Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 87,322

Baki Ö.

Kamp II
Mesajlar
263
Tepkime Puanı
2
Yer
KONYA-BOZKIR
Merhaba arkadaşlar yarın 99 model 1.6 jlx arabamın motor yağını değiştirecem. Forumdan incelediğim kadarıyla 10W40 castrol magnatec en uygun yağ olacağı kanısına vardım. Ancak arabam 5000 km de 200-300 gr kadar yağ eksiltiyor. Bunu göz önüne alarak katkı da koymayı düşünüyorum. Sizce motor yağı katkı maddesinin faydası veya zararı varmıdır.
İyi günler.
 

Etiketler
Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

Baki bey ben daha önceki arabama bor power kullandım, aracım 1.9 tdı volkswagen vento ydu çok faydasını gördüm yakıt tasarrufu olsun( 180 krş. yakarken 160krş düştü) , motor sesinin azalması olsun hatta egzozdan çıkan kara dumanı bile azalttı. Şimdi kardeşimin sıfır aldığı corollaya bile koyacaz.
 

Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?



Bor içerikli yağ katkısı
Sayılamayacak kadar çok faydası var...
Fazla km yapmış araçlarda önerilen marka "Motorsilk"


Selim
 

Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

velicanöz' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar yarın 99 model 1.6 jlx arabamın motor yağını değiştirecem. Forumdan incelediğim kadarıyla 10W40 castrol magnatec en uygun yağ olacağı kanısına vardım. Ancak arabam 5000 km de 200-300 gr kadar yağ eksiltiyor. Bunu göz önüne alarak katkı da koymayı düşünüyorum. Sizce motor yağı katkı maddesinin faydası veya zararı varmıdır.
İyi günler.

Kullanmayı düşündüğünüz 10W40 Castrol Magnatec kaliteli bir ürün.Beraberinde herhangi bir katkı kullanmanıza gerek yok.Yağ üreticilerininde önemle üzerinde durduğu konulardan birisi,motor yağına herhangi bir katkı koyulmaması gerektiğidir.Tercih edeceğiniz kaliteli bir markada zaten ihtiyacınız olan tüm katkılar var,fazlası fayda değil zarar getirir görüşündeyim.

Belli bir kilometreye gelmiş her motor öyle veya böyle yağ eksiltir,eksildiği kadarını tamamlarsınız olur biter.
 

Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

Baki Bey 5000 km'de 200-300 ml eksilten bir motor, gayet iyi durumda demektir.
Eren Bey'in de söylediği gibi yağ üreticileri zaten yağı üretirken kutunun içine yağ ile birlikte en uygun katkıları en uygun miktarda katıyorlar ve kutunun üzerine "herhangi bir katkı kullanmayınız" diye uyarı yazıyorlar. Motora eklenecek katkının yağ içindeki çeşitli kimyasallarla ne tip bir reaksiyona gireceğini ve sonucun fayda mı zarar mı olacağını önceden kestirmek mümkün değil. Bu riski almaya değmez.
Bazı yağ katkılarının üzerinde fiziksel bir ürün olduğu ve yağ ile hiç bir şekilde kimyasal bir reaksiyona girmeyeceği yazsa da motorda ne tür bir etki yapacakları önceden öngörülemez.
Bu tür ürünlerin kendi internet sitelerini, yaptırdıklarını iddia ettikleri testleri incelediğimde kendi içlerinde tutarsızlıklar var.
Mesaj yazan diğer arkadaşların bahsettiği bor içeren katkıları kullanıp da fayda gördüğünü söyleyenler olduğu gibi, hiç bir faydasını görmediğini söyleyen bir çok kimse var, hatta sitede "teknik konular" başlığı altında bu katkılardan kullanıp da ilk 10 dk içinde motoru kilitlenip komple motor yaptırdığından ve zararı katkı firmasından aldığından bahseden bir arkadaş da olmuştu. (konu başlığı halen var fakat motor kilitlenmesi ile ilgili mesajlar yönetim tarafından silindi)
Ben de 2 yıl kadar önce bu konuda şu an bildiklerimi bilmediğimden çevrenin ve internet ortamında yazılanların gazına gelip bahsedilen katkıyı kullandım. Aracım aynı sizinki miktada yağ eksiltiyordu, ne yağ eksiltmesine ne de iddia edildiği gibi yakıt tüketimine-çekişine bir faydası oldu. 50 TL param gitti ama böylelikle bu tür ürünlere güvenilmeyeceğini anlamış oldum.
Ekstra bir şeyler yapmak istiyorsanız benim yaptığımı tavsiye edeyim; 5 W - 40 yağa geçin çünkü 10 W - 40 yarı sentetik, 5 W - 40 ise tam sentetik bir yağdır. Tam sentetik yağlar motorda daha iyi koruma sağlar, soğuk viskozitesi daha düşük olduğundan şu soğuk kış günlerinde sabah ilk çalışma esnasında daha iyi yağlama, daha çabuk ısınma ve daha sessiz bir motor çalışması ve az miktar da yakıt tasarrufu oluyor.
Fakat yağ değişiminden sonra eksilmeyi takib edin eğer motor yağı 10 W -40 a nazaran aşırı daha fazla eksiltirse tekrar eski yağınıza geri dönersiniz.
Yok eksiltme kabul edilebilir bir sınırda kalırsa isterseniz bir sonraki aşama olarak 5 W -30'a geçersiniz. Böylelikle sıcaklık viskozitesi de daha düşeceğinden bir önceki yağa nisbeten biraz daha yakıt tasarrufu , biraz daha sessizleşme elde edilir. Hem de yağın iki numarası arasındaki fark azalmış olur ki bu da motor için daha iyidir.
Bu yağa geçince de yine eksilmeyi takip eder ve memnun kalmazsanız geri dönersiniz.
Ben şu an anlattığım şekilde kademeli olarak 5 W-30 yağa geçtim ve kullanıyorum. Eksiltme 2000 model, benzinli, Vitara JLX, 240 bin km'deki aracımda 8000 km'de 0,7 lt. Yakıt tüketimi eşit miktarda şehir içi şehir dışı karma 7.5 lt / 100 km.
 




Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

Arkadaşlar

Bor madeni üzerinde çok çalışılan bir madde. Türk bilimadamlarının geliştirdikleri katkı ürünleri
Amerika ve Kanada da da yaygın kabul gördü ve ödüller aldı.
Araca bir kez konduğunda içindeki bor miktarı ile orantılı olarak 5-15 yağ değişimi sürasince motordaki varlığını sürdürmektedir.
Gerçek bir bor katkısı bilinen motor yağı katkılarından çok farklıdır ve pahalıdır. Onlarla karıştırmamak gerekir.
Özellikle turbo dizel motorlarda yanma ısısını artıran işlemler yapılmışsa (chip veya box tuning, EGR valv iptali vs.) Tam sentetik motor
yağı ve birlikte bor uygulaması çok yararlı olacaktır.
Ben bir üniversite öğretim üyesi olarak hadiseyi iyice inceledikten sonra uygulama yaptırdım.
(Aracımda 150 bin mil ömürlü Motorsilk kullanıyorum; Aracım Mitsubishi L 200 2.5 DID, Box tuning ve
EGR valv iptali ile 180 hp güç ve 400 nm tork üretmekte)

