Nissan D21 1986 Araç Yenileme

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Legendary7801 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 47
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,048
Usta bendede var d21 ama anlarsın belki diye soruyom marş a basiyoz çalışmıyor vurdurunca tek de alıyor neden olabilir bide kızdırma bujisi el ilemi çalışır kontaktamidir
 

Etiketler

Usta kolay gelsin bende çift kabin 4,4 1992,2.7dizeli var arabamın bakıma ihtiyacı var ve sizin gibi bir usta ya denk gelmedim daha.yaptıklarınıza bakarsak arabanizi cidden seviyorsunuz buna saygı duyuyorum.sizden ricam İstanbul'da onerebileceginiz ustalar varmı yada naçizane fikirlerinizden faydalanmayı umuyorum, iyi günler dilerim.
 

Usta kolay gelsin bende çift kabin 4,4 1992,2.7dizeli var arabamın bakıma ihtiyacı var ve sizin gibi bir usta ya denk gelmedim daha.yaptıklarınıza bakarsak arabanizi cidden seviyorsunuz buna saygı duyuyorum.sizden ricam İstanbul'da onerebileceginiz ustalar varmı yada naçizane fikirlerinizden faydalanmayı umuyorum, iyi günler dilerim.

Hocam Mesajınızı geç gördüm kusura bakmayın. Usta konusunda bilgim yok, zaten karabükte yaşıyorum ben. Bu arabayı 2011 yılında almıştık o zaman hiçbir şey bilmiyordum tam anlamıyla beni usta etti bu araba 4 yıldır falan hiç ustaya gitmiyorum. Ama imkanınız varsa sizde kendiniz yapabilirsiniz bana kalırsa. Dilerseniz whatsapp grubumuz da var bizim kasa d21 hepsi oraya ekleyebilirim takıldığınız yerlerde, gelen seslerde, parçaların nasıl söküleceği konusunda çıkma parçacıların telefon numaralarında vs yardımcı olabiliriz. Ayrıca aracınızın fotoğrafını da görmek isterim, paylaşırsanız sevinirim
 

-----GÜNCELLEME 24.11.2018------
Arabada önemli değişiklikler yapmadığımız için konuya devam etmemiştim kasanın boyasını bile 1-2 ay sonra yaptık, Bu konuda eksik olan yerler ön bilyalar, akslar rotların değişimi, kasanın boyası, iç döşeme yapımı ve ses sitemimin montaji oldu. Tüm bunları da 2.5 sene yaptığımızı düşünürsek pek paylaşma gereği duymamıştım. Aracımızı yeniledikten sonra keyifle bindik çok güzel anılarımız oldu. Şimdi uzun zamandır aklımızda olan fakat aciliyeti olmadığı için maddi anlamda da kısmen zorlayacak bir kısım olması sebebiyle yıllardır ertelenen motor kısmını yenilemeye başladık. Her mesaja 6 adet fotoğraf eklenebildiği için öncelikle geçmiş zamandan birkaç resim paylaşayım daha sonra motor kısmını paylaşmaya başlayayım.
IMG_1864.JPG
IMG_0232.JPG
IMG_0567.JPG
IMG_0761.JPG
 
Son düzenleme:



Gelelim motor konusuna. Kendi motoru ön yanma odalı, eski tip bir motor olduğu için gürültülü ve çekişi yetersiz kalıyordu, kışın ne kadar kızdırırsak kızdıralım soğukta çok problemli çalışıyordu. Bu sebepten turbo takmayı düşündük fakat çok maliyetli ve ön yanma odalı bir motorda verimsiz olacağını anladık. Geriye tek çare motor değişimi kalıyordu fakat hangi motoru seçeceğimizi bilmiyorduk TD25 mi TD27 mi diye düşünüp dururken BD30 Diye bir motorun varlığını duyduk. Emme manifoldundan kızdırmalı kışın çok soğuklarda bile tek marşla çalışan, az yakan çok giden, çok sağlam bir motormuş. Aynı zamanda ruhsata işletme kısmında da sıkıntı yaratmayacak motorlar bunlar. Birkaç aylık karar verme ve ve motor arayışımızının sonucunda faturalı ve temiz bir motor bulmayı başardık ve aldık. Motorun yanında hidrolik direksiyon pompası, alternatör, fren vakumu, marş motoru, sıfır gibi debriyaj baskı balatası ve bizim şanzumana uyumlu araya flanş vs gerektirmeyen debriyaj muhafazası da geldi. Montajına başladık eski motorumuzu söktük herey yolunda derken şanzuman muhafazasının değişiminin basit birşey olmadığını fark ettik sanırım şanzumanı yarın komple indireceğiz, inmiş ve muhafaza için sökülmüşkençok nadir de olsa geri vitesten atma yapıyordu açıp şanzumanın da revizyonunu yapmayı düşünüyoruz.
EYTI7283.jpg
IMG_0633.JPG
IMG_0654.JPG
IMG_0659.JPG
IMG_0671.JPG
 

Selamlar,

Bu başlığı birkaç ay önce okudum. Bende bayadır düşünüyordum d21, geçen yıl başka bir forum sitesinde bir başlık açıp tavsiye sormuştum. Kimse cevap vermemişti.

Geçen ay sonunda kendime bir 1986 çift kabin D21 almayı başardım ve aciliyet gerektiren mekanik onarımlarını yaptırdım.

Eğer müsaitseniz sizle whatsapp'tan arada sırada yazışmak isterim, merak ettiğim ve danışmak istediğim şeyler olur mutlaka. Belki benimde size faydam olur.

- 5. vites 2000 devirde yaklaşık 60 ile gidiyor 4x2 high modda. Bu hız normal midir, bana çok yavaş gibi geldi. 80 civarı bekliyordum. Yokuşlarda çekişi gerçekten çok yeterli değil, bd30 gerçekten iyi seçim olmuş, baya fazla merak ediyorum motor değişiminizin sonucunu.

- Araç 3.000 devirden sonra pek devirlenmiyor, çok bağırıyor. 70 beygirlik bir motor icin normaldir sanırım. Daha önce pickup tecrübem olmadığından biraz garipsedim bu kadar ağır olmasını.

- Mümkünse ön panelin net fotoğrafları var mı? motor kilidi bölümünde çok oynanmış çok çekiçlenmiş benim modelde. Önden hafif bir kaza sonrası kilit kırılıp, uymayan bir kilit modelini zorla takmışlar gibi duruyor, yamuk yumuk iyi kapanıp açılmıyor. Orjinal parça arattığımda benim aracımdan farklı bir resim çıkıyor. Hiçbir tanıdığımda bu model olmadığından bulmakta zorlandım bu görseli. Siz birtane yüklemişsiniz ön ızgara falan sökülüyken ön panelin göründüğü ama çözünürlüğü düşük. Piyasada 89 modelin ön paneli var, 86 yok. Aynı olduklarından süpheleniyorum ama emin olamıyorum. Olmazsa benim tampon, panel ve farları söküp bakacağım :smiley:

Teşekkürler şimdiden.

[GALLERY=media, 43]Avatar by wmwmwm posted 27 Mart 2019 12:07[/GALLERY]
 
Son düzenleme:

Güncelleme:

86 model panel hiçbir yerden bulamadım. Göründüğü kadarı ile 89 modelin ön paneli aynı. Aynı olmasa bile bir bölümünü kesip kullanırız diye düşünerek aldım birtane ön panel ve kilit.

Bolca boya malzemesi aldım. Havalar ısınıp işler yoğunluğunu azalttığında pas öbeklerine balıklama bir dalış yapacağım. Eğer elimden gelirse video ve fotoğraflarını da bol bol çekeceğim.

Aracım çok iyi durumda değil, motor ile kabini birbirinden ayıran ateş duvarı sacında çürümeye bağlı delikler var. Taban sağlam gibi duruyor ama aracın içi ıslak, kurusun diye alt kaplamayı söktüm bekletiyorum o şekilde. Hammerite boya ile boyayacağım koltukları ve döşemeleri tamamen söküp kurutarak.

Motor kabininde de baya fazla yağ ve mazot kaçağı var. Onları ikinci bir ustaya göstermeyi düşünüyorum. İlk götürdüğüm usta pek ciddiye almadı.

Tekrar görüşmek üzere.
 


Yavaş Yavaş işe başladım.

Başlamadan önceki durumu:

İlk günün sonu:
Hocam konuya girmemiştim mesajlarınızı görmemişim kusura bakmayın. Aracınızı çok iyi biliyorum eski sahibi arkadaşımdı şimdi burada görünce şaşırdım doğrusu. 505 941 11 26 whatsapptan yazın istediğiniz herşeyi sorabilirsiniz konuşuruz güzel de olur :smiley:
 





5. videoyu da birkaç ay önce çekmiştim. Benim aracımın su oluğu tamamen çürümüş neredeyse sağlam sac kalmamış haldeydi.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=9ufITnJSYXE

Benim aracımın çürüğünden örnek:
curuk1.jpg

Devamında hurdadan aynı aracın 4x2 sini buldum. hem yedek parça çıkar diye; hemde kaporta durumu benimkinden biraz daha iyi olur diye satın aldım.

Aldığım hurda:
IMG_20200602_145549.jpg

IMG_20200614_162813.jpg

IMG_20200614_162825.jpg



Fırsat olursa bir iki ufak fotoğraf ve video belki paylaşabilirim.

Ama geçen zaman içerisinde sürekli Legendary7801 ile irtibat halindeydik.

Ortaya çıktı ki; benim deneyimim + imkanlarım (üstü kapalı alan olmaması) + iş yoğunluğumun izine çıkmaya izin vermemesi (sadece haftasonu 1 gün ayırarak bitmesi mümkün değil) ben bu restorasyonu tamamlayamayacağım. Kupa değişimi benim imkanlarımı aşıyor. Göğüs ve tüm kabloları söküp tekrar sağlıklı şekilde montajlayabileceğime de emin değilim.

VE Legendary7801 ile görüştük, sağolsun kendisi aracın restorasyonuna devam etmeyi kabul etti. Kendisi ile belirli bir ücret karşılığı anlaştık ve 2 aracı da ona çekici ile istanbuldan gönderdim ve kendisi yapacak.

Umarım kendisinin elinden çıkma pek çok araç görürüz ve profesyonel bir restorasyoncu olarak bir kariyer sahibi olur.

Ben kendisini severek takip ediyorum.

Sevgiler saygılar herkese.
 


86 model bir d21 tek kabin 4x4 almayı düşünüyorum kasası temiz boya yeni db30 motor var üzerinde şanzuman 4x4 vs sorunsuz ön konsolda çatlak var döşemeler temiz. Piyasası nedir kaç para verilir yardımcı olursanız sevinirim
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,741
Mesajlar
1,523,013
Kayıtlı Üye Sayımız
166,558
Kaydolan Son Üyemiz
yldrmsvs58

SON KONULAR



Geri
Üst