O1 Belgeli, 750 Kg Altı Çekme Karavanın Şasi Ve Metal Karkas Ağırlığı Ne Kadardır?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan RamizDAYI Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,467
Evet piyasada ki karavanların bir çoğu 750kg ve üzerinde, bunu anlamamak için kör olmak lazım zira yapılan mobilyaların hepsi ya mdf ya suntalam. Kontraplak kullanan firmaların çoğu söyledikleri ağırlıklarda kalıyorlar ama bu seferde şahsi eşyalara yer kalmıyor.
 

Merhaba,profil ebatları kaça,kaç ve mm kullandınız?
 

Merhaba,profil ebatları kaça,kaç ve mm kullandınız?
Zeminde 3x3 2mm boyalı duvarlarda 2x2 2mm boyalı kullandım. profil hesabını ve yerleşimini yaparken dış kaplama ve iş kaplama birleşim yerlerini aynı zamanda kapı ve pencere yerlerini de hesaplayarak yerleştirdim.
 


Motorlu Karavan (SA) ve Römork Karavan (SE) Tip Onayı ve tescilindeki uygulama farklılıkları yönetmeliklerin bilerek ya da sehven hatalı yorumlanıp yanlış uygulanmasından kaynaklanmakta.



Karayolları Trafik Yönetmeliği 4 Bakanlık tarafından yürütülmekte.



T.C. İçişleri Bakanlığı, T.C. Çevre, Şehircilik Ve İklim Değişikliği Bakanlığı, T.C. Ulaştırma Ve Altyapı Bakanlığı, T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı arasındaki yürütme koordinasyonundaki aksaklıklar hatalı uygulamalara neden olmakta.



Aşağıdaki yönetmelikler motokaravan ve römork karavanların neden sorun yaşadığını açıklıyor.



a) Karayolları Trafik Yönetmeliği,

b) Araçların İmal, Tadil Ve Montajı Hakkında Yönetmelik

c) Araç Muayene İstasyonlarının Açılması, İşletilmesi Ve Araç Muayenesi Hakkında Yönetmelik

d) Motorlu Araçlar Ve Römorkları İle Bunların Aksam, Sistem Ve Ayrı Teknik Ünitelerinin Tip

Onayı ve Piyasa Gözetimi Ve Denetimi Hakkında Yönetmelik (AB/2018/858)



Öncelikle araç tanımını dilimize doğru yerleştirmemiz şart.



Çekme karavanın doğru tanımı “Römork karavan SE” şeklinde kullanmaya özen gösterilmelidir.



Yönetmelikler arası uyumsuzlukla ilgili Bakanlıklarla yaptığım yazışmalara verilen yazılı ve şifai cevaplardan 2025 Yılında yayınlanacak yeni yönetmelikte bu uygulama hatalarının düzeltileceği yönünde çalışıldığı bildirilmiştir.



Ağırlığı ne olursa olsun Römork Karavan SE araçlar, 750 Kg altı “O1 sınıfı Römork DC” olarak değerlendirilemez/belgelendirilemez.



O1 sınıfı “Römork DC” araçlar 750 Kg altı “yük taşıma “amaçlı araçlardır.



DC kodu sonrası numara tanımı (Örnek DC10 ‘damper’ ) olan römorklar ise profesyonel hizmet römorklarını betimler ve üst yapısı mühendislik projesi onayına tabi O2 sınıfı motorsuz araçlardır.



Kod listesinde (DC99) ‘Listede yer almayan diğer üst yapılar’ özel tasarım profesyonel hizmet amaçlı motorsuz araçlar için belirlenmiş kod olup, bu kategoride değerlendirilen Römork Karavanların da hatalı kodlamayla tescil edildiği görülmektedir.



Dolayısıyla Römork Karavanların yönetmelikte de açıkça belirtildiği gibi (SE) koduyla tescil edilmesi gerekir.



Römork Karavanlar (SE) sembolüyle tanımlıdır ve üst yapısı mühendislik proje onayına tabidir. Türkiye’de O1 ve O2 sınıfı tüm Römork Karavanlar mevzuata uygun olmayan tanımlarla tescillenmektedir. Bugüne kadar O2 sınıfı Römork Karavan SE koduyla tanımlanmış bir araç ruhsatı düzenlenmediğini iddia edebilirim.



O2 sınıfını dahi doğru tescilleyemeyen sistemin O1 sınıfı Römork Karavan SE tescilini nasıl yapacağını bilmediği de bir gerçektir.



Kendi Römork karavanını yaptığını sanan “cesur” müteşebbislere bir sözüm yok zira bu işi profesyonel yaptığını sananlar dahi ne yaptığını bilmeden yapıyor!



İşin ilginç tarafı motokaravan ve römork karavan tesciline aracılık eden mühendislik firmaları da tescil işinin hatalı yapıldığının farkında değil.



Bakalım 2025 yılında mevzuat nasıl düzeltilip uygulanacak göreceğiz.
 



 



Yok öyle demeyelim, taşlar yerine oturtulacak. Gerçi taşları dizenin İşçilik hatası yapma ihtimali de olasılık dahilinde
taşların yerine oturması gerek. bedeller ödeyerek yetki alan ile bireysel karayolunda yürüyen bir araç üreten aynı kefede olmamalı. kendin bir araba yapıp yola çıkamıyorsan arkanda çektiğin bir aracıda üretememen gerek en basiti. kodlar ve diğer teknik hususları inceleyeceğim. paylaşım için teşekkürler
 

Yetki alan da "yetkisini" mevzuata uygun yerine getirmiyor ki! Sorun da burada zaten. Kimse yönetmelikler ne diyor diye kafa yormuyor!. Kafa yoran da mevzuata uygunluğu için idareyi zorlamıyor. Yalap şap iş yapılıyor. Ne üretici, ne onay makamı ne de uygulama makamı konudan bi haber. İşin ilginç yanı Karavancı aleminde bir tek hukuk adamı sanki yok!. Örneğin O2 Römork karavanların muayene periyodunun yazışmalar sonucu iki hatta üç yıla çıkarılması yönünde de bir çalışma başlattı bakanlık. Taşları yerine oturtmak aslında çok basit fakat yönetmelikleri toplu ele alıp aralarındaki çelişkileri kimse ortaya koymadığı için çözüm yönünde de bir çaba ortaya konamadığını fark ettim görüşmelerimde.
Hayırlısı diyelim
 



Yaklaşık 1 ay önce bir karavan firması sahibine;
Sattığınız karavanları hiç kantara çıkarttınız mı ? diye sordum.

Hayır çıkarmadım. Ama ortalama 840 kg civarı geleceğini tahmin ediyorum.
Cevaptaki şu lakaytlığa daha açık söyleyişle TERBİYESİZLİĞE bakın !!!
Üretici...
750 Kg. diye karavan üretiyor ..
Ve boynuzu gizli yaratık,
ürettiği karavanın kantara çıkarmamış.
Biraz kaba olacak ama;
YUH OLSUN bu tip üreticilere !!!
 

Ama satabiliyor! Sorun satıcıda değil ne aldığını bilmeden, araştırmadan alanda. Tipik istim arkadan gelsin kafası. Millet olarak mali sorumluluk içeren konularda avukata 3-5 bin TL Danışma ücreti ödemez, kafasına göre iş yapar, iş moka sarar koşar avukata verir 50/100 bin TL uğraşır yıllarca sonra mağduriyet mızmızlanmasıyla ülkede adalet yok diye kıvranır. Müstehak diyoruz bu gibi mağduriyete