Aracımızla (X-Trail 2003 T30) 500 metre kadar ilerleyip hararet göstergesinin kımıldamadığını farkettik ve araç teklemeye başlayarak rölantisini bozmaya başladı. Yolun kenarına çekip beklediğimizde kendiliğinden stop etti ve motor arıza ışığını yaktırdı. OBD cihazını bağlayıp telefondan baktığımızda Engine Coolant Temperature (P0118) hata kodunu okuduk. Telefonla Gökhan Ustamızı aradık ve durumu anlattık. Kendisi sensör arızası olabileceğini ve 19 anahtarla sökülebileceğini iletti. Akabinde aracı tekrar çalıştırdığımızda biraz gözlemlemek istedik ve sensörün kablosundaki temassızlığı farkettik. ECT sensöründen beyne sıcaklık bilgisi eksili değerlerde gitmekteyken kabloyu oynatmamızla olması gereken +86 santigrat dereceyi gördük. Bundan sonrası elektrikçi işine giriyordu lakin Sakaryamızda daha öyle bir elektrikçiye rastlamadığımızdan kendimiz yapalım istedik. Konnektörü söktüğümüzde daha öncedende aynı arızanın olduğunu ve kabloya ek yapıldığını farkettik. Konnektörü temizleyip güzel bir lehimleme yaptık ve sonrasında araca bağladık. Isıya dayanıklı bandımız olmadığından kabloyu saramadık fakat siparişini verdik bugün yarın elimize ulaşacak ve onuda ısıya karşı izole edeceğiz. Esas sorunun LPG filtresinin hortum boyunun uzun bırakılmasından dolayı soketin üstüne baskı yapması olduğunu gördük. LPG sistemi hakikaten başlı başına arıza kaynağı olabiliyor. Bu sefer maliyet sıfır lira ile bitirdik. Isıl bantlamadan ve filtre hortumunu kısaltmadan sonrada fotoğraf eklemeye çalışacağım. Herkese iyi sürüşler dilerim. Sakarya´dan selamlar.