Nissan D21 1986 Araç Yenileme

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Legendary7801 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 47
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,309

Legendary7801

Discover nature
Mesajlar
61
Tepkime Puanı
67
Yaş
26
Yer
Karabük
Merhabalar. Uzun süredir aklımda olan projeye bu yazın başında ancak başlayabildim. Aracım nissan d21 1986 (navaranın ilk kasası) 4x4 2.4 düz dizel motora sahip.


Aracımın elektrik sistemi berbattı birkeresinde arazide araç kısadevre sonucu alev aldı yangın söndürme tüpü olmasa yanıp biterdi orada, bunu bildiğim için elektrik sisteminde birtek kablo kalmayacak şekilde komple söktüm attım. İkinci olarak da taban sacı çürüktü 3 senedir yaptıracak yer aramama rağmen bir türlü yapacak usta bulamadım o yüzden karpit kazanı ve oksijen takımı alarak kendimiz yapmaya karar verdik. Okullar tatil olunca giriştik arabaya (ben lise son öğrencisiyim elektrik tesisatını ve ıvır zıvır işleri ben yapacağım, babam da lisede öğretmen kaporta boya gibi işleri yapacak)



Aracı dağıttıktan sonra çürüklerin baya fazla olduğunu fark ettik çürük kısımları kesip aldık ve yeni sac koyduk

 

Etiketler
Çürük işlerini bitirdikten sonra aracın kupasını söküp ters çevirdik alttan da kaynak attık ve 5 kat zift üzerine ısıtılıp eritilmiş ziftli membran boşluklara dayson onların da üzerine 2 kat zift atıldı


Daha sonra kasa da söküldü ve şase de çürüme olmadığı için herhangibir tadilat yapılmadan ziftlendi


Bu arada kupanın da motor kısmı siyaha boyandı şaseye konmaya hazır hale getirildi yarın iş kısımlara ses yalıtımı yapıp kupayı koymayı planlıyoruz
 

Ekleyemediğim taban sacı ile ilgili birkaç resim:



Bu arada aracın dış rengi ve aksesuarlar (tepe sisleri kasa barları vs) hakkında kararsızlık içerisindeyim fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim
 

Bugun aracın kupasını koyduk direksiyon, debriyaj, fren ve kalorifer sistemi gibi aksamların montajını yaptık yarın da ufaktan elektrik işine başlamayı planlıyorum. Bu arada kupa takozlarını yüksek takozlarla değiştirdik haliyle biraz yükselmiş oldu. Motor kısmına yaptığımız ses yalıtımı da gayet hoş durdu umarım ses konusunda da başarılı olur.
 

Bundan 5 sene öncesinde 86 deluxecub vardı....yani bunun 1.5 kabini tr de enderdi....hala unutamadığım bir araçtır...değerini bildiğinizi görüyorum.....kolay gelsin kardeş

erhan_41 / Tuzla
 



Okulların başlamasıyla proje baya yavaşlamış oldu sadece hafta sonları çalışabiliyoruz.

Kupanın astar ve boya işi bitti elektriğiyle uğraşıyorum kasanın da taban sacında çürümeler başlamıştı bu kadar yapmışken sacını da değiştirelim dedik kasa ile uğraşıyoruz

Bu arada aracı kendimiz boyuyoruz komprasörümüz 25lt ydi yetersiz kalıyordu 50lt lik kompresörlere baktık aynı motor gücüne sahipler o yüzden ev tüpünü ek tank olarak bağladık bir kez dolduğunda örneğim kapıyı komple boyayana kadar hava bitmiyor kapı bitince biraz bekliyoruz havası dolunca çamurluğa geçiyoruz bu şekilde bir çözüm bulduk tavsiye ederim
 


Tek solukta okudum. Ne güzel paylaşım arkadaş. Azminize, emeğinize ve
elinize sağlık. Takipteyim.
 

elinize sağlık, çok güzel çalışma.
son zamanlarda servisler yerine kendi işini kendi yapan ve yol gösteren kişilerin çıkması sevindirici.
 

Sn Legendary7801 baba oğul projenizi büyük bir heycanla takip ediyorum. Çalışmalarınız sonucunu güzel bir navara ile taçlandıracaksınız.

Sizden ricam hikayenizdeki eksik bölümlerin resimlerini ve emeklerinizin detaylarını paylaşırsanız yaptıklarınızı bizimde araçlarımızda gerçekleştirme cesareti bizlere vereceksiniz.

Saygılarımla.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




Bugun kasanın bağlantı ayaklarının yerini tespit edebilmek için kasayı şaseye oturttuk kupadaki yükseltmeyi aynı şekilde kasaya da uyguladık sonuçlar:



Ayrıca depo şamandırası da arızalıydı onu söktüm ama maalesef resim çekmeyi unutmuşum, İçindeki kablonun koptuğunu fark ettim diğer kablolar da zaman içinde çürümüş zaten şamandıranın kablolarını değiştirip göstergeyle ufak bir deneme yaptım ve çalıştı. Kasaya ve şanzımana giden elektrik tesisatını çektim. Roleleri ve sigortaları pano içerisinde topladım herhangi bir arıza durumunda ilk bakılacak yer orası olsun diye, sigortasız hiçbirşey bırakmadım.


Bu arada koprasöre ek tüp bağladığımı da yazmıştım deneyecek olanlar için uyarayım tüpün ağzını açıp güzelce temizlemeden uygulamayınız sıcaktan ateşten vs patlayabilir.
 


Bugun de biraz elektrik işleriyle uğraştım motorun içerisindeki elektrik işleri büyük çoğunlukla bitti, Sinyal stop gibi kısımların bağlantıları kaldı sadece. Karabükte oturuyoruz yakın çevreye kar yağmış antifriz de yoktu bugun uzun bir aradan sonra antifriz koyup çalıştırdım motora karışması için küçük de video çektim. Aracı 2 haftaya büyük kısımlarını bitecek gibi görünüyor döşeme ve tavan ışıkları gibi küçük kısımları kalır, kar bu ilçeye de yağmadan bitirmek istiyoruz soğukta uğraşırken iş zevten çıkıyor tabi. Umarım araç bittikten sonra güzel bir kar yağar da güzel bir arazi turu yaparız.



Video:
 




Araca tavan için sis lambası bakmaya başladım. Alttaki resimdeki gibi bir roll bar yapıp tavanın üzerine kadar uzatacağım belki sepet de yaparım duruşunun güzel olması için sisler tavanın ön kısmında duracak yani Yuvarlak , dikdörtgen, krom, mat siyah, sarı cam, beyaz cam gibi tavsiyeleriniz nedir. Yorumlarınız için teşekkür ederim.



Fikir açısından aracın birkaç resimini daha ekleyeyim: