turgut68
Kamp I
- Mesajlar
- 142
- Tepkime Puanı
- 8
Elimde istatistik veriler yok, ama özellikle bu yıl itibarıyla yollarda gördüğüm Duster'ların sayısı kendi aracımı aldığım zamana göre epey artmış durumda. Yine de yaygınlık açısından mesela Fiat Doblo, Ford Transit Connect veya yine Dacia'nın Dokker modelinin yanına yaklaşamıyor, ayrı mesele (Türkiye'deki ticari araç tutkusu...)
Ne var ki gördüğüm Duster'ların büyük bölümü (10 araçtan 8'i gibi) 4x2 Laurate oluyor ve buna pek anlam veremiyorum (bu arada yeni modellerde 4WD yazısının şekli biraz farklı). Gördüğüm 4x4'lerin de yarısı şirket-şantiye, vs. aracı. Bence 4x4 olmadıktan sonra Duster almanın fazla bir esprisi yok gibi, aynı paraya daha iyi binek araçlar var.
Acaba neden çoğu kimse benim gibi düşünmeyip 4x2'yi tercih ediyor diye mantık yürütmeye çalışıyorum. Bulduğum ihtimaller şunlar?
1) 4x4 90bg Ambiance artık yok, 4x4 110 bg Laurate ise oldukça pahalı,
2) Fonksiyondan çok görüntüye ve aksesuara önem veriliyor,
3) Off road aracı ihtiyacı olanlar 4x4 bile olsa Duster'ı ciddi bir seçenek olarak görmüyor, 2. el dahil başka araçlara yöneliyor,
4) Hem off road özelliklerine sahip, hem de ekonomik araç arayışında olan kişi sayısı fazla değil (ikisinden biri ön planda oluyor)
5) 4x4 Duster'ın yakıt harcaması 4x2'ye göre yaklaşık %10 fazla,
6) 4x4 Duster'ın arka görünümü eksoz susturucusu nedeniyle 4x2'ye oranla biraz kaba duruyor, (alım kararı sırasında belki etkisi vardır)
7) 4x2 Duster biraz daha seri (ama Duster'ı bir performans aracı olarak alan var mıdır acaba)
Bariz 4x2 tercihinde yukarıdakilerden hangisi en etkili? Ya da başka neler rol oynuyor olabilir?
Ne var ki gördüğüm Duster'ların büyük bölümü (10 araçtan 8'i gibi) 4x2 Laurate oluyor ve buna pek anlam veremiyorum (bu arada yeni modellerde 4WD yazısının şekli biraz farklı). Gördüğüm 4x4'lerin de yarısı şirket-şantiye, vs. aracı. Bence 4x4 olmadıktan sonra Duster almanın fazla bir esprisi yok gibi, aynı paraya daha iyi binek araçlar var.
Acaba neden çoğu kimse benim gibi düşünmeyip 4x2'yi tercih ediyor diye mantık yürütmeye çalışıyorum. Bulduğum ihtimaller şunlar?
1) 4x4 90bg Ambiance artık yok, 4x4 110 bg Laurate ise oldukça pahalı,
2) Fonksiyondan çok görüntüye ve aksesuara önem veriliyor,
3) Off road aracı ihtiyacı olanlar 4x4 bile olsa Duster'ı ciddi bir seçenek olarak görmüyor, 2. el dahil başka araçlara yöneliyor,
4) Hem off road özelliklerine sahip, hem de ekonomik araç arayışında olan kişi sayısı fazla değil (ikisinden biri ön planda oluyor)
5) 4x4 Duster'ın yakıt harcaması 4x2'ye göre yaklaşık %10 fazla,
6) 4x4 Duster'ın arka görünümü eksoz susturucusu nedeniyle 4x2'ye oranla biraz kaba duruyor, (alım kararı sırasında belki etkisi vardır)
7) 4x2 Duster biraz daha seri (ama Duster'ı bir performans aracı olarak alan var mıdır acaba)
Bariz 4x2 tercihinde yukarıdakilerden hangisi en etkili? Ya da başka neler rol oynuyor olabilir?