halil-frontera
Yeni Üye
- Mesajlar
- 16
- Tepkime Puanı
- 0
slm arkadaşlar uzun bir aradan sonra gene ben bu gün size bahsedeceğim konu servislerin bile bilmediği kendini sadece servis acıp parça satmaya çalışan insanların biz araç sahiplerini yolunacak kaz olarak görmelerine yeni bir örnek daha teşkil edecek bir kaç hadise anlatacagım. aracımı alırken noterdeki 60 yaşına ulaşmış gözleri zar zor gören bayanın yaptıgı hata sonucunda o da şudur frontera 3,2 lerin motor numaraları 6VD1 olarak başlar sağ olsun bu bayan satış işlemi yaparken GVD1 olarak okumuş bizim de hatamız iyi kontrol etmedik satıştan 10 gün sonra ruhsatı almaya trafige gittiğimde gördüm ki iş işten geçmişti memura sorduğumda muayene istasyonunda tespit ettir motor numaranı gel değiştirelim dediler bende dedimki nede olsa muayeneye gideceğim orda tespit ettiririm dedim cıktım. aracı muayene için istasyona götürdüm herşey sıkıntısız aracın farlarında bile hafif kusur teşkil edecek bir sıkıntı yok ama el fireni sağ taraf tutmadığından dolayı kaldım şimdi burda duralım yeni konu:
el firenini yaparız basit bi ayar dedim kendi kendime ama ertesi gün ne göreyim lastigi söktüm diski cıkardım el freni balatalarının yerin de yeller esiyor adam bunu yapan muhtemelen yapılan işçilikten belli temirci balataları yayları balata ayar cırcırını ve balataları geren levyeyi söküp atmış tertemiz telide cırt kelepçe ile içeri sabitlemiş cillop. tabi çıkma parça olarak bulabiliyoruz ama kıytırıktan 2 balata 6 adet yay bir cırcır 400 tl dedim yuh. tabi diger konulardan hatırlayan varsa bilen bilir ben bu parayı vermem gittim diger tarafıda söktüm yayları uydurdum balatalar zaten piyasada var, cırcırı elde yaptım levyeyide lazerde 2 tane 20 tl kestirdim tam muayenenin son günü dedim bi fren ayarı yapıp gideyim frencinin önüne geldim el frenini çektim tel koptu telin kopma nedenide frenci fren telini cırtla tuttururken kampananın içine sürtmüş kafada ki kurşunu yemiş hadi fren teli tek taraf 380 tl ben vermedim tabiki hemen söktüm ümraniyede tel yapan bir arkadaş var ona götürdüm yaptırdım 40 tl tuttu hemen taktım muayeneye gitiim ama yetişemedim. muayene ücreti yandı neyse geçen hafta yeniden muayene numarası aldım yeniden muayeneye gittim bu kez ön takımda hiç birşey yoktu bu muayenede el freni geçti ama bir hafta önce hiçbir sıkıntısı olmayan ön tekerlek bilyasında ve rot kolunda boşluk var dendi motor numarası içinde biz tesbit edemiyoruz yerini bilmiyoruz servis tesbit ettsin denildi, neyse dedik: gittim bu kez dedimki ekmeği ekmekçiye verelim ayıptır bu adamlar ne yiyecek dedim bir servise gittim dedimki abi ön tekerlek rulmanı sıkılacak rot kolu değişecek dediki yok bu modellerde rulman sıkılmıyor rulmanlar değişecek rot kolu ve rulman için işçilik 150 parça 150 oldu 300 yetkili servisede gittim motor numarası tespiti 100 tl oldumu 400 arkadaş tamam jipe biniyoruz ama parayıda sokaktan toplamıyoruz sinirle dükkana döndüm kafaya koydum ben yapıcam söktüm ön tekeri rulman göbeğini tam dediğim gibi rulmanı sıkan vida da boşluk var sıktım tamam 20 tl yede rot kolunu aldım taktım şimdi arkadaş hani bu sıkılmazdı sevğili servisteki ustam bak sıktım koluda değiştirdim. motor numarası ki en önemlisi bu bu numarayı bulmak için motoru bile indirmeyi kafaya koymuştum servis bile yerini bilmiyoruz yurt dışına yazıcaz belki şurayı sökücez şunu yapıcaz dedikleri numarayı yattım arabanın altına özellikle burayı kalın yazıyorum MARŞ MOTORUNUN İKİ PARMAK ÜZERİNDE 1 SANTİM KALINLIĞINDA 5 SANTİM GENİŞLİĞİNDE BİR CIKINTININ ÜZERİNDE YAZIYOR ben yazıyı görememiştim çünkü çamurdan ve kirden okunmuyordu tahmin ettim temizledim buldum ama 6VD1 den sonrası burda yani soltarafta yazıyor geriye kalanı 6VD1 de blogun sağında yazıyor tam tersi istikamette yani tamircilere kızıyorum ama boşuna değil birde acaba ben tamirci olsam böylemi olurdum demekten kendimi alı koyamıyorum herkese iyi sohbetler yardımcı olabileceğim bişey olursa bana yazın yardımcı olmaya çalışırım
el firenini yaparız basit bi ayar dedim kendi kendime ama ertesi gün ne göreyim lastigi söktüm diski cıkardım el freni balatalarının yerin de yeller esiyor adam bunu yapan muhtemelen yapılan işçilikten belli temirci balataları yayları balata ayar cırcırını ve balataları geren levyeyi söküp atmış tertemiz telide cırt kelepçe ile içeri sabitlemiş cillop. tabi çıkma parça olarak bulabiliyoruz ama kıytırıktan 2 balata 6 adet yay bir cırcır 400 tl dedim yuh. tabi diger konulardan hatırlayan varsa bilen bilir ben bu parayı vermem gittim diger tarafıda söktüm yayları uydurdum balatalar zaten piyasada var, cırcırı elde yaptım levyeyide lazerde 2 tane 20 tl kestirdim tam muayenenin son günü dedim bi fren ayarı yapıp gideyim frencinin önüne geldim el frenini çektim tel koptu telin kopma nedenide frenci fren telini cırtla tuttururken kampananın içine sürtmüş kafada ki kurşunu yemiş hadi fren teli tek taraf 380 tl ben vermedim tabiki hemen söktüm ümraniyede tel yapan bir arkadaş var ona götürdüm yaptırdım 40 tl tuttu hemen taktım muayeneye gitiim ama yetişemedim. muayene ücreti yandı neyse geçen hafta yeniden muayene numarası aldım yeniden muayeneye gittim bu kez ön takımda hiç birşey yoktu bu muayenede el freni geçti ama bir hafta önce hiçbir sıkıntısı olmayan ön tekerlek bilyasında ve rot kolunda boşluk var dendi motor numarası içinde biz tesbit edemiyoruz yerini bilmiyoruz servis tesbit ettsin denildi, neyse dedik: gittim bu kez dedimki ekmeği ekmekçiye verelim ayıptır bu adamlar ne yiyecek dedim bir servise gittim dedimki abi ön tekerlek rulmanı sıkılacak rot kolu değişecek dediki yok bu modellerde rulman sıkılmıyor rulmanlar değişecek rot kolu ve rulman için işçilik 150 parça 150 oldu 300 yetkili servisede gittim motor numarası tespiti 100 tl oldumu 400 arkadaş tamam jipe biniyoruz ama parayıda sokaktan toplamıyoruz sinirle dükkana döndüm kafaya koydum ben yapıcam söktüm ön tekeri rulman göbeğini tam dediğim gibi rulmanı sıkan vida da boşluk var sıktım tamam 20 tl yede rot kolunu aldım taktım şimdi arkadaş hani bu sıkılmazdı sevğili servisteki ustam bak sıktım koluda değiştirdim. motor numarası ki en önemlisi bu bu numarayı bulmak için motoru bile indirmeyi kafaya koymuştum servis bile yerini bilmiyoruz yurt dışına yazıcaz belki şurayı sökücez şunu yapıcaz dedikleri numarayı yattım arabanın altına özellikle burayı kalın yazıyorum MARŞ MOTORUNUN İKİ PARMAK ÜZERİNDE 1 SANTİM KALINLIĞINDA 5 SANTİM GENİŞLİĞİNDE BİR CIKINTININ ÜZERİNDE YAZIYOR ben yazıyı görememiştim çünkü çamurdan ve kirden okunmuyordu tahmin ettim temizledim buldum ama 6VD1 den sonrası burda yani soltarafta yazıyor geriye kalanı 6VD1 de blogun sağında yazıyor tam tersi istikamette yani tamircilere kızıyorum ama boşuna değil birde acaba ben tamirci olsam böylemi olurdum demekten kendimi alı koyamıyorum herkese iyi sohbetler yardımcı olabileceğim bişey olursa bana yazın yardımcı olmaya çalışırım