Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hakanbusa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,219
Ynt: Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

Standart Nva nın video daki yokuşu relanti devrinde tırmanması mümkün degil arazi şanzımanı agır devir dişli oranları standarta göre nerdeyse yüzde elli daha güclü aracta hız düşüyor tork gücü muazzam bir şekilde artıyor arazi şanzımanı 3/1 oranda modifiye edildimi standart niva 2/1 dir
 

Etiketler
Ynt: Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

Birde aynı Nivayı düz yolda asfaltta kaç devirde hangi süratlere çıkıyor şeklindede görürsek olay bitmiştir :smiley:
 


Ynt: Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

Tempus' Alıntı:
Birde aynı Nivayı düz yolda asfaltta kaç devirde hangi süratlere çıkıyor şeklindede görürsek olay bitmiştir :smiley:


5. vites max. 65 km. Sonra redline' na giriyor.
 




Ynt: Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

ağır devirde 65 km. zaten gereksiz. 40 km den fazlasında zaten ağır devire gerek olmaz. Dişli kalitesi vs. yeterliyse(eminim yeterlidir) nivadaki beliirttiğiniz sıkıntılar bitmiştir.Dursun bey ellerine sağlık.
 

Ynt: Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

Evet mini unimog kıvamında oldu. Kullanımı çok zevklileşti.
 



Ynt: Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

Kürşat hocam aracın hız viteslerinde bir degişiklik olmuyor arac eskisi gibi son hızı neyse ona cıkıyor ki bizim modifiye ettigimiz nivalarda ayna mahriti dişlileride yüksek oranlı asfaltta uygun şart ve lastiklerle 180 KM hıza cıka biliyor sadece agır devirde son hızı düşüyor tork gücü yüzde elli artıyor son hızın düşmesi agır devirde cok büyük kayıp degil lakin torkun yüzde elli artması büyük kazanc .

yavuz-çelikel' Alıntı:
ağır devirde 65 km. zaten gereksiz. 40 km den fazlasında zaten ağır devire gerek olmaz. Dişli kalitesi vs. yeterliyse(eminim yeterlidir) nivadaki beliirttiğiniz sıkıntılar bitmiştir.Dursun bey ellerine sağlık.

Yavuz bey tşkler kullandıgımız dişliler birinci sınıf Niva banbaşka bir arac oluyor bu sayede yakında 33 lastikli nivalar görürseniz şaşırmayın :D
 



Ynt: Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

Dursun usta, saolasın açıklama için, ben zaten tahmine diyorum az çok zaten soruyu siz biraz mevzuyu açıklayın diye bilerek sordumki, her okuyan daha iyi anlasın :smiley:


bende discovery için benzer bir uygulama düşünüyorum ama o torka yürür aksam dayanırmı onu da düşünüyorum
 

Ynt: Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

Tempus' Alıntı:
Dursun usta, saolasın açıklama için, ben zaten tahmine diyorum az çok zaten soruyu siz biraz mevzuyu açıklayın diye bilerek sordumki, her okuyan daha iyi anlasın :smiley:


bende discovery için benzer bir uygulama düşünüyorum ama o torka yürür aksam dayanırmı onu da düşünüyorum

Yurtdışında emsal uygulamalar var özellikle kaya tırmanışı gibi yavaş ve yüksek güc isteyen zeminlerde kullanmak için bu tür uygulamalar yapılıyor
 

Ynt: Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

Şimdi kendi aracımdada benzer modifikasyonlara kafa yorduğum için aklıma takılan soruyuda sorayım. Ayna maruti değiştirmeyip arazi şanzımanının oranlarını değiştirdiğimizde, örneğin niva da 33 lastikle arazide sorunsuz yürüyebilen bir niva yapabiliyoruz. Peki 33 lastiklerle o niva asfalta çıkıp Low dan High a aldığında o lastikleri nasıl çeviricek?
 

Ynt: Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

Tempus' Alıntı:
Şimdi kendi aracımdada benzer modifikasyonlara kafa yorduğum için aklıma takılan soruyuda sorayım. Ayna maruti değiştirmeyip arazi şanzımanının oranlarını değiştirdiğimizde, örneğin niva da 33 lastikle arazide sorunsuz yürüyebilen bir niva yapabiliyoruz. Peki 33 lastiklerle o niva asfalta çıkıp Low dan High a aldığında o lastikleri nasıl çeviricek?


Bu soruya şu şekilde cevap vereyim ne kadar aracı off road kullanımına yöneltirseniz bir okadar asfalttan uzaklaşır etik olan 33 lastik cevire bilen bir nivayı araziye römörkla taşımaktır fakat sonucta agır aksakta olsa menzile kadar asfaltta da yürür cünki ayna mahruti dişlileride aynı oranda büyütülmüş oluyor :smiley:
 




Ynt: Niva' da Son Nokta Limitlerini Bitirdik

emeği geçenleri tebrik ediyorum....

standart niva ya artı olarak yapılacaklar listesine bunuda ekliyoruz.....

sınırlı tip kaydırmalı difransiyel kilitleri 2 adet....
yükseltme kiti ......
2 çekere çevirme aparatı....
önlere ilave amortisör yya daha kuvvetli olan monreo adventure....
daha uzun helezon yayları
ikinci ilave akü
öne vinç+tampon
205-80 16 mt lastik
port bagaj
alt koruma muhafazası....
ön diferansiyel sabitleme aparatı.....
1/3 oranlı yeni tiparazi şanzuman dişlisi....

büyük bir aksilik olmassa bu yaz bende benim keçiyi off road moduna sokmayı planlıyorum...
lakin bütce hesaplaması yapamadım.....
hayırlısı bakalım son nokta buysa gerçekten çok başarılı......
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,053
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst