Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeep34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 61
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,296
Ynt: Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz

Geçmiş olsun Faruk abi ve Yılmaz, bundan sonra Yılmaz tekerler dönmeye başladığı gibi emniyet kemerini takar, en çok dikkat edilmesi gereken konu bu bence, parkurda yavaş gidiliyor diye emniyet kemeri takılmıyor, lütfen bu konuda birbirimizi uyaralım!
hepimize kazasız belasız sürüşler diliyorum
 

Etiketler
Ynt: Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz

Yaşamış olduğumuz ve çok şükür ufak tefek sıyrıklarla atlatmış olduğumuz bu talihsiz kazadan sebep göstermiş olduğunuz ilgi,duyarlılık,samimi ifadeleriniz ve iyi dilekleriniz için her birinize ayrı ayrı çok TEŞEKKÜR ederim..
ALLAH hepimizi bu tür kaza ve belalardan korusun..
 

Ynt: Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz


büyük geçmiş olsun...
cana bişey olmaması en önemli durum olmuş...

bu olaydan hepimizin alması gereken dersler oldu...

umarım hepimiz daha dikkatli oluruz...
 





Ynt: Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz

geçmiş olsun allah beterinden saklasın tüm forum ahalisine kazasız belasız aktiviteler dilerim
 

Ynt: Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz

ilk ve sonkez olması dileğiyle, geçmiş olsun
 






Ynt: Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz

bu arada aracın fotoğrafları varmı. nerelere darbe geliyor nasıl etkileniyor. tavan çöküyor mu? roll cage varmıydı? roll bar mı var.. merak ettim doğrusu.
 

Ynt: Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz

abi çok geçmiş olsun.o duyguyu bende bilir.bizim cj'le 1 takla atmıştım şoka girmiştim.4 taklayı dusunemiyorum bile.daha oncede dediğim gibi cj serisi gibi(tenteli) araçlarda rollcage şart.tabiiki hepsinde gerek ama tenteli oldumu risk faktoru biraz daha artyor.
saygılarımla....
 

Ynt: Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz

Özellikle dik iniş ve çıkışlar öncesinde araçların biri engeli bitirmeden diğerinin engele girmemesi...
Eğer araç dik bir tırmanış esnasında çekişten düşüyor ve ilerlemesi azalıyor ise hemen hiç tereddüt etmeden Otomatikse anlık fren ile vitesin geriye takılarak Low range - geri kombinasyonu ile direksiyon sağa sola kırılmadan aşağı geri geri inilmesi düzlükte durulması gerekiyor. Bu manevranın yapılabilmesi basit gibi geliyor ancak çalışmak ve pratik gerektiriyor. O açıda dururken insanın heyecanlanması olağandır. Bu sebeple bu manevra kontrolün kolay olduğu bir tırmanışta defalarca tekrarlanarak yinelenmeli pratik yapılmalı. Aracınızda eğim iniş asistanı gibi elektronik destek birimleri var ise nasıl kullanılması gerektiğini lütfen öğreniniz. Bu tip manevraları basitleştirerek yaşamınızı koruma altına almaya yönelik sistemlerdir.(Disco Serie II - HDC, RR P38 sonrası - HDC, Freelander Tüm modeller HDC )

Böyle bir kazanın olduğu konvoyun lideri ve diğer araç sahipleri olayın etkileri silindikten sonra duygusal olmadan tarafsız bir biçimde sebeplerini tartışmalı ve çözüm önerileri getirerek uygulamaya hızla almalıdır. Acemi bir off-road sürücüsünün büyük oranda yaptıklarından grup lideri ve önündeki arkasındaki araçlar sorumludur. Telsiz iletişimi maksimum fayda sağlayacak biçimde kullanılmalı, telsizden geçilen tüm direktifler harfien uygulanmalıdır.

Kaza sonrası oluşabilecek yaralanmalara müdahale için parkur öncesinde plan yapılmalı en yakın hastane, yerel güvenlik gücü istasyonları bilinmelidir. Gerekirse heli-lift için uygun açıklık alanlar tespit edilmelidir. İlkyardım malzemesi yeterli ve uygun şekilde bulundurulmalı ve kullanım bilgisine-ilkyardım sertifikasına sahip olunmalıdır. Yangın riskine karşı ciddi hazırlık yapılmış olmalıdır.

Tüm bunlar hepimizin bildiği ancak bazen uygulamakta zorlandığı konular. Basit bir kaza sonrası tüm ormanın yanmasına, bir veya birkaç kişinin yaralanmasına veya ölmesine sebep olabilecek potansiyel taşıyan bir sporun icra edildiğinin bilincine varmamız gerekiyor.

Tüm arkadaşlara geçmiş olsun, umarım bir daha bu tip bir durum ile hiçbirimiz karşılaşmayız.
 

Ynt: Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz

jeep' Alıntı:
bu arada aracın fotoğrafları varmı. nerelere darbe geliyor nasıl etkileniyor. tavan çöküyor mu? roll cage varmıydı? roll bar mı var.. merak ettim doğrusu.

Maalesef her ikiside yoktu..zaten araç yeni alınmıştı ve deneme mahiyetinde küçük bir gezi planlamıştık ki henüz yeni yeni etaba girerken ilk başlarda oldu bu talihsiz kaza..bu arada tavan hafif çöktü araçtaki tüm camlar patladı yine bereket versinki BU ÇOK ÖNEMLİDİR ön cam havalı deyildi ve mikalıydı yani patladığı anda dağılmadı karton misali ezildi aksi takdirde ön cam patlaması dahada tehlikeli sonuçlar yaratabilirdi...
 

Ynt: Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz

Her ikinizede geçmiş olsun. Bunada şükür canınız sağ haliniz iyi... Allah hepimizi beterinden saklasın korusun... Bence arazide araç kullanmak kesinlikle asfaltta araç kullanmaktan daha fazla dikkat istiyor. Sonra tecrübe, beceri, yetenek ve en önemlisi sabır istiyor...
 



Ynt: Off-Road Tecrübe ve Dikkat İster; Geçmiş Olsun Yılmaz

metehan41' Alıntı:
Her ikinizede geçmiş olsun. Bunada şükür canınız sağ haliniz iyi... Allah hepimizi beterinden saklasın korusun... Bence arazide araç kullanmak kesinlikle asfaltta araç kullanmaktan daha fazla dikkat istiyor. Sonra tecrübe, beceri, yetenek ve en önemlisi sabır istiyor...


Kesinlikle bu konuda hepimiz hem fikiriz ve bunu mutlak suretle unutmamamız gerekiyor..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst