Ortİz Karavan Aşmiş Gİtmİş... Bravo..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 32
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,222

AKMühendis

Zirve
Mesajlar
1,552
Tepkime Puanı
1,186
Yer
İzmir
İkiz sanayicilerimiz Murat ve Metin kardeşler bugün akşam üzeri
beni ziyarete geldiler. 2-3 saat karavan üzerine sohbet ettik.
Sağolsunlar, sevgi saygı gösterip, 5.25 de yaptıkları değişiklikleri ve yeni projelerini anlattılar..

Tek cümle ile özetliyeyim:
Çok kısa sürede Türkiyenin 1 Numaralı karavan firması olacaklar!

Mevcudu ilaveler ile "ORTİZ Klasik" olarak adlandırmışlar ve
yeni modeller üzerinde güzel çalışmalar yapmışlar..

İşlerini çok seviyor ve çok çalışıyorlar.
Başarılarının sırrı bu.

İlk yazımızda ERBAnın gerisinde kalırsınız demiştim..
Daha birinci sene sonunda onları ve bir çoklarını çoktaan geçip gitmişsiniz.
Hem de UZAK ARA öndesiniz.
Sizlerle iftihar ettim, bir hemşehriniz ve ağabeyiniz olarak.
Bütün bilgi ve tecrübemle yanınızdayım.

Haydi çocuklar...
Türkiye karavan görsün..
Bol ve hayırlı satışlar diliyorum.
 
Son düzenleme:

Etiketler
Beğendiklerimden ilki, bu MDF konusundan kısmen vazgeçilmiş.
Tabandaki kalın mdf den kurtulmuşlar;
toplamda 4+8 = 12 mm kavak kontraya dönmüşler.

Daha başka beğendiğim hususlar da var.
Onları da daha sonra, firma müsade ederse resimlerle açıklayacağım.
Bu resimleri incelerken, belki tenkit edeceğim veya
öneride bulunacağım hususlar çıkabilir.

Beğeni veya devamlı tenkit için kimseye, " açık çek " vermedim, vermem de; biline...
Tenkitlerim, kısmen kırıcı olabilir, ama her zaman yol göstericidir.

Biz de tenkit de açık, taktir de...

Baştaki tenkitim de, onları daha iyi bir noktaya çekebilmek içindi.
Biraz burkulmuşlar, ama sonuçta onlar kazançlı çıktı.
Daha başarılı bir noktaya geldiler.

Sanayicinin/imalatcının en büyük zevki de malının
kaliteli olması ve beğenilmesidir.

Ben 40 yıllık imalatcılık hayatımda bu zevki hep yaşadım çok şükür.
İmal ettiğim ve fonksiyonunu güzel icra eden,
müşterimizin yüzünü güldüren her üretimimiz, bizi sevindirmiştir.
Kazandığımız paranın yanında, bu mutluluğun değerine paha biçilmez.
Onlarda da bu sevinci gördüm.
 


Merhaba, bu gün Ortiz i ziyaret ettim. Metin bey çok ilgilendi ve faydalı bilgiler verdi. Classic modeli 1400 Kg ağırlığında ve 5.25m. Şasi dingil ve kaplin AL-KO, şasinin kendisini ise kendileri üretmiş ve galvanizli 3mm profilden yapmışlar, oldukça sağlam görünüyor.

İşçilikleri çok güzel, başarılarının devamını diliyorum.

Negatif izlenimlerim ise sineklik meselesi. Üst havalandırma ve camlarda avrupa karavanlarda olduğu gibi şık duran sineklik sistemi yok. Extra olarak sineklik eklemek istediğimizde ise içeriye bir kaç cm giren profil ızgaralı sineklik takabileceklerini belirttiler.

Kamp yerinde en önemli şey kendi görüşüm bence sineklik. Bir karavanda olmazsa olmaz ve ayrıca şık da görünmesi gerekiyor.

1400 kg olduğu için ise normal binek otomobilim ile güvenle çekemeyeceğimden elemek durumunda kaldım.

İzmir ve çevresindeyseniz gelip yerinde görmenizi tavsiye ederim :smiley:
 

Kamp yerinde en önemli şey kendi görüşüm bence sineklik. Bir karavanda olmazsa olmaz ve ayrıca şık da görünmesi gerekiyor.

1400 kg olduğu için ise normal binek otomobilim ile güvenle çekemeyeceğimden elemek durumunda kaldım.

Önce biraz eleştirdik..
Sonra ilerlediklerini gördük, methettik.
Ama, gördüğüm büyük eksiklikleri şu,
ar-ge ile ilgili yeterli bir kadrolaşmaları yok!
Başta Er-Ba nın birebir taklidi ile başladılar,
yaşam aküsünün amperine kadar..
Çok dikkatimi çekmişti..
Başka amp akü yokmuş gibi,60 Amp akü seçmek !

Sonra Erba yı aştılar..
Ama sadece bakarak ve Karabağlardan gelme bir mobilyacının
önerileri ile bu iş fazla gelişmez.
Öndeki yan camın o oval şekli de gerek estetik ve gerekse
kullanım açısından doğru bir tercih değil kanaatimce.

Bayağı müşteri tuttular, biraz ar-ge ye yatırım yapmalılar.
İzmirde aks römork un sahibi Müh. Ahmet Bey,
özellikle şasi konusunda, danışmanlık yapabilir.

3.90 Karavanları, gerek estetik, gerek yerleşim
ve gerekse ağırlık yönünden, mutlaka geliştirilmesi gereken güdük bir model.
3.90 düzeltilirse, bir ihtiyacı karşılar ve satar.

Ayrıca alıntı yaptığım bu arkadaşımızın yaptığı doğru ikazları da dikkate almalarında fayda var.

İkiz sanayicilerimize başarılar diliyorum.
 
Son düzenleme:



Ortiz modellerini yeniledi ve güzel oldu. Fakat belli başlı şeyleri kullanmadan bir yerde kalır daha gelişemez mesela al ko şasi, dometic thetford jabsco ve truma gibi. Tabi bunları kullanabilmek içinde ihracat yapıp eur kazanması lazım, o işe de kalkışsalar yerli pazar yeteri kadar getiri sağlamıyor yada fiyat yine almanları bir hayli geçiyor.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

İkinci önemli eksiklik, ağırlık konusunda.

Hala, kavak kontraya rağmen karavanlar boş halde;1350 Kg. lar civarındalar.
Adamlar 250 cm genişliğindeki 5.50 m karavanı 1.230 Kg. da bitiriyorlar.
Örnek; CARAONE 550 UK..
upload_2018-5-28_0-2-25.jpg


Demek ki konu sadece mdf güllesinin yerine kavak kontra koymakla bitmiyor.
Ağırlığı azaltmanın başka unsurları da var.
Ama önceki yazıda belirttiğim gibi,
bir ar-ge birimi kurulmazsa, sadece ilk alınan şablonda kalınırsa,
ağırlıkla fazla oynanamıyor.

İlk şablonun ERBA 525 in, mdf - kavak kontra değişiminden başka
değişimlere ve bu konuda yapılacak araştırmalara da ihtiyacı var.
 

Günümüz karavan üreticilerinin en büyük eksikliği teknolojiyi takip etmemeleri bence.
Ben karavan üreticisi olsam her yıl sattığım tüm müşterileri iki defa arattırıp memnun oldukları ve memnun olmadıkları şeyleri, eksik buldukları konuları sorar ona göre üretimimi güncellerim.

Örnek vereyim, artık herkesin cebinde telefon var, tablet vs. 12V aküden USB şarj prizi internettee 3-5 dolarlık bir şey, ve her karavanda stamdart bir kaç tane olmalı ama yok.

Örnek, artık CD, kaset TV vs çağı geride kaldı. Müzik ve TV insanların cep telefonunda, tabletinde. Müzik dinlemek için Bluetooth destekli hoparlör standart olarak karavanda olmalı. Aliexpressde 9 dolara var. Üretici olsam karavana standart donanım eklerim. Tablet yuvası, parlaklığı ayarlanabilen kısılabilen gece lambası, akü Voltmetre dijital göstergesi,

Ne bileyim sineklikler, tavanda 5" havalandırma fanı, kullanışı arttıracak, karavan çekmeceleri içinde kauçuk sünger bardaklık tabaklıklar, şık anahtar askısı, minik askılar, çamaşır kurutma teli vs gibi bir çok şey.

Üreticiler bir iki gün youtubeda gezse neler öğrenirler neler. Geliştirecek daha çok yönleri var, üreticilerimiz umarım hızla zamana ve teknolojiye adapte olurlar.
 


karavanları maalesef çok ağır.. 1350 kg karavan ağırlığına 150 kg kişisel eşya eklediniz mi 1500 kg oluyor karavan.

1500kg bir otomobil için çok fazla bir ağırlık. ne şanzuman kalır ne de motor. otomobilinizi parçalamak istiyorsanız siz bilirsiniz..

yokuş aşağıya ıslak zeminde çok tehlikeli, tarla, bağ, behçeye uçma rekorunu kırabilirsiniz kesin..
 



Daha önünde çok yol var ortizin, gittim Metin beyle tanıştım karavanlarını inceledim ve eğer bu hızla devam ederlerse mutlaka 2 senede iyi bir yere geleceklerdir. Ama ar-ge çok önemli, ağırlık ve iç malzemelerin kalitesi normal buzdolabı, normal şok ısıtmalı duş kimisi için idare eder gelebilir ama ben karavan için karavana uygun ürün seçilmesinden yanayım. Adria nın adora serisini gördükten sonra, bu kalite bu hafiflik bu fonksiyonellik insan ister istemez budur diyor, yılların tecrübesi nede olsa.
Kısa bir üsre içerisinde bir adria almayı planlıyorum ve eğer aynı standartları Erba, Ortiz, Gündoğdu veya Sally yakalarlarsa da yerliyi göğsümü kabartarak alırım. Hiç marka takıntım yoktur.
 

2 sene değil 20 sene uğraşsalar olmaaazzzz..

yerli karavanlar çok üzülerek yazıyorum, uydurma çer çöp.. kendinizi avutmak istiyorsanız gidip yerli alın.. siz bilirsiniz.. para da sizin zevkte sizin..

yerli mi alın birini vurun öbürüne.. para verilmeeezzzz.. bedava verseler alıp arabamın arkasına takmam.. zaten benim arabanın arkasına da yakışmaaazzzz..
 

2 sene değil 20 sene uğraşsalar olmaaazzzz..

yerli karavanlar çok üzülerek yazıyorum, uydurma çer çöp.. kendinizi avutmak istiyorsanız gidip yerli alın.. siz bilirsiniz.. para da sizin zevkte sizin..

yerli mi alın birini vurun öbürüne.. para verilmeeezzzz.. bedava verseler alıp arabamın arkasına takmam.. zaten benim arabanın arkasına da yakışmaaazzzz..
Birde capento karavana bakın yerli ama kullanılan malzemeler ithal ve gerçekten süper. Ortiz vs çok kötü hele birde güney karavan var çadırda kalsan bin kat iyi :smiley:)

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Birde capento karavana bakın yerli ama kullanılan malzemeler ithal ve gerçekten süper. Ortiz vs çok kötü hele birde güney karavan var çadırda kalsan bin kat iyi :smiley:)

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Merhaba, Güney Karavan estetik açıdan sorunlu, bunda hemen hemen herkes hemfikir gibi. Ancak güvenilir bir ürün ortaya koyduklarını da söyleyen çok. O1 belgesinin olması bence çok çok önemli ve ayırt edici.
Ben güvenilir olmasını estetik olmasına tercih edenlerdenim. Uygun fiyatı da çok önemli bir artı.
Carpento karavan hakikaten güzel görünüyor. Benim aklıma iki soru işareti geliyor sadece. 1) O1 belgesi var mı?
2) Fiyatı nedir?
Bilginiz var mı bu konularda? O1 belgeli ve fiyatı aşırı pahalı değilse, bence rahatlıkla düşünülebilir.
 



Carpentoyu gidip uerinde inveledim resimlerden daha güzel ve çok kullanışlı. 55bin TL gibi fiyatı var kullanılan her malzeme ithal. O1 belgesine baş vurmuşlardı alacaklarmış belki almışlardır. Şöyle bir durum var yurt dışına çıkabiliyorsunuz bu karavan ile çünkü avrupaya ihrac ediliyor ve kullanılan malermelerin kaydı olduğu için mesela elektrik aksamı falanca marka, şası al ko vs bunlardan ötürü geçiş sağlanıyor.

Ben güney karavan ile yurt dışına çıkabilen görmedim...

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,876
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
corolla70

SON KONULAR



Geri
Üst