Motorun Emdigi Havadaki Oksijen Oranını Nasıl Arttırabilirim?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan scoskun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,654

scoskun

Ana Kamp
Mesajlar
27
Tepkime Puanı
0
Yer
Kocaeli
Dizel araclarda motorun emdigi havadaki oksijen miktarini nasil arttirabilirz arkdaslar? Amacimiz arabadaki motor gucunu, giren oksijen miktarini arttirarak daha kaliteli bir yanma saglamak... yardimci olursaniz sevinirim..

Klasik yontemler disinda daha siradisi fikirler istiyorum...
 

Etiketler
Ynt: Motorun Emdigi Havadaki Oksijen Oranını Nasıl Arttırabilirim?

scoskun' Alıntı:
Dizel araclarda motorun emdigi havadaki oksijen miktarini nasil arttirabilirz arkdaslar? Amacimiz arabadaki motor gucunu, giren oksijen miktarini arttirarak daha kaliteli bir yanma saglamak... yardimci olursaniz sevinirim..

Klasik yontemler disinda daha siradisi fikirler istiyorum...

aynı konuyu ben de takip etmekteyim. aracım turbo intercooler dizel nissan terrano. klasik fikirlerin de avantaj ve dezavantajları da belirtilirsedaha iyi olmaz mı ?.

motorda giren havayı arttırmak ya giren havanın miktarını arttırmak ile ya da intercoolerda havayı daha soğuk hale getirerek hacmini düşürüp yoğunluğunu arttırmakla mümkün. benim aklıma gelenler;

1,turbonun daha alt devirlerde devreye girmesini sağlamak,

2, daha büyük intercooler yaptırmak,

3,intercoolera su püskürten bir sistem ya da fan

4, snorkel (daha soğuk hava almasını sağlamak için)

5, çip yazılımı ile oynamak
 

Ynt: Motorun Emdigi Havadaki Oksijen Oranını Nasıl Arttırabilirim?

türkiye gibi araba parçalarının, motor yenilemenin maliyetli olduğu ülkelerde pek kalkışılmaması gereken işler.
 

Ynt: Motorun Emdigi Havadaki Oksijen Oranını Nasıl Arttırabilirim?

Bende 95 model gc 5.2 var. Peltier soğutucu denen aletten alıp hava emişine monte etmeyi düşünüyorum .Yazın soğuk hava ,kışında sıcak hava girişi sağlayacak(düşünce aşamasındayım.)Peltier soğutucunun özelliği ise bir yüzeyi soğuturken diger yüzey ısınıyor. dolayısı ile soğuk yüzeyı hava filtresinin içine gelecek şekilde monte edilirse ısınan diğer yüzeyde dışarda kalacaktır.Her iki yüzeye de bilgisayar işlemci soğutucusu aliminyumlardan (uygun büyüklükte )monte edince faydasının olacağını düşünüyorum.Benim asıl sıkıntım kışın motoru ısıtana kadar makul seviyede benzin tüketmesini sağlamak olacak.
 

Ynt: Motorun Emdigi Havadaki Oksijen Oranını Nasıl Arttırabilirim?

ali çelik' Alıntı:
Bende 95 model gc 5.2 var. Peltier soğutucu denen aletten alıp hava emişine monte etmeyi düşünüyorum .Yazın soğuk hava ,kışında sıcak hava girişi sağlayacak(düşünce aşamasındayım.)Peltier soğutucunun özelliği ise bir yüzeyi soğuturken diger yüzey ısınıyor. dolayısı ile soğuk yüzeyı hava filtresinin içine gelecek şekilde monte edilirse ısınan diğer yüzeyde dışarda kalacaktır.Her iki yüzeye de bilgisayar işlemci soğutucusu aliminyumlardan (uygun büyüklükte )monte edince faydasının olacağını düşünüyorum.Benim asıl sıkıntım kışın motoru ısıtana kadar makul seviyede benzin tüketmesini sağlamak olacak.

bu çok güzel bir fikir. ilk fırsatta bende araştıracağım.
 



Ynt: Motorun Emdigi Havadaki Oksijen Oranını Nasıl Arttırabilirim?

EGR valvi iptali çok mu emisyonda fark yapar acaba?
 

Ynt: Motorun Emdigi Havadaki Oksijen Oranını Nasıl Arttırabilirim?

Klasik yöntem midir ya da uygulanabilirliği ne dir bilmiyorum ancak;
Üniversite profesörlerimizden birinin yaptığı bir uygulama vardı. Cam bir kavanozun içine iki eloktrot koymuş ve birine (+), diğerine (-) kutup olarak aküden elektirik almış. İçi su dolu kavanozda ki suyun elektroliz işleminden çıkan oksijeni hava filtresine veriyordu. Haberin üstünden çok geçti o zamanlar bunu neden yapıp, neyi sağlamaya çalıştığını tam anımsayamıyorum ancak bu başlığı okuyunca aklıma geldi.
Bir abimle bu konuyu konuşurken tehlikeli olduğundan vs. bahsetmişti. Bilemiyorum ne derece işlevsel bir uygulama.
 

Ynt: Motorun Emdigi Havadaki Oksijen Oranını Nasıl Arttırabilirim?

exclusive' Alıntı:
Klasik yöntem midir ya da uygulanabilirliği ne dir bilmiyorum ancak;
Üniversite profesörlerimizden birinin yaptığı bir uygulama vardı. Cam bir kavanozun içine iki eloktrot koymuş ve birine (+), diğerine (-) kutup olarak aküden elektirik almış. İçi su dolu kavanozda ki suyun elektroliz işleminden çıkan oksijeni hava filtresine veriyordu. Haberin üstünden çok geçti o zamanlar bunu neden yapıp, neyi sağlamaya çalıştığını tam anımsayamıyorum ancak bu başlığı okuyunca aklıma geldi.
Bir abimle bu konuyu konuşurken tehlikeli olduğundan vs. bahsetmişti. Bilemiyorum ne derece işlevsel bir uygulama.

Bu konuyu bende Ankara'da Başkent üniversitesinde denenmiş bir deney olarak duydum hatta bunun yerine 200 barlık oksijen tüpü ile denendiğinde araca sadece 10 dakikalığına fazla oksijen sağladığı için su ile yapılan deney maliyeti yüzünden daha ucuz ve makul gelmiş :smiley: bence de mantıklı ve ucuz bir sistem .
 

Ynt: Motorun Emdigi Havadaki Oksijen Oranını Nasıl Arttırabilirim?

ali çelik' Alıntı:
Bende 95 model gc 5.2 var. Peltier soğutucu denen aletten alıp hava emişine monte etmeyi düşünüyorum .Yazın soğuk hava ,kışında sıcak hava girişi sağlayacak(düşünce aşamasındayım.)Peltier soğutucunun özelliği ise bir yüzeyi soğuturken diger yüzey ısınıyor. dolayısı ile soğuk yüzeyı hava filtresinin içine gelecek şekilde monte edilirse ısınan diğer yüzeyde dışarda kalacaktır.Her iki yüzeye de bilgisayar işlemci soğutucusu aliminyumlardan (uygun büyüklükte )monte edince faydasının olacağını düşünüyorum.Benim asıl sıkıntım kışın motoru ısıtana kadar makul seviyede benzin tüketmesini sağlamak olacak.

Ali bey merhaba ;

Bahsettiğiniz sistemle ilgili kış aylarında motora sıcak hava sağlamak amacı ile artık bazı motorların emme manifoldu üzeride brülör denilen ve motorun yakınıtı kullanarak havayı ısıtan bir sistem kullanıyorlar fakat anladığım kadarıyla sizin amacınız yakıttan tasarruf sağlamak ve bu yüzden bu sistemi rezistans olarak değiştirildiğinde havayı rezistanslar ile ısıtarak yakıttan tasarruf yapmış olabiliriz diye düşünüyorum tıpkı dizel araçlardaki ısıtma bujilerinde olduğu gibi tek fark hava henüz silindirlere girmeden önce manifold içinde bir ön ısıtmadan geçecek.Isınan hava silindir içinde tekrar ısıtılarak yakıtın yanması kolaylaşacak ve tasarruf sağlanmış olacak diye düşünüyorum

Havayı soğutma konusunda ise daha büyük bir intercooler kullanmak yada intercooler sistemini daha fazla soğutmak için intercooler a daha fazla miktarda hava vurmasını sağlamak mantıklı olabilir. Tabi bu saydıklarım sizin bahsettiğiniz cihazdan daha maliyetli ise bence hiç beklemeden cihazı aracınıza uygulayın bizde sizden notunuzu alalım derim ;)
 

Ynt: Motorun Emdigi Havadaki Oksijen Oranını Nasıl Arttırabilirim?

şnorkel takmak en basit ve en ucuz yöntem bence
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,808
Mesajlar
1,523,882
Kayıtlı Üye Sayımız
166,612
Kaydolan Son Üyemiz
KAMİL ZEYTUN

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst