Neden Çekme Karavan Yapmaktan Vazgeçtim ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,840
Mesut Bey,
Son zamanlarda siteye yazı yazmak istememe rağmen Anlayana sivrisinek saz özdeyişini hatırlatan bu çalışmanız karşısında saygıyla eğiliyor ve size minnetlerimi sunuyorum.
Bu başlığa tepkisiz kalamadım.
Çok teşekkür ederim.
 

Etiketler

''Haddini Bilmek'' gibisi yok !..
Siz haddinizi bilmiş , bizlere de gözönünde bulundurulması gereken SEViYEyi bildirmişsiniz , teşekkürler .
Bu seviye ''Ben de yaptım , oldu'' seviyesinden çok daha yukarılarda .

Teknik mesleki bilgi sahiplerinin de bu konuya katkıları olursa , bu forum konusu bizler için ŞÖLEN olur !..
Siteyi takip edenlerin okumaya doyamayacakları bir Bilgi Şöleni !..

Emeğinize Sağlık
 

Mesut Bey,
bak yine söylüyorum,
"Kendi karavanını yapmaktan vazgeçme... Neyin eksik senin .."

Bak Antalya'da Cansız ustamız da başlamış seri üretime..
Bakma şekil,
galvaniz saç kaplanmış iri kaplumbağaya benziyor..
Teknik ; rezillik.
Herşey çoook sağlam MDF den yapılmış..
Gülle rahat 1000 Kg. ı geçer kullanımda, çeki başı ve aks frensiz..
Ama ne gam frensiz dingil " yeter abi..yeter yeter..Bişşe olmaz. Abim benim..bişşe olmaz..

Teker araları/aks açıklığı bilinçsizce daraltılmışş..
Ama iddiamız büyük!
Virajda devrilmez, zira spiral yaylı süspansiyon var..
(Avrupalılara söyleme sakın, adam daha patenti almadı )
Yani ne diyelim..

RESMİ MAKAMLARA SESLENİYORUM.
PROJESİZ VE TÜV ONAYSIZ ROMORK/KARAVAN DENEN UCUBELERİ YOLA SALMAYIN !
 

 




Merhaba öncelikle yaptığınız çalışmadan dolayı tebrik ediyor ve saygılarımı sunuyorum. Forumu ve yazılarınızı epeydir takip etmekteyim. Sadece takip etmekle olmaz foruma ben de üye olayım dedim. Hatta acemilikle bir tane boş mesaj gönderdim az önce sanırım.

Ben de kendi karavanımı yapmaya karar verdim ve yaklaşık 4 yıldır bu konu üzerinde düşünüyordum. Yapmış olduğunuz paylaşımdan çalışmamı son haline getirirken birkaç noktada faydalandım. Özellikle şase ve denge konusunda değişiklikler yaptım. Kendi karavanını yapmanın ne kadar detay ve dikkat istediğini çok iyi bilen birisi olarak, çoğu düşüncenize ve uyarınıza yürekten katılıyorum. Tabi bu konu beni kendi tasarımımı hayata geçirmekten vazgeçirmedi ama ilk etapta tedbir almamda çok yardımcı olduğunu tekrar belirtmek istiyorum.

Teşekkür eder paylaşımlarınızın devamını dilerim.
 





.
Nazik cevabınıza teşekkürler. Bu fırsatla nedense atlamış olduğum diğer karavan dostlarının cevapları içinde candan sevgilerimi iletmek isterim. İnsanın bir işe yaradığını hissetmesi oldukça tatmin edici ve keyifli bir his.

Sanırım birçok kimse konu üzerine fazla seyler bildiğim inancında galiba ? Ben burada sadece neyi bilmediğimi yazmaya çalıştım. Üstelik bu konuda kesin olarak bildiğim tek şey, öğrenecek daha çok şeyin olduğu yönünde..
 
Son düzenleme:

Tevazu tarifi buna yakın bir şey herhalde..

" tevazu
1.
alçakgönüllülük.
2.
gösterişsizlik, yalınlık. "
 

Aslında paylaşımınızda daha önce araştırdıklarımın ötesinde bir konu yoktu. Fakat bu bilgileri o kadar toplu hale getirmişsinizki hepsini birden görünce kafamda bazı noktalar daha iyi şekillendi. Yaptığım tasarımı defalarca değiştirmiştim ama bu son oldu ve imalata başladım. Hatta şase ve gövde bitti. Sadece kaplama ve elektrik kısmı kaldı. Vakit bulursam inşallah tamamlayacağım.
 



Uzatınca asıl söylemek istediğimi söylememişim

Bu kadar bilgiyi bir araya toplayıp herkesin anlayabileceği şekilde sunmak başlı başına bir ustalık.
 

Saygı değer arkadaşlar,
Bir noktayı hala anlamış değilim.!!
Her isteyen istediği şekilde bir Karavan veya bir araç tasarlayıp yapabilir.
Fakat Trafiğe çıkmadan önce TSE veya İSO standartlarına uygunluğu Resmi bilir kişi tarafından kontrol edilmelidir.
Böyle bir kurum varmı? Böyle bir kurumun olup olmadığından haberim yoktur benim.
Eğer varsa, tasarlanan ve trafiğe çıkacak her araç bu kurumun uygulayacağı testlerden mutlaka geçebilmlidir. Geçerse tasarımı olmuştur. geçemezse, sil baştan..
Böyle bir kurum yoksa, Trafik canavarı yapıyoruz demektir!!
 

Ilim irfan kokan bir yazi olmus. Ben de biraz düşünüyordum ama hepsi bilimsel bir sekilde açıklanınca bazi seylerin mantikli yani kalmıyor. Elinize emeginize sağlık
 

Emmim bir ara sizleri yakalıya bilirsek. Bizde ki tarihi çınarın, asırlık çekme karavanına bir fren sistemi tarifi alalım.
 

Sitenin amatör üretimlerini destekleyen havasına aykırı olsa da,
amatör karavan yapımına şiddetle karşıyım.
Bu iş sadece mokampa kadar götürülecek ve orada toprağa gömülecek bir karavan ise , ona sözüm yok.
Ama trafiğe çıkan her amatör karavan, benim için tehlike kaynağıdır.
Bu iş bu kadar hafife alınmamalı ve mutlaka bir prosedüre bağlanmalıdır.

Bakınız aşağıdaki linkte, meydana gelebilecek anormal durumlarda,
yılların imalat ve mühendislik tecrübeleri ile imal edilmiş karavanlar,
nasıl dökülüyor.

"Karavan ile yolculuk. Çoğu için bir rüya, ama tehlikesiz kullanılırsa. Karavan ile seyahat etmenin ölümcül günahlarını deneyimli dublörler ile test ettik."
Video: https://www.youtube.com/watch?v=QRZqeuBtBok
 



Ben burada boşu boşuna ikazlarda bulunup,
bu işi gereksiz önemsiyorum galiba..
Sevgili Mesut beyimiz de benim gibi boş kuruntular içinde...

Bu iş o kadar önemli ve ustalık isteyen bir iş değil.
Bu işe bulaşmayan meslek gurubu kalmadı gibi..
Bakın:
SİZ İSTEYİN BİZ YAPALİM OFF ROAD Türkiye'nin en büyük ilan sitesi sahibinden.com'da - 706573811

camcı kardeşlerimiz de bu işe başlamış..
Demirci, mutfakçı, marangoz,camcı, lastikçi,kapıcı falan filan bu liste uzayacak..

Manavlar bu işe ne zaman el atacak, merak ediyorum.
Önce kendi karavanını, sonra da ticari karavanlarını imal edebilir.

Mevzuat müsait, meraklı mebzul/bol miktarda mevcut..... )

Yeni karavan imalatçılarımızı bekliyoruz.
Sakın geç kalmasınlar.....