Opel Frontera Motor Numarası Ve Tekerlek Bilyası Boşlugu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan halil-frontera Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,367

halil-frontera

Yeni Üye
Mesajlar
16
Tepkime Puanı
0
slm arkadaşlar uzun bir aradan sonra gene ben bu gün size bahsedeceğim konu servislerin bile bilmediği kendini sadece servis acıp parça satmaya çalışan insanların biz araç sahiplerini yolunacak kaz olarak görmelerine yeni bir örnek daha teşkil edecek bir kaç hadise anlatacagım. aracımı alırken noterdeki 60 yaşına ulaşmış gözleri zar zor gören bayanın yaptıgı hata sonucunda o da şudur frontera 3,2 lerin motor numaraları 6VD1 olarak başlar sağ olsun bu bayan satış işlemi yaparken GVD1 olarak okumuş bizim de hatamız iyi kontrol etmedik satıştan 10 gün sonra ruhsatı almaya trafige gittiğimde gördüm ki iş işten geçmişti memura sorduğumda muayene istasyonunda tespit ettir motor numaranı gel değiştirelim dediler bende dedimki nede olsa muayeneye gideceğim orda tespit ettiririm dedim cıktım. aracı muayene için istasyona götürdüm herşey sıkıntısız aracın farlarında bile hafif kusur teşkil edecek bir sıkıntı yok ama el fireni sağ taraf tutmadığından dolayı kaldım şimdi burda duralım yeni konu:

el firenini yaparız basit bi ayar dedim kendi kendime ama ertesi gün ne göreyim lastigi söktüm diski cıkardım el freni balatalarının yerin de yeller esiyor adam bunu yapan muhtemelen yapılan işçilikten belli temirci balataları yayları balata ayar cırcırını ve balataları geren levyeyi söküp atmış tertemiz telide cırt kelepçe ile içeri sabitlemiş cillop. tabi çıkma parça olarak bulabiliyoruz ama kıytırıktan 2 balata 6 adet yay bir cırcır 400 tl dedim yuh. tabi diger konulardan hatırlayan varsa bilen bilir ben bu parayı vermem gittim diger tarafıda söktüm yayları uydurdum balatalar zaten piyasada var, cırcırı elde yaptım levyeyide lazerde 2 tane 20 tl kestirdim tam muayenenin son günü dedim bi fren ayarı yapıp gideyim frencinin önüne geldim el frenini çektim tel koptu telin kopma nedenide frenci fren telini cırtla tuttururken kampananın içine sürtmüş kafada ki kurşunu yemiş hadi fren teli tek taraf 380 tl ben vermedim tabiki hemen söktüm ümraniyede tel yapan bir arkadaş var ona götürdüm yaptırdım 40 tl tuttu hemen taktım muayeneye gitiim ama yetişemedim. muayene ücreti yandı neyse geçen hafta yeniden muayene numarası aldım yeniden muayeneye gittim bu kez ön takımda hiç birşey yoktu bu muayenede el freni geçti ama bir hafta önce hiçbir sıkıntısı olmayan ön tekerlek bilyasında ve rot kolunda boşluk var dendi motor numarası içinde biz tesbit edemiyoruz yerini bilmiyoruz servis tesbit ettsin denildi, neyse dedik: gittim bu kez dedimki ekmeği ekmekçiye verelim ayıptır bu adamlar ne yiyecek dedim bir servise gittim dedimki abi ön tekerlek rulmanı sıkılacak rot kolu değişecek dediki yok bu modellerde rulman sıkılmıyor rulmanlar değişecek rot kolu ve rulman için işçilik 150 parça 150 oldu 300 yetkili servisede gittim motor numarası tespiti 100 tl oldumu 400 arkadaş tamam jipe biniyoruz ama parayıda sokaktan toplamıyoruz sinirle dükkana döndüm kafaya koydum ben yapıcam söktüm ön tekeri rulman göbeğini tam dediğim gibi rulmanı sıkan vida da boşluk var sıktım tamam 20 tl yede rot kolunu aldım taktım şimdi arkadaş hani bu sıkılmazdı sevğili servisteki ustam bak sıktım koluda değiştirdim. motor numarası ki en önemlisi bu bu numarayı bulmak için motoru bile indirmeyi kafaya koymuştum servis bile yerini bilmiyoruz yurt dışına yazıcaz belki şurayı sökücez şunu yapıcaz dedikleri numarayı yattım arabanın altına özellikle burayı kalın yazıyorum MARŞ MOTORUNUN İKİ PARMAK ÜZERİNDE 1 SANTİM KALINLIĞINDA 5 SANTİM GENİŞLİĞİNDE BİR CIKINTININ ÜZERİNDE YAZIYOR ben yazıyı görememiştim çünkü çamurdan ve kirden okunmuyordu tahmin ettim temizledim buldum ama 6VD1 den sonrası burda yani soltarafta yazıyor geriye kalanı 6VD1 de blogun sağında yazıyor tam tersi istikamette yani tamircilere kızıyorum ama boşuna değil birde acaba ben tamirci olsam böylemi olurdum demekten kendimi alı koyamıyorum herkese iyi sohbetler yardımcı olabileceğim bişey olursa bana yazın yardımcı olmaya çalışırım
 

Etiketler
Ynt: Opel Frontera Motor Numarası Ve Tekerlek Bilyası Boşlugu

halil abi işi bilmez ustalar seni bayagı yormuş .nerden yazıyosun foruma ..bazı konularda sıkışınca seni rahatsız edelim.
 

Ynt: Opel Frontera Motor Numarası Ve Tekerlek Bilyası Boşlugu

istanbuldayım ben ya bu ustalar acemi değil gayet işi bilen ustalar ama amaç sadece para kazanmak insan kazanmak olmadığı için böyle davranıyorlar elimden gelen her konuda yardımcı olurum burdan yazın veya e-mail halilakca1980@gmail.com burdanda ulaşabilirsiniz şimdi bakalım bi çalışmam var araç üstü sepet yapacagım deli para istiyorlar onu da yaparsam resimlerini eklerim
 

Ynt: Opel Frontera Motor Numarası Ve Tekerlek Bilyası Boşlugu

Merhaba

Geçmiş olsun piyasada gercek usta bulmak zor,amaç sadece para kazanmak olmamalıdır.

Selamlar
 

Ynt: Opel Frontera Motor Numarası Ve Tekerlek Bilyası Boşlugu

geçmiş olsun halil hakikaten bu araçla ve aracın ustalara ile uğraşmak oldukça zordur hele bir de iş bilmez kendini usta sananlara denk gelirseniz benim gibi araca 2 sefer yaptırmak zorunda kalırsınız allahtan geçen hafta aracımı 22.700 ye sattım üzerimden büyük bir yük gitti satarken abs beyni ve km göstergesi bozuk olarak satıldığı için bunlarlada ayrı uğraşacaktım 1.5 yılda mtv si kaskosu sigortası hariç tam 13.000 tl harcadım
 



Ynt: Opel Frontera Motor Numarası Ve Tekerlek Bilyası Boşlugu

ben aracımdan cok memnunum bu yazdıklarım hep ufak tefek problemler her araçta ola bilen şeyler ama ben ustaların tavrına ayar oluyorum karşısındaki insanı hiç bir şeyden anlamıyormuşuz zannedipte öyle davranmaları canımı sıkıyor
 

Ynt: Opel Frontera Motor Numarası Ve Tekerlek Bilyası Boşlugu

O rulmanlar sıkılıyor muydu öğrendiğim iyi oldu :D
 

Ynt: Opel Frontera Motor Numarası Ve Tekerlek Bilyası Boşlugu

EVET SIKILIYOR LASTİĞİ SÖKTÜKTEN SONRA TAM GÖBEKTE 6 ADET ALYAN CIVATA VAR ONLARIDA SÖKÜYORSUNUZ DAHA SONRA BİR SEKMAN GELİYOR KARŞINIZA SEKMANI TERİNDEN CIKARIP KAPAGI ALIYORSUNUZ DAHA SONRA ORTADA RULMAN SIKMA SOMUNUNUN ÜSTÜNDE 3 TANE YILDIZ BAŞLI CİVATA VAR ONLARI SÖKÜP KONTRA PULUNU DIŞARI ÇIKARIYORSUNUZ DAHA SONRA YUVARLAK PUL ŞEKLİNDE SOMUN GÖREÇEKSİNİZ BU SOMUNU İÇİNDEKİ DELİKLERE YANLIZ 3 KÜÇÜK CİVATAYI SÖKTÜĞÜNÜZ DELİKLER DEĞİL ONUN YANINDAKİ BİRAZ BÜYÜK DELİKLERE YILDIZ TORNAVİDA SOKUN ÇÜNKÜ KÜÇÜK DELİKLERDE DİŞ AÇILIDIR ONLARI BOZAR SOLA DOGRU SAAT YÖNÜNÜN TERSİ İSTİKAMETİNE DOGRU SÖKÜP ÇIKARIN DAHA SONRA BİR DÜZ TORNAVİDA YARDIMI İLE BİLYAYI CIKARIN ZATEN KARŞISINDA BİLYA YATAĞI VARDIR O PRESLİ OLDUĞU İÇİN SABİTTİR ÇIKARDIĞINIZ BİLYAYI VE DİGER PARÇALARI BİR KABA KOYUN VE ÜZERİNE TİNER DOKÜN BİRAZ BEKLETİN BİR FIRÇA YARDIMI İLE GÜZELCE TEMİZLEYİN BİLTA YAĞINIDA AYNI ŞEKİLDE ÖNCE BİR BEZLE FAZLA GRESİ TAMAMEN TEMİZLEYİN YİNE FIRÇA YARDIMI İLE YATAGI TİNERLE YIKAYIN BURDA PÜF NOKTA BİLYANIN BOZUK OLUP OLMADIGINI ANLAMAK EGER BİLYAYI TEMİZLEDİKTEN SONRA ÜZERİNDEKİ SİLİNDİRLERDE ÇİZİK AŞINMA VE KAVRULMA YANİ RENK KOYULAŞMASI VARSA BİLTYAYI DEĞİŞTİRMEK GEREKİR BUNUN HARİCİN DE KONİK BİLYANIN BOZUK OLDUĞUNU TEKERLEĞİ TAKTIKTAN SONRA SÜRATLİ CEVİRDİĞİMİZDE UĞULTU ŞEKLİNDE GELİYORSA YANİ SES FAZLAYSA BİLYA BOZUK DEMEKTİR NEYSE KALDIĞIMIZ YERDEN DEVAM EDELİM RULMAN VE YATAKLAR İYİ Bİ ŞEKİLDE TEMİZLENDİKTEN SONRA ISI DAYANIMI YÜKSEK KAUÇUK BİR GIRESLE PORYANIN İÇİNİ DOLDURALIM RULMANI YERİNE TAKALIM DAHA SONRA BOŞLUK ALMA SOMUNU İLE SIKALIM BOŞLUĞUNU YİNE SÖKERKEN YAPTIĞIMIZ GİBİ TORNAVİDAYI DELİGE SOKUP BU KEZ SAAT İSTİKAMETİNDE SIKALIM SIKTIKÇA KONTROL EDELİM ÇOK SIKI OLMAYACAK YOKSA BİLYA KİTLER DAHA SONRA KONTRA SOMUNUNU TAKALIM VİDA DELİK LERİNİN KARŞILAMASINA DİKKAT EDELİM YOKSA YALAMA YAPABİLİR SİNİZ DAHA SONRA KAPAĞI TAKMADAN ÖNCE BU KISMADA YANİ BİLYA İLE KAPAK ARASINA BOLCA GRES SÜRELİM KAPAGI TAKTIKTAN SONRA SEKMANI YERİNE TAKIN SONRADA DIŞ KAPAGI TAKIN İŞLEM TATAM HEM RULMANINIZIN ÖMRÜ UZAYACAK HEMDE BOŞLUK KALMAYACAK
 

Ynt: Opel Frontera Motor Numarası Ve Tekerlek Bilyası Boşlugu

Benimkinde hafif bir boşluk vardı problem ilerlemeden değiştirmiştim. yüksek tonajlı bi aletle sökmüşlerdi sanırsam. Vidası olması sıkılması vs ilginç geldi. Araç farklı ama rav4
 

Biraz konuyu hortlatacağım ama zamanında çok aradığım için belki başka arkadaşlara faydası olur diye paylaşıyorum, frontera 2.0 benzinli x20se motorların motor kodları kaputu açtığınızda direksiyon tarafında sağ alt tarafta şanzıman bağlantısında yazıyor, ekte resim iletiyorum.

800x800_6106009923.jpg
 



halil bey merhaba, siz bu konuda tecrübe edinmişsiniz sanıyorum uzun zamandır ön taraf rulmanlarından geldiğini düşündüğüm 50-60 km hızlar sonrası gelen bir gurt gurt sürtme sesi var. Bu hızlarda araç boştayken hatta kontağı kapatıp bile denedim ses gelmeye devam ediyordu. Geçen hafta aracım ön takım için servisteydi bakmışlar ancak sesin nereden geldiğini bulamamışlar birazda araçla fazla vakit kaybettikleri için bu soruna detaylı bakamamışlar ,sizin tarifleriniz ve internetteki birkaç video sonrası cesaretlenip hafta sonu ön hubları söküp sağ sol 2 rulmanı da kendim değiştirdim fakat bu sesi kesemedim. Şimdi arka tekerlek rulmanlarına gözü diktim:smiley: Arka rulmanlar nerededir nasıl sökülür bir fikriniz var mı? İnternette ön tarafın sökülmesi ile ilgili çok video var fakat arka taraf ile ilgili bir arkadaş diferansiyelden aksları ayırıp bilyaları değiştirmiş bu şekildeyse beni aşar o yüzden girişmeden bir danışayım istedim,aşağıda videoyu ekliyorum.

 

Ynt: Opel Frontera Motor Numarası Ve Tekerlek Bilyası Boşlugu

geçmiş olsun halil hakikaten bu araçla ve aracın ustalara ile uğraşmak oldukça zordur hele bir de iş bilmez kendini usta sananlara denk gelirseniz benim gibi araca 2 sefer yaptırmak zorunda kalırsınız allahtan geçen hafta aracımı 22.700 ye sattım üzerimden büyük bir yük gitti satarken abs beyni ve km göstergesi bozuk olarak satıldığı için bunlarlada ayrı uğraşacaktım 1.5 yılda mtv si kaskosu sigortası hariç tam 13.000 tl harcadım
Bu adamın yazdıklarını tesadüfen gördüm aracı alan benim Santefe almış orada da yazmış gerçekten büyük ayıp Allah büyük denk geldi utanmadan diyor ki ABS bozuktu gösterge bozuktu bana alırken bunları hiç söylemedi sadece ABS sensörü kopuk diyerek yalan söyledi, birde burada yazmış üstümden yük gitti kurtuldum diyerek.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst