Otomatiklrdeki L Ve 2 Vitesleri Hangi Şartlar İçin

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan botan034 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 59,866

botan034

Ana Kamp
Mesajlar
71
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
otomatiklrdeki L ve 2 vitesleri hangi şartlar için

ben L i yokuş aşağıya kullanıyorum

2 yi hiç kullanmadım
cevaplar için şimdiden tşk
 

Etiketler
Ynt: Otomatiklrdeki L Ve 2 Vitesleri Hangi Şartlar İçin

Ben L yi arazide kullanıyorum. 2 L den biraz daha hızlı. L motoru çok kasıyor. L ile hızlanmak motoru yoruyor. Eğer Yokuş iniyorsanız ve Yokuş çok dikse tabiki L Ama Yokuş tırmanırken anormal bir Yokuş değilse 2


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Otomatiklrdeki L Ve 2 Vitesleri Hangi Şartlar İçin

Viteslerin konsoldaki sıralamasını yazar mısınız?
L200 için değil ama genel bilgiler verebilirim.
P R N D 2 1 veya P R N D L2 L1 gibi.
Bazılarında P R N D L sıralama olabilir.
 

Ynt: Otomatiklrdeki L Ve 2 Vitesleri Hangi Şartlar İçin

botan034' Alıntı:
otomatiklrdeki L ve 2 vitesleri hangi şartlar için

ben L i yokuş aşağıya kullanıyorum

2 yi hiç kullanmadım
cevaplar için şimdiden tşk
Vites kolu hizasındaki 2;L vede varsa +; -- işaretleri ne anlama geliyor biliyormusunuz?

burakuysal' Alıntı:
Ben L yi arazide kullanıyorum. 2 L den biraz daha hızlı. L motoru çok kasıyor. L ile hızlanmak motoru yoruyor. Eğer Yokuş iniyorsanız ve Yokuş çok dikse tabiki L Ama Yokuş tırmanırken anormal bir Yokuş değilse 2
Sent from my iPhone using Tapatalk

Motoru kasmak,motoru yormak ne demektir? rica etsem açıklayabilirmisiniz
Şunuda sorayım "KASMAK" ne demektir?
 

Ynt: Otomatiklrdeki L Ve 2 Vitesleri Hangi Şartlar İçin

ttogan' Alıntı:
Viteslerin konsoldaki sıralamasını yazar mısınız?
L200 için değil ama genel bilgiler verebilirim.
P R N D 2 1 veya P R N D L2 L1 gibi.
Bazılarında P R N D L sıralama olabilir.
SIRALAMA P R N D L
 




Ynt: Otomatiklrdeki L Ve 2 Vitesleri Hangi Şartlar İçin

Sayın ince yazdığınızdan Anladığım kadarıyla otomatik şanzımanımız farklı. Aynı olsaydı kasmak ne demek anlardınız.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 


Ynt: Otomatiklrdeki L Ve 2 Vitesleri Hangi Şartlar İçin

Tekrar merhaba,araçtaki arazi şanzımanı her durumda size yardımcıdır.
Dört çekere alın ya da almayın ana şanzımanın davranışları şöyledir.

D konumunda ileri doğru her türlü ihtiyacınızı rahatlıkla görebilirsiniz.
Ancak çok yüklü veya römork çeker halde iseniz D de hızlanınca bir üst vitese geçersiniz.
Bu bazen sizin kontrolünüz dışında gerçekleşebilir.İyi ustalaşanlar bunu kontrol edebilir.
İsteğiniz dışında vites değişimlerini D nin alt konumundaki L veya 2 ile engellersiniz.

L pozisyonu şanzımandaki en alt vitesi kullanır ve üst viteslere atlamaya engel olur.
Bunu arazi dışında da ağır yükle veya römorkla yokuş çıkarken kullanabilirsiniz.
Uzun ve dik bir rampada azıcık hızlandığınızda vites yükselmesi çekiş kaybı oluşturur.
Yeniden alt vitese düşme olur.Bunun sık sık tekrarlanması mekaniğe zarar vericidir.
Ayrıca araç içindekileri de rahatsız eder.Böyle durumlarda yokuş başına kadar L kullanılır.

Eğer aracın yükü veya rampanın meyili daha az ise 2 konumu ile daha hızlı çıkış sağlanır.
2 konumu olmayan şanzımanlarda L konumu zaten alttaki iki vitesi kullanıyor demektir.
Japon araçlarında ayrıca vitesteki O/D tuşu ile bu konumlara destek vermek mümkündür.

Bu pozisyonları kullandığınız esnada aracınız düşük devirle çalışmayacağından dikkatli olunur.
Yani bunu bilerek gaza daha az basmalı,motoru sıkıştırmamalıdır.Hararete neden olunabilir.
En alt konum L ise baktınız az geliyor hızlanıyorsunuz kolu 2 konumuna itebilirsiniz.
Yokuş bitti,durmaya gerek yok kolu D konumuna iterek yola devam edebilirsiniz.
D konumundan N konumuna da itebilirsiniz ama 2 ve L konumlarına düğmesiz geçmez.
Bu da şanzımanı korumak içindir.Frene basmadan P den R ye geçmemesi gibi.

Arkadaşımızın kasma dediği ise şanzımanın hele dört çekere almışsanız hıza müsaade etmemesidir.
Dolayısıyla motor bağırır ama araç gitmez.Ağır deviri çözerseniz sorunsuzca yeniden hızlanırsınız.
L konumunu kullandığınızda,dört çekere almasanız bile vites birde ikide olacağından motor bağırır.
Tabii ki gaza usturuplu basarsanız bağırtmadan gitmek mümkündür ki ideali budur.

Kasma,motoru yorma ; güç almak için çok fazla gaza yüklenme sonucu motorun bağırmasıdır.
Yani yüksek devirde çalışmasıdır.Buna rağmen gidememesidir.
Dört çeker 4L konumları birlikteyken direksiyonun kasması ise ayrı bir konudur.
Arazi şanzımanı olan araçlarda bu konumda keskin dönüşler asfaltta sakıncalıdır.

Ayrıca kayalık arazide çok yavaş gidebilmek için de 4L ve L konumları olmazsa olmaz.
Gaza çok az basarak ancak bu konumda sürüş mümkün olabilir.
Çok dik inişlerde de dört tekerin yere tutunmasına yarayan konumdur.
Fren yaparak inmek,kızaklamaya sebep olacağından 4L ve L konumunda frene basmadan inilir.
Ayrıca bu pozisyonda fren pedalına yumuşak dokunuşlar yapılarak inilmesi emniyetli olandır.

Motoru ihtiyaç halinde yüksek devirde,gaza yüklenerek kullanmak mümkündür.
İhtiyaç hali,uzun çamur geçişleri bitene kadar hasıl olabilir.Sonra normale dönülür.
Sürekli bu şekilde gitmek malumunuz hararete ve yağ kaybına neden olacaktır.

Konuşarak,arazide kullanarak,örneklerle anlatılması daha uygundur aslında ama ben İzmir'deyim.
Yine de yazıdan anlaşılmayan bir durum olursa şimdilik buradan cevaplamaya çalışırım.

Son olarak şanzımandaki + ve - işaretleri vites kolunu o bölüme alırsanız yarı manuel içindir.
Vites kolu P R N D L sırasından işaretlerin tarafına çekilince + da üst vitese atlar.
Doğal olarak eksiye alınca da alt vitese geçer.Her hareketinizde yalnız bir vites aşağı veya yukarı atlar.
Şimdiki şanzımanlar harika size hata yaptırmıyorlar.Tamamen ekonomiye odaklanmış durumdalar.
Artı eksilerle manuel kullanmak mümkün gibi gözüküyor.
İyi geceler.
 

Ynt: Otomatiklrdeki L Ve 2 Vitesleri Hangi Şartlar İçin

Bahadır bey kelimelerime Tercüman olmuşsunuz anlamayanlar için. Teşekkür ederim.
Dediğiniz gibi araziye her çıktığımızda daha çok Tecrübe daha çok alışma...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 



Ynt: Otomatiklrdeki L Ve 2 Vitesleri Hangi Şartlar İçin

Aynen Burak Bey,55 yaşına geldim halen yeni şeyler öğreniyorum.
Dilim döndüğünce de tecrübelerimi aktarmaya çalışıyorum.
Kendime saklasam ne olacak benimle birlikte yok olacak.
Faydalı olabiliyorsak ne mutlu.
 

Ynt: Otomatiklrdeki L Ve 2 Vitesleri Hangi Şartlar İçin

Toyota Rav4 lerde (2007 de var) Bu konumların haricinde, 3D var. Arkadaşımın aracında. Bunu çözemedik biz. ( Araç 2. El alındığında kullanma kitapçığı da yoktu.) Paylaşımınıza teşekkürler.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Ynt: Otomatiklrdeki L Ve 2 Vitesleri Hangi Şartlar İçin

Merhaba Kemal Bey,araçtaki sıralama yanlış bilmiyorsam P R N 3D 2 1 şeklindedir.
Bu dizilişi şöyle görün P R N D , D kısmını ise 3 2 1 olarak ayırmışlar.
Sürücüye D yani ileri sürüş modunda olduğunu anlatıyor.

Bu diğer araçlardaki diziliş ile aynıdır,ifade şekli farklı olmuş sadece.
D 2 1 veya D L2 L1 dizilişinden bence pek farkı olmaması gerekir.
Birebir sürmedim,iddia etmeyeyim ama böyle düşünüyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,684
Mesajlar
1,522,191
Kayıtlı Üye Sayımız
166,532
Kaydolan Son Üyemiz
Tanersezen

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst