O1 Ve O2 Tip Onay Belgesi Nedir? Ne Değildir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ertunk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,912

ertunk

Kamp II
Mesajlar
337
Tepkime Puanı
440
MotorKaravanların ve Römork Karavanların ruhsatlandırılmasında yapılan hatalar başta fahiş sigorta bedeli ödenmesine ve muayene periyodunun da her yıl tekrarına yol açmaktadır. Forumda daha önce yaptığım paylaşımda ilgili bakanlıklara konu hakkında başvuru yapılması yönünde dilekçe örnekleri yayınlamıştım. Gerek CİMER üzerinden yaptığım başvurular gerek kapsamlı hazırlanmış başvuru dilekçelerini ilgili bakanlıklara taahhütlü gönderdim ve güzel geri bildirimler aldım.
Ek dosyada yaptığım bilgilendirmeler içerisinde de bu konudaki gelişmelere değindim. 2025 yılından itibaren bazı uygulamalarda değişiklik olacağını belirtmek isterim.

Konuya hakim olmayan yeni römork karavan alacak olanlara tavsiyem "yüklü ağırlığı 750 Kg geçecek" karavanları O1 Tip Onay Belgesi ile sakın satın almayın. O2 sınıfı römork karavanların üst yapı tescilinin (DC) koduyla değil (SE) koduyla ruhsatlandırılması gerektiği yönünde uyarıda bulunmanızı tavsiye ederim.
 



Karayollarına çıkış uygunluk belgesi de denir.
PDF olarak hazırladığım dosya yüklenemedeği için konu hakkında yazdıklarımı okuyamadığınız için öyle sanıyorsunuz. Gün içinde yüklemeye tekrar çalışacağım.

Çok ilginç, sistem ne PDF ne de JPEG olarak dosya yüklemesine izin vermiyor!......
 
Son düzenleme:


Hala pdf dosyası yükleme sorunu devam ediyormu?
Devam ediyorsa ,mesela google drive üzerinden de bağlantı paylaşımı yapabilirsiniz
 



Hala pdf dosyası yükleme sorunu devam ediyormu?
Devam ediyorsa ,mesela google drive üzerinden de bağlantı paylaşımı yapabilirsiniz
Bana DM üzerinden epostanızı verin göndereyim siz bir de deneyin. O bahsettiğiniz bağlantılar bana teknolojik olarak uzak. 65'inden sonra eski köye yeni adete gerek yok
 


Çabalarınız ve verdiğiniz bilgiler çok kıymetli.

O1 ve O2 tescili aslında yürüyen şaseye verilen bir onay belgesi. 3500 kg üzeri yanlış hatırlamıyorsam O3 tip onayı gerekiyor ve ağır yük taşıyan treyler gibi araçlara veriliyor.

Şaseye bağlı üst yapının da tescillenmesi çok önemli ve bu hep ihmal ediliyor.
Tiny House denen kaçak gecekondular da bu tip tescilindeki boşluktan faydalanıyorlar. Aldıkları O2 tip onayı sadece yürüyen şaseye ait. Üst yapı ile ilgili bir tescil olduğunu sanmıyorum.
Hatta bu tiny house denen evlerin 3500kg üstü olduğu için O3 belgeli şase ile taşınması gerekir ve üstündeki yapı karavan değil aslında YÜK vasfındadır.
 

4 Bakanlık tarafından yürütülen Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Motorkaravan (SA) ve Römork Karavan (SE) konusunda kapsamlı bir değişiklik 2025 yılı başında yayınlanacak yeni yönetmelikte çözüme kavuşturulacağı yönünde bilgilendirildim. Ulaştırma Bakanlığından telefonla yapılan bilgilendirilmede muayene periyodunun iki yıla çıkarılacağını üç yıla çıkarılması yönünde de görüşler oluştuğunu bildirdiler. HEnüz konunun esas muhatabı Sanayi Bakanlığından yazdığım yazıya kapsamlı bir cevap henüz gelmedi, Tip Onay Belgesi uygulamasının mutlak değişeceğini söyleyebilirim. O1 sınıfı Römork Karavanların da 2025 yılından itibaren ruhsata tabi olacağını özellikle belirttiler.
 

SON KONULAR - FORUM