udisa
Kamp II
Hüseyin abim. gezgin korsanım. Çok teşekkür ederim. Selametle getirdik karavanımızı Didim'e. Ssangyong önerini ciddi olarak değerlendiriyorum.
"Hayırlı olsun; güle güle kullanın..."
Çok teşekkür ederim. Siz de güle güle kullanın.
Bende bu gün Metin ve Murat beylerle tanıştımMerhaba dostlar,
Aslında denizciydim. Yelkenlimi iki hafta önce sattım. Forumun sessiz üyesiyim. Çok değerli bilgileri zaman zaman foruma girip okuyorum.
İlk karavanımı 2016 Ocak ayında Güney Karavana yaptırdım. Teknem ile aynı hafta satıldı.
Çekme karavan arayışım marka bazında uzun zamandır sürüyordu. Başoğlu kardeşleri ziyaret ettim. Bir ara Saly karavanın 4.25 modelini sitesinden inceleyip beğendim. Kızım ile birlikte 10 Haziran'da karavanı görmeye gittik. Bize gösterilen karavanın maalesef ilandaki resimlerle ilgisi yoktu. Ortiz Karavan'dan Murat bey ile daha önce bir görüşme yapmıştık. Doğruca İzmir'e gidip teşhirde görüp beğendiğimiz 5.25 karavanın siparişini verdik. 18 Haziran Pazar günü de karavanımızı teslim aldık.
"Memlekette yıllardır karavan üreten firmalar var, neden bir yıllık firmaya güvenip de sipariş verdin; paranı sokakta mı buldun kardeşim ?" diyen olacaktır mutlaka.
Sadece güvendim.
Güvenimin karşılığını da aldım.
Tip onay belgesinde 1.370 kg ağırlık belirtilmiş karavanı Race Chip taktığım 1.3 Multijet Fiorino ile sorunsuzca Didim'e getirdim. İzmir-Aydın otobanının Çeşme sapağına kadar olan yokuşu kısa bir süreliğine 3. vitese düşerek 4. vitesle çıktım. Didim-Milas sapağından başlayan 3 km. lik sağlam yokuşu da aynı şekilde bitirdim.
Aracımı 2010 Ekim ayında sıfır alırken çeki demirini de taktırmıştım. Römork ve tekne transferleri yaptım. Katar kullanımında deneyimliyim.
Ortiz karavanın yol tutuşu çok iyi. Kurallara uymayan hafif bir araçla çekmeme rağmen beni zorlamadı. Hız kuralına uyup 80 km/saat sınırını asla geçmedim.
Öncelikle zaten 7 yaşını bitirecek olan aracımı değiştireceğim. 130-140 bg civarı torku yüksek bir araç alacağım.
Daha da önemlisi B sınıfi ehliyetimi BE sınıfına yükseltmem gerekiyor. 750 kg üzeri römork çekebilme kuralı bilindiği gibi.
Ruhsat çikarma işlemi Maliye'ye kayıt dahil 30 dakikada bitti. Bir saat içinde de plakam basıldı. Hiçbir zorluk yaşamadım.
Bir önceki karavanım tam teşekküllü muhabir "Cevat Kelle" gibiydi 4 adet ağır mı ağır Würth marka güneş paneli, 3 jel akü, TV, jeneratör vs. vs...
Ortiz karavanımda standart donanıma ek olarak tüm camlarda ve tavan havalandırmada sineklik ve elektrikli tuvalet ile pis su depoları var.
Orijinal 60 amper jel aküye ek 1 adet 80 amper Yiğit jel akü, bir adet fleksibıl 180 watt güneş paneli yetecek. Çünkü TV için tablet kullanacağım. Vodafon TV abonesiyim. Ayda 5 TL ödeyip 40 küsür kanal izliyorum. Her ay kanal ekleniyor. Anten derdi yok. Üstelik internet kotanızı tüketmiyor. Bir adet şarj edilebilir 10 watt gücünde portatif radyo ve müzik kutum var. Bunlar bize yeter.
Karavanda minimal yaşam düşünüyoruz. Aliexpress'ten 2 gözlü (yıkama ve kurutma) portatif çamaşır makinası alacağım.
Buzdolabı ve çamaşır makinasına yetecek kapasitede olan ve teknemde de kullandığım 700 watt devamlı 1.400 watt demerajı olan modifiye sinüs inverter siparişimi de verdim.
İlk mesajım biraz uzun oldu dostlar, kusuruma bakmayın lütfen. Ancak eklemem gereken son bir şey daha var. Yerli üreticilerimizi, hele de yeni başlayan iyi niyetli ve eleştiri/önerilere açık Murat ve Metin kardeşleri küçümsemeyelim. İnanıyorum ki; köstek olunmazsa eğer, bu ekonomik belirsizlikte büyük risk alıp karavan üretimine cesaret etmiş bu ikiz kardeşlerimiz her yeni üretimde bir öncekinin kalitesini aşacak kapasitede insanlar.
Sevgi ve Saygılarımla,
Salim ORHANLI
Sayın frigotek aklımdaki plan benim de aynı. Adria'da bahsettiğiniz plan var ancak ölçüler yok. Eğer sizinkinde ölçülendirme mevcutsa ve mahsuru yoksa bahsettiğiniz çizimi paylaşmanızı rica ederim. Metin beyle konuşmamıza istinaden 5.25mt içten içe uzunluk müthiş bir ebat.Ben onlara ,
arkada ranza yataklı, orta masalı, önde sabit yataklı ve gezginler için büyük gardroplu bir çizm yollamıştım.
Onu kavak kontralı yapsınlar,
sıraya girilmezse satışta,
ben bu işten bir şey anlamıyorum!!!
Çiziminizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Benim aklımdaki plan da kabaca bu fakat 5.25'e oranlayıp biraz daha büyütmem gerekir.Ben 5.25 i de biraz küçülttüm.
Kasa bozamayız dediklerinde, 5.25 de kullanılabilir.
Ara bilgi, kavak kontra işlemek, preslemek o kadar zor ve pahalı bir işlem değil.
Saly küçük tiplerde bile bunu yapıyor, yeter ki, işten yüksünmemek olsun.
Ayrıca, kavak kontra mobilyayı, açık cila ile parlatırsanız,
gayet iç açıcı bir renk ortaya çıkıyor.
Kenarlara Al. zırh ta geçtinizmi mükemmele yakın oluyor.
Ben bu nazlanmalardan bıktığım için,
bu dizayna uygun yaptırdığım şasiyi toplatmaya kara verdim.
İşe başlayınca,
BOMBAYI patlatacağım.
Yeni bir usta ile anlaşmak üzereyim,
işinden memnun kalırsam, onu önereceğim.
Az bekleyin, sonucu alayım,
sizi de ona yönlendirebilirim.
Memnuniyetim oluşursa, bu siteden de çok müşteri gideceğine eminim.
Çizim:
Malesef, Türkiyedeki en kaliteli karavanları imal eden Engin BAŞOĞLU, standart karavan üretimini bıraktı..Bu konudaki bir yorumunuzu okuduktan sonra Başoğlu'nun 5.25 karavanına baktım. mobilya, dolap tasarımı benim istediğim gibi üste açılan ve teknelerdeki kilitli kibar düğme sistemi kullanılmış.
Malesef, Türkiyedeki en kaliteli karavanları imal eden Engin BAŞOĞLU, standart karavan üretimini bıraktı..
Sadece Caretta üretimi yapıyor.. Büyük bir başarı ile de imalatının çoğunu yurt dışına satıyor.Ne mutlu..
Ben de yakında bir sürpriz yapabilirim. Kavak kontralı, 5 kişilik karavanın imalatına başladık. İmalat sona yaklaşınca üretim fotoğraflarını paylaşacağım.