Ynt: motorlu taşıt vergisi zamanı
Sevgili arkadaşlar,
bu sitedeki diğer forumlarda defalarca yazdım ama pek kulak asan olmadı. Madem bu forum sadece vergi ile iligili belki dinleyen çıkar
4 yıl maliye eğitimi almış biri olarak diyorum ki
maliye 4X4 kamyonetleri arazi aracı sayıp ve binek oto vergisi istiyorsa bu vergiyi ödemiş araçlara karayollarında ticari araç muamelesi YA-PI-LA-MAZ. Bu anayasının eşitlik ve adalet ilkelrine aykırıdır. Burada maliyenin yapmak istediği hususi kullanımdaki kamyonet, minibüs ve kombi tarzı araçları kullanım amacaına uygun olarak vergilendirip vergiden KAÇINMAYI önlemektir. Ancak bunu yapmanın rasyonel bir yolu vardır. Maliye der ki bir araç minibüs de olsa, kamyonet de olsa eğer ticari bir şirket adına kayıtlı değilse ve aracta şirketin logosu belli boyutlarda basılı değilse ben o aracı hususi sayarım hususi araç vergisi alırım. Her şirketin faaliyet alanı ve sermaye-çalışan sayısı gibi büyüklüklerine göre üzerine kaç ticari araç alacağının sınırı belirlenebilir. Bu durumda emniyetin de bütün hız ve ceza kurallarında karayollarının muayenesinde bu hususi araçlar benek araçlar gibi işlem görmelidir.
4X4 pickup sahibi olup da binek araç vergisi ödeyen arkadaşlar,
hız sınırını geçtiğinizde ya da birinci köprüye girdiğinizde kamyonet gibi ceza aldığınızda cezanınızı ödemeden 15 gün içinde lütfen Bölge İdare Mahkemesine giderek yürütmeyi durdurma kararı çıkartın. Gerekçe olarak da anayasıın eşitlik ve adalet ilkelerini önde sürün. Göreceksiniz cezanız için çok büyük ihtimalle yürütmeyi durdurma kararı cıkacaktırr. Sonra ilgili yönetmelik ve yasaların anayasaya aykırılığını öne sürerek hem idare mahkemesinde hem de yani düzenlemeye göre Anayasa Mahkemesinde dava acabilirsiniz. Eğr bir kişi biile böyle bir dava acar da kazanırsa bu saçmalık son bulacak.
ama maalesef ülkemizde bir kişi bile bu konuda mahkemeye gitmiş değil
Ülkemizde trafiğe çıkan araçların niteliği maalesef mizah romanlarına konu olacak şekildedir
örneğin bütün minübüsler kapalı kasa kamyonet olarak satılıyor ve minibüsünüzü minibüs saydırmak için bir sürü işlem yapıyorsunuz. Eğer minibüsünüzde 11 yerine 10 koltuk olursa aracınız kamyonet hatta otomobil sayılıyor ve aracın değeri kadar ÖTV istenebiliyor. Oysa çağdaş bir ülkede araçların koltuk sayıları kullanıma göre esnek olabilmelidir. Bu mantıkla binek aracınızdaki arka koltukları sökerseniz aracınız motosiklet ya da arkasına küçük bir römork takarsanız çekici kamyon ya da 4 camı birden acarsanız üstü yarı açık kamyonet vasfına mı girecek? Burada görev tüketiciye ve tüketiciyi koruma derneklerine düşüyor, Artık bu ülkede minibüslerin kamyonet, kamyonetlerin de binek otomobil, otobüslerin bisiklet olarak satılması acayipliğine bir son verilmelidir.
MARS