Arkadaşlar 2.5 3 yıl kadar önce frontera ile tanıştım almadan önce internette çok araştırdım yorumları okudum Opel ci ustalara sordum ve hayatımda binmediğim bir arabayı kulağımı kapatıp gözümü karartıp gittim aldım. Bu yazıyı neden yazma ihtiyacı duydum (tecrübe ettiğim A kasa benzinliler için bunları paylaşıyorum B kasa hakkında pek bilgim yok)çünkü araştırırken internette ömründe fronteraya binmemiş insanların çok acayip yorumlarını gördüm kullanıcısı azdı Türkiye’de fazla bilinen bir araç değildi ancak şu sıralar offroad gezi v.b. amaçlarla çok fazla kullanıcısı olmaya başladı. Öncelikle internette göreceğiniz conta yakar yakıtı fazla 4 çekeri zayıf arazi arabası değil gibi yorumlara aldanıp da canınızı boştan yere sıkmayın. Aracı aldığımda birkaç kez yolda kaldım çok pişmanlık yaşadım ne belaya bulaştım ben dedim sanayinin ortasında çalışmayan arabama ben bundan anlamam diyen ustalara kızıp ne tekmeler attım sinirle oracıkta nerelerini söküp dağıttım şimdi düşündükçe iyi ki bir hata yapıp da yok pahasına satmamışım diyorum inanın düşündüğünüz gibi bir araç değil o yılların araçlarını bilen bilir şimdikiler gibi plastik- teneke değil kaldırıma/ askıya aldımmı direkten bükülmüyor kapısını kapatırken o tokluğu sağlamlığı yürüyen demir yığınını her noktasına kadar hissediyorsunuz . Ben bu arabaların 2.0 96 sport modelini kullanıyorum conta yakar v.b. söylentilere en açık arabalardan bir tanesi çünkü 1.800 kg ağırlığında bir tank ve 2000 cc 115 bg motordan bahsediyoruz. Bunlar 20-25 yaşında araçlar bu yaşta hangi arabaya binerseniz binin artık klasik sınıfına girer ve gözünüz her daim yağ basıncı yağ çubuğu hararet akü göstergesinde olmak zorundadır. Fan tesisatını radyatörü termostatını ısı müşürünü her daim bakımlı yeni tutmanız gerekir çünkü bu arabaların canı soğutma sistemi.2 yıldır kullanıyorum 1-2 defa fan kablomda haberdar olmadığım kopukluklar nedeniyle harareti yükselttim eski vosvosculuğumdan dolayı ztn her arabamda sürekli takip ettiğim için sınırlara gelmeden arabayı durdurdum ve motoru kurtardım. Bu araçlarda fan tesisatınız düzgün antifiriz su oranı doğru fan çalışır devir daim -yağ pompası sağlam uygun dereceli termostat olduğu sürece harareti unutun öyle bir problemi yok. Yakıt Ankara trafiğinde günlük kullanımda şuan lpg 3 lira civarı iken 35-36krş yaklaşık 12lt lpg. Şehir dışı kullanımda ise sabit gittiğiniz hız 90-100 civarı ise 9lt lere kadar düşüyor yaklaşık 27-28 krş tavan sepeti kalın taban AT lastikler ilave ağırlıklar tüp tankı takım sandıklarım vincim krikom vb ile durum bu şekilde. Frontera 2.0 için konuşuyorum güzel bir motoru var tamam yeni nesil 1.6 focus gibi ani hızlanmalar beklemeyin ancak şahin doğan spring v.b araçlara nal toplatacak serilikte ve güçte yakıtı daha az arabanızı bilirseniz birazda uçsun kaçsın hemen sol çeksin makas atsın beklentileriniz yoksa gayet yeterli. Buna muadil niva düşünüyordum çok bindim kötülemek için söylemiyorum niva kendi alanında hatta birçok arazi aracının arasında 4 çekerde kendini kanıtlamış bir araba orta kilit sürekli 4 çeker ağır devir sağlam aktarma organları gerçekten üzerine arazide benim diyen araç yok ancak uzun yolda sürekli 80-90 km hızlarla gitmek durumundasınız çünkü arazi için yaratılmış bir araba gürültü titreşim ve yoldan çıkacakmış hissinden, arabanın şanzıman oranlarından dolayı yüksek devir çevirip fazla yakıt tüketiyorsunuz. 2.0 fronterada kaçmanız gerektiğinde 160-170 km hızlara çıkıp sürekli sabit 120 km hızlarında sorunsuz bir şekilde seyredebiliyorsunuz. Orijinal lastik ebatlarında bir 4x4 den beklenmeyecek viraj kabiliyeti var hiçbir zaman bu konuda beni üzmedi.Yakıtı uzun yolda 100km hızda yaklaşık 3000 devir çevirdiği için bu hızlardan sonra artıyor dolayısıyla aracı üzmeyeceksiniz veya takmayıp cebinize göre basacaksınız. Kısa vites oranları şehir içinde yakıt konusunda avantajlı. 2.2 2.4 dizel 3.2 lerde tabi ki bu oranlar daha iyi şanzımanları farklı. Arazi performansına gelince fronteraların ön ve arka diferansiyelleri araştırdğım kadarıyla İngiliz salissburry markası. Daha sonra bu fabrikayı dana markası satın alıyor dolayısıyla boş diferansiyeller değil.Arkalar dana44 v.b. yorumlar okudum ancak birebir uyar mı bilmiyorum. Fronteralar daimi 4 çeker değil normal asfaltta arkadan çekiş yakıtı ve hızı bu nedenle uygun. Ön çekerlerinde otomatik hub kullanılmış. Alacak olursanız bu ön hub(ön çekerleri kilitlemeye yarayan yaylı mekanizma) liftte kontrol edilmeli. Otomatik hublar normalde 2 çeker olan aracı küçük vitesten 4 çekere aldığınızda ileri birkaç metrelik hareketinizle veya boşa patinajla kendini ön diff e kilitleyip 4 tekerinde dönmesini sağlar.Otomatik hublar zamanla bozulabiliyor 4 çekerden çıkarttığınızda bırakması için birkaç metre geri gitmek gerekiyor bunu bilmeyen kullanıcılar kilidi yiyor gibi detayları var 4 çekerim çalışmıyor diye dert etmeyin kırık eksik parça yok ise söküp tornada arka kısımlarından biraz alınarak tamir edilebilir veya içindeki aksı tutan segman atmış olabilir yerine takıp yağlayıp kullanabilirsiniz olmadı çifti 250-350 gibi rakamlara manuel elden kilitlemeli hub alıp takabilirsiniz isuzu tfs manuel hub derseniz verirler, manuel hub da da arazi vitesine takıp arabadan inip ön tekerlerdeki hub kilitlerini çevirmeniz gerekir araziden çıkarttığınızda da aynı şekilde inip açacaksınız. Arazide pasif kalıyor v.b. söylentilere aldanmayın orijinal otomatik hublar bakımsız veya işlem görmüş ise zorlamaya geldiğinde aksları kırmasın diye çıt çıt sesiyle kendini bırakır bu nedenle arazide çıkmıyor 4 çeker çalışmıyor gibi yorumlara maruz kalır. Ben manuel hub alıp taktım olmadık yerde otomatiklerim ön çekerleri bırakıyordu şuan bırakmıyor 4 çekerin manuel kilitlerden sonra durduğunu hiç görmedim. Ha aksı kıracak pozisyona gelirse ztn manuel hublar alüminyum imalat,akstan önce hub kendini dağıtıyor gidip dediğim fiyatlara tek-çift olarak alabilirsiniz. Arazide güç konusunda problem yaşamazsınız bilen bilir bilmeyenler için söylüyorum ağır ve hızlı devir 4 çeker seçeneğiniz var. Ağır devire aldığınızda şanzıman oranlarınız değişiyor öyle bir hale geliyor ve güç üretiyor ki 40km hızda 5.viteste oluyorsunuz.Ön çekerleri ve diferansiyeli arkasına araba bağlayıp kayalardan tırmanacak güçte değil evet ancak bu tür abartı olmayan durumlarda kırılıp dökülüp sizi ortada bırakacak değil. Arka difflerinde tarih yanlış olabilir 95 sonrasında şuan birçok arazi aracında olmayan veya ilave satılan limited slip balatalı kilit var 95 öncesinde kilit yok.Birçok yerden kilitler ile 4 çekere almadan bile atlayabiliyorsunuz.(aman kilit var diye bmw gibi yanlamaya çıkmayın arazi kilidi ve 1800-2000 kg araçlar ve sonuçta balatalı sistem arka diffe akslara yazık edersiniz birde arka diffe üzerinde limited slip yazmayan hiçbir yağı koydurmayın ön dif düz 90 numara yağ olur arkaya da düz 90 konursa üzerine mopar v.b. markaların limited slip lsd katkısından koymak gerekir.) Parça konusunda hala bilinmeyen kısmı şu opel ustaları dahi söyleyince veya internetten gösterince şaşırıyor fronteraların 99-2000 öncesi A kasaları bildiğimiz isuzu tfr veya tfs pikap ile aynıdır. Kapısını söker takarsınız kaputu panjuru farı takım halinde cuk diye oturur, kapı kolu camları ön can fitilleri debriyaj (balata hariç) fren aksamı ön rot rotil zrot salıncaklar salıncak burçları iç döşemesi göğüs kısmı v.b. birçok parçaları ortaktır ve aynı fabrikadan ufak tefek değişikliklerle çıkmıştır.(benzinli motor hariç) Bazı parçalarını alıp ufak tefek değişikliklerle takabilirsiniz örneğin tfr nin motor kulaklarının cıvatasının biri kesilip takılır bahsettiğim gibi kaput birebir uyar ancak ön far panjur sinyallar değişecekse takım halinde değişmelidir. Arka farlar 2.0 larda tfr pikap ile birebir uyumludur. Motorları A kasa benzinliler için vectra omega ile aynı parçalara sahiptir dizelleri isuzu motordur. Parça sıkıntısı var mı yok mu kısmen var gidipte iç aydınlatma lambasının kapağını şıp diye bulamazsınız. Bu arabalara biniyorsanız sabrınız vaktiniz ve el beceriniz olacak tornavida pense tutmayı bilmeyen adamların bulaşmaması gereken bir araba.Üstüne standart binek ustaları bilmiyor neresinde ne var ne parça olur hep muallakta araştırmanız uğraşmanız gerekiyor. Z rot mu kırıldı söktüreceksiniz veya sökeceksiniz parçayı önce gidip ölçe biçe isuzudan soracaksınız bu araçlarda ülkede bolca bulunan altın değerinde isuzu tfr tfs d-max pikaplarla aynı parçalar var.. Bulamadınız mı opel chevroletçileri mitsubishi landcileri toyotacıları gezeceksiniz. Öyle piyasa araçları gibi servise bırakayım yapsın akşamına alayım derseniz ya ustalarınız yapamaz bulamaz ya fiyatlar canınızı sıkar. Debriyaj üstmerkezim arıza yaptı opel frontera diye ararsanız 300-400 lira söküp isuzudan birebir aynısını yan sanayi 70 liraya orijinal isuzu 150 liraya alıp çıkabilirsiniz. Ön teker bilyalarınız mı bozuldu dedim ya vaktiniz imkanınız olması gerek frontera bilya diye aradığınızda 250*300 lira fiyatlar çıkıyor rulmancıya götürüp birebir aynısını 35*40 liraya alıp çıkacaksınız. Mal satanlarda biliyor frontera olarak parçasının zor bulunduğunu fiyatlar buna göre çekiliyor maalesef.Üst merkezi tfr aldım birebir aynı ancak yansanayisi idi bir süre sonra randıman vermedi girdim arabanın altına üstüne kumpas metre ile ölçtüm aynı ölçülerde defender ın üst merkezi denk geldi yerine şıp diye oturdu herşeyini bağladıkk ancak hidrolik hattı bağlantısı diş farkından dolayı uymadı şuan ona rekor yaptırıp takmayı planlıyorum. Bu v.b. örnekleri çok fazla, kendi ustanız kendiniz olacaksınız. Nemiga.com partbase.com v.b. online parça kataloğu siteleri var internet aleminde tis2000 vb parça kodlarına kadar bulabileceğiniz siteler var ateşleme sensörler beyin v.b. bosch marka bosch parça kataloğu üzerinden araştırıp bir şekilde bunları bulabilirsiniz. Bu arabaların adının çıkmasının nedeni arabanın piyasada az olması neresinde ne var yetkili servisinin bile böm böm bakıp bilmemesi, interneti kullanamayan insanların parça uyumundan kataloglardan haberinin olmaması, bunları fırsat bilen parçacıların mantıksız yüksek fiyatları ve maalesef üstüm yağ olmasın elim kirlenmesin diyen veya öğrencilik v.b. kısıtlı bütçesi olan yada bugüne kadar arazi aracına binmemiş binek araçtan geçen arkadaşların zamanında heves edip alıp baş edemeyip satmasından kaynaklanıyor. Birde havaakışmetre,hava ısı sensörü krank sensörü egr valfi vuruntu sensörü v.b. o zamana göre inanılmaz detaylı elektronik sistemleri var 20 yaşında araba bazen elektrik tesisatında düzeltmeler gerekebiliyor bu yaştaki tüm arabalardaki gibi çektiğiniz kablo elinizde ufalanabiliyor bunları bilip yenileriyle değiştirmeniz gerekiyor(bozulana kadar devam) Artık Opel Frontera Türkiye, Opel Frontera Team Turkey facebook grupları whatsapp gruplarımız İzmir Ankara Kocaeli Antalya’da bu arabayı çok iyi bilen değerli ustalarımız var. Arazide etkinliklerde Andoff Kardoff v.b. yarışlarda artık çok fazla kullanıcısı var. Biraz kurcalamayı araştırmayı seviyor kendiniz söküp takabiliyor parçayı kucağa alıp dükkan dükkan gezmeye vakit ayırabiliyorsanız takmayın kimseyi alın. Bulamadığınız detaylı parçalara çıkma veya Bulgaristan Romanya İngiltere’den bakacaksınız buralardan getiren arkadaşlar var aliexpresste birkaç parçasına denk geliniyor Ebay aynı şekilde bulunabiliyor yeter ki isuzu tfr, isuzu amigo, isuzu rodeo, vauxhall frontera, honda passport kelimeleri ile arattırın bu araçlar Peugeot partner,citroen berlingo mantığında ortak üretim ülkelerine göre motor ufak tefek kasa değişiklikleri var birebir uyum için araştırmak gerekiyor. Bu benim 9.arabam geçmişte yeni nesil eski nesil birçok aracım oldu fakat ben bu arabamı kıyıpda satamıyorumJ o zamanlar 17 ye aldım 3-4 bin masraf ettim düzene soktum hala ufak tefek düzeltilmesi gereken yerler var ama artık hiçbir şekilde yolda bırakmıyor. Evladım gibi birçok parçasında el emeğim var garaj var dert değil hobi olarak cumartesi pazarımı ayırdığım çok tatil günlerim var, gülerek 4/1 fiyatına alıp taktığım parçalar var yahu bumuymuş araba 80 i geçmiyordu deyip 50 liraya kendim alıp değiştirdiğim sensörler var. Vakit ayırıyorum saatçi sabrı ile söküp tamir edip kurtardığım parçaları var geçmişten akrabalardan sanayici çevrem var internette çok sağlam arkadaş çevremiz var. İçlerinde 6-7 yıldır kullanıp hiç kaputunu kaldırmamış gözümün kaldığı ama nazarımın değmeyeceği arabası dipdiri sorunsuz elinden 2 katı parasıyla alamayacağım arkadaşlarımda var selam olsun
Yazdım yazdım sonuca gelemiyorum amacımı yukarıda izah ettim illaki çok daha sorunsuz güçlü başarılı yeni nesil araçlar var sensörü ısısı yağı rotili bilmek bile istemeyebilirsiniz alacağınız frontiye garanti veremem yaşından dolayı mutlaka arızaları masrafları olacak eski sahibinin nasıl baktığı ne kazalar yaptığı arazide nasıl kullanıldığı ne şekilde ne ile tamir edildiği çok önemli her parçasını bulamayabilir sıkıntıya düşebilirsiniz çünkü araçlar üretilmiyor artık veya bu işlerle uğraşmak istemeyebilirsiniz doğrudur ama biraz yukarıda bahsettiğim kısımlara katlanabilecekseniz kesinlikle yaşanması gereken bir araba buralardan bilemeyip soran arkadaşlar oluyor/olacak buralar çok aktif değil ben vakit bulamayabilirim bilmeyebilirim buradan sorup hala yanıt alamadığım konular var mutlaka bahsettiğim facebook whatsapp gruplarının içerisine girin herkes yardımcı olacaktır.
(Bahsedip duruyorum yeni arkadaşrların gözünü korkutmasın yolda kaldığım durumlar 1 defa depodaki 20 yıldır çalışan benzin pompası çeyrek depo bindiğim için dip çekti yandı,1 defa marş sigortası attı 2 saat aradım değiştirip devam ettim
1 defa benzin pompası rölesi yandı 1 defa debriyaj üst merkezim yağ kaçırıp artık viteslere geçmedi, stop edip 3 e takıp 3.vitesle kalka dura sanayiye kadar beni götürdü 20 liralık isuzu tamir takımı ile sorunum çözüldü.)
Birçok frontera kullanıcısı bilmiyor ana şaft ve ön arazi şaftı alt takımda gresörlükleri var bunları 1-2 yılda bir gresletmek gerekiyor bunun için Yusuf kardeşime teşekkürler internette bugüne kadar hiç bir yerde bu bilgiye rastlamamıştım paylaştıkça keşfediyoruz.