Epey gittikten sonra yol ayrımına geldik, tabela olmadığından navigasyona Altai yazdık, navigasyonun gösterdiği yola doğru girdik.
Hava kararmaya başlayınca soğuk da kendini göstermeye başladı. Hemen kışlıkları giydik yola devam ettik. Hala navigasyona bakıp, asfalt ve harika manzaranın tadını çıkara çıkara gidiyoruz. İçimden de “gidenler ne kadar abartmış, be güzel yollar var” diye düşünüyorum. Gerçekten harika bir asfalt kalitesi var. Dağ başında böyleyse şehirlerde duble yol vardır herhalde diye düşündüm. Neyse gece 23:30 gibi hedefe ulaştık. Hemen yakındaki bir marketten yiyecek bir şeyler alıp, yol kenarındaki bir çardağa çadırımızı kurduk.
Yemeğimizi yiyip çayımızı içtik. Bir ara haritada nerede olduğumuza bakayım dediğimde beni olmamamız gereken yerde olduğumu gösterdi. Osman’la herhalde navigasyon kafayı yedi diyerekten çok da iplemedik. Zaten saat 01:00 olduğunda günü kapadık.
06.07.2019 (20.Gün)
Khukh-Uzuur – Altai
Sabah erkenden uyanıp kahvaltımız yaptık. Biraz oyalandıktan sonra zaten tek olan yola devam ettik.
70 km. kadar gittikten sonra yol üçe ayrıldı. Navigasyonda göstermediğinden orada bir köylüye Ulanbatur yolunu sorduk. Köylü gittiğimiz yolun tam ters tarafını gösterince “bu kamil yolu karıştırdı galiba dedik” Bu sefer Ulanbatur yerine Altai yolunu sorduk, düze devam edin dedi. Biz de devam ettik ama içimize de bir kurt düştü.
Biraz gittikten sonra yolun kenarında çalışan bir gruba sorduk. Onlarda Ulan Batır’un tam ters istikamette olduğunu söylediler. Altay’ı sorunca gittiğimiz istikamette olduğunu söylediler. 10-15 dk. olayı anlayamadık ama sonunda jeton düştü. Meğer bu bölgede 3 tane Altay varmış Biz dün gece ters istikamete sapıp n şekli çizmişiz. Toplamda 500 km. yanlış gitmişiz. Çin sınırına 30 km. kaldı. İlk defa navigasyona güvenmedim ama meğer doğru göstermiş. Hep Gobi Çölünü görmek istiyordum. Yanlışlıkla da olsa Gobi’nin başlangıcıuna kadar gelmiş olduk. Böylece bir günümüz gitti.
Yolda geri dönerken lastiği patlayan bir araca yardımcı olduk.