nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan aopena Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 62,611

aopena

Ana Kamp
Mesajlar
52
Tepkime Puanı
2
arkadaslar aracım hemen 90 a çıkıyor hararet yapıyor arazide de düz yolda da radyatörün hortumları eziliyor hemen erimiş gibi ezik kalıyor hortumlşar ve su eksiliyor birde üst kavanoza geliyor bi miktarı kapaktan bazen su çıkıyor çokk basınca kimi usta radyatör tıkalı diyor kimi usta conta yakmıs diyorlar sizce conta yakmısmıdır nasıl anlarım kesın olarak
 

Etiketler
Ynt: nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

Merhaba hararet yapip su eksiltiyor ve egsozdan su atiyorsa conta gidik demektir.
 

Ynt: nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

egsozdan pek su gitmiyor yani en azından farketmiyoruz fakat conta yanık olsa yağa su gitmezmi
 

Ynt: nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

Dogrudur,yag koyma kapagini actiginizda kapak icinin kopuklu olmasi lazim.
 

Ynt: nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

yanık conta herzaman yağa su karıştırmaya bilir. radyatör kapagını acıp arac rolantide su kabarcıkları görülüyomu bir bakın ikinci ihtimal devirdaim arızalı olabilir onuda radyatör kapagı acıkken tam gaz yapın radyatördeki su bir yönden diyer yöne akış yapıyomu yapmıyorsa devirdaim yapmıyodur.
 



Ynt: nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

arkadaşlar aracın radyatörü değişti(1,7 nin radyatörü) termostatı değişti contası da değişti ki yanık değildi fakat bazen yinede 90 ı geçiyor termostatı söküp taktım hararet 120 e kadar çıktı falan şimdi 90 da duruyo ama yine çıkar diye düşünüyorum şimdi bu araca nasıl bi uygulama yapmalıyım ki çözebileyim fikirleriniz nedir bu aracın hararet sorunu nasıl giderilir birde esktra fan taktım ieçriye ama pek işe yaramadı panjur ile radyatör arasına dısardan bir fan taksam sorun çözülür en azından işe yarar gibime geliyor nasıl bir fan uydurulabilir acaba oraya ben artvinde oldugum için burada bu işten anlayan pek kimse yok o yüzden çoğu şeylerle ben ilgileniyorum
 

Ynt: nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

Ilk etapta yapilmasi gerekenlerden sadece kayis kalmis.
Vantilator kayisi gevsekligi yada pervane bosa donuyor gibi seyleri kontrol etmissinizdir.
Bir de Hakan beyin dedigi gibi devirdaimi kontrol ettirseniz.
Bu arada extra fan elektrikli herhalde.Eger sistem duzgun calisirsa hic gerek kalmaz.
1.7 nin radyatoru daha mi buyuk bilmiyorum.
Eger oyleyse zaten bir puan ondesiniz demektir.
Bir de pek kimse dikkat etmez ama radyator kapagi da bir cesit termostat vazifesi gorur.
Boyle durumlarda onun da yenilenmesi soruna carelerden biridir.
 

Ynt: nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

slm dostum eger cıkma bı toyata kılıma soguducu fan bulabırsen o senın ısını haylı gorur bendede aynı sorun vardı amasımdı sukur olsunı 90 nı yukarı bıle cıkmıyo
 

Ynt: nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

toyota corollonaın kaç model fan ı uygun oluyor ki
 

Ynt: nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

eskı kasa ama bılmıyorum kac model oldugunu ama klıma fanı olması lazım cunkı ınce guclu ve cok sogutması ıcın
 



Ynt: nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

nivaların yazın sıcak havalarda harareti çok yükseliyor, benim aracımında 100 C'ye çıktığı oluyor rampa çıkarken aşırı yüklenmelerde, aracımla ilgelenen usta bunun normal olduğunu söylüyor, yeni model araçlardaki gibi 90 C'a çakılı kalmıyor
 

Ynt: nivanın hararet sorunu lütfen bakınız.

aopena' Alıntı:
arkadaşlar aracın radyatörü değişti(1,7 nin radyatörü) termostatı değişti contası da değişti ki yanık değildi fakat bazen yinede 90 ı geçiyor termostatı söküp taktım hararet 120 e kadar çıktı falan şimdi 90 da duruyo ama yine çıkar diye düşünüyorum şimdi bu araca nasıl bi uygulama yapmalıyım ki çözebileyim fikirleriniz nedir bu aracın hararet sorunu nasıl giderilir birde esktra fan taktım ieçriye ama pek işe yaramadı panjur ile radyatör arasına dısardan bir fan taksam sorun çözülür en azından işe yarar gibime geliyor nasıl bir fan uydurulabilir acaba oraya ben artvinde oldugum için burada bu işten anlayan pek kimse yok o yüzden çoğu şeylerle ben ilgileniyorum

slm arkadaşım bende aranıza yeni katıldım bendede 91 model avrupaya ihrac olanlardan nivam var ve hep lada kullandım samara filan eski ladaların genel hastalığıdır bu normaldir marşa basarsın 1 dakikada 90 dereceyi bulur oyuzdende ladaların kaloriferi en iyisidir kısacası 90-100 derece normaldir ama sakın 100 ü geçirme herşeyi yapmışsın diğer arkadaşlarında dediği gibi devirdayim motorunu kontrol ettir eğer sağlamsa (nivalarda radyatör pervanesi motora direk bağlıdır kayış yoktur :smiley: ) radyatör pervanesine davlumbaz takılıyor bunu taktırdımmı işin tamamdır için rahat olsun diye soyluyorum.
ayrıca eğer kullandığınız arabanız lada niva-samara ise yazın mutlaka termostatın içini boşaltın kışın sağlam termostat takın ben bu yüzden 2 kere jonta yaktımda :smiley:
 

Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

mrb.aynı problem bendede vardı.aracım 1995 model 1.7 karbüratörlü model. hikaye uzun ama özetlemeye çalişiyim.ben yandım siz yanmayın hesabı.aracımda aslında hiç bir problem yoktu sadece sol silecek kırıktı sanayiye bunun için gittim neyse ustalar sileceği değiştirirken bende kaputu açıp motora şöyle bir bakarken radyatörün çıkışında alt tarafındaki borunun deforme olduğunu gördüm daha doğrusu eğik duruyordu bende su devirdaimin görevini tam anlamıyla yapmayacağını düşünerek ustaya o ufak boruyu değiştirmesini söyledim,söylemez olaydım usta bir girişti olaya tam 6 saat uğraştık öğlen 12 akşam 6 düşünün. yok efendim bu termostatı ters takmışlar zamanında, yok efendim şurasında bu var burasında şu var derken 6 saat kabus gibi .sonuç olarak benim araba bu boru değişim tamirinden sonra oracıkta 90 dereceye gelinde radyatör yedek su deposundan su atmaya başladı bütün hortumlar büzüşüyordu .kabuslar zinciri böyle başladı hangi ustaya! gittiysem conta yakmış dediler hallbuki en fazla 100 derece olmuştur olmamıştır bile,neyse sonunda başka bir şehirde nivadan anlayan (sözde)ustanın birine verdim arabayı kapağı taşlatmış contayı değişmiş vs.. ben başında değildim arabanın işlerimden dolayı.tamir işi bitince aldım arabayı ,kontrol dahi etmedim nasıl olsa tamamdır diye bu arada 1000 tl verdim tamirciye.ertesi gün arabanın su deposuna bakınca hiç su kalmadığını gördüm ,sonuç olarak ustaya nasıl teslim ettiysem aynı sorunlar devam ediyordu.arabayı bıraktığım yerdeki ustayla gergin bir kaç telefondan sonra anladımki adam hiç bişey yapmamış arabaya.tabi ben bu arada internetten araştırmaya devam ediyorum kendi hastalığımın doktoru kendim olacam kafaya koydum.yedek su deposundan su atma olayını tahminimce devirdaim ve termostata bağladım.o parçaları değiştirdim ,değiştirken termostat borularının yanlış bağlantı yapıldığını öngörerek rus sitelerinden 1.7 motor şemasını internetten buldum.ne göreyim boruları ters bağlamışlar.gittim sanayiden soğutma suyu borusu aldım doğru bağlantıyı kendim yaptım ve sonuç mükemmel.bu arada su koyduktan sonra sistemin havasını almak çok önemli lpg beynine giren sıcak su hortumu var onu çıkartıp yedek su deposundan üflemek lazım radyatör kapağı takılıyken tabi.bu yazdıklarımın hepsini tamamen el becerisi ve beyin kuvvetiyle kendim yaptım,kendimle acayip gurur duyuyorum.bana 10 tl masrafı çıktı.sizin anlayacağınız olan 1000 tl ye oldu yanında hayal kırıklığı ve moral bozukluğu bonus oldu.
 

Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

merhaba olgun bey.eğer siteyi takip ettiysen birkaç gün önce benzeri hararet sorununu paylaştım.sizin yaşadıklarınıza yakın şeylere bende tanık oldum. dediğiniz gibi kendi arabamızın özelliklerini iyi öğrenip ,ona göre de doğru teşhisi koyabilmeliyiz .eğer uyduruk ustalara denk gelirsek hiç acımıyorlar.her şeye rağmen niva bir harika .
 

Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

merhaba hasan bey haklısınız niva bir tutkudur vazgeçmeside zor.şimdiye kadar bir sürü otomobilim oldu içinde arazi arabalarıda vardı niva gibi sevdiğim bir arabam olmadı sert direksiyonu konforsuz yapısı bile artık önemli değil seviyorum keratayı.ben esnafım arabalardan pek anlamam ama artık gerekli alet edevatım olsun nivayı baştan söker toplarım herhalde,bunun yüzündendirki arabayla bir bağ kurduk sanırım :smiley:
 



Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.

Merhaba

Benim pek fazla hararet sorunum yok ama Geçen gün nivanın radyatörünü söktüğümde dışarıda su koymaya başladım

1.5 litre su aldı. Bu sıvı miktarı az değilmidir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst