Otomatik Vites L200 problemleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MaRTiN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 32
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 61,043

MaRTiN

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
2008 otomatik vites L200 4x4 aracımda alındığından beri olan bir gariplik var.

Ben artık kabullenmiş vaziyette kullanıyorum arabayı ama burdan birinin konuyla ilgili bir fikri varsa ve paylaşırsa sevinirim.

1.Araba otomatik vites olduğu için kalkışta rolantiden kalkmaya çalışıyor.
Turbo devreye girene kadar araba çoook hantal turbo devreye girince ancak gitmeye başlıyor.

2. Soğuk havalarda araba çalıştırıldıktan sonra vites D ye alındığında gaz pedalına ne kadar basılırsa basılsın araba yerinden oynamıyor bile.
devir göstergesi rolantide sabit ve gaz pedalının fonksiyonu yok. Bu olay motor N de ısıtıldıktan sonra (N de ve P de aracı devirlendirebiliyosunuz) minik minik yürümesiyle son buluyor (ısıtmak yaklaşık 20 dk sürüyor)

Defalarca kez servise götürmemize rağmen bi sonuç çıkmadı. (Araca filtre öncesi ısıtıcı takılması da sorunu çözmedi)

ilk sorun aracın turbodizel olmasından belki kabullenilebilir ama soğukta arabanın ilk hareketi yapmaması çok garip

Forumda otomatik L200'ü olan arkadaşlar vardır. Onlarda da bu sıkıntılar var mı?
 

Etiketler
Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

Merhaba..

Benim aracım otomatik değil fakat Mitsubishi kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim ;

Aracımı sabah çalıştırıp hemen hareket ettiğimde çekiş normalin epey altında oluyor. Fakat aracımı çalıştırıp biraz beklediğimde gördüğüm bişey var; 500-600 devirde çalışıyor, havanın soğukluğuna orantılı olarak ısındığında "tık" diye bir ses geliyor ve araç normal devrine dönüyor. Yani motor ısınana kadar çok düşük rölantide çalışıyor, çalışma ısısına gelince bir röle motoru normal devrine getiriyor.

Aslında elin japonu iyi bir şey düşünmüş. Çünkü soğuk bir motorla devir yapmak motorun ömrünü gerçekten bitiriyor. Nissan SkyStar örneğini yaşadık. Çalışır çalışmaz soğuk motorla gaz basan sevgili ortağım motorun başını yedi.

Kısacası, araç otomatik olduğu için, adamlar bunu düşünmüş olabilir. O araçta da hareketi engellemiş olabilirler. Aynı model diğer araçlarda bu sorun yaşanıyor mu, bunu öğrenmek lazım. Eğer yaşanmıyorsa servise kaç kez gittiğinizi belgeleyerek tüketici mahkemesine başvurmanızı öneririm.

Aynı aracı kısa süre kullandım ve turbo devreye girene kadar hantal olması sorunu o araçta da vardı. Siz yine de servisle görüşün, hazır garanti devam ederken çözmeye çalışın derim.
 

Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

VoDaFoNeCeLL' Alıntı:
Kısacası, araç otomatik olduğu için, adamlar bunu düşünmüş olabilir. O araçta da hareketi engellemiş olabilirler. Aynı model diğer araçlarda bu sorun yaşanıyor mu, bunu öğrenmek lazım.

Hareketi engelleme var gerçekten. Servis bunu kaldırdığını (yada iyileştirdiğini) söyledi ama problem hala devam ediyor.

Burdan anlatınca da olmuyor. Ben araba hareket etmiyor diyince sanki gidiyo da az gidiyo gibi anlaşılıyor. Araba yerinden oynamıyor bile yahu... devir saati bile kıpırdamıyor gaza ne kadar basılırsa basılsın.

Motorda da bi sıkıntı yok çünkü boşta ve parkta gayet normal devirleniyor.

Yok mu otomatik L200'ü olan birisi?
 

Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

O zaman tahmin ettiğim sonuç çıkıyor. Isınana kadar hareket yok :smiley:
 

Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

coldblodded nickli arkadaşta otm 4x4 var. özel mesaj atıp sorabilirsiniz.
ama ondan bu güne kadar böyle bir şikayet duymadık

http://www.gezenbilir.com/index.php?action=profile;u=24249
 



Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

benim araçta dediğiniz gibi soğuk motorda yavaş devirlenme olmuyor.
aslındfa bu havalarda borpower gibi sürtünmeyi azaltıcı yağ katkısı kullanmakta fayda var.
 


Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

inan motorsport tan necmi ustaya bir baktırın derim kendisinde L200 var manuel
ağaoğlu ve birlasın pajerolarını yarışa hazırlayan usta bir danışmanızda fayda var
212 2707585
 

Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

lokosit' Alıntı:
benim araçta dediğiniz gibi soğuk motorda yavaş devirlenme olmuyor.
aslındfa bu havalarda borpower gibi sürtünmeyi azaltıcı yağ katkısı kullanmakta fayda var.

Zaten araba manuel olsa bende de olmayacak. Dediğim gibi boşta ve parktayken gayet rahat arabaya ınnnn ınnnn yaptırabiliyosun.
Yani manuel olsa tak vitese çek ayağını debriyajdan bas git ;D

Öyle motorda olacak sürtünmeyle alakalı bir durum yok emin olabilirsiniz. Bu iş otomatik şanzımanın beyniyle yada tork konvertörüyle ilgili bir problem.
Ama çözümü konusunda yazılımsal bir bilgi birikimim olmadığı için bir fikir yürütemiyorum. Otomatik vites konusunda da fazla bir bilgim yok ondan sorayım demiştim.

boeing737' Alıntı:
Martin hangi servise gidiyorsun ..?

TEMSA Azizoğlu ' na götürüyorum aracı. Ankara'daki en düzgün servis bence.
 

Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

MaRTiN' Alıntı:
Zaten araba manuel olsa bende de olmayacak. Dediğim gibi boşta ve parktayken gayet rahat arabaya ınnnn ınnnn yaptırabiliyosun.
Yani manuel olsa tak vitese çek ayağını debriyajdan bas git ;D

Öyle motorda olacak sürtünmeyle alakalı bir durum yok emin olabilirsiniz. Bu iş otomatik şanzımanın beyniyle yada tork konvertörüyle ilgili bir problem.
Ama çözümü konusunda yazılımsal bir bilgi birikimim olmadığı için bir fikir yürütemiyorum. Otomatik vites konusunda da fazla bir bilgim yok ondan sorayım demişti
ben bu yorumu aslında size değil
VoDaFoNeCeLL in yazısına yapmıştım.:smiley:
''Aracımı sabah çalıştırıp hemen hareket ettiğimde çekiş normalin epey altında oluyor. Fakat aracımı çalıştırıp biraz beklediğimde gördüğüm bişey var; 500-600 devirde çalışıyor, havanın soğukluğuna orantılı olarak ısındığında "tık" diye bir ses geliyor ve araç normal devrine dönüyor. Yani motor ısınana kadar çok düşük rölantide çalışıyor, çalışma ısısına gelince bir röle motoru normal devrine getiriyor''. demişti :smiley:
 



Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

MaRTiN' Alıntı:
Zaten araba manuel olsa bende de olmayacak. Dediğim gibi boşta ve parktayken gayet rahat arabaya ınnnn ınnnn yaptırabiliyosun.
Yani manuel olsa tak vitese çek ayağını debriyajdan bas git ;D

Öyle motorda olacak sürtünmeyle alakalı bir durum yok emin olabilirsiniz. Bu iş otomatik şanzımanın beyniyle yada tork konvertörüyle ilgili bir problem.
Ama çözümü konusunda yazılımsal bir bilgi birikimim olmadığı için bir fikir yürütemiyorum. Otomatik vites konusunda da fazla bir bilgim yok ondan sorayım demiştim.

TEMSA Azizoğlu ' na götürüyorum aracı. Ankara'daki en düzgün servis bence.

şeref vitesler konusunda iyi diye duymuştum, hatta gezenbilirde bi yerlerde okumustum.
benimki de otomatik ve ilk çalistirmada agir devirleniyor ama hareket ediyor.
hareket etmemesi garip, el frenini cekili kaliyor olabilir mi?
o degilse otomatik viteste bi sorun olabilir.

sizin kadar olmasa da ben de sikayetcigim ilk kalkislardan, bu yuzden aracima racechip taktirdim, biraz daha iyilesti.
vw otomatik jetta fsi kullandim, gaza bastiginizda once devirleniyor sonra kavrama yapiyor. cok seri kalkabiliyorsunuz.
acaba bizim arabalarada bi ayar cekilerek bu yapilabilir mi?
 

Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

arkadaşım l200 ler motor soğukken sıkıntılı.bu motorun kendini koruması için alınmış bir yazılım sayesinde böyle ve otomatik olanlarda 60 dereceye kadar gaz yemiyo ama bu yazılım değiştirildi ve minimalize edildi bununla ilgili yardımı Ankara Şeref oto dan Şeref usta dan alabilirsin
 



Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

phyrron' Alıntı:
şeref vitesler konusunda iyi diye duymuştum, hatta gezenbilirde bi yerlerde okumustum.
benimki de otomatik ve ilk çalistirmada agir devirleniyor ama hareket ediyor.
hareket etmemesi garip, el frenini cekili kaliyor olabilir mi?
o degilse otomatik viteste bi sorun olabilir.

sizin kadar olmasa da ben de sikayetcigim ilk kalkislardan, bu yuzden aracima racechip taktirdim, biraz daha iyilesti.
vw otomatik jetta fsi kullandim, gaza bastiginizda once devirleniyor sonra kavrama yapiyor. cok seri kalkabiliyorsunuz.
acaba bizim arabalarada bi ayar cekilerek bu yapilabilir mi?
mrb.,bugün lokosit ile telefonda konuşunca bu topiğin linkini attı bana böylelikle haberim oldu. Ben de otomotik 4*4 intense lux var 2007 model ve 55000km'de. Isındıktan sonra konuşuyorum;0-2000devir arası hızlanma bende de zayıf. Şöyleki, bu devirlerde gazı köklersem yaklaşık 2 saniye sürüyor 2000devire gelip turboyu açması. Turboyu açtıktan sonra ise koltuğa yapıştırıyor, benim aracımda da racechip pro var. eskiden de mi böyle idi ben mi farketmemiştim bilemiyorum. Hızlanmıyor diyemiyorum çünkü kırmızı ışıktan kalkışta benimle kapışabilen binek araç sayılı. Gaza azar azar basarsam yani kökleyip tepkiyi bir anda almaya uğraşmazsam daha iyi hızlanıyor hissi veriyor çünkü gazı yediğini anlıyorsunuz. kırmızı ışıkta hızlanırken böyle yapıyorum. Phyrron arkadaşımın da racechip kullandığını bildiğimden yardımcı olur diyerek belirtmek isterim, racechipten bu durumla ilgili tavsiye ayar istedim mail ile.Onlar da şu sıralama ile deneme yapmamı önerdiler:C,D,E,F,0,1,2,3,4,5,6,7 burada 7 en çok güç elde edilen ayarmış. C'den başlayıp 7'ye doğru denememi önermişler çünkü fazla güçten dolayı araç secure moda geçebilirmiş. Havalar biraz düzelince ayarları deneyeceğim.Sizlerin de yorumlarını öğrenmek isterim.
 



Ynt: Otomatik Vites L200 problemleri

coldblooded' Alıntı:
Merhaba.,bugün lokosit ile telefonda konuşunca bu topiğin linkini attı bana böylelikle haberim oldu. Ben de otomotik 4*4 intense lux var 2007 model ve 55000km'de. Isındıktan sonra konuşuyorum;0-2000devir arası hızlanma bende de zayıf. Şöyleki, bu devirlerde gazı köklersem yaklaşık 2 saniye sürüyor 2000devire gelip turboyu açması. Turboyu açtıktan sonra ise koltuğa yapıştırıyor, benim aracımda da racechip pro var. eskiden de mi böyle idi ben mi farketmemiştim bilemiyorum. Hızlanmıyor diyemiyorum çünkü kırmızı ışıktan kalkışta benimle kapışabilen binek araç sayılı. Gaza azar azar basarsam yani kökleyip tepkiyi bir anda almaya uğraşmazsam daha iyi hızlanıyor hissi veriyor çünkü gazı yediğini anlıyorsunuz. kırmızı ışıkta hızlanırken böyle yapıyorum. Phyrron arkadaşımın da racechip kullandığını bildiğimden yardımcı olur diyerek belirtmek isterim, racechipten bu durumla ilgili tavsiye ayar istedim mail ile.Onlar da şu sıralama ile deneme yapmamı önerdiler:C,D,E,F,0,1,2,3,4,5,6,7 burada 7 en çok güç elde edilen ayarmış. C'den başlayıp 7'ye doğru denememi önermişler çünkü fazla güçten dolayı araç secure moda geçebilirmiş. Havalar biraz düzelince ayarları deneyeceğim.Sizlerin de yorumlarını öğrenmek isterim.
Belirtmeyi unutmuşum, yazdığım racechip pro ayarları chipi karşınıza alınca solda kalan ayar düğmesine ait, sağdaki düğme olduğu ayarda kalıyor
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,058
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst