PAİNTBALL NEDİR?
Son 20 yıldır dünyada yaygın bir şekilde oynanan, ülkemize sadece 4 yıl önce girmiş olan "Paintball"; bir "takım ve strateji"
oyunudur.
Paintball'da her oyuncunun yüzünde, kırılmaz camlı özel bir maskesi ve elinde ise özel, gazlı silahları vardır. Bu silahlar görünümleriyle gerçek silahları andırır, ancak farklı olarak bunlar öldüren mermiler değil; boyayan kapsüller atar. Kapsüller görünüm olarak misketten farklı degildir, üstleri plastik benzeri bir malzeme kaplı olan bu malzeme, doğa dostudur ve çevreyi kirletmeden kendiliğinden yokolur. Kapsülün içindeki boya ise gıda boyasıdır; yani doğaya ve insanlara zararlı değildir, ayrıca giysilerden de ıslak bir bezle dahi kolayca çıkabilir.
Oyunun temel kuralı çok basittir; boyanan oyuncu oyundan çıkar; yani o oyun için "ölür". Tabi sadece yeni oyun başlayana kadar.
Oyunun amacı ise verilen görevi gerçekleştirmektir! Buna "senaryoyu uygulamak" denir. Amacınız; belli bir süre içinde karşı takımın kalesindeki bayrağı ele geçirmek, bir rehineyi kurtarmak, başkanınızı güvenli bir şekilde hedefe ulaştırmak, karşı takımın tamamını elemek, tek başına vurulmadan kalan son kişi olmaya çalışmak, bir kaçağı yakalamak, bir tepeyi savunmak, bir köprüyü uçurmak veya ikili timlere ayrılıp diger timleri elemek, gibi bir çok seçenekten oluşabilir.
Oyun sırasında hakemler sürekli olarak oyunun akışını kontrol ederler ve kuralların uygulanmasını sağlarlar.
Rezervasyonlar en az 10 kişilik gruplar halinde yapılır.
Bir takım 5 - 6 veya 7 şer kişiden oluşur.
2 takımın üzerindeki gruplar için daha uzun süreye yayılan turnuva programları uygulanır.
GENEL OYUN KURALLARI
1. Hakemlerin kararlarına itiraz edilmez.
2. Hakemlere atış yapılmaz.
3. Her takımın bir “Takım Kaptanı” vardır
4. Her iki takym da baSlangİç noktalarinin içerisinde yer alir, takyim kaptanlari takimlari hazir oldugunda ellerini kadirarak bunu orta hakeme bildirirler.
5. Orta hakem sırasıyla şu uyarıları yapar: “Hazır, Maske Tak, Emniyet Aç” ve orta hakemin 1 kez düdük çalmasıyla oyun başlar.
6. Oyuncu Tüfeğinin veya vücudunun neresinden boyanırsa boyansın elenir.
7. Oyun “Boya” (Paint) esasıyla oynanır. Oyuncunun elenmesi için vurulan oyuncunun mutlaka boyanması gerekir. Boyandığını hakeme teyit ettirmeden oyundan çıkan oyuncu; “temiz” olsa dahi tekrar oyuna dönemez.
8. Siper vb. gibi engellere çarpıp patlayan kapsüllerden oyuncuya boya sıçramasına “Sprey Etkisi” denir. “Sprey Etkisi” oyuncuyu elemez. Direkt vuruş gereklidir.
9. Aynı anda iki oyuncu birbirini boyamışsa her ikisi birden elenir.
10. Bayrak taşıyan oyuncu elenirse bayrağı elendiği noktaya bırakır. Hakem gerek görürse bayrağı görünen bir yere koyabilir.
11. Oyun alanı dışına çıkan oyuncu elenmiş sayılır.
12. Elenen oyuncu en kısa yoldan alanı hızla terk eder.
13. Rakibini boyadığını düşünen oyuncu, hakeme “Hakem, Kontrol” veya “Boya Kontrolü” diye seslenerek kontrol ister. Kontrolü kötü niyetle kullanan oyuncu ihtar alır.
14. Hakem kontrol edeceği oyuncuya yaklaşırken; tek elini havaya kaldırır ve “Hakem Kontrolü” diye bağırır. Bu oyuncu o andan itibaren “nötralize” olmuştur. Kendisine atış yapılamaz, kendisi de atış yapamaz, kontrolü isteyen oyuncu bu sırada yer değiştiremez. Ancak oyun diğer oyuncular için -kontrol isteyen de dahil- devam eder.
15. Oyun sırasında kapsülü biten oyuncular hakemlerden kapsül alabilir. Ancak bu sırada oyun durmaz. Oyuncu loader (kapsül haznesi) kapağını açar; hakem kapsülleri tüpten boşaltır ve uzaklaşır. Oyuncu bu sırada vurulursa elenir.
16. Oyun sırasında kapsül alan oyuncu daha sonra adının yazdırıldığını teyit etmelidir.
17. Kapsül iadesi yoktur.
18. Oyuncu siperle birlikte hareket edemez.
19. “Elenen Oyuncu Sessizligi”; elenen oyuncunun hiçbir sekilde diger oyunculara bilgi vermemesidir.
20. Oyun şu hallerde sona erer; görevin gerçekleşmesiyle, sürenin bitmesiyle, takımlardan birinin tamamen elenmesiyle.
21. Hakem 3 kez düdük çalarak oyunu bitirir ve “Oyun Bitti” diye bağırır.
22. Oyun bitince oyuncular tüfeklerini emniyete alyr. Havaya veya etrafa aty? yapmak kesinlikle yasaktir.
23. Acil bir durum olduğu takdirde hakem gene 3 düdük çalarak oyunu durduracaktır. Bu durumda herkes sabit kalır ve sorun giderildikten sonra oyun hakem düdüğüyle başlar.
24. Takım kaptanları puanlamada hakemin yanında bulunur. Puanlamada hakemin yanında bulunmayan kaptanın itiraz hakkı yoktur.
25. Oyuncuların sportmence davranması beklenir.
26. Kurallara veya hakem kararına uyulmaması halinde, hakem takıma ihtar verecektir.
27. Boyandigı halde boyasını silen oyuncu 2 ihtar alır.
28. 3 ihtar alan takım 50 puan kaybeder.
29. Güvenlik Kurallarının ihlali halinde hakem oyuncuyu oyundan atabilir. Maçı iptal edebilir Oyun alaninda maskesini çikaran oyuncu oyundan çikartilir ve 2 ihtar alir.
15 Dakikadan 6 Periyot Yapılır. Yaklaşık 1 Saat 30 Dakika sürmektedir.
OYUN SENARYOLARI
1. Çift Bayrak
2. Tek Bayrak
3. Bayrağı Kap
4. Başkanı Koru
5. Rehine Operasyonu
6. Son Adam
7. Buddy
8. İki Takım Girer; Bir Takım Çıkar
9. Tavşan Kaç
10. Firar
11. Terminatör
Aşağıda ARES Paintball tarafından kullanılan oyun senaryolarının genel hatlarıyla anlatımı yer almaktadır. Senaryo ile ilgili ayrıntılara ve puanlamaya değinilmemiştir.
1. Çift Bayrak: Dünyada en çok oynanan, klasik paintball oyunudur. Takimlar oyun alanının iki ucunda bulunan istasyonlardan başlarlar. Amaç karşı takımın istasyonunda bulunan bayrağı alıp önceden belirlenmiş noktaya getirmektir.
2. Tek Bayrak: Takımlardan birinin bayrağı koruduğu, diğerinin ise ele geçirmeye çalistığı bayrak oyunudur.
3. Bayrağı Kap: İki takım alanın iki ucundaki istasyonlardan oyuna başlarken ortadaki bir noktada duran bayrağı almaya ve karşı takımın istasyonuna ulaşmaya calışmaktadırlar.
4. Başkanı Koru: Oyunculardan biri veya isteğe bağli olarak bir hakem ya da seyirci; "başkan" seçilir. Takımlardan biri "Başkan'ın Adamları" yani korumalarını oluştururken, diğer takım "Saldırganlar" rolünü üstlenmektedir. Senaryonun hedefi başkanı belli bir sürede ana istasyondan çıkartıp, hedef istasyona ulaştırmaktır.
5. Rehine Operasyonu: Bu senaryoda da yine bir oyuncu veya isteğe bağlı olarak bir hakem ya da seyirci; "Rehine" olmakta ve "Hakim Tepe"de "Saldırganlar"ın elinde rehin tutulmaktadır.
"Kurtarıcılar"ın görevi ise verilen süre dolmadan rehineyi "sağlam olarak" kurtarmaktır.
