Bu yüksek hızda bazı tespitlerim de oldu:
1.Yüksek hızda, rüzgarlardan fazla etkileniyor. Özellikle büyük hacimli araçları sollarken (yani en sol şeritten giderken) etkileniyor, hafif sallanıyor.
2.Hidrolik direksiyonun hız arrtıkça biraz sertleşmesi gerekir. Halbuki Duster'da direksiyon daha da hafifliyor sanki. Kolayca milimlik de olsa kayabiliyor direksiyon; bu da yolda diğer şeride hafifçe kayma olarak yansıyor.
Büyük bir risk olduğunu düşünüyorum bunun. Yani Duster'ın yüksek hızlarda direksiyonu çok güvenli değil. Aşırı dikkat sarfedilmesi gerekiyor.
3.Yüksek hızda gidecekseniz, mutlaka çok hassas bir balans ayarı yapılması gerekli. Mesela 160 civarında hafif bir titreme oluyor. Benim oto geldiği gibi. Herhangi bir ayar yapılmamış.
4.130 km.den sonra motor gürültüsü mü, yoksa rüzgar sesi mi, dikkat etmedim; kabinde gürültü artıyor.
Yüksek hızlardayken yavaşlaması ve dolayısıyla bu arada verdiği manevra imkanı güzel. Mesela gidiş-gelişli yolda gidiyorsunuz, trafik hızlı akıyor, öndeki aracı geçmeniz gerekli!
Yolun görüş durumu her zaman yeterli olmayabilir. Dolayısıyla bulduğunuz ilk fırsatta öndeki aracı sollayacaksınız. Birazcık karşı şeride geçtiniz ama önünüzdeki/karşıdaki yoldan tam emin olamadınız, birkaç yüz metre içinde yolun görüş durumu düzelecek (onun için hazırlık yaptınız yani); karşıdan bir arabanın geldiğini gördünüz ve biraz yavaşlayıp kendi şeridinize geçeceksiniz. İşte o aradaki yavaşlaması güvenli.
Bir diğer husus, araba giderken ayağınızı çok hafifçe debriyaj pedalına koyduğunuzda, pedalın hafifçe titrediğini hissediyorsunuz.