Neden enduro motor?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan by-jingless Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,927
Ynt: Neden enduro motor?

by-jingless' Alıntı:
Enduro dediğimiz şey zaten arazi şartlarında cross gibi kullanilabilecek, asfaltta touring gibi gidebilecek anlamına gelmiyor mu?

Gelmiyor. Her ikisini en iyi yapan macera endurosudur (bkz. yukardaki yazıma) turing endurosu daha çok asfalt ağırlıklıdır.

by-jingless' Alıntı:
Ama GS1200 servise ihtiyaç bile duymuyor kolay kolay... Yeterki bakımlarını zamanında yap!!

Şimdi burada çıkan arızaları saydırtmayın ;D millet bu markaya düşman olduğumu anlayacak yoksa, bilmem anlatabildim mi..
 

Etiketler
Ynt: Neden enduro motor?

Bildiğim kadarıyla Gs'lerde ve hatta birçok bmw'de kapalı şanzıman kullanılıyor , aktarma zincirle değil diferansiyel sistemiyle gerçekleşiyor . Bu avantaj mıdır dezavantaj mıdır ? Kapalı olması dışarıdan gelebilecek darbelere karşı koruyor ama herhangi bir arıza durumunda o şanzımanı açmanız gerekiyor . Zincirin arızalanması daha kolay ama tamiri de daha kolay .
 

Ynt: Neden enduro motor?

bizim millet olarak genelde bir "büyük"takıntımız ve her ne konu olursa olsun kulaktan kulağa dolaşıp kartopunun çığa dönüşmesi gibi büyüyen efsaneleştirme olayımız vardır maalesef.kullandığımız ulaşım araçlarındaki seçimlerimiz de kullanım amacımıza göre değil bunlara göre şekilleniyor.vasıtaya aşık olmak,onu idealize etmek,onunla gurur duymak gibi hadiseler bunlar.sonuçta da,vasıtalar hakkında,"bu tutuluyor"ya da "tutulmuyor"gibi bir kavram gelişiyor.çoğumuz bir vasıtayı hernedense nadiren 100.000 km.kullanırız.genelde 20.000-30.000 km.ye gelmeden satarız.

kendi fikrime göre bu bmw gs 1xxx takıntısı da yukarıda belirttiğim kriterlere göre oluşmuş olan efsaneden başka birşey değil.bu laflar etkisiyle gs alan birçok arkadaşım oldu.niye aldın diye sorduğumda;"bu motorda krom silindir var usta... 500.000 km.ömrü varmış"diyen de oldu.bu arkadaş motorunu 18.000 km.de sattı,yamaha fjr 1300 aldı.

bir diğeri "bu işin sonu bu motormuş artık istediğim heryere gidebilirim"diyerek aldı,iki kere kumda batıp,bir kez de honda titan ın bile gidebildiği yarı ağır bir kamp parkurunda 4 kez düşürdükten sonra (ki bu motor devrilince ayağa kaldırmak için ya halterci ya da iki kişi olmak gerekiyor) sattı.şimdi ktm 690 enduro ya biniyor.şikayetini duymadım.
 

Ynt: Neden enduro motor?

Ktm'lere bayılıyorum bende , harika motosikletler , görünüşleri de çok hoş , şehir içinde de arazide de rahatlıkla kullanılabilir .
 

Ynt: Neden enduro motor?

Büyük BMW'lerde kuru debriyaj sistemi vardır aynı arabalarda olduğu gibi. Dolaysıyla yağ sadece motor ve yataklarını yağlar ve diğer yaş şanzımanlı motorlardaki gibi ayrıca şanzımanı yağlamaz. Bunun avantajı arabada olduğu gibi sadece tek baskı balatalı diskine ihtiyaç duymasıdır. Bu motorlara araba yağ kullanabilirsiniz özel motosiklet yağı kullanmanıza gerek yoktur. Motor yağı eskidikçe vites değiştirme kuvveti değişmez sabittir. Kötü yanları vites değiştiriken tak tuk ses çıkartmalarıdır.
Yaş şanzımanlılarda çoklu baskı diskleri vardır. Motor yağı eskidikçe vitesi ayakla değiştirdiğinizde hissedersiniz hatta bazı motorlarda vites zamanla daha zor geçer. Özel motosiklet yağına ihtiyaç duyar. Fakat vites geçişleri sessizdir.

Diferansiyelden kastınız kardan milli sanırım. Arabalarda olduğu gibi kardan mili ile tahrik edilir büyük BMW'ler, zincir yoktur dolayısıyla zincir bakım derdi yoktur. Dezavantajları büyük kütlesi nedeniyle arkaya yüksek atalet momenti verdiğinden engebeli arazi sürüşlerinde motoru huzursuz kılar.
 



Ynt: Neden enduro motor?

BTB_Wild' Alıntı:
Ktm'lere bayılıyorum bende , harika motosikletler , görünüşleri de çok hoş , şehir içinde de arazide de rahatlıkla kullanılabilir .

ktm iyidir hoştur da sürekli eliniz üstünde olacak bir de ithalatçısı spormoto da bir tanıdığınız olacak :D
ben yine de 4 büyükler denen japon markalarının sorun çıkarma ve kronik problemler konularındaki düşük yüzdesini her zaman takdir ediyorum.
 

Ynt: Neden enduro motor?



enduro/cross arazide hiç bir tehlike yok,
istanbul trafiğinde aman aman aman dikka !!!!!!!!!!!
2000 lerde, ktm lcd4-640 vardı, kemal, kutlu, bir sürü millet
arazide çok bindik..
marmara'da gitmediğim yayla yok gibi.....

2000 de trafite bir kaza ! 4 ay koma !! taksi ve enduro lastikler !!
ne işin var, ktm ile trafikte ??

şimdi artık burada trafik'te motor !! ??? aman stop !!
gökhan



 

Ynt: Neden enduro motor?

agbilgic' Alıntı:


enduro/cross arazide hiç bir tehlike yok,
istanbul trafiğinde aman aman aman dikka !!!!!!!!!!!
2000 lerde, ktm lcd4-640 vardı, kemal, kutlu, bir sürü millet
arazide çok bindik..
marmara'da gitmediğim yayla yok gibi.....

2000 de trafite bir kaza ! 4 ay koma !! taksi ve enduro lastikler !!
ne işin var, ktm ile trafikte ??

şimdi artık burada trafik'te motor !! ??? aman stop !!
gökhan


Yani binmeye bahane aramıyorum tabi ama scooterda olmuyor mu kaza...
Pek çok uçak kazası haberi duyuyoruz uçağada binmeyelimmi şimdi...
Arabada kaza olmuyormu? Olsada ölmeme garantisi mi var?
Yada şöyle bir soru sormak istyorum herkese...
Trafikte kaç araba var? Bunların % kaçı kaza yapıyor ortalama? Ve % kaçı ölümle sonuçlanıyor?
Peki tarfikte kaç motosiklet var? Be bunların % kaçı kaza yapıyor? Ve % kaçı ölümle sonuçlanıyor?
Bu oran orantıyı kurarken gerçekten şaşırabilirisniz ama bu böyle...
Hemde bu orantıda, ehliyetsiz vede kasksız olarak trafikte deli gibi motosiklet kullanan pizzacılar, kebapçılar, sucular... vs. dahil...
Dikkat edin çevremizdekilerde tanık oldukları motosiklet kazalarını anlatırlarken, kaza yapan motosiklet bu dengesizlerden biridir...
Motosiklet için %100 güvenli diyemez kimse tabi.. Ama agrasif tavırlarda bulunan tüm araç sürücülerinin sonu bu... :( :(
Ben ölümden korkarak, motosiklete binme onu yapma bunu yapma trafiğe çıkma... Ot gibi yaşamak anlamına geliyor benim için...
Benim bir hayatım var, onuda sonuna kadar yaşıycam... Tabikide göz göre göre riske girmem; ama motosikletede binerim, uçağada...
Ve bence özelliklede enduro ;) Büyük makine daha doğrusu kuvvetli/torklu makine, diğer makinelerden çok daha güvenli...
Her zaman fren işe yaramaz; Bazende gazlayarak kaçınılır...
Ama kontrolsüz güç, güç değildir... ;) Gücüne hakim ol, nerede kullanman gerektiğini bil,yeter! ;)
 

Ynt: Neden enduro motor?

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73858.new#new

Bu konuyu yeni açtım...
Bence yinede endiuro ama motosiklete ne zaman binilir ne zaman binilmez iyi bir örnek sanırım...
Bi okumanızı tavsiye ederim...
Saygılarımla,
 

Ynt: Neden enduro motor?

by-jingless' Alıntı:
Büyük makine daha doğrusu kuvvetli/torklu makine, diğer makinelerden çok daha güvenli...
Her zaman fren işe yaramaz; Bazende gazlayarak kaçınılır...
Ama kontrolsüz güç, güç değildir... ;) Gücüne hakim ol, nerede kullanman gerektiğini bil,yeter! ;)

Şu gazlayarak kaçma tecrübesini nasıl ve nerede yaşadınız ?
 



Ynt: Neden enduro motor?





ben katılmıyorum;

- hala "sanayi" değil, "kırsal" bir toplumuz,
kaderci, " 1/2 ton bi kütlenin saatte 100 km ile nasıl zarar vereceğinin ? " bilincinde hala değiliz

- buna paralel olarak, araba kullanlarının motosikletler umurunda değil ! hiç değil !

- motor ile yapılan kaza affetmez ! direkt iç kanama, kask var ise, beyin suyu patlaması (ben de oldu)

ileride yurt dışında yaşarsam, motor "welcome"
ama türkiye'de hiç hiç alamayım kalsın !!! oramda dağ bisikleti (zaten yapıyorum şimdi...)

size kazasız geziler ...


 

Ynt: Neden enduro motor?

yav arkadaşlar konu iyi sohbet güzel markalar tartışılıyo ama ben bi motor alıcam as200gy-tay düşünüyorum siz ne tavsiye edersiniz 5000 tl bütçem var
 

Ynt: Neden enduro motor?

korbaba' Alıntı:
Şu gazlayarak kaçma tecrübesini nasıl ve nerede yaşadınız ?

Siz hiç denk gelmedinizmi böyle bir şeye?
Bir dörtyoldan geçerken ana yolda siz dahi olsanız, tali yoldan aniden önünüze çıktıklarında fren işler mi?
Bu tür durumlarda motorunuzu gücüne güvenmek ve tali yoldan önünüze çıkandan daha ani davranmanız gerekir...
Denk gelmediyseniz böyle bir şeye gerçekten çok çok şanslıymışsınız... ben şahsen her allahın günü karşılaşıyorum bu tür sürücülerle...
 

Ynt: Neden enduro motor?

by-jingless' Alıntı:
Aslında dediğiniz doğru tabi enduroda hafiflik son derce önemli.. Ama motoru haifletmek için kütleyi düşürebilmeniz için motor hacmini küçültmeniz gerekir ki dolayısıyla motor gücüde düşüyor(Her ne kadar yeni teknolojik makinalar olsada bu böyle; çünkü aynı teknoloji büyük makinalardada kullanılıyor ve büyükler olduğundan daha da güçlü oluyor.) Motor gücü düştüğünde ise endura biraz keyifsizleşir diye düşünüyorum. Ayrıca asfaltada tatsızlaşacaktır aynı durum... 2m boyundaki bir kişi ile 1.50 boyundaki biri aynı güçte olmaz... onun gibi... Ama küçük olan hafifliğinden dolayı biraz güçlüyse daha atik olacaktır... o da ayrı...
Bisiklet örneğine gelince istisnalar kaideyi bozmaz... Siz doğrusunu yapıyorsunuz tabii... Ama çevrenizde bisiklete binenlerin, bisikletlerine bir bakın ve nerede kullandıklarına... Yada başka bir örnek daha vereyim, bu kadar jip var trafikte peki kaç tanesi arazi şartlarına giriyor? Tekrar söyleyeyim istisnalar kaideyi bozmaz...
Küçük motor enduro için bir örnek daha vermek istiyorum Bmw 3.16 nın, 3.30dan daha seri olması gerekirdi dediğiniz gibi olsa.... Adamlar aynı parçayı kullanarak kütlede az bir miktar artma yaparken motor gücü olarak 3-4 Katına hatta bazen 5 katına kadar çıkabiliyor... Küçük motorda alsanız ağırlık olarak büyük motora göre arada dağlar kadar fark olmayacak ama güç olarak kesinlikle olacaktır.. Siz motoru kullanırken sadece vücut ağırlığı ile değil, aynı zamanda motorun gücü ilede dengeyi koruyorsunuz...
Ama bu arada atıyorum 5000lik makina olsa o da gereksiz olacaktır. :D :D O yüzden amaca uygun motoru seçerken; amaca uygun hacimdeki motoruda seçmek gerekiyor diye düşünüyorum
öenemli olan boyu mu işlevi mi? KTM 690 enduro, hem hafif hem de inanılmaz güçlü bir motor... Ki kutlu ve kemal bu motoru tercih ettiler dakarda....
 

Ynt: Neden enduro motor?

insanoğlu 2 milyon yaşında.... bunun son 100 yılını saymaz isek ciddi bir bölümünde ulaşım aracı olarak atları kullanmışlar....
evrim edinilen alışkanlığın min 20,000 yıl sürdürüldüğünde oluşan kalıcı değişim....

20,000 yıldan çok daha uzun bir süredir at süren insanın vücudu at sürme pozisyonuna evrinmiş.... buna en çok uyan duruş şekli de enduro motor verir.....
insana en uygun motor endurodur.....

gelelim diğer polemiğe.... enduro geniş bir scaladır... bir taraftan touringe diğer taraftan da crossa sınır komşusudur.... bu scalada her kes kendi gereksinimlerine göre bir enduro seçebilir... benimki daha büyük cc o yüzden daha enduro, seninki yolda gitmez o yüzden daha az enduro vs. bunlar gereksiz polemiktir....

ha ben daha toprak yönlü seçerim de sen daha yol yönlü.... ben daha düşük cc seçerim de sen daha büyük cc... tercih.....
 



Ynt: Neden enduro motor?

"insanoğlu 2 milyon yaşında.... bunun son 100 yılını saymaz isek ciddi bir bölümünde ulaşım aracı olarak atları kullanmışlar....
evrim edinilen alışkanlığın min 20,000 yıl sürdürüldüğünde oluşan kalıcı değişim....

20,000 yıldan çok daha uzun bir süredir at süren insanın vücudu at sürme pozisyonuna evrinmiş.... buna en çok uyan duruş şekli de enduro motor verir.....
insana en uygun motor endurodur....."


müthiş bir tespit. ben de 6 yılda sırasıyla cbf250, er5, transalp, bandit 600 ve şu an aprilla pegaso kullanmaktayım. neden enduro kullanıyorsun diye soranlara kendi tecrübelerimce at gibi rahat yolculuk yapabildiğimi söylerdim :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,061
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

SON KONULAR



Geri
Üst