Ynt: Nivanın Hararet Sorunu Lütfen Bakınız.
mrb.aynı problem bendede vardı.aracım 1995 model 1.7 karbüratörlü model. hikaye uzun ama özetlemeye çalişiyim.ben yandım siz yanmayın hesabı.aracımda aslında hiç bir problem yoktu sadece sol silecek kırıktı sanayiye bunun için gittim neyse ustalar sileceği değiştirirken bende kaputu açıp motora şöyle bir bakarken radyatörün çıkışında alt tarafındaki borunun deforme olduğunu gördüm daha doğrusu eğik duruyordu bende su devirdaimin görevini tam anlamıyla yapmayacağını düşünerek ustaya o ufak boruyu değiştirmesini söyledim,söylemez olaydım usta bir girişti olaya tam 6 saat uğraştık öğlen 12 akşam 6 düşünün. yok efendim bu termostatı ters takmışlar zamanında, yok efendim şurasında bu var burasında şu var derken 6 saat kabus gibi .sonuç olarak benim araba bu boru değişim tamirinden sonra oracıkta 90 dereceye gelinde radyatör yedek su deposundan su atmaya başladı bütün hortumlar büzüşüyordu .kabuslar zinciri böyle başladı hangi ustaya! gittiysem conta yakmış dediler hallbuki en fazla 100 derece olmuştur olmamıştır bile,neyse sonunda başka bir şehirde nivadan anlayan (sözde)ustanın birine verdim arabayı kapağı taşlatmış contayı değişmiş vs.. ben başında değildim arabanın işlerimden dolayı.tamir işi bitince aldım arabayı ,kontrol dahi etmedim nasıl olsa tamamdır diye bu arada 1000 tl verdim tamirciye.ertesi gün arabanın su deposuna bakınca hiç su kalmadığını gördüm ,sonuç olarak ustaya nasıl teslim ettiysem aynı sorunlar devam ediyordu.arabayı bıraktığım yerdeki ustayla gergin bir kaç telefondan sonra anladımki adam hiç bişey yapmamış arabaya.tabi ben bu arada internetten araştırmaya devam ediyorum kendi hastalığımın doktoru kendim olacam kafaya koydum.yedek su deposundan su atma olayını tahminimce devirdaim ve termostata bağladım.o parçaları değiştirdim ,değiştirken termostat borularının yanlış bağlantı yapıldığını öngörerek rus sitelerinden 1.7 motor şemasını internetten buldum.ne göreyim boruları ters bağlamışlar.gittim sanayiden soğutma suyu borusu aldım doğru bağlantıyı kendim yaptım ve sonuç mükemmel.bu arada su koyduktan sonra sistemin havasını almak çok önemli lpg beynine giren sıcak su hortumu var onu çıkartıp yedek su deposundan üflemek lazım radyatör kapağı takılıyken tabi.bu yazdıklarımın hepsini tamamen el becerisi ve beyin kuvvetiyle kendim yaptım,kendimle acayip gurur duyuyorum.bana 10 tl masrafı çıktı.sizin anlayacağınız olan 1000 tl ye oldu yanında hayal kırıklığı ve moral bozukluğu bonus oldu.