6. Son Adam: Bu oyunda herkes tektir. Süre kısıtlaması yoktur. Elenmeden kalan son oyuncu kazanır. Senaryonun en ilginç yönü "Geçici Anlaşmalar" kuralıdır. Bu kural gereği oyuncular kendi aralarında diğer oyuncuları eleyinceye kadar birlikte calışmak için geçici olarak anlaşabilirler. Fakat bu anlaşmalara sadık kalmak zorunda değildirler!
7. Buddy: "Son Adam" senaryosuna benzer, ancak bu senaryoda 2 kişilik timler söz konusudur ve geçici anlaşma yapma imkanı yoktur. Elenmeden kalan son tim oyunu kazanır.
8. İki Takım Girer; Bir Takım Çıkar: Aslinda klasik bir speedball, “Combat” senaryosu olan oyunun kuralları basittir; oyun alanına 2 takım girer; kalan kazanir!
9. Tavşan Kaç: Oyunculardan biri "Tavşan" olur; diğer oyuncular ise "Avcı".
10. Firar: Karşı takımın bir oyuncusu 'Kaçak' olur, diğer takım ise 'Gardiyanlar'
11. Terminator: Oyunculardan biri Terminator olur ve yoketmeye başlar; durdurmanın tek yolu vardır; elinden vurmak.
GÜVENLİK KURALLARI
1. Oyun alanındayken kesinlikle koruyucu maske çıkartılamaz. Maskesiz kişilere atış yapılmaz.
2. Oyuncuya namlu dayayarak veya çok yakın mesafeden atış yapılamaz.
3. Kapsüllerin namludan çıkıs hızı saniyede 100 metredir. Tende kızarıklık, morarma, hafif sıyrıklara neden olabilir.
4. Oyunlar sırasında teni açıkta bırakmayacak kalın kumaşlı giysiler kullanılmalıdır.
5. Oyun haricindeyken oyuncu tüfegini emniyete alir.
6. Tüfeğini iki eliyle başının üstünde tutan oyuncuya atış yapılamaz.
7. Elenen oyuncu alanı terk ederken atış yapamaz, kendisine atış yapılamaz.
8. Oyuncular arasında fiziksel temas olamaz.
9. Oyun öncesinde veya sırasında alkol alınamaz.
10. Herhangi fiziksel bir rahatsızlığı veya alerjisi bulunanlar bunu önceden bildirmelidirler.
11. Oyuncular arazi koşullarina ( çukurlar, tümsekler, çamurlu ve kaygan alanlar , ağaç dalları, vb...) ve siperlere dikkat etmelidir.
12. Paintball tüfeğinde herhangi bir CO2 kaçağı olursa, gazla temas edilmez ve solunmaz CO2 dondurucu ve boğucu bir gazdır.
Kendi paintball malzemesi ile oyunlara katılan kişiler (Tüfek, Maske, CO2 tüpleri vb. ) malzemelerinin güvenilirliğinden, kendilerine veya bir başka kişiye verecekleri zararlardan bizzat kendileri mesuldur
KULLANDIĞIMIZ MALZEMELER
Tippmann Pro-Lite dünyanın en iyi yarı otomatik paintball silahlarından biridir. Ergonomik dizaynı oyuncuya büyük bir kullanım rahatlığı sağlamakta, namluda bulunan kundak, nokta atışı yapabilecek keskinlikte nişan almanıza imkan tanımaktadır. Amerika başta olmak üzere tüm dünyada field'ların en yaygın kullanılan yarı otomatik paintball silahı olan Pro-Lite; 1996 yılında P.C.R.I. tarafından "Yılın Silahı", silahın üreticisi Tippmann şirketi ise Paintball Bible tarafından ."Yılın Üreticisi" seçilmiştir.
Marka:
Tippmann
Model:
Pro-Lite
Kalibre:
.68
Güç:
CO2- 9 oz.’luk tüp (opsiyonel)
CO2 Kapasitesi:
9 oz.’luk tüp ile ortalama 250-300 atış
Kapsül Besleme:
Yerçekimi ile
Standart Namlu Uzunluğu:
10.5" (26,7 cm)
"Sniper" Namlu Uzunluğu:
14" (36,6 cm)
Uzunluğu (9 oz.’luk standart tüp ile):
32" (81,3 cm)
Ağırlığı(9 oz.’luk standart tüp ile)(Boş):
4 lbs. (1,8 kg)
Menzili:
150 ft. (45 m)
Tipi:
Yarı otomatik (semi-auto) / Open Bolt Blow Back
Materyal:
Alüminyum ve diğer paslanmaz malzeme.
MASKE: JT X-FIRE
Son 20 yıldır dünyada yaygın bir şekilde oynanan, ülkemize sadece 4 yıl önce girmiş olan "Paintball"; bir "takım ve strateji"
oyunudur.
Paintball'da her oyuncunun yüzünde, kırılmaz camlı özel bir maskesi ve elinde ise özel, gazlı silahları vardır. Bu silahlar görünümleriyle gerçek silahları andırır, ancak farklı olarak bunlar öldüren mermiler değil; boyayan kapsüller atar. Kapsüller görünüm olarak misketten farklı degildir, üstleri plastik benzeri bir malzeme kaplı olan bu malzeme, doğa dostudur ve çevreyi kirletmeden kendiliğinden yokolur. Kapsülün içindeki boya ise gıda boyasıdır; yani doğaya ve insanlara zararlı değildir, ayrıca giysilerden de ıslak bir bezle dahi kolayca çıkabilir.
Oyunun temel kuralı çok basittir; boyanan oyuncu oyundan çıkar; yani o oyun için "ölür". Tabi sadece yeni oyun başlayana kadar.
Oyunun amacı ise verilen görevi gerçekleştirmektir! Buna "senaryoyu uygulamak" denir. Amacınız; belli bir süre içinde karşı takımın kalesindeki bayrağı ele geçirmek, bir rehineyi kurtarmak, başkanınızı güvenli bir şekilde hedefe ulaştırmak, karşı takımın tamamını elemek, tek başına vurulmadan kalan son kişi olmaya çalışmak, bir kaçağı yakalamak, bir tepeyi savunmak, bir köprüyü uçurmak veya ikili timlere ayrılıp diger timleri elemek, gibi bir çok seçenekten oluşabilir.
Oyun sırasında hakemler sürekli olarak oyunun akışını kontrol ederler ve kuralların uygulanmasını sağlarlar.
Rezervasyonlar en az 10 kişilik gruplar halinde yapılır.
Bir takım 5 - 6 veya 7 şer kişiden oluşur.
2 takımın üzerindeki gruplar için daha uzun süreye yayılan turnuva programları uygulanır.
GENEL OYUN KURALLARI
1. Hakemlerin kararlarına itiraz edilmez.
2. Hakemlere atış yapılmaz.
3. Her takımın bir “Takım Kaptanı” vardır
4. Her iki takym da baSlangİç noktalarinin içerisinde yer alir, takyim kaptanlari takimlari hazir oldugunda ellerini kadirarak bunu orta hakeme bildirirler.
5. Orta hakem sırasıyla şu uyarıları yapar: “Hazır, Maske Tak, Emniyet Aç” ve orta hakemin 1 kez düdük çalmasıyla oyun başlar.
6. Oyuncu Tüfeğinin veya vücudunun neresinden boyanırsa boyansın elenir.
7. Oyun “Boya” (Paint) esasıyla oynanır. Oyuncunun elenmesi için vurulan oyuncunun mutlaka boyanması gerekir. Boyandığını hakeme teyit ettirmeden oyundan çıkan oyuncu; “temiz” olsa dahi tekrar oyuna dönemez.
8. Siper vb. gibi engellere çarpıp patlayan kapsüllerden oyuncuya boya sıçramasına “Sprey Etkisi” denir. “Sprey Etkisi” oyuncuyu elemez. Direkt vuruş gereklidir.
9. Aynı anda iki oyuncu birbirini boyamışsa her ikisi birden elenir.
10. Bayrak taşıyan oyuncu elenirse bayrağı elendiği noktaya bırakır. Hakem gerek görürse bayrağı görünen bir yere koyabilir.
11. Oyun alanı dışına çıkan oyuncu elenmiş sayılır.
12. Elenen oyuncu en kısa yoldan alanı hızla terk eder.
13. Rakibini boyadığını düşünen oyuncu, hakeme “Hakem, Kontrol” veya “Boya Kontrolü” diye seslenerek kontrol ister. Kontrolü kötü niyetle kullanan oyuncu ihtar alır.
14. Hakem kontrol edeceği oyuncuya yaklaşırken; tek elini havaya kaldırır ve “Hakem Kontrolü” diye bağırır. Bu oyuncu o andan itibaren “nötralize” olmuştur. Kendisine atış yapılamaz, kendisi de atış yapamaz, kontrolü isteyen oyuncu bu sırada yer değiştiremez. Ancak oyun diğer oyuncular için -kontrol isteyen de dahil- devam eder.
15. Oyun sırasında kapsülü biten oyuncular hakemlerden kapsül alabilir. Ancak bu sırada oyun durmaz. Oyuncu loader (kapsül haznesi) kapağını açar; hakem kapsülleri tüpten boşaltır ve uzaklaşır. Oyuncu bu sırada vurulursa elenir.
16. Oyun sırasında kapsül alan oyuncu daha sonra adının yazdırıldığını teyit etmelidir.
17. Kapsül iadesi yoktur.
18. Oyuncu siperle birlikte hareket edemez.
19. “Elenen Oyuncu Sessizligi”; elenen oyuncunun hiçbir sekilde diger oyunculara bilgi vermemesidir.
20. Oyun şu hallerde sona erer; görevin gerçekleşmesiyle, sürenin bitmesiyle, takımlardan birinin tamamen elenmesiyle.
21. Hakem 3 kez düdük çalarak oyunu bitirir ve “Oyun Bitti” diye bağırır.
22. Oyun bitince oyuncular tüfeklerini emniyete alyr. Havaya veya etrafa aty? yapmak kesinlikle yasaktir.
23. Acil bir durum olduğu takdirde hakem gene 3 düdük çalarak oyunu durduracaktır. Bu durumda herkes sabit kalır ve sorun giderildikten sonra oyun hakem düdüğüyle başlar.
24. Takım kaptanları puanlamada hakemin yanında bulunur. Puanlamada hakemin yanında bulunmayan kaptanın itiraz hakkı yoktur.
25. Oyuncuların sportmence davranması beklenir.
26. Kurallara veya hakem kararına uyulmaması halinde, hakem takıma ihtar verecektir.
27. Boyandigı halde boyasını silen oyuncu 2 ihtar alır.
28. 3 ihtar alan takım 50 puan kaybeder.
29. Güvenlik Kurallarının ihlali halinde hakem oyuncuyu oyundan atabilir. Maçı iptal edebilir Oyun alaninda maskesini çikaran oyuncu oyundan çikartilir ve 2 ihtar alir.
15 Dakikadan 6 Periyot Yapılır. Yaklaşık 1 Saat 30 Dakika sürmektedir.
OYUN SENARYOLARI
1. Çift Bayrak
2. Tek Bayrak
3. Bayrağı Kap
4. Başkanı Koru
5. Rehine Operasyonu
6. Son Adam
7. Buddy
8. İki Takım Girer; Bir Takım Çıkar
9. Tavşan Kaç
10. Firar
11. Terminatör
Aşağıda ARES Paintball tarafından kullanılan oyun senaryolarının genel hatlarıyla anlatımı yer almaktadır. Senaryo ile ilgili ayrıntılara ve puanlamaya değinilmemiştir.
1. Çift Bayrak: Dünyada en çok oynanan, klasik paintball oyunudur. Takimlar oyun alanının iki ucunda bulunan istasyonlardan başlarlar. Amaç karşı takımın istasyonunda bulunan bayrağı alıp önceden belirlenmiş noktaya getirmektir.
2. Tek Bayrak: Takımlardan birinin bayrağı koruduğu, diğerinin ise ele geçirmeye çalistığı bayrak oyunudur.
3. Bayrağı Kap: İki takım alanın iki ucundaki istasyonlardan oyuna başlarken ortadaki bir noktada duran bayrağı almaya ve karşı takımın istasyonuna ulaşmaya calışmaktadırlar.
4. Başkanı Koru: Oyunculardan biri veya isteğe bağli olarak bir hakem ya da seyirci; "başkan" seçilir. Takımlardan biri "Başkan'ın Adamları" yani korumalarını oluştururken, diğer takım "Saldırganlar" rolünü üstlenmektedir. Senaryonun hedefi başkanı belli bir sürede ana istasyondan çıkartıp, hedef istasyona ulaştırmaktır.
5. Rehine Operasyonu: Bu senaryoda da yine bir oyuncu veya isteğe bağlı olarak bir hakem ya da seyirci; "Rehine" olmakta ve "Hakim Tepe"de "Saldırganlar"ın elinde rehin tutulmaktadır.
"Kurtarıcılar"ın görevi ise verilen süre dolmadan rehineyi "sağlam olarak" kurtarmaktır.
6. Son Adam: Bu oyunda herkes tektir. Süre kısıtlaması yoktur. Elenmeden kalan son oyuncu kazanır. Senaryonun en ilginç yönü "Geçici Anlaşmalar" kuralıdır. Bu kural gereği oyuncular kendi aralarında diğer oyuncuları eleyinceye kadar birlikte calışmak için geçici olarak anlaşabilirler. Fakat bu anlaşmalara sadık kalmak zorunda değildirler!
7. Buddy: "Son Adam" senaryosuna benzer, ancak bu senaryoda 2 kişilik timler söz konusudur ve geçici anlaşma yapma imkanı yoktur. Elenmeden kalan son tim oyunu kazanır.
8. İki Takım Girer; Bir Takım Çıkar: Aslinda klasik bir speedball, “Combat” senaryosu olan oyunun kuralları basittir; oyun alanına 2 takım girer; kalan kazanir!
9. Tavşan Kaç: Oyunculardan biri "Tavşan" olur; diğer oyuncular ise "Avcı".
10. Firar: Karşı takımın bir oyuncusu 'Kaçak' olur, diğer takım ise 'Gardiyanlar'
11. Terminator: Oyunculardan biri Terminator olur ve yoketmeye başlar; durdurmanın tek yolu vardır; elinden vurmak.
GÜVENLİK KURALLARI
1. Oyun alanındayken kesinlikle koruyucu maske çıkartılamaz. Maskesiz kişilere atış yapılmaz.
2. Oyuncuya namlu dayayarak veya çok yakın mesafeden atış yapılamaz.
3. Kapsüllerin namludan çıkıs hızı saniyede 100 metredir. Tende kızarıklık, morarma, hafif sıyrıklara neden olabilir.
4. Oyunlar sırasında teni açıkta bırakmayacak kalın kumaşlı giysiler kullanılmalıdır.
5. Oyun haricindeyken oyuncu tüfegini emniyete alir.
6. Tüfeğini iki eliyle başının üstünde tutan oyuncuya atış yapılamaz.
7. Elenen oyuncu alanı terk ederken atış yapamaz, kendisine atış yapılamaz.
8. Oyuncular arasında fiziksel temas olamaz.
9. Oyun öncesinde veya sırasında alkol alınamaz.
10. Herhangi fiziksel bir rahatsızlığı veya alerjisi bulunanlar bunu önceden bildirmelidirler.
11. Oyuncular arazi koşullarina ( çukurlar, tümsekler, çamurlu ve kaygan alanlar , ağaç dalları, vb...) ve siperlere dikkat etmelidir.
12. Paintball tüfeğinde herhangi bir CO2 kaçağı olursa, gazla temas edilmez ve solunmaz CO2 dondurucu ve boğucu bir gazdır.
Kendi paintball malzemesi ile oyunlara katılan kişiler (Tüfek, Maske, CO2 tüpleri vb. ) malzemelerinin güvenilirliğinden, kendilerine veya bir başka kişiye verecekleri zararlardan bizzat kendileri mesuldur
KULLANDIĞIMIZ MALZEMELER
Tippmann Pro-Lite dünyanın en iyi yarı otomatik paintball silahlarından biridir. Ergonomik dizaynı oyuncuya büyük bir kullanım rahatlığı sağlamakta, namluda bulunan kundak, nokta atışı yapabilecek keskinlikte nişan almanıza imkan tanımaktadır. Amerika başta olmak üzere tüm dünyada field'ların en yaygın kullanılan yarı otomatik paintball silahı olan Pro-Lite; 1996 yılında P.C.R.I. tarafından "Yılın Silahı", silahın üreticisi Tippmann şirketi ise Paintball Bible tarafından ."Yılın Üreticisi" seçilmiştir.
Marka:
Tippmann
Model:
Pro-Lite
Kalibre:
.68
Güç:
CO2- 9 oz.’luk tüp (opsiyonel)
CO2 Kapasitesi:
9 oz.’luk tüp ile ortalama 250-300 atış
Kapsül Besleme:
Yerçekimi ile
Standart Namlu Uzunluğu:
10.5" (26,7 cm)
"Sniper" Namlu Uzunluğu:
14" (36,6 cm)
Uzunluğu (9 oz.’luk standart tüp ile):
32" (81,3 cm)
Ağırlığı(9 oz.’luk standart tüp ile)(Boş):
4 lbs. (1,8 kg)
Menzili:
150 ft. (45 m)
Tipi:
Yarı otomatik (semi-auto) / Open Bolt Blow Back
Materyal:
Alüminyum ve diğer paslanmaz malzeme.
MASKE: JT X-FIRE