Neden Çekme Karavan Yapmaktan Vazgeçtim ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,763
Benim de dikkatimi çekmiştir zaman içerisinde. İçini güzel yapabilinirse bence iyi olabilir. Boyutların ufak olması da çok iyi. Belki ilave ayna bile gerektirmeyebilir bakmak lazım genişliğine...
 

Etiketler
-----------------------------------------------------------------
Bu arkadaşımızla görüşülerek,
böyle yük kabini değil, karavan imalatına yöneltmekte fayda var.

Tabii, O1 belgesi alması şart.
Yalnız TSE yi işe bulaştırırsa belge alması çok zor.
Benim bildiğim sadece GÜNEY in belgesi TSE den.

Yurt dışı firmalar var bu belgeyi veren.
Asgari gerekleri yerine getirin, basın parayı alın belgeyi.
Kasaba karavancıları bile bu firmalardan belge aldı..

Hatta daha büyük ve eski karavan imalatçıları bile,
bu yola döndüler..!
TSE nin inceleme ve test şartları çok zorlu ve uzun süreli.

400 - 4.25 karavanların farklı yerleşim planları ile ilgili
bir başlık açacağım yakında.
Bu arkadaşa da gönderirirz.
Belki faydası olur..
 
Son düzenleme:

.
Çekme karavan yapımından benim gibi gözü korkmayan bazı forum üyelerinin yaklaşımlarının, istemeseler de beklenen çözümü uzaklaştırdığı kanısındayım.

Şase;
Başta çekme olmak üzere, taşımak ile beraber şasenin iki ayrı ödevi var.
Forumda yapılan ve planlanan bütün çekme karavan şaselerinin bu iki işlev için de gerektiğinden fazla element taşıdığı ve böylelikle ağırlığı arttırdığı görülmekte.

Aşağıda çizdiğim eskizde görüldüğü üzere sarı işaretli olarak çekim kuvvetinin en uygun ulaştığı tekerleklere en yakın iki nokta, kaplinin bulunduğu kırmızı nokta ile beraber çekim işlevinin sınırlarını belirlemekte. Sonuçta mavi hatların dışındaki her alanın ve elementin, çekme işlevine hiçbir katkısı olmaması yanında dolaylı ve kaynaklı bağlantılar, gerilim yüzünden sorun kaynağı durumundalar. Şaselerde perçin ve ve bazen de civata kullanılması boşuna değil..
Taşıma işlevi için en az üç noktanın gerekmesine karşın şase iki sarı ve dört yeşil nokta ile tam altı destek sunmakta. Üstelik karavanı taşıma fonksiyonunun bir bölümünü tabanın kendisine verilerek, metal atkılar yerine daha hafif olan onun kerestesi sisteme girmiş olurdu..

Bunların hiçbiri benim özgün düşüncem değil...
Profesyonel firmaların yıllar içindeki tecrübe ve araştırmalarının sonuçları..
Al-Ko aşağıdaki Web sayfalarında ve resimde görüldüğü üzere çıtayı daha da yükseltmiş durumda.

Karavan karkası;
Karavanın iskeletinin asla metal olmamasını bırakın, iskelet diye bir kavramdan bahsedilmek bile oldukça zor. Çünkü ahşap duvar konturları ile kapı, pencere destekleri ve birkaç yine ahşap inçe atkı dışında bu paneller iç mobilyalar desteği ile ayakta durmaktalar. İstisna
Bu yapı 750 kg üstü karavanlar için bile standart olduğu halde 750 kg altı karavanları için metal bir iskeleti ön görmenin mantığını anlamak ise bence pek kolay değil..



Örn.
Al-Ko Vario X


Alman Caravaning dergisinde Al-Ko Vario X 2020 için çıkan Almanca bir yazı.
.
Aşağıda bu kadar senedir forumda bu kadar çekme karavanını yapan olduğu halde nedense hala rastlayamadığım, panellerin taban köşebent birleştirme eskizlerini gönderiyorum..

Bağlantılar karavanını kendi yapanlar için düzenlenmiş durumda. Marka üreticiler ise daha karmaşık sistemler kullanmakta ve sıklıkla yapıştırma yönteminden de destek almaktalar.


.
 
Son düzenleme:

Fizik işin temel sartı. Cok güzel bir bilgi beslemesi olmuş elinize sağlık. Ancak Mesut bey kervan yolda düzülür mantığında bunu yapabilmek zor diye düşünüyorum. Zira yapılan, konumuz olan üretimleri inceledikce (özellikle DIY konseptinde olanlar); bunun bu şekilde oldugunun en gercek örnekleri oluyor diye düşünüyorum.
 

Selam,

Bu taşıyıcı aks mantığında çatı makasları yapıldığı düşünülürse dayanımda hiç sıkıntı olmaz.

Yukarıdaki mükemmel tasarımlar -tahminimce ST52- siyah sacdan lazer kesimle yapılmış. Sonra bükümler yapılmış 10.9 veya 12.9 kalite cıvatalarda bağlanmış. Arada sıcak daldırma galvanizleme işleminden bahsetmiyorum bile. Bu prosedür kutu profil ile imalata göre daha pahalı ve çetrefilli. Haliyle pek tercih edilmiyor.

Seri üretim için mükemmel bir yöntem. Azcık CAD veya teknik resim bilen biri için ise kaynakçı falan uğraşmadan çok güzel yaptırılabilecek bir tasarım.

Saygılar.
 




niewiadow serilerinde aradığınızı bulursunuz.
 

Selam Evliya Çelebi,
Yazınızı okumadan önce benzer nedenler ile kendi karavanımı yapmaktan vazgeçtim.
Kimya Mühendisiyim.
Çoğunlukla insanların Çekme değil moto karavan seçme sebepleri kaza yapmaktan korkmalarıdır. Birsürü para verip satın aldıkları ürünün yolda geçen yolculuklarında kaza yaşamak istememektedirler.
Buna rağmen ağırlık ve (ağırlığın dağılımı) denge konusunu göz ardı ederek kendi karavanını yapmaya çalışanları ilgi ile izlemekteyim. !! ) ? !!
Yazdıklarınızın hepsi bilimsel veri olduğundan katılmamak elde değil.
Yalnız son 1 yıldır benim yaptığım araştırmalar gözlemler neticesinde.
Yerli karavanlar ile Avrupa karavanlar arasındaki farkların yapım yöntemi dışında.(Bizimkiler ŞASİ-karoseri bitirdikten sonra iç aksama yöneliyor.)(Yabancılar Şasi-iç aksam bittikten sonra karoseri duvarları tavanı yapıyor.)

Bu farkın haricinde.
Karavanın içindeki küf oluşumunu engelleyen, iç dolapların dizaynına hiç bir yerli üretici dikkat etmiyor. Hiç bir yerli karavanda iç havalandırma tesisatı dağıtılmamış. Isıtma yapılırken iç dolapların içine hava üflemesi yapılmamış.
Fark ettiğim en büyük fark budur.
Ayrıca,Karavan pencereleri avrupa karavanlarda daha hafif ve gerekirse karartılmış. Bizimkiler minibüs dolmuş camı. Ağır vede hırsızlığa karşı kolay açılır.(Bu bir çok konuda yazıldı.)

Ülkemize avrupa standartlarında karavan üreten bir firmanın fabrika açmasını diliyorum.Böylelikle teknoloji transferi daha rahat olur.
Ülkemizde Avrupa standartlarında karavan üreten butik bir firma olsa tasarımları sizin istediğiniz gibi yapsa ve fiyatlandırsa.
Neden o firmayı tercih etmeyelim EFENDİM.
Mersin'de alko şasi üzerine kendi projesi olan karavan üreten bir firma var.
Yalnız dediğim gibi imkanları kısıtlı. Ve diğer yerli üretim yapan firmaların üretim tarzını kullanıyor.

KARAVAN benim gördüğüm hafiflik ve denge unsurunun ön planda olduğu malzemelerin özel üretim olduğu bir alan.
EV için tasarlanmış denge ve ağırlığın önemsenmediği cihazların ve eşyaların gelişi güzel monte edilerek. Ev ortamına benzetilecek bir yapı değil.

Çekerken 30km/saat i geçmeyecek yürüyen bir EV yapmak istiyorsanız, bunu zaten yapıyoruz.

Henüz karavan almadım, sipariş verdim. Parama göre (Yoksa neler var) bir avrupa karavan tercih ettim.
İşlemleri bitirip Ruhsatı cebime koyduğumda. Buradan neden nasılı paylaşırım.

Selamlar