Over drive tusu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan darkcity2000 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,796

Etiketler
Ynt: Over drive tusu

darkcity2000' Alıntı:
Arkadaslar uzerinde off yazan bu tus gunluk ekonomik kullanim icin basili yani isigi yanikmi kalmali?

hayır tam tersi sönük olmalı, aracı over drive a aldığınızda olması gereken vitesden bir alt vitesde arabanızı sürmenize nedne olur, bunu rampa çıkışlarda , güçgerektiren zamanlarda, düşük vites yüksek devir kullanmak istediğiniz yerlerde kullanmanız gerekir.
 



Ynt: Over drive tusu

Overdrive foksiyonu düz vitesli araçların 5. vitesine benzer. O/D OFF pozisyonunda olması aracın 5. vitese çıkmadan kullanılması gibi birşey olur. Rampa çıkışlarında yüksek devir ihtiyacı veya inişlerde motor frenine ihtiyaç duyduğunuzda kullanın.
 



Ynt: Over drive tusu

Soyle anlatalim

Over drive in varsiyilan durumu ON dur yani acik. Arac en son vitesini kullanabilir. Zaten olmasi gereken de bu. OD off yapildiginda uyari isigi yanar surucuye bilgi vermek icin arac der ki bak OD kapali bu sekilde fazla gazlayip motoru sanzumani eline alma.

Bundan dolayi bir cok aracta OD kapali iken uyari isigi cikar. Sanilanin aksine OD acikken yanmaz.
 

Ynt: Over drive tusu

Katkı yapmak gerekirse otomatik şanzımanlar araçlarda araç uygun hıza ve devire ulaştığında vites büyütür.Şanzıman torkun yeterli düzeye ulaştığını algılarsa bir üst vitese geçer.Ama bazı durumlarda en üst vitese geçmeyip bir alt viteste beklemeyi,gücü hazır tutmayı isteyebilirsiniz.Örneğin tek şerit gidiş geliş yollarda sollama yapmak üzereyken yada uzun mesafeli dağ tırmanışlarında.
Kendi aracımdan örnek vermek gerekirse 4 ileri şanzımanlı olan zj aracım 60-65 km ye çıktıgında (1600-1700d/dak.) 4 üncü vitese geçiyor ama ben yıldız yokuşunu tırmanıyorsam yada erciyese çıkıyorsam 60km hızla seyredeceksem sürekli yüksek vites düşük devirde gaza basmak yerine 3. vitese sabitleyip 200-300 devir fazla çevirip daha az basmayı tercih ediyorum.Yani overdrive düğmesinin ışığı yanıyorken aracınız en büyük vitese geçmez.Aracınız 4 ileri ise 3 te, 5 ileri ise 4 te kalır.Ama aynı olay 3 e geçmesin 2 de kalsın için geçerli değildir.Zaten vites kolunda 1 e yada 2 ye sabitleme opsiyonu vardır.Overdrive ışığı yanıyokende en fazla 3 e çıkabilirsiniz.Selamlar..
 

Ynt: Over drive tusu

s40euro' Alıntı:
Soyle anlatalim

Over drive in varsiyilan durumu ON dur yani acik. Arac en son vitesini kullanabilir. Zaten olmasi gereken de bu. OD off yapildiginda uyari isigi yanar surucuye bilgi vermek icin arac der ki bak OD kapali bu sekilde fazla gazlayip motoru sanzumani eline alma.

Bundan dolayi bir cok aracta OD kapali iken uyari isigi cikar. Sanilanin aksine OD acikken yanmaz.


Peki o tuşu oraya neden koydular ozaman??? :smiley:
 





Ynt: Over drive tusu

Mithatcan' Alıntı:
Magdem sanzuman elimizde ozaman niye o tuş orada :smiley:


93 ZJ den ornek



4 ileri otomatik
Vites kolu pozisyonlari


D yani 1 2 3 4 cu vitesler kullanilabilir
2 1 ve 2 ci vitesler kullanilabilir
1 Sadece 1 ci vites kullanilabilir


eger gaz ile vites ayarlamayi biliyorsak zaten OD ye ihtiyac yok ama yol sartlari gaz pedalina degil de yolun kendisine yogunlasmamizi gerektiriyor ise o zaman OD off yapilir ve max. 3 cu vitese arac kitlenir.

Eski aracimdan ornek

Volvo V70 T5 2000 model
4 ileri otomatik

D yani 1 2 3 4 cu vitesler kullanilabilir
2 1 ve 2 ci vitesler kullanilabilir
1 Sadece 1 ci vites kullanilabilir

Ama ustundeki sanzuman adaptif yani kullanim seklini ogrenip kendi kendine vites degistirme devirlerini ayarlayabilen bir sanzuman. Bundan dolayi da OD bu aracta yok.

Iste bu yuzden OD konmus araclara.

Burada gerekli acikliyici bilgi bulunmakta

http://en.wikipedia.org/wiki/Overdrive_(mechanics)
 

Ynt: Over drive tusu

o tuş land rover çekerken kullanılır, yazı uzun olduğu için kısaltmışlar over demişler :smiley:
 


Ynt: Over drive tusu

997799' Alıntı:
o tuş land rover çekerken kullanılır, yazı uzun olduğu için kısaltmışlar over demişler :smiley:

ehuehe :D

tekne vs çekerkende kullanılır aslında. ağır römork varken kilitlenen tork konvertörü bozulabiliyor aşırı yük nedeniyle. içinde türbine benzer kanatçıklar var. od tuşu ile konvertörün kilitlenmesi engelleniyor aslında.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,829
Mesajlar
1,524,135
Kayıtlı Üye Sayımız
166,623
Kaydolan Son Üyemiz
kalyoncusenol@gmail.

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst