Motorda Türk devrimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kaşif Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,274

kaşif

Hakan Özkaya
Mesajlar
1,988
Tepkime Puanı
48
Yer
İstanbul
Web
www.dogakolik.com
[attachment=1]

AAGiriş Saati : 31.08.2011 16:49

Kayserili sanayici Hasan Basri Özdamar, 22 yıldır üzerinde çalıştığı motora patent aldı.

Kayserili sanayici Hasan Basri Özdamar, geliştirdiği tek silindirli, yakıttan yüzde 40 tasarruf sağlayan enjeksiyonlu motoruna Uluslararası Patent Enstitüsünden onay aldı.

Özdamar, yaptığı açıklamada, 33 yıldan beri motorlar üzerine çalışmaları bulunduğunu, şimdiye kadar onlarca buluşu olduğunu, ancak 22 yıldan beri üzerinde çalıştığı tek silindirli yüzde 100 yerli motoru üretmeyi başardığını bildirdi.

Yeni hedefinin ise bu motoru yerli otomobil üretiminde kullanmak ve ABD'li General Motors ile işbirliği yaparak seri üretimi gerçekleştirmek olduğunu belirten Özdamar, yıllardır hayalini kurduğu yerli ve çok tasarruflu yüzde 100 yerli ay yıldız armalı HBO (Hasan Basri Özdamar) Türk motoruna Uluslararası Patent Enstitüsünden onay almanın onurunu yaşadığını söyledi.

MOTORDA DEVRİM

Özdamar, ürettiği motor ile motor sisteminde büyük değişikler yaptığını da belirterek, şöyle konuştu:

''Ürettiğim motor ile alışkanlıkları alt üst ettim. Çünkü şimdiye kadar alışılagelmiş motor anlayışını değiştirdim. Yani 150 yıldan beri dünyada kullanılan 'Otto' dediğimiz benzinli motorlar ile 'Dizel çevrimli' motorlarda sistemler hep aynı. Biz motorun iç yapısını tamamen değiştirdik. Yani motorun kalbini, ciğerini değiştirdik. Son 150 yılda yapılan değişikler aksesuar değişikliklerdi. Biz devrim gibi bir değişiklik yaptık. Bizim motorumuz inanılmaz derecede çevreci, yüzde 40 civarında tasarruf sağlıyor. Onlarca motor yaptık, bu motorlar istendiğinde benzin, istendiğinde de dizel, doğalgaz veya diğer yakıtlar rahatlıkla kullanılabiliyor.''

EN BÜYÜK DESTEKÇİM CUMHURBAŞKANIMIZ

Kendisine en büyük desteği Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün verdiğini belirten Hasan Basri Özdamar, ''Proje aşamasında, motoru çalıştırırken devlet büyüklerimiz de zaman zaman gelerek motorla ilgili çalışmalarımı yerinde gördüler. Onların huzurunda motoru çalıştırdım. Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül, patenti alana kadar motorla ilgili bilgileri kamuoyu ile fazla paylaşmamamı tavsiye etmişti. Kendisi büyük ilgi gösterdi. Heyet kurdurdu. Şimdiye kadar en büyük destekçim Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül idi. Artık patenti aldık. Sanayi Bakanımız Nihat Ergün, bu motoru yerli Türk arabasında kullanmamı istedi. Şimdiye kadar motorla ilgili çalışmalarımızı çok gizli yaptık. Çalışmalarımız ilgili çevrelerce dikkatle izlendi. Ben hazırım, şimdi yerli otomobilin prototipi yapılacak. Ardından da seri üretime geçebilmek için çok hızlı ARGE çalışması yapmamız gerekiyor'' diye konuştu.

Özdamar'ın Kayseri Organize Sanayi Bölgesinde kurulu Otoser Otomotiv Makine ve Sanayi Ticaret Anonim Şirketinde geliştirdiği HBO motorunu ve deneme çalışmalarını bugüne dek Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer de yerinde
izledi.

EN BÜYÜK HEDEFİNE ULAŞTI

Sanayici olan eski Kayseri Milletvekili Şaban Bayrak da, yaptığı açıklamada, Hasan Basri Özdamar'ın dünyada eşine az rastlanır bir sanayici olduğunu belirterek, şunları söyledi:

''Hasan bey, benim yıllardan beri arkadaşım. Son yıllarda çok sık görüşüyoruz. Yeni geliştirdiği motoru ile ilgili tüm çalışmalarını ben de yakından takip ettim. Her aşamasını hem görüntü olarak kaydettim. Hem de aşama aşama fotoğrafladım. Şimdiye kadar bu güzel çalışmalarını kimseye anlatamamıştı. Anlattığında da kimse inanmıyordu. Sayın Cumhurbaşkanımıza bu durumu anlattım. Bizi Köşk'e davet etti. Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), TÜBİTAK, Teknoloji ve Sanayi Bakanlığı ve üniversite hocalarıyla bir toplantı yaptık. Bu toplantı neticesinde projenin devletin koruması altına alınması ve desteklenmesi gerektiği fikri ortaya çıktı. Ömrünün büyük bir kısmını motorlara verdi. O'nun en büyük hedefi, dünyada kullanılan hali hazırdaki dizel ve benzinli motorlarda çevreyi kirleten ve enerjinin büyük bir kısmının boşa gitmesini sağlayan yanlışlığı düzeltmekti. Kendisi son 22 yıldan beri üzerinde çalıştığı HBO motoru ile bunu ispat etmiş oldu.''

Bayrak, Özdamarlar'ın yaptığı motorun dünya tarihinde bir ilk olduğunu da belirterek, ''Bu motorun gaz emisyonu sıfıra yakın. Yakıttan yüzde 35-40 tasarruf sağlıyor. Motor gücünü yüzde 30 artırıyor ve yüzde 12 tork artışı sağlıyor. Tüm bu özellikleri ile motorun dünyada eşi benzeri yok'' diye konuştu.

ÖZDAMAR KİMDİR?

Hasan Basri Özdamar, 1946'da Kayseri'nin Pınarbaşı ilçesine bağlı Kılıçmehmet köyünde doğdu. İlköğretim ve teknik liseyi ve sonra da 3 yıllık Elektrik Tekniker Okulu'nu Kayseri'de bitirdi.
1967 yılında Ankara Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi'ne girdi, 1972'de makine mühendisi oldu. Özdamar, çeşitli firmalarda yöneticilik yaptı. Halen kurduğu otomotiv makine, elektrikli ev aletleri ve elektrik motorları alanlarında aktif olarak üretim yapan 4 şirketin Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini sürdürüyor. Evli ve 4 çocuk babası Hasan Basri Özdamar, 1978 yılında üretime ilk olarak mini çamaşır makineleri ile başladı.

Özdamar'ın bazı buluşları Türkiye'deki üniversitelerin teknik bölümlerinde ders konusu olarak işleniyor. Hasan Basri Özdamar'a ait buluşlardan özellikle ''Döner Pernolu Motor'' literatüre geçerken dünya çapında tanındı.

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2011/08/31/motorda-turk-devrimi

605508881901.jpg
 

Etiketler
Ynt: Motorda Türk devrimi

Helal olsun her türlü yakıtla calılan ve emisyon oranı cok düşük motor iç yapı tamamen farklı cok merak ettim
 



Ynt: Motorda Türk devrimi

boşuna Kayserili doğmamış abimiz.helal olsun.ayrıca destek te işe yaramış.birde yollarda görürüz İnşaallah.
 




Ynt: Motorda Türk devrimi

Başkalarıın ekonomik bulmadıkları için üretmedikleri şeyleri "icat edip" patentini almakta nedense üstümüze yok. Hadi hayırlısı bakalım, belki birilerinin "tek silindirli ekonomik motor" a ihtiyacı vardır. Mümkün olduğu kadar ucuza üretilmeye çalışılan tek silindirli aletlerin fiyatı enjektör yüzünden iki katına çıkmaz inşallah.
 

Ynt: Motorda Türk devrimi

İş elektrik motorunda gidiyor. 22 sene geç kalmış bir icat bana göre. içten yanmalı teknolojileri 20 30 sene önce çoktan silinip gitmeliydi aslında. ama bırakmaz titanlar.
 

Ynt: Motorda Türk devrimi

Böyle büyük bir buluş karşısında yaptığınız yorumlara inanamıyorum, sistemi geliştirip komple değiştiren adam bugün tek silindirliyi yapar yarın 6 silindirliyi yapar.Ben haberi okuyunca başta asparagas filan sandım ama işin resmi boyuta ulaşması ciddiyetini gösteriyor.Ama özellikle şu son 2 yorumdan sonra anlıyorum ki bizden bir "cacık" olmaz.
 

Ynt: Motorda Türk devrimi

Böyle büyük bir buluş karşısında yaptığınız yorumlara inanamıyorum, sistemi geliştirip komple değiştiren adam bugün tek silindirliyi yapar yarın 6 silindirliyi yapar.Ben haberi okuyunca başta asparagas filan sandım ama işin resmi boyuta ulaşması ciddiyetini gösteriyor.Ama özellikle şu son 2 yorumdan sonra anlıyorum ki bizden bir "cacık" olmaz.

Dünyada en çok araştırılan konulardan biri içten yanmalı motordur. Bu da bu tür bir habere "hemen atlamamak" için yeterince iyi bir sebep. Yine de bekleyip görelim bakalım.

Birzamanlar ismi lazım olmayan bir türk şirkettinde çalışıyordum, konusunda oldukça iddialıydı. İsmi lazım olmayan bir ürüne kaynaklarının büyük bir kısmını yatırmıştı. Günün birinde fransızlar toplantıda şöyle bir laf etti: Ha o teknoloji mi? Biz onu düşündük ama uğraşmaya değer bulmadık.

Günün birinde uğraşmaya değer birşeyler buluruz inşallah. Tabi bu biraz da kültür meselesi. Bir iki mucitin altından kalkabileceği işler değil artık bunlar. Araştırma projelerini sistemli biçimde yöneten şirketler var. Araştırmayı finanse etmek, sonuç elde edilince heba olmasın diye ürüne dönüştürmek, pazarlamak. Yani bizimkilerin piyangodan para çıkarcasina nadiren yaptığı işi sistemli bir biçimde yapmak. Belki 100 fikirden 1'inin başarılı olduğu süreci yönetmek.

Hal böyleyken fazla heyecan yapmayın derim.
 



Ynt: Motorda Türk devrimi

olasiliksiz' Alıntı:
Dünyada en çok araştırılan konulardan biri içten yanmalı motordur. Bu da bu tür bir habere "hemen atlamamak" için yeterince iyi bir sebep. Yine de bekleyip görelim bakalım.

Birzamanlar ismi lazım olmayan bir türk şirkettinde çalışıyordum, konusunda oldukça iddialıydı. İsmi lazım olmayan bir ürüne kaynaklarının büyük bir kısmını yatırmıştı. Günün birinde fransızlar toplantıda şöyle bir laf etti: Ha o teknoloji mi? Biz onu düşündük ama uğraşmaya değer bulmadık.

Günün birinde uğraşmaya değer birşeyler buluruz inşallah. Tabi bu biraz da kültür meselesi. Bir iki mucitin altından kalkabileceği işler değil artık bunlar. Araştırma projelerini sistemli biçimde yöneten şirketler var. Araştırmayı finanse etmek, sonuç elde edilince heba olmasın diye ürüne dönüştürmek, pazarlamak. Yani bizimkilerin piyangodan para çıkarcasina nadiren yaptığı işi sistemli bir biçimde yapmak. Belki 100 fikirden 1'inin başarılı olduğu süreci yönetmek.

Hal böyleyken fazla heyecan yapmayın derim.
Ben konuyla alakasız olsada gıda sektöründe çalışıyorum.Dünya üzerinde her yeni çıkan 100 üründen (hepsi orijinal de olsa) ancak 1 tanesi piyasada tutulmakta ve ticari değer taşımaktadır.Bu konuda bundan farklı olmasa gerek 100 teknoloji üretilir 1 tanesi işe yarar.Ama hangisinin o "1" olacağını sonuç belli olmadan bilemeyiz.Öğrenene kadar da bir Türk motoruna destekçi olmak bizim boynumuzun borcudur.Siz farklı düşünebilirsiniz.
 

Ynt: Motorda Türk devrimi

.Öğrenene kadar da bir Türk motoruna destekçi olmak bizim boynumuzun borcudur.Siz farklı düşünebilirsiniz.

İnternette alkışlayarak mı destekleyeceğiz? Normalde olması gereken şu: Sizin x konusunda bir patentiniz var diyelim. Gidersiniz risk sermayesi şirketine fikrinizi anlatırsınız. "Bu fikirle şöyle bir ürün geliştiririz, böyle bir şirket kurarız, siz de ortak olursunuz, piyasada karşılanmayan ya da yetersiz karşılanan şu ihtiyacı giderdiğimiz için bu işten hem biz hem siz hem de müşteriler karlı çıkar" dersiniz. Onlar da riski görürler batma ihtimali de çıkma ihtimali de yüksek olan fikirlerle uğraşmaya alışık olduklarından işin ucunda kazanma ihtimalini görürlerse sizi desteklerler. Hayallerinizi gerçekleştirecek kadar sermayeleri de vardır zaten.
 

Ynt: Motorda Türk devrimi

Haberin burda yazılan boyutu dışında bir bilgim yok okudugum motor şekli kulaga cok hoş geliyor umarım piyasaya cıkar ve bizlerde gururlanırız rotari motoru sanırım amerikalılar yaptı rafa kaldırdı japonlar yaptı seri üretti ve kullandı fakat bir türlü yaygınlaşmadı verim olarak cok silindirli motorlardan daha verimli ve seri bir motordu
 

Ynt: Motorda Türk devrimi

reis28' Alıntı:
Haberin burda yazılan boyutu dışında bir bilgim yok okudugum motor şekli kulaga cok hoş geliyor umarım piyasaya cıkar ve bizlerde gururlanırız rotari motoru sanırım amerikalılar yaptı rafa kaldırdı japonlar yaptı seri üretti ve kullandı fakat bir türlü yaygınlaşmadı verim olarak cok silindirli motorlardan daha verimli ve seri bir motordu

Yakıtı fazla ve hızlı aşınan bir motordu onun için tutmadı.

@olasiliksiz, işi farklı boyutlara götürdünüz, bu haberde anlatılan motor sıradan icatlardan ve patentlerden değil.İşin içinde Cumhurbaşkanının, bakanlıkların, üniversitelerin, DPT'nin olduğu bir proje.Eminim sizin düşünebildiklerinizi bu adamlar da düşünmüştür.Ne yapalım ? araştırmayı bırakalım mı ? içten yanmalı motoru tüm dünya araştırıyor yapacak birşey kalmadı diyip bırakalım mı ?

Netten alkışlamak, birşeyler üretmeden üreteni taşlamaktan daha iyidir.Belki araştırmanın içindeki şahıslar kısa bir gezintiyle bu konuları okuyabilir ve kendilerine destek verdiğimizi görünce moral bulabilir, şevkle çalışabilirler.
 

Ynt: Motorda Türk devrimi

motor haberini duyunca heyecanlandım ve çok silindirli modellerini de bekliyrum. ayrıca mucidin kendisi bu motorun ister fuel oil ister lpg ister benzin ya da motorinle çalıştığını söyledi.

bizim umutsuzluğumuz daha önce onlarca paşanın katıldığı tanıtım toplantıları ile ve sayfa sayfa gazete ilanı ile duyurulan erke dönergeci gibi sadece tısssss sesi ile ifade bulan buluşlardan dolayı idi.

piyasaya çıkartsınlar kesin alırız
hisse satsınlar destek olalım

bizden bu kadar
 



Ynt: Motorda Türk devrimi

@olasiliksiz, işi farklı boyutlara götürdünüz, bu haberde anlatılan motor sıradan icatlardan ve patentlerden değil.İşin içinde Cumhurbaşkanının, bakanlıkların, üniversitelerin, DPT'nin olduğu bir proje.Eminim sizin düşünebildiklerinizi bu adamlar da düşünmüştür.Ne yapalım ? araştırmayı bırakalım mı ? içten yanmalı motoru tüm dünya araştırıyor yapacak birşey kalmadı diyip bırakalım mı ?

Biz hep bekliyoruz zannederiz ki bir Einstein çıkıyor bir icat buluyor ne yazık ki bizde o adamlardan yok o yüzden olmuyor zannediyoruz, bitane bulunca çok şaşırıyoruz göklere çıkarıyoruz. Hayır, olay 100 fikirden 1'inin başarılı olduğu sıradan bir süreci yönetmek sadece. O haberde anlatılan motor da sıradan bir icat, yeni bir fizik kanunu değil. Marifet sıradan icatların ekonomideki potensiyel yerini bulmakta. Bunu sıradan bir iş gibi yaptığımız gün gelmedikçe daha çok heyecanlanırız böyle. Cumhurbaşkanı bakanlıklar ve üniversiteler bile çocuklar gibi şenlenir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,815
Mesajlar
1,523,898
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
gamini22

SON KONULAR



Geri
Üst