Bor içerikli katkının Faydaları

-Sürtünmeleri milyonda bire (0,000001) indirerek, aşınmaları ortadan kaldırılması ile birlikte…
-Yakıttan yüzde %5-20 oranında tasarruf sağlar,
-Yağ ömrünü 2 kat arttırarak, bakım periyodunu da uzatmaktadır,
-Yağ eksiltme %50-80 oranında azalacaktır.
-Rektifiye ömrü yüzde 50 artacaktır,
-Yağlama sisteminden kaynaklı hararet önlenecek, piston ve segman kaynatma riski ortadan
kaldırılacaktır,
-Motor daha sessiz çalışacaktır,
-Motor gücünü ortalama %9 oranında artıracaktır,
-Egzoz gazlarını yüzde 10-15 oranında azaltacaktır,
-Turbocharger ömrünü uzatacaktır.
-Hareketli parçalar arasındaki sürtünmeleri ciddi oranlarda azaltması ile birlikte; Motor performansını(hp) yaklaşık %10 arttırır. Yaklaşık %10 ve hatta motorun durumuna göre daha yüksek oranlarda yakıt tasarrufu sağlar. Yokuşlarda yaklaşık bir vites kazanım sağlarken aynı zamanda motor seslerini azaltır. İlk çalıştırmada kolaylık ve tam koruma sağlar. Motordaki aşınmaları azaltır ve motor parçalarının ömrünü arttırır. Yağ sıcaklığını düşürerek yağ eksiltmeleri azaltır. Turbolu araçların en büyük problemi olan turbo milinin ısınmasını ve aşınmasını azaltarak turbonun ömrünü uzatır. Eksoz emisyonlarını yaklaşık %15’lere varan oranlarda düşürerek çevre kirliliğini azaltır.

Kullanım Şekli
1-Aracınızın yağını ve filtresini değiştiriniz.
2-Aracınızı 10 dakika çalıştırıp ,yağın ısınmasını sağlayınız. (70-80°C)
3-Aracınızın motorunu stop ediniz.
4-En az 5 dakika çalkaladığınız BOR POWER’i ,motor kapağını açıp ya da yağ çubuğundan motora boşaltınız.
5-BOR POWER’ın motorda eşit dağılımını sağlamak için aracınızı 15-20 dakika çalıştırınız.

Piyasada olup en çok önerilen markalar

Motor Silk (biraz km yapmış motorlarda özellikle)
NNT Tech. Bor Power

sevgiler

Selim
 

Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

arkadaşlar geçenlerde bende 127000km de 1.6jlx imin yağını değiştim usta çok ısrar etti bor katkısı koyalım diye sırf onu kırmamak için koydurdum hemde denemiş olurum dedim şu ana kadar bariz bir avantajını göremedim kullandığım yağ shell 10w-40 diğer aracımdada sürekli shell kullanıyordum 60000km sürekli shell kullandım çok menmunum gram eksilme olmuyor bor bence çokta gerekli değil kaliteli yağ kullanıldığı sürece
 

Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

10/40 yagların bazıları tam sentetik olmuyor 10/30 -0/30 tam sentetik yag aldıgınızda marka önemli degil kutuların üstünde yazanları okursanız gerekli bilgiyi Abdullah bey de vermiş katık ve bu tartışmanın gereksizligi anlaşılacaktır.şimdi kutu nerden bulacamda okuyacam diyenler bp , castrol gibi üretiçilerin sitesinde tam sentetik yaga katkının kullanılmaması konusunu anlatan belirten yerleri var kafanızdaki neden ,niçin gibi soruları aydınlatacak türden bir tık uzagınızda ..
konuya bir ilave yapayım tam sentetik yag yüksek ısıya en dayanıklı yagdır motor kesinlikle yakarak eksiltemez..tek kötü tarafı çok ince kıvamdır sibob lastigi krank kecesi vs gibi yerlerde aşınma var ise digerlerinden daha fazla kacırma,terleme,sızdırma ,eksiltme yapabilir ,,bu yagı eksiltiyor bu yag yaramaz damgasını vurmamamız gerekiyor
lpg kullanan motorların yanma odası daha fazla ısıya maruz kalıyor ,lpg li araclar ın sahipleri tam sentetik yag konusunda daha hassas olmalı
tam sentetik yagın tek olumsuz tarafı pahalı olmasıdır .. :smiley:
 

Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

Geçen yıl, 2009-Mayısında SUZUKI G.V 1.9 DDiS aracımın motor yağını (o güne kadar yetkili servisde CASTROL Magnatec 10W-40 Disesel ile değiştirilmiş olmasına rağmen) ben CASTROL EDGE 5W-40 Turbo Diesel tam sentetik yağ ile değiştirdim.
 



Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

Dün Yağı değiştirdim. 10x40 castrol megnatec. Katkı koydurmadım ilerki zamanda yağ yakma durumuna göre değerlendirecem.
Yağı 4lt. 60 tl ye aldım filtreyi 15 tl ye
Arabayı altını incelemek için lifte kaldırttım. uzun rot kolunun başında biraz boşluk oluşmuş. Galiba uzun kol komple değişecek. Birde sol ön tekerde boşluk vardı. Bilyadanmı yoksa 4x2 ayırma sistemindenmi olduğunu tam çözemedim. Açkçası bu durum beni birazda maliyet bakımından korkuttu. Sizce ne olabilir. yorumlarınızı bekliyorum.
İyi günler.
 

Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

yağın markası bence hiç önemli değil. çünkü içerikleri hepsi aynı ,mazot benzin gibi. ama bor pover hiç bir işe yaramaz.zaten 10w40 yağlarda gerekli katkı maddesi var.atıcaksanız motor silk yada wynss gold formula tarzı katkılar atın yani türk malı değil.motor silk 150000 km gold formula 50000 km gidiyor.
 

Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?




Motor Silk ilk geliştirilen BOR katkısıdır
Motordaki ömrü 150 000 mildir.

Türk bilim adamlarınca geliştirilmiş ve yurt dışında ödüller almıştır.
Amerika ve Kanadada satılmaktadır.

BOR u sadece bir yağ katkısı olarak algılamak yanlış olur. (Yukarıda kısmen izah etmiştim)

Tam sentetik motor yağları (Ör. Castrol edge turbo diesel) yarı sentetiklere göre
daha üstündür. turbo dizel araçlarda tercih edilmelidirler.

Selim
 

Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

tam sentetik motor yağları uzun ömürlü ve pahalı olduğundan yağ eksiltme esnasında maliyette düşünülmelidir.bor pover içindeki maddeyi tam bilmiyorum ama içinde en fazla 2 veya 3 gram bor olaileceğini düşünüyorum.
 

Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

EVET, tam sentetik yağlar şüphesiz daha kaliteli, koruyucu ve uzun ömürlüdür AMA motor aşınmışsa, tolere edilen ölçüden fazla eksiliyorsa; tam sentetik yağda ısrar etmenin mantıklı ve ekonomik olMAdığı düşüncesindeyim. Teknik ve maliyet olarak normal sınırlar dahilinde eksilme varsa, elbette tam sentetik yağlar tercih edilmeli. Tabii yaşadığınız iklimi de dikkate almak lazım: Uzun ve çok soğuk kış iklimi hüküm süren yörelerde 0W-30 daha avantajlı iken, ılıman iklime sahip (Akdeniz kıyı şeridi gibi) yörelerde tam sentetik 5W-40 veya yarı sentetik 10W-40 daha iyi bir tecih olur SANIRIM. Ne dersiniz?
 



Ynt: Motor Yağı Katkı Maddesi Kullanmalı mıyım?

bana göre tüm araçlara 10w40 motor yağı uyumludur ben kendim motor yağı satıyorum bazı araçlar hariç tüm araçlara 10w40 motor yağı koyuyoruz ve her yönden çok iyi.(mesela fiat multijet motor selenia 5w40)genelde tüm araçlar 10w40 kullanıyor.ama hangi marka kullandığın kesinlikle farketmez.ama tabi kaliteli markalar.bp,mobil,şhell,castrol,elf,total,opet,gulf ve p,ofisi türkiyede en tutulan markalar.soğuk havalardada 10w40 iyi performans gösteriyor çünkü 10 sene öncesine kadar bütün araçlar 20w50 kullanıyordu.-15 derecede bile kullanılıyordu.şimdi enjeksiyonlu araçlara ince yağ kullanmak gerekiyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,839
Mesajlar
1,531,413
Kayıtlı Üye Sayımız
166,940
Kaydolan Son Üyemiz
acelyakaratas

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst