Merhaba,
Motorsiklet kullanımı her ne kadar teknik anlamda yollardaki tüm sürücelerin, pratik anlamda bir fiil iki teker sürücülerinin bilinçlenmesini ve eğitimi gerektiren bir yetkinlik olsa da aslında içine girmeye başladıkça gördüğüm kadarı ile sokaktaki dünyanın dışında da hala bir öcü, patlamaya hazır bir bomba, bir lüks, bir kapı, bir hendek,bir risk, bir tehlike olarak algılanıyor.
Neden mi?
"Motorsiklette Ruhsatlandırma" başlıklı konuya hiç bir cevap gelmemiş olması bu konuda büyük bir bilgisizlik ve umursamazlığın ortalıkta yaygınca kol gezdiğini gösteriyor. Amacım burada kimseyi yermek ya da hakaret etmek kesinlikle değil. Ama her inceleme sonrasında gelmeyen her cevap yukarıda bir-bir saydıklarımı doğruluyor.
Bir diğer husus ise Kasko süreci.
Burada önemli olan gerçekten gerekli olup olmadığı. Aslında bu ülkede çalınma, kaza, hasar işlemleri için bir "B" planı olan bu ürün motorsiklete gelince yine duvarlara tosluyor.
Merak edenler için bazı firmalardan aldığım fiyatları bilgi için paylaşayım. Bu arada model-yıl-kasko sahibinin yaşı-cinsiyeti-aracın nerede muhafaza edileceği gibi bilgiler de fiyatı etkiliyor biliyorum ama ortalama bir fikir vermesi açısından detaylar da aşağıdaki gibi.
10.000TL 2011 model "0"km 250cc bir Piaggio için düz kasko bedelleri:
Kasko:
-Allianz.............................1.207-TL
-Aksigorta........................2.946-TL
-Axa.................................2.862-TL
-ANADOLU SİGORTA.........2.110-TL
-GENEL SİGORTA..............8.200-TL
Trafik Sigortası:
AKSİGORTA...........................338-TL
ANADOLU SİGORTA...............279-TL
GENEL SİGORTA....................744-TL
Bunlar ne yaman çelişkiler ne yaman rakamlar böyle!
Motorsiklet kullanımı her ne kadar teknik anlamda yollardaki tüm sürücelerin, pratik anlamda bir fiil iki teker sürücülerinin bilinçlenmesini ve eğitimi gerektiren bir yetkinlik olsa da aslında içine girmeye başladıkça gördüğüm kadarı ile sokaktaki dünyanın dışında da hala bir öcü, patlamaya hazır bir bomba, bir lüks, bir kapı, bir hendek,bir risk, bir tehlike olarak algılanıyor.
Neden mi?
"Motorsiklette Ruhsatlandırma" başlıklı konuya hiç bir cevap gelmemiş olması bu konuda büyük bir bilgisizlik ve umursamazlığın ortalıkta yaygınca kol gezdiğini gösteriyor. Amacım burada kimseyi yermek ya da hakaret etmek kesinlikle değil. Ama her inceleme sonrasında gelmeyen her cevap yukarıda bir-bir saydıklarımı doğruluyor.
Bir diğer husus ise Kasko süreci.
Burada önemli olan gerçekten gerekli olup olmadığı. Aslında bu ülkede çalınma, kaza, hasar işlemleri için bir "B" planı olan bu ürün motorsiklete gelince yine duvarlara tosluyor.
Merak edenler için bazı firmalardan aldığım fiyatları bilgi için paylaşayım. Bu arada model-yıl-kasko sahibinin yaşı-cinsiyeti-aracın nerede muhafaza edileceği gibi bilgiler de fiyatı etkiliyor biliyorum ama ortalama bir fikir vermesi açısından detaylar da aşağıdaki gibi.
10.000TL 2011 model "0"km 250cc bir Piaggio için düz kasko bedelleri:
Kasko:
-Allianz.............................1.207-TL
-Aksigorta........................2.946-TL
-Axa.................................2.862-TL
-ANADOLU SİGORTA.........2.110-TL
-GENEL SİGORTA..............8.200-TL
Trafik Sigortası:
AKSİGORTA...........................338-TL
ANADOLU SİGORTA...............279-TL
GENEL SİGORTA....................744-TL
Bunlar ne yaman çelişkiler ne yaman rakamlar böyle!