkadaşlar 2006 model 3.5 v6 benzin bir pajeroyu test ettik. 4hlc ve 4llc vitesleri aracımda olmadığı için satıp yeni model pajero almayı düşünüyordum. o hevesim testten sonra gitti. arabayı çarpraz asılı boraktık
sol ön lastik ile sağ arka lastik boşa çıktı. 4HLC ye aldık. lastikler boşa döndü çıkamadık. 4LLC ye aldık yine lastikler boşa döndü.
kısacası 4HLC ve 4LLC çarpraz askıda işe yaramıyor. Fakat yeni model pajeroda arka kilit var. Elektrikli kilidi devreye aldık. Çok rahat bir şekilde çarpraz askıdan araç çıktı. Ne olursa olsun aracınızda muhakkak arkada bir kilitli difransiyel sistemi olsun arkadaşlar...
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Sizin test ettiğiniz 2006 model Pajero da ,ASTC (Aktif denge ve çekiş kontrol sistemi)
olmalı.eğer varsa aracı zaten kendisi çapraz durumdan çıkarır.( karnını dayayıp tahtaravalli durumuna gelmemişseniz.)
4 HLC ve 4 LLc de orta difi kilitler,araç çapraz boşta kalmışsa çıkamaz.
Pajero arka kilidi fabrika çıkışı standart olarak çıkan çok az arazi aracından biridir.
Standart tan kastim kendi fabrika üretimi.
Bazı pajerolarda veya montero larda kilit olmaya bilir.( satış takdiğinden ileri geldiğini düşünüyorum)
benim aracım 99 model ve arka dif de kilit var.
bir arkadaşımda da 92 modeli var oda kilitli.
 



Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

4HLC ve 4 LLC orta kilit dışında başka e özelliği var ?
86 pajeromun çekiş sistemi oldukca ilkel ama güzel. orta kilit varmı acaba ? wheel lock yazıyor 4 çekere geçtiğimde
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

2H : Ön aks boşta
4H : Part-time dört çeker
4HLC: Merkezi diferansiyel kilitli halde dört çeker (Çamur, kum, kar gibi ortamlar için)
4LLC: Merkezi diferansiyel kilitli halde dört çeker düşük devir.

86 pajeroyu bilmiyorum. 4HLC -4LLC orta kilit devrede demektir.
4H de orta kilit devrede değildir.100 km sürate kadar araç giderken geçirilebilir.
100 km hızda 4 h ye almayı kullanım klavuzu varsa bakın veya servise sorun. dediğim gibi 86 yı bilmiyorum.
aracınızın kadranın da tekerleklerin durumunu gösteren bir gösterge varmı.?
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Selam, bizim araçta ekranda sadece wheel lock yazıyor. 4H ye sadece durarak geçebiliyoruz. Önler free wheel hub. allahtan aşağı inip kitlemek zorunda kalmıyoruz. 4H den yada 4L den çıkaracağımız zaman 2H ye geçiyoruz. 5-10 metre ileri gittikten sonra geri vitesi takıp wheel lock ışığı sönene kadar geri gidiyoruz. İlkel bir sistem ama şunu sölemek gerekirse, gelişmiş birçok sistemden daha güvenilir. Ya kırılıyor ya çıkıyor araç. Traktör mantığı :smiley:)

Arkaya kilitli difransiyel koymayı düşünüyorum. ARB den sordum. yaklaşık 900 avro dediler. Türkiyedende araştırtacağım. Bakalım ne olacak
 

PAJERO PININ VITESLER HAKKINDA

Merhabalar
Pajero pinin manuel 1,8 3K aracım var. Henüz yen aldım. Tam road yapmasamda macerayı seviyorum.
Bu haftasonu Boluya gittik. Dağlardan birine çıktık. Sorun yok. Araç süper. Kedi gibi. Neyse bir kaç yerde yaklaşık 50 cm lokal kar birikintileri vardı. Normal yol lastikleri ile çıktım. Çamur vardı yaklaşık 30 cm derinliğe inen. Aynen sorunsuz çıktı arac. Ama bir yerde en az 70 cm kar birikintisi vardı ve yaklaşık 20mt uzuyordu. Alt taraf da sarampol olduğundan riske etmedim. Arabada karlastiklerim olsaydı çıkardım. Neyse. Sonra başka bir lokasyonda da yaklaşık 30 ila 50 derece eğimli kısa mesafe 5,6 mt lik bir çamur birikintisi vardı. Yokuş yüzünden de ciddi sıkıntılı bir yerdi. Orada 4LLC moduna aldım 3 mt geriden hızlanınca çıktık. Genel olarak hiç sorun yaşamadım diyebilirim. Şimdi sorum şu.
Bu aracın ekran göstergesinde Çekiş kontrol adı altında 4 adet tekerlek led lambası, Ortada bir adet lock ledi var. Arka iki lastik ortasında da bir led var. Bu araba otomatik diff kilitli diye biliyorum. Ama uzun süre takılı kaldığında araç arada kendini ileri atmak istiyor çok kısa bir salınım yaşıyor. Sanıyorum o noktada diff kilitleniyor. Ama hiç o lock ledi yanmadı. Yanması gerekmiyor mu ben mi yanlış biliyorum.
Ayrıca bu arabada arka diff-lock yok sanıyorum. Ama takılıyormu çok merak ediyorum.
İkinci olarak ekranda eco diye bir ışık var. Normalde benim bildiğim bu ışık 3000D/dk altında ve 120 kmh üzerine çıkılmadığı sürece yanıyor. Sonra high ışığı yanıyor. Bu sadece otomatik modellerde mi var yoksa manuelde de olmalı mı.
Son olarak sinirlerimi yıpratan bir soru. Arabanın ön camın sağ üst noktasından hız 100 110 seviyelerinden itibarena artarak içeri inanılmaz bir ses veriyor. Rüzgara bağlı. Titreşim sesi. Bozuk zıırr ziller vardır ya aynen öyle drrrrrrrrrrr,,,,, hiç susmuyor. Silecekten dedim yok çalıştırınca kesmedi, Ön çamurluklardan ya da davlumbazdan dedim Olmadı. Dün şunu farkettim. Sileceklerden cama su atınca kesiliyor. Neden olabilir. Yaşıyan varsa bu sorunu bana yardımcı olursa çok sevinirim.
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Sayın Mimmmar,
İzninizle önce "eco" ışığından bahsedeyim. Bu bahsettiğiniz gibi son derece basit bir mantık ile çalışan ve aracın motor devri ile hız dengesine bakıp, aracın o an için ekonomik kullanılıp kullanılmadığını gösteren bir sistem, sadece otomatik değil, düz viteslilerde de var. Hatta bu sistem pek çok ithal araçta olduğu gibi uzun yıllar önce Tofaş'ın Tempra ve Tipo modellerinde de vardı. Kanaatimce çok ciddiye alınmaması gereken bir sistem. Neden derseniz, örneğin; 1. vites 10 km/s'lik bir hızda "eco" ışığı yanar durumda oluyor. Bu değerler ile 2 saat gittiğinizi düşünün. 2 saatlik sürenin sonunda katetdiğiniz mesafe ve tükettiğiniz yakıt durumuna bakarsanız, muhtemelen bırakın o ışığı sökmeyi bütün torpidoyu sökmeye kalkabilirsiniz :smiley:
Ön camın sağ üst tarafından gelen ses için de eğer bakmadıysanız, içeriden siperliğin bağlantılarına, dışarıdan da tavan rayının bağlantılarına bakmanızı tavsiye ederim. Buralardaki vilardan birinde ortaya çıkan bir gevşeme bahsettiğiniz tarzda sese yol açabilir.
Selamlar.
 



Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

çok teşekkür ederim. Konu için o zaman bu ışık bende yanmıyor. Sanıyorum bir problem var. Peki ya defrensiyel için yanan ışıklar. onlar konusunda bilginiz varmı. Ve bir de vitesler tabii. Kusura bakmayın çok uzun süre oldu cevabınıza ancak bakabiliyorum. Diğer sorularıma cevap alabilirsem çok sevinirim.
Saygılarımla
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,569
Mesajlar
1,530,109
Kayıtlı Üye Sayımız
166,891
Kaydolan Son Üyemiz
Onur5225

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst