Kanunu didik didik ettim çeki demiri tamam , Ruhsatta yeri var, vinç, vinç tamponu(keskin köşeleri yoksa), portbagaj, bunların yeri yok , Tüv madem bize avrupadan geldi, en azından onların kanunlarında olması gerekir oradada yok, bu bana biraz bu işleri yapanların ekmek kapısı gibi geldi. Proje mroje diye sanki bizleri söğüşlüyorlar. Vinç veya tampon trafikte tehlikeli ise projelide projesizde tehlikelidir ve kullanılamaz, projeliyken bile kullanılsa Denizin bahsettiği durum ortaya çıktığında kimse projeye bakmaz, Diğer yandan Bir vinç tamponu kamyon tamponundan daha tehlikeli değildir, plakalı bir traktörden daha tehlikeli değildir, plakalı bir JCB den tehlikeli değildir ve hatta şehir içinde cirit atan Magırus tan da tehlikelide değildir.
Bunları Çeki demiriyle karıştırmayın, Römorkların frenli ve frensiz diye türleri var, Demirin bağlı olduğu nokta çekebileceği römork kapasitesini taşıyabilecek kadar güçlümü, araçtan römork a sinyalizasyon geçiyormu? 750 kg üzeri römork çekecekse fren tertibatı römorkla senkronize çalışıyormu gibi Bir mühendisin projelendirmesi ve takip etmesi gereken noktalar var , bu iş projesiz olmaz , o yüzden ruhsatta yeri var ve kapasitesi orada belirtiliyor.
Sis farı veya ilave aydınlatmanında kanunda yeri var, İlave aydınlatmalar, ana sürüş ışılklarından daha yüksekte olamaz diyor kanun, ayrıca, 100 metre ileride verdiği ışık yerden 1 metre yukarıda bilmem kaç lüx ü geçmemeli diyor, Benim anladığım, port bagaja monteli ışıklar kapatılmış olmalı sadece trafik dışında kullanılmalı ki buna kimse karışamaz zaten, Diğer ışıklar öngörülen yerde ve güçte ise ihtiyaç dışında kullanılmadığı sürece sorun teşkil etmez.
Bunun Dışında benim gözümden kaçmış veya sonradan değimiş bir nokta varsa bunu bizimle paylaşabilecek arkadaşlarıma minnettar olurum.
Saygılarımla