Otobüsten Dönüştürülen Karavan Ehliyeti

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan makara60 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,538

makara60

Zirve
Mesajlar
1,073
Tepkime Puanı
983
Bir çok mecrada karavana dönüştürülmüş otobüslerin B sınıfı(2016 öncesi alınmış) ehliyetle kullanılamayacağı konusunda görüşler okuyordum.Hatta trafik polislerinin bile bu konuda net bir fikri yoktu.Benim de tam zamanlı karavan projem için otobüsten karavan dönüştürme niyetim olduğu için cimere bu konu ile ilgili yazı yazdım.Satılık ilan sitesinde ilanı olan iveco m23 den dönüştürülmüş karavanın plakası ile sorumu sordum.Bu gün gelen cevap aynen şöyle:Başvurunuz hakkında yapılan incelemede,**/***/*** plakalı otoyol marka 1999 model özel amaçlı hususi motorlu karavanınızın araç sınıfı M1 olduğundan en az B sınıfı sürücü belgesi ile kullanabileceğiniz tesbit edilmiştir.Böylece bu konuyu netleştirmiş olduk ve sizinle de bunu paylaşmak istedim.
 

Etiketler
Paylaşım için teşekkürler. Demek ki karavan olmak şartıyla 403 ler bile B ehliyetle kullanılabilecek. Bu ülkede pek mantık aramamak lazım herhalde..
 

Öyle görünüyor 🙂 Trafik sigortası ve muayene konusunda da M1 sınıfı muamelesi görsek daha da güzel olurdu.
 

Araç sınıfı tescil belgesinde M1 görünüyorsa muhayene de 2 yılda bir yapılacaktır o zaman kaçarı yok.
 





Birincisi cimer Allah değil. İkincisi bu ülkede maliyeden mukteza alıp yaptığınız işe yine maliye ceza kesebiliyor. Bu sebeple bu akıla ve mantığa aykırı cevaba fazla güvenmemenizi tavsiye ederim.
 

bir de sunu eklemek isterim , otobus karavan olup m1 sinifi olarak tescil edilince boyutlari degismiyor . kullanmak beceri ister , otobuslerin manevra yapabilmesi icin tasarlanmis otopark veya terminal alanlarinda bile manevra yapmak kolay degilken daha dar olmasi yuksek ihtimal , tercih edilen rotalarda ve konaklama alanlarinda otobus kullanmak daha zorlayici olacaktir. sadece kagit uzerinde bu otobusu b sinifi ehliyetle kullanabilirsiniz yazmasi yeterli olmasa gerek

buyuk araclarin bilhassa 27 lik diye bahsedilen midibuslerin beklenen kadar kullanisli olmadigini eklemek isterim . sofor mahalli tamamen olu alan onden ilk 2 m lik kismi yok saymak lazim , yan ve arkadaki bagaj icine su deposu , aku ve invertor vb elektrik donanimini yerlestirebilmek disinda pek bir artisi yok . yuksek tavan , yuksek yakit tuketimi , buyuk boyut manevra ve park sorunu , her yere girememe gibi eksileri beraberinde getiriyor. dusunce ve goruntusu guzel olsada sonu sari sitede uyduruk bir bahane ile ilan ile sonuclanir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,001
Mesajlar
1,527,073
Kayıtlı Üye Sayımız
166,746
Kaydolan Son Üyemiz
bilicello

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst