Off-Road Araçlarının Trafikte Karşılaştığı Problemler?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan crayz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,302

crayz

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
0
arkadaşlar kısa denebilecek bir süre önce model araba olarak sahip olduğum aracın sahici olanına kavuştum... 90 model pajero... araç sürerken tekrar o eski heyecanı yakaladım. ancak gecenin bir yarısı eşim ile birlikte pazar akşamı araziden dönerken yapılan çevirmede eksik herhangibir evrak ve durumum olmamasına rağmen (bildiğim kadarıyla) aracımın bağlanacağı söylenerek tepe lambalarım v.s söktürüldü!!!!!!. bunun kanuni boyutunu kendimce araştırmaya çalışıyorum... bu konuda bilgisi olan varsa sevinirim.......ayrıca araçtaki diğer ekipmanlarla ilgili sorun yaşamamam için ne yapabilirim?.
 

Etiketler
Ynt: Off-Road Araçlarının Trafikte Karşılaştığı Problemler?..

öncelikle tepe lambası dediğin yukarı taktığımız sis lambaları ise arazide değilsek kapakları var onlar takılı olması lazım diğer ekipman dedikleriniz ne olduüğu için bilemiyorum ama vinç ceki demiri gibi akşamlar ruhsata işletmek gerekiyo yeni kanuna göre
 

Ynt: Off-Road Araçlarının Trafikte Karşılaştığı Problemler?..

tepedeki sis lambaları asıl problemim bunlara kapak yaptırıyorum. vinçin ruhsata işlenmesinde makine müh. projesi ayrıca tekrar mua. gerekiyormuş ve bunlarda zorluk çıkartıyorlar diye duydum?
 


Ynt: Off-Road Araçlar?n?n Trafikte Kar??la?t??? Problemler?..

Ruhsata isletilecek vinc ceki demiri ve buna benzer ekipmanlar icin fatura ve en onemlisi ce belgesi gerekir.
Vinclerde varda ceki demirinde ce belgelisini bulmak cok zor ve yuksek fiyatli.
 



Ynt: Off-Road Araçlarının Trafikte Karşılaştığı Problemler?..

Ünal abi kapak demişken benimkilere de kapak uydursakmı bak kıllandım şimdi.

Yeri gelmişken konunun dışına çıkmadan birşey sorayım.

Araçların önüne çelik tampon, mifer vs. gibi arazide can kurtaran eklemeler yapıyoruz ya kasko firmaları arabanın üstünde bunlar olduğu takdirde çarptığımız arabanın masrafını ödemez şeklinde dedikodular var bunlar ne kadar doğru acaba?
 

Ynt: Off-Road Araçlarının Trafikte Karşılaştığı Problemler?..

kılıfsız korumasız açık durumda YANAR olmasada ilave aydıllatma tabir edilen ekipmanlardan kesinlikle ceza yazma hakkı var trafik polisinin ben çok ceza yiyen gördüm sislerden
80 lira yazıyo haberiniz olsun
ben deriden kılıf yaptırdım arazi harici kılıf kullanmaktayım sorun yok
 

Ynt: Off-Road Araçlarının Trafikte Karşılaştığı Problemler?..

arkadaşlar birde şu konu var
araç üzerinde yapılan off-road ekipmanı uyarlamaları demir ARB tampon vinç tablası ön , arka koruma demiri , arka çeki kancası nedeni ile meydana gelecek maddi hasarlı trafik kazalarında sonuç ne olur:
öncelikle aracınızın kaskosunda beyan edilmemiş ekipman montajı oldugundan kaskonuz bu ARB tampunu veya ön koruma demirini vermez
orjinal tamponunuzu verir
karşıda hasar verdiginiz araçda ise anormal bi hasar meydana gelmisse hasar gören aracın talebi üzerine sizin sigortanız aracı görmek için servisine gidecek aracı görmek için araçda meydana gelen hasarın anormal oldugunu görüp sizin aracıda görmek isteyecek
usulune uygun olmayan ekipman montajı özellikle demir tampon mevcut ise sizden hasar bedeli talep edebilir
 

Ynt: Off-Road Araçlarının Trafikte Karşılaştığı Problemler?..

Kanunu didik didik ettim çeki demiri tamam , Ruhsatta yeri var, vinç, vinç tamponu(keskin köşeleri yoksa), portbagaj, bunların yeri yok , Tüv madem bize avrupadan geldi, en azından onların kanunlarında olması gerekir oradada yok, bu bana biraz bu işleri yapanların ekmek kapısı gibi geldi. Proje mroje diye sanki bizleri söğüşlüyorlar. Vinç veya tampon trafikte tehlikeli ise projelide projesizde tehlikelidir ve kullanılamaz, projeliyken bile kullanılsa Denizin bahsettiği durum ortaya çıktığında kimse projeye bakmaz, Diğer yandan Bir vinç tamponu kamyon tamponundan daha tehlikeli değildir, plakalı bir traktörden daha tehlikeli değildir, plakalı bir JCB den tehlikeli değildir ve hatta şehir içinde cirit atan Magırus tan da tehlikelide değildir.

Bunları Çeki demiriyle karıştırmayın, Römorkların frenli ve frensiz diye türleri var, Demirin bağlı olduğu nokta çekebileceği römork kapasitesini taşıyabilecek kadar güçlümü, araçtan römork a sinyalizasyon geçiyormu? 750 kg üzeri römork çekecekse fren tertibatı römorkla senkronize çalışıyormu gibi Bir mühendisin projelendirmesi ve takip etmesi gereken noktalar var , bu iş projesiz olmaz , o yüzden ruhsatta yeri var ve kapasitesi orada belirtiliyor.

Sis farı veya ilave aydınlatmanında kanunda yeri var, İlave aydınlatmalar, ana sürüş ışılklarından daha yüksekte olamaz diyor kanun, ayrıca, 100 metre ileride verdiği ışık yerden 1 metre yukarıda bilmem kaç lüx ü geçmemeli diyor, Benim anladığım, port bagaja monteli ışıklar kapatılmış olmalı sadece trafik dışında kullanılmalı ki buna kimse karışamaz zaten, Diğer ışıklar öngörülen yerde ve güçte ise ihtiyaç dışında kullanılmadığı sürece sorun teşkil etmez.

Bunun Dışında benim gözümden kaçmış veya sonradan değimiş bir nokta varsa bunu bizimle paylaşabilecek arkadaşlarıma minnettar olurum.

Saygılarımla
 

Ynt: Off-Road Araçlarının Trafikte Karşılaştığı Problemler?..

discovery-V8' Alıntı:
Kanunu didik didik ettim çeki demiri tamam , Ruhsatta yeri var, vinç, vinç tamponu(keskin köşeleri yoksa), portbagaj, bunların yeri yok , Tüv madem bize avrupadan geldi, en azından onların kanunlarında olması gerekir oradada yok, bu bana biraz bu işleri yapanların ekmek kapısı gibi geldi. Proje mroje diye sanki bizleri söğüşlüyorlar. Vinç veya tampon trafikte tehlikeli ise projelide projesizde tehlikelidir ve kullanılamaz, projeliyken bile kullanılsa Denizin bahsettiği durum ortaya çıktığında kimse projeye bakmaz, Diğer yandan Bir vinç tamponu kamyon tamponundan daha tehlikeli değildir, plakalı bir traktörden daha tehlikeli değildir, plakalı bir JCB den tehlikeli değildir ve hatta şehir içinde cirit atan Magırus tan da tehlikelide değildir.

Bunları Çeki demiriyle karıştırmayın, Römorkların frenli ve frensiz diye türleri var, Demirin bağlı olduğu nokta çekebileceği römork kapasitesini taşıyabilecek kadar güçlümü, araçtan römork a sinyalizasyon geçiyormu? 750 kg üzeri römork çekecekse fren tertibatı römorkla senkronize çalışıyormu gibi Bir mühendisin projelendirmesi ve takip etmesi gereken noktalar var , bu iş projesiz olmaz , o yüzden ruhsatta yeri var ve kapasitesi orada belirtiliyor.

Sis farı veya ilave aydınlatmanında kanunda yeri var, İlave aydınlatmalar, ana sürüş ışılklarından daha yüksekte olamaz diyor kanun, ayrıca, 100 metre ileride verdiği ışık yerden 1 metre yukarıda bilmem kaç lüx ü geçmemeli diyor, Benim anladığım, port bagaja monteli ışıklar kapatılmış olmalı sadece trafik dışında kullanılmalı ki buna kimse karışamaz zaten, Diğer ışıklar öngörülen yerde ve güçte ise ihtiyaç dışında kullanılmadığı sürece sorun teşkil etmez.

Bunun Dışında benim gözümden kaçmış veya sonradan değimiş bir nokta varsa bunu bizimle paylaşabilecek arkadaşlarıma minnettar olurum.

Saygılarımla

yavuz abi bilgilendirme için teşekkürler...
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,356
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst