nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan aopena Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 62,610
Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

merhaba emre bey iyi ölçmüşsünüz . acaba sıfır radyatör ne kadar su alıyor . aradaki fark radyatörlerin temizliği hakkında bilgi verebilir.
 

Etiketler
Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

lada adamı yorar satılık yaparsın gelen teklifleri beğenmezsin yorulursun yinede vaz geçemezsin
 

Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

hasandivriği' Alıntı:
merhaba emre bey iyi ölçmüşsünüz . acaba sıfır radyatör ne kadar su alıyor . aradaki fark radyatörlerin temizliği hakkında bilgi verebilir.
nivaların moturunda 10 litre sıvı+ orjinal alüminyum radyatörü 2 litre alıyor diyorlar.Bendeki orjinal radyatörün bir büyüğü.

4 kanallı radyatör yaptıracağım 4-5 litre su alan.
 

Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

merhaba 10 yıla yakın lada nın yetkili servisini işlettik lada lara yaz kış su yerine antifiriz kullanın.antifiriz in ısınma derecesi yuksektir sogukta donma derecesinin daha düşük oldugu gibi
 

Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

Hala uğraşıyorsan hararet sorunuyla,devirdaim kasnağını küçült derdin bitsin.
Tofaş kasanağı uyar,biraz geride kalır, altına kör somun puntala tak.
Ben böyle çözdüm yeni Ladacıyım.1990 model 1.6 iki aydır elimde.

100_2460.JPG
 



Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

konu yeniden hortlamış madem, iki kelam da ben yazayım. 96 model nivamda hiç bir zaman "ciddi" hararet sorunu yaşamadım. fakat arazide keçinin ciğeri yanıyor olmalı ki hararet sıkıştırmaya başlıyor. çözüm içi ustalar sorunca her kafadan bir ses çıktı, en düşük maliyetli fikir 400-500 TL idi. ben ön ızgara ve radyatör arasını ölçüp parçacıları gezdim ve Tofaş fanının uyduğunu fark ettim. 50 tl ye aldığım fan cukk diye oturdu malum yere. müşürle falan uğraşmadım maliyet artmasın diye. içeribir düğme koydurdum, manuel kontrol ediyorum. sonuç harika, 100 lere gelen ibre 90 ın altına iniyor.
saygılar
 

Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

.hiç bir araç niva'da dahil fabrikadan çıktığında hararet problemi olmaz.zaman içinde kullanıcılarının bakımlarını tam yaptırmayıp antifiriz kullanmamaları yüzünde su ile temas etmiş kısımlar(radyatör,devirdaim,hortumlar,pervane) bir şekilde özelliklerini yitiriyor.aslında bu saydığım parçalar niva için fazla pahalı değiller.hararet problemi yaşıyan her niva sahibi yukarda saydığım parçaları orjinalleriye değiştirirlerse ve antifiriz kullanmaya başlarlarsa hararet problemleri ortadan kalkacaktır.eski bir nivacı olarak tavsiyem budur.saygılarımla
 

Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

hocam slm kızmızı daire içine aldığım fan müşürü benim elektirikçim taktı yazın aracı nekadar zorlarsam zorlayayım maksimum 90 yada 95 geçmiyor böyle bişey düşüne bilirsin saygılar

CIMG1705.JPG
 

Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

1,7 97 model tek nokta nivamızda da aynı hararet meselesini yaşadık. takviyeyle sürerken yaklaşık 10 dakika sonra aşırı hararet yapıyordu, tabi yokuş yukarı dağa çıkarken. onun dışında düz yolda herhangi bir viteste ve takviyeyle bir sorun yoktu. Yeni model çift fanlardan aldık ama araçtaki radyatöre uymadığı için takmak sorun oldu. hem ayakları yoktu ayak yaptık hem de müşür yaptık. yukarıdaki arkadaşın paylaştığı resim benzeri.

Sonuç olarak iki defa denememde 120 dereceye dayayıp genleşme haznesinden kaynar antifirizli su boşaltan aracımız şu an 95 derece civarında takılıp her türlü eğimde ve takbviyeyle sorunsuz çıkıyor. kendi kısa niva tecrübemle şunu söyleyebilirim;
1-işini bilen usta
2-yeni model çift fan
3-hortum içi müşür (sanayide kendin yaptırıcan)

bu üçünü denk getirsen bence sorununu çözersin
maliyet olarak
-fan 250 + 50 işçilik
-elektrik ve müşür tesisatı 35+30

bizim ustamız pek anlamadığı için kendine kolaylık olsun diye müşürü radyatör dönüş hortumuna attı dolayısıyla fan geç açıyordu. bu yüzden önce 92 lik attığımız müşürü 82 ye indirdik. ilk fan montajında oturtamadı fan ınınıp çerçevesini kısmen eritti. bir de elektrikçi arkadaş fan kutuplarını ters bağladığı için fan içeri değil dışarı üflüyordu başta. hepsiyle uzun uzun uğraştık. ama dediğim gibi şu an sorunumuz yok. işi bilen bir sanayi ustası ile hararet sorunun kalmaz.


not: bizim araçta radyatör tıkalı değildi, hortumlarda sorun yoktu, devirdaim sorunsuz çeviriyordu suyu; dolayısıyla tek çözümümüz ek fan takmaktı. önce bunları kontrol etmek lazım